Kirjoittaja Aihe: starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)  (Luettu 6031 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gr1mRe@per

  • Tulokas
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« : 09.01.07 - klo: 05.13 »
auttakaas vähän minkälainen starttiboksi kannattaa hommata kyoshon infernoon että käy suoraan ettei tarvitse viritellä mitään, kuulemma tuo atalan omakin on semmoinen että ei käy ennen kuin auton pohjan aukkoa isontaa,kertokaahan kokemuksia ja ennen kaikkea boksi joka käy tuohon kyseiseen infernoon?  :shock:

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #1 : 09.01.07 - klo: 11.17 »
Eikös sen atalan oman pitäs käydä? Eikös siinä gt:ssä oo mp 7,5 alusta?

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #2 : 09.01.07 - klo: 11.38 »
Onko auto vetokäynnisteinen? Mikä kone on kiinni?
Huehue

Mika R

  • Vieras
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #3 : 09.01.07 - klo: 13.11 »
hmm.. en ymmärrä miksei lähes mikä tahansa 1/8 offroad boxi sopis tuohon? tosin en autoa omista joten omaa kokemusta ei ole ja voihan siinä olla joku juttu mutta hieman epäilen

Poissa Gr1mRe@per

  • Tulokas
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #4 : 09.01.07 - klo: 15.12 »
atalasta yks sälli sano ite että auton pohjaan isompi reikä, ei kuulemma ylety muuten, autossa on GXR 28 kone.

Poissa Gr1mRe@per

  • Tulokas
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #5 : 09.01.07 - klo: 15.12 »
auto on vetokäynnisteinen.

Poissa Gr1mRe@per

  • Tulokas
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #6 : 09.01.07 - klo: 15.25 »
jotkut sanoo että tuo atalan käy ja jotkut että tuo toinen saben myymä.

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=29823&grpid=5020

mutta kun pitäs käydä ilman virittelyä, kait se on ostettava tuo atalan ja isonnettava auton pohja reikää.

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #7 : 09.01.07 - klo: 20.11 »
Kyllä se atalan oma pitäs käydä. mulla on kyoshon Inferno ST ja siinä on kiinni vetokäynnisteinen gxr 28 ja siihen sopii tuo boksi. Minun autossa ja siinä gt:ssä on sama alusta joten kyllä kait se pitäs sopii?

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #8 : 09.01.07 - klo: 20.14 »
Miksette ole vaihtanut takatuppia toisenlaiseen. Kone ei välttämättä tykkää jos käynnistää boksilla vetokäynnisteistä konetta.   :shock:
Huehue

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #9 : 09.01.07 - klo: 20.27 »
Takatuuppari ensinnäkin on takavetoinen auto.

Toisekseen se kone ei tiedä, jos sitä boksilla käynnistät että onko siellä vetokäynnistin vaiko eikö.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #10 : 09.01.07 - klo: 20.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"
Miksette ole vaihtanut takatuppia toisenlaiseen. Kone ei välttämättä tykkää jos käynnistää boksilla vetokäynnisteistä konetta.   :shock:


Siis ei mulla oo sitä boksii mutta se sopii siihen.

Mika R

  • Vieras
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #11 : 09.01.07 - klo: 20.33 »
Lisäksi tossa uudessa .28:ssa on sellanen vetokäynnistin että ottaa kiinni kampiakseliin vain narua vetäessä, ei muuten, käsittääkseni. Eli siinä mielessä boxilla pitäs lähtee hyvin

Poissa Gr1mRe@per

  • Tulokas
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #12 : 09.01.07 - klo: 20.47 »
kait se täytyy atalasta sit ostaa että tietää.

Poissa Gr1mRe@per

  • Tulokas
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #13 : 09.01.07 - klo: 20.50 »
onko teillä muuten kokemusta tuosta GXr 28 koneesta onko ollu ongelmia käynnin  sun muun kanssa ?

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #14 : 09.01.07 - klo: 21.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Gr1mRe@per"
onko teillä muuten kokemusta tuosta GXr 28 koneesta onko ollu ongelmia käynnin  sun muun kanssa ?


Ihan hyvin on pelittänyt, alussa oli kyllä pirusti ongelmia käyntiin saamisessa koska oli aivan hemmetin tiukkana ja seokset hukassa aika kauan.. Tehoja en pysty vertailemaan paitsi Hyperin RTR koneeseen (Mach 28), josta lähtee tod. näk. hieman enemmän.
GXR28:n putkea viisaammat neuvoivat vaihtamaan parempaan..

