Kirjoittaja Aihe: Moottorin vaihto  (Luettu 3030 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa make76

  • Tulokas
    • Profiili
Moottorin vaihto
« : 27.06.09 - klo: 12.06 »
Heips, minulla on tuollainen vanha Kyosho ultiman 2-vetoinen auto. Alunperin siinä on gsx-15 kone, ja nyt haluaisin uuden koneen siihen. Olen katsonut tuota JP-nitrolla myynnissä olevaa Infinityn .18 konetta. Nyt kysymys kuuluukin, onko noihin autoihin myynnissä useita erillaisia moottorin pukkeja? Atalarc ei ainakaan osannut myydä sopivaa pukkia kun sp:n välityksellä sitä kyselin. Ja jos jollain on sellainen pukki olemassa niin voisin olla kiinnostunut siitä..

 Make

make.stenberg(at)gmail.com

ps. jos jollain olisi vielä kuvaa minkälainen sen pitäisi olla, olisin kiitollinen

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #1 : 27.06.09 - klo: 15.12 »
En tiedä ymmärsinkö nyt ihan oikein mutta...Siis moottoripukkihan on autokohtainen lähes aina. Koneen kiinnityksen puolelta ovat kyllä yhteneväisiä kun kaikissa esim. pikkulohkokoneissa on samanlaiset koneenkorvat mutta pohjalevyyn kiinnitys vaihtelee.
Yleensä jos välitystä vaihdetaan eli muutetaan vaikka kytkinkellon kokoa niin moottoripukkia siirretään pohjalevyssä.
En sitten tiedä onko tuossa jotenkin muuten tuo homma...vai olenko mä vain pihalla asiasta.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #2 : 27.06.09 - klo: 16.10 »
Jep, jotain tuon näköistä tarvitaan moottorin kiinnittämiseksi pohjalevyyn
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/27361/n/Kyosho-Engine-Mount

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #3 : 27.06.09 - klo: 16.15 »
Vissiinki helpoin juttu on että laitaa kyöstin .18 myllyn kiinni, kun siinähän oli se kiinitys koneen pohjasta, samanlailla kun ultimassa??

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #4 : 27.06.09 - klo: 16.27 »
Kylläpäs näytti tutuilta nuo linkin pukit...evolvan pukit.
Eipä tuo iso homma ole pukeillakaan laittaa, itse tekisin niin ja ostaisin jonkun muun koneen kuin kyoshon orkkiksen...tulee varmaan vielä halvemmaksikin vaikka pukitkin ostaa, ellei nyt jotain "super"konetta osta, mitä tuo auto tuskin tarvii.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #5 : 27.06.09 - klo: 16.50 »
Minä neuvoikin tavan joka oli helpoin, mennä sieltä yli mistä aita on matalalin  :p
Joo ei välttis kyöstin orkkis konetta kantsi laittaa kiinni, voipi olla aika kalliskin.

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa make76

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #6 : 27.06.09 - klo: 22.29 »
Siinähän se juttu on. Tarkoitus olisi laittaa "tarvike" kone, ja siihen olisi tarve pukeille. Yritin tuossa Atalan kanssa päästä kauppoihin, mutta vastaus on en tiedä minkälainen pukki sinne kuuluu.

 Eikö tuo orkkis kone ole pohja kiinnitteinen, niin miten tuollainen muun merkkinen kone tulee sitten kiinni? Kyljestä?

 Auto on minulle uusi vaikka vanha on ja kone siinä ainakin joidenkin mielestä on loppu. Ei pysy käynnissä +-0 kelissä kuin pari minuuttia, vaikka yritti kaasutinta miten säätää. No nyt meinaan ostaa uuden koneen siihen ja tarvitsen apua, että saan sen pysymään paikoillaan...


Make

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #7 : 27.06.09 - klo: 22.51 »
Siinähän se juttu on. Tarkoitus olisi laittaa "tarvike" kone, ja siihen olisi tarve pukeille. Yritin tuossa Atalan kanssa päästä kauppoihin, mutta vastaus on en tiedä minkälainen pukki sinne kuuluu.

 Eikö tuo orkkis kone ole pohja kiinnitteinen, niin miten tuollainen muun merkkinen kone tulee sitten kiinni? Kyljestä?

 Auto on minulle uusi vaikka vanha on ja kone siinä ainakin joidenkin mielestä on loppu. Ei pysy käynnissä +-0 kelissä kuin pari minuuttia, vaikka yritti kaasutinta miten säätää. No nyt meinaan ostaa uuden koneen siihen ja tarvitsen apua, että saan sen pysymään paikoillaan...


Make

Joo nää muut koneet tulee sielt sivust kiinni moottoripukkeihin ja sieltä tottakai pohjalevyy.
Nää kyoshon rtr vehkeet kiinnittyy moottorin pohjasta ilman mitää välipalikota.
Kato nyt ensiks että onko siin ultimas moottoripukeille paikkoja.
Ja jossei sopivii pukkei löydy niin sun tarttee fiksata siihen oikeanlaiset pukit.

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Mika R

  • Vieras
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #8 : 27.06.09 - klo: 23.52 »
Kylläpäs näytti tutuilta nuo linkin pukit...evolvan pukit.
Eipä tuo iso homma ole pukeillakaan laittaa, itse tekisin niin ja ostaisin jonkun muun koneen kuin kyoshon orkkiksen...tulee varmaan vielä halvemmaksikin vaikka pukitkin ostaa, ellei nyt jotain "super"konetta osta, mitä tuo auto tuskin tarvii.

joo, no ei evolvan pukeilla vaan sellasilla jotka on tarkoitettu 1/10 autoa varten, sorry. Niitä löytyy valettuina ja koneistettuina. Kysy liikeestä tai etsi itse netistä. Jos osaisin saksaa niin kyosho.de :stä olis helpoin löytää oikea osa luultavasti.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Moottorin vaihto
« Vastaus #9 : 27.06.09 - klo: 23.58 »
Jees, itse käsitinkin että heitit nuo vain esimerkkeinä moottoripukkien ulkonäöstä..

ps. saatanpa päästä mukaan foumisunnuntaihin...tuli niin hyvät "patentit" tehtyä että itsekin tyytyväinen, jäi tosin vielä aamuksikin vähän hommaa. "Uuden" korinkin sain järkättyä kun entinen meni siihen kuntoon että joka kulma lepattaisi jos vain pysyisi päällä.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot