Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ALi

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
Ikämiehille omat kisat, Hienoa!

Kalusto tilattu ja viikonloppu varattu kalenterista.

2
Ratakasi: Ari Lappi, 4 kisaa, capricorn c801, novarossi, PKSRCA

Lähden myös ulkomaille kisaamaan jos porukalla lähdetään esim. johonkin ENS kisaan.

3
Mut voi lisätä listalle.

Numeroksi 42 jos vielä vapaana ja autoksi - Capricorn Lab C-801 "2014"

Ari

4
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 07.10.12 - klo: 15.46 »
Tikkurilaan sopivaa setuppia liitteenä.

Tällä setupilla auto on helppo ajaa ja tuosta on hyvä lähteä liikkeelle muokkamaan itselleen sopivia säätöjä. Huomatkaa että versio 2:ssa on erilaiset iskaritornit joilla esim. takaiskarit saa pystympään.

Iskarimännät piti itse porata 1,2mm poralla, noilla oli suuri vaikutus auton käyttäytymiseen. Nyt saa jo Durangoltakin valmiita 4 reikäisiä mäntiä Desciin.

Itse vaihdan koneen tavalliseen 6.5t 540 moottoriin. Tuolla HW 4kv koneella ei saa hypyissä autoa ohjattua kun se ei ota tarpeeksi kierroksia joilla saisi keulan nousemaan jos auto meinaa hypyssä sukeltaa..

5
Kiitokset järjestäjille hienosta kisapäivästä!

Omat kisat ei paremmin olisi voinut mennä, hyvää seuraa varikolla ja kisatulos ihan nappiin. Tiukkaa vääntöä alkuerissä ja ennenkaikkea finaaleissa Nicken kanssa.

Laitan SC4-10 voitto setupin tuonne Durango keskusteluihin.

6
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 21.09.12 - klo: 22.51 »
Piti oikeen puntaroida oma desc410 kun SC sarjan säännöissä on 2,5kg painoraja.

2569g ajokunnossa paino HW SCT pro säätimellä ja HW 4000kv moottorilla, Jconcepts Raptor korilla ja minipinneillä.
Ainoa "kevennys" on irrotettu takapuskuri...

7
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 16.09.12 - klo: 00.41 »
Joo, noita videoita tuli katseltua kasauksen aikana.

Hienosti auto toimi tänään Tikkurilan radalla, Schumacherin minipinneillä pito oli hyvä ja ajettavuus myös. Auton massan tosin huomaa kun koittaa roikkua nelkkujen perässä, ihan ei yhtä ketterästi liiku..

Hingepinneissä ei ollut ohennuksia. Auto kesti hienosti vaikka hypyt ei aina osunut alastuloon, ilmeisesti tässä v2:ssa on korjattu alkuperäisen heikot kohdat.

Hauskaa vaihtelua mattoautoilusta.

8
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 14.09.12 - klo: 21.16 »
Nyt olisi talven kilpuri kasassa DESC410v2.. Tikkurilaan hakemaan setuppia seuraavaksi ja opiskelemaan kuinka SC autoa viedään  :smiley:

9
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 19.08.12 - klo: 23.22 »
Tällainen tuli maalattua SC luokkaan. Testasin samalla BittyDesing merkkistä maskiainetta joka osoittautui erittäin toimivaksi, suosittelen.

10
Onkos PKSRCA:n rengassorvi jossain tiksin takahuoneessa? Pitäisi renkaita sorvailla..

-Ari

11
CS-12
Ari Lappi

12
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 20.02.11 - klo: 21.49 »
FG:ltä onkin tulossa nelkku femmoja oikein iso kasa...

http://www.rev-up.co.uk/temp/FG%20Messe-Neuheiten%202011.pdf

13
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 31.08.10 - klo: 19.31 »

Ovat muuten jättäneet pahan hajun pois tuosta Bob Divelyn maskiaineesta, ainakaan viimeisin ostamani pullo ei enää haise. Nyt ei työhuone haise oksennukselle kun jättää maskiaineen kuivumaan  :roll:

14
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 27.05.10 - klo: 21.24 »
tuossa hieman ylempänä kyselin neuvoa, mutta ilmeisesti kukaan ei lue näitä viestejä...