Mika R

  • Vieras
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #15 : 09.01.07 - klo: 21.15 »
muistaakseni Ossin 8 tulppa toimisi tuossa parhaiten

Poissa Jusa

  • Tulokas
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #16 : 09.01.07 - klo: 21.37 »
Itse ostin ty1:n merkkisen starttiboxin Inferno-GT:hen. Pyöritti kyllä ilman viilaamista, mutta pehmensin alustasta reunoja, ettei rulla pysähdy ja kulu turhaan.
Samalla lootalla käynnistetään Stadiumtrukkia, joten tein uudet tapit boksiin, jotka sopii koneen alla oleviin pohjalevyn reikiin ja muut tapit ei sitten sovikaan kun alustat ovat erikokoisia.

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #17 : 09.01.07 - klo: 21.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Takatuuppari ensinnäkin on takavetoinen auto.

Toisekseen se kone ei tiedä, jos sitä boksilla käynnistät että onko siellä vetokäynnistin vaiko eikö.


Katsotaanpas sitä viestiä uudestaan,mitä lukee(takatuppi). Eikö se 1 suuntaakeri pistä hanttiin?

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #18 : 09.01.07 - klo: 21.44 »
Kyllä osaan lukea ja luinkin takatuuppi, mutta kun vetokäynnistimellä ei ole takatuupparin saati tuuppaamisen kanssa mitään tekemistä, niin parempi olla sotkematta moista käsitettä enempää tässä yhteydessä. Suurempien väärinkäsitysten välttämiseksi.

En tiedä miksi yksisuuntalaakeri laittaisi hanttiin koneen normaalille pyörimiselle, sitähän starttiboksi aiheuttaa.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #19 : 09.01.07 - klo: 22.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Kyllä osaan lukea ja luinkin takatuuppi, mutta kun vetokäynnistimellä ei ole takatuupparin saati tuuppaamisen kanssa mitään tekemistä, niin parempi olla sotkematta moista käsitettä enempää tässä yhteydessä. Suurempien väärinkäsitysten välttämiseksi.

En tiedä miksi yksisuuntalaakeri laittaisi hanttiin koneen normaalille pyörimiselle, sitähän starttiboksi aiheuttaa.

Aika hyvin luettu koska minä tietääkseni kirjoitin takatuppi, eli se osa joka tulee koneen (yleensä takaosaan) kiinni. En puhunut mistään tuuppauksista mitään.
 
Luulen että vetostartilla varustettu kone voi kärsiä jollakin tavalla, jos sitä käynnistää kaikki turbiinit ym. vielä koneessa kiinni ollessa.
Huehue

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #20 : 09.01.07 - klo: 22.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Kyllä osaan lukea ja luinkin takatuuppi, mutta kun vetokäynnistimellä ei ole takatuupparin saati tuuppaamisen kanssa mitään tekemistä, niin parempi olla sotkematta moista käsitettä enempää tässä yhteydessä. Suurempien väärinkäsitysten välttämiseksi.

En tiedä miksi yksisuuntalaakeri laittaisi hanttiin koneen normaalille pyörimiselle, sitähän starttiboksi aiheuttaa.

Aika hyvin luettu koska minä tietääkseni kirjoitin takatuppi, eli se osa joka tulee koneen (yleensä takaosaan) kiinni. En puhunut mistään tuuppauksista mitään.
 
Luulen että vetostartilla varustettu kone voi kärsiä jollakin tavalla, jos sitä käynnistää kaikki turbiinit ym. vielä koneessa kiinni ollessa.

Jos konette pyörittää edestä katsotteassa vastapäivään ei koneessa pitäiis minkään ottaa kiinni. Mutta jos pyörittää toiseen suuntaan, ottaa yksisuuntalaakeri kiinni ja vetari voi hajota. Mutta harvemmin moottoria väärinpäin startataan!

On se vetokäynnistin silti hyvä ottaa pois!

Poissa Jusa

  • Tulokas
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #21 : 09.01.07 - klo: 22.15 »
Ty1 starttiboxi pyöritti kyllä konetta väärinpäin kun oli punainen johto akun +-navassa, eli kannattaa tarkistaa suunta. Ja kyseessä oli GXR-28 kone vetostartilla, eikä mikään hairannut vastaan, vaan pyöri nätisti.
Ko. moottorin vetostartti ottaa kiinni kampiakseliin vain kun narusta vetää.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #22 : 09.01.07 - klo: 22.18 »
Kun vetokäynnistimellä olevaa moottoria käynnistetään starttiboksilla niin se starttaus tilanne on vetokäynnistimelle sama asia kuin moottori olisi käynnissä... Ainut vaan että pyörii jopa pienemmillä kierroksilla, eli jopa hellävarasempaa kuin koneen ollessa käynnissä.

Vetokäynnistin kylläkin kannattaa ottaa pois välittömästi, koska kyseinen systeemi ei ole koskaan tiivis.
Päästää paineita pihalle jne.

Mutta sillä ei todellakaan ole mitään merkitystä itse käynnistykselle onko se vetostartti tai roto moottorissa vai ei.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #23 : 09.01.07 - klo: 22.19 »
No jopas, u tuli vielä haamuilemaan.

