Mulla on tuo dm-1 niin se ei vaihda ollenkaan 2vaihteelle..?? Vaikka kuin löysää ruuveja niin ei.. Pitäähän niitä löysätä yhtä paljon molempia? Ja sit miten tuo kytkin kasataan niillä jatkoakseleilla jos joku viittis kertoo ihan kädestä pitäen. Kiitos jo etukäteen.
Ja nyt kyllä suuresti epäilyttää että ongelma ei ole etteikö vaihtaisi kakkoselle, vaan se että vaihtaa liian aikaisin.
Vaihteessa on sisällä kynsi joka keskipaikoisvoiman ansiosta kytkee kakkosvaihteen päälle.
Tätä rajoittaa vain jousi jonka kireys on säädettävissä.
Tähänmennessä jokainen GT luokan auto on tehnyt aivan samaa tuoreeltaan, eli vaihtaa kakkoselle niin reilusti ennenaikojaan ettei vaihtamista edes huomaa.
Itse esim olen ajanut HN GTB ja DM1 autoilla ja molemmissa oli sama juttu.
Vaihde on ilmeisesti tehtaalla jo säädetty vaihtamaan hyvin alhaisilta kierroksilta ja vielä kun autolla on muutamat tankit ajeltu niin jousi vielä hieman "kuoleentuu/löystyy" ja vaihde ottaa jo siis niin aikaisin että kun paikaltaan lähtee kaasu pohjassa niin vaihtamista ei edes huomaa... se kun menee kakkoselle käytännössä välittömästi.
Potkua näissä autoissa kuitenkin on sen verran että auto lähtee rivakasti ja jää sellainen tunne kuin auto olisi edelleen ykkösellä, koska vaihtamista ei tapahdukaan pienen kiihdytyksen jälkeen.
Esim itse ajoin viimekesän viimeisessä kisassa siten että vaihde meni kakkoselle paikaltaan kiihdyttäessä jo puolen metrin matkalla.
Auto kiihtyi silti hitaasta neulansilmämutkasta välillä jopa hieman perää sivulle tarjoten.
Mutta tietenkin koska auto oli kokoajan kakkosella, auto tuli mutkasta erittäin nätisti ulos.
Moni jopa ihmetteli että kuinka mulla auto niin hienosti toimii vaikka heillä on käytännössä samat säädöt.
Moni myös ihmetteli sivusta katsellessa että ajanko kokoajan vain ykkösellä kun auto niin rivakasti mutkasta ulos lähti...
Ei... kakkonen oli silmässä jatkuvasti.
Tämän pitkällisen sepustuksen saattelemana siis... Säädäppäs säätöruuvia kireemmälle ja seuraa josko lähtis jossain vaiheessa vaihtamaan.