Ehdottomasti kiinnostavinta on se rakentaminen. Omat projektit (yksi valmis ja toinen työnalla) ovat olleet enemmän kuin vain konversio polttiksesta sähköksi, eikä siinä nyt enää mitään niin kovin ihmeellistä olekaan kun valmiita kittejä saa ja joka toisella on muutenkin sellainen tehtynä. Sen sijaan olen tehnyt ja tekemässä radikaalejakin muutoksia autoon muutenkin ja se homman viehätys on siinä kun suunnittelee kynällä, paperilla, tietokoneella ja vähän protyyppiosiakin tekemällä jotain erilaista ja saa sen vielä toimimaan.
Koko viime talvi meni projektissa, jossa muutin polttisrevon sähkökäyttöiseksi ja samalla tavoitteena tehdä siitä kilpailukykyinen foffiauto. Metriäkään en ollut lajia ennen ajanut, mitä nyt seurannut 1:1-kokoluokassa lajia lähes 20 vuotta, lukenut vastaavista rc-autoista, nähnyt jotain kuvia ja muutaman videon. Siltä pohjalta ja lukuisien vinkkien avulla talven aikana vaan muodostui uusi auto. Sitä fiilistä ei pystynyt sanoin kuvaamaan kun rinteessä huomasi kuinka hyvä siitä tuli. Tietty kokemattomuus lajista teki sen, että vielä ensimmäisen kisankin jälkeen oli vähän epävarmaa tuliko siinä niin hyvä, mutta kun kausi on takana, niin pakko sanoa että hyvä tuli ja rima on seuraavalle projektille todella korkealla.
Ensi talveksi on jo aloitettu uusi "konversioprojekti". Tavoite on ajaa autolla ehkä jo tämän vuoden puolella ensi metrit, mutta varsinaisesti täydessä iskussa pitäisi olla taas huhtikuun alussa. Mitään kiirettä ei ole ja täksi talveksi on muutama muukin projekti tehtävänä. Sitä kun meni tekemään jotain niin hölmöä, että rahoittaakseeni auton rakentelua ja kilpailutoimintaa menin hankkimaan kaupallisia tukijoita tiimillemme, niin sen seurauksena on tullut erilaisia asiakasprojekteja, eli autojen tekemistä sponsoreille.