No kuitenkin mikäli vetostartin haluaa umpinaiseksi, niin se on takalevy sitten. Ei tuppi, tuuppi, tumppi tai tumppu.  :D  väärinkäsitysten välttämiseksi.

Nyt ruvetaan olemaan jo aikalailla pihalla itse kukin.  :lol:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Gr1mRe@per

  • Tulokas
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #24 : 10.01.07 - klo: 05.09 »
no mites päin tuo auto asetetaan starttiboksin päälle oikeenlailla?

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #25 : 10.01.07 - klo: 09.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
No jopas, u tuli vielä haamuilemaan.

No kuitenkin mikäli vetostartin haluaa umpinaiseksi, niin se on takalevy sitten. Ei tuppi, tuuppi, tumppi tai tumppu.  :D  väärinkäsitysten välttämiseksi.

Nyt ruvetaan olemaan jo aikalailla pihalla itse kukin.  :lol:

Takatuppia minulle tarjottiin useammasta paikasta. mm. Jarno, Niko... 8)
Huehue

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #26 : 10.01.07 - klo: 10.00 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Kun vetokäynnistimellä olevaa moottoria käynnistetään starttiboksilla niin se starttaus tilanne on vetokäynnistimelle sama asia kuin moottori olisi käynnissä... Ainut vaan että pyörii jopa pienemmillä kierroksilla, eli jopa hellävarasempaa kuin koneen ollessa käynnissä.

Vetokäynnistin kylläkin kannattaa ottaa pois välittömästi, koska kyseinen systeemi ei ole koskaan tiivis.
Päästää paineita pihalle jne.

Mutta sillä ei todellakaan ole mitään merkitystä itse käynnistykselle onko se vetostartti tai roto moottorissa vai ei.

Olen samaa mieltä, että kyllä koneen käyntiin saa mutta kyllä vetokäynnistinkoneessa on vähemmän potkua...
Huehue

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #27 : 10.01.07 - klo: 10.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Gr1mRe@per"
no mites päin tuo auto asetetaan starttiboksin päälle oikeenlailla?

Järkevästi niin, että boksi pyörittää vauhtipyörää haluamaasi suuntaan.
Huehue

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #28 : 10.01.07 - klo: 11.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Kun vetokäynnistimellä olevaa moottoria käynnistetään starttiboksilla niin se starttaus tilanne on vetokäynnistimelle sama asia kuin moottori olisi käynnissä... Ainut vaan että pyörii jopa pienemmillä kierroksilla, eli jopa hellävarasempaa kuin koneen ollessa käynnissä.

Vetokäynnistin kylläkin kannattaa ottaa pois välittömästi, koska kyseinen systeemi ei ole koskaan tiivis.
Päästää paineita pihalle jne.

Mutta sillä ei todellakaan ole mitään merkitystä itse käynnistykselle onko se vetostartti tai roto moottorissa vai ei.

Olen samaa mieltä, että kyllä koneen käyntiin saa mutta kyllä vetokäynnistinkoneessa on vähemmän potkua...
Vetokäynnistinkoneessa? Tarkoitatko vetokäynnistimellä varustettua moottoria? Saahan noita vetokäynnisimiä useisiin kisamoottoreihinkin, ensimmäiset ajot (sisäänajo) on helpompi suorittaa vetokäynnistimellä, kun starttiboksi joutuu koville uuden moottorin kanssa.
| Academy | Axial |

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #29 : 10.01.07 - klo: 12.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Kun vetokäynnistimellä olevaa moottoria käynnistetään starttiboksilla niin se starttaus tilanne on vetokäynnistimelle sama asia kuin moottori olisi käynnissä... Ainut vaan että pyörii jopa pienemmillä kierroksilla, eli jopa hellävarasempaa kuin koneen ollessa käynnissä.

Vetokäynnistin kylläkin kannattaa ottaa pois välittömästi, koska kyseinen systeemi ei ole koskaan tiivis.
Päästää paineita pihalle jne.

Mutta sillä ei todellakaan ole mitään merkitystä itse käynnistykselle onko se vetostartti tai roto moottorissa vai ei.

Olen samaa mieltä, että kyllä koneen käyntiin saa mutta kyllä vetokäynnistinkoneessa on vähemmän potkua...
Vetokäynnistinkoneessa? Tarkoitatko vetokäynnistimellä varustettua moottoria? Saahan noita vetokäynnisimiä useisiin kisamoottoreihinkin, ensimmäiset ajot (sisäänajo) on helpompi suorittaa vetokäynnistimellä, kun starttiboksi joutuu koville uuden moottorin kanssa.

Tyhmänkin pitäisi ymmärtää että siitä puhuttiin...
Huehue