Veikkaisin että liian ohut kerros maskia ja liian paksulti maalia..

15
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 27.05.10 - klo: 08.09 »
Tuo hiilikuitu jäljitelmä on tehty käyttämällä mattojen alla käytettävää  liukuestemattoa.. Muistaakseni ostin Hongkong:sta sarjan jossa on n.10cm kanttiinsa liukuestematon palasia.

Se sitten asetetaan koria vasten ja hopea väriä päälle maltillisesti -> matto pois ja mustaa niskaan.

16
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 19.05.10 - klo: 21.48 »
Viikonlopun kapinoihin hallitsevan Suomen mestarin uudet korit..


17
Oliskos jotain järkeviä majoitusvaihtoehtoja kisajärjestäjillä tiedossa kohtuu matkanpäässä radasta?

18
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 18.04.10 - klo: 22.51 »
Tällainen kisaväritys tuli aherrettua Mugenin päälle kesäksi.

19
Vapaa keskustelu / Vs: Kynäruisku maalauksia
« : 24.03.10 - klo: 22.27 »
Hienon näköistä jälkeä. Mitäs maaleja käytät että ne pysyy kankaassa?

20
Yokomo / Vs: Yokomo B-MAX4
« : 20.09.09 - klo: 19.27 »
Bmaxin sisäinen välitys on 2,353, joten noilla sun pinjoneilla välkäksi tulee 81/22*2,353= 8,66 - 81/26*2,353= 7,33

Evo3 moottorin manuaali antaa suositukseksi 5,5T moottorille 9-11 ja 7,5T 7-10

Eli tolla 7,5T koneella ja 22 pinjonilla voi aloitella kun osuu vielä suositusalueelle, mut 5,5T koneella kannattaisi jo hommailla pienempiä pinjoneita tai laittaa 87 spurri takaisin..


Nostetaanpa vähän aihetta, kun täältäkin kyseinen auto nykyään löytyy.

Minkälaisilla välityksillä porukka on ajanut, ja millä moottorilla? Välityksiä on tässä tullut pohdittua, ja yrittänyt täältäkin vähän vinkkiä etsiä, tuloksetta. Tällä hetkellä autossani on se champions packin 81 piikkinen spurri, ja pienin siihen sopiva pinjoni on 22 piikkinen. Kaveri ajaa 87/13 välityksillä, joten tuo oma 81/22 alkoi tuntua varsin raskaalta. Eroa tosin löytyy moottoreistakin, kaverilla 3.5T speed passion, mulla 5.5T ja 7.5T Gm evo3. Geeämmää on kyllä kehuttu vääntäväksi, mutta kuitenkin tuntuu suurelta erolta.

Kokeilin itseasiassa 81/26 välityksilläkin jo pienen lenkin ajella tuolla kireämmällä moottorilla, eikä moottori/nopari kerännyt lämpöä oikeastaan yhtään. Voimaa oli vaikka muille jakaa, renkaat löi tyhjää ja sillee. Testailut jäänyt vähän vähemmälle intin takia (onneks sekin on jo parin viikon päästä ohi), jos hyvin käy, niin ensi viikonloppuna saa taas auton ajoon.

"Setuppina" siis:

GM Evo3 5.5T/7.5T
Speed Passion GT 2.0 Pro
Trackpower 3200mAh
Välitykset 81/22-26

21
Ari Lappi M4-10

22
Mä pääsen paikalle viiden maissa..

23
No nyt kun neljä sivua moottoripuolta käsitelty niin palataan alustan säätämiseen.

Laitan tähän setupin joka toimii GRP soft renkailla.


Edessä:
Iskari öljy...........60wt
Iskari mäntä.......vakio
Jousi..................vakio
Iskarin asento.....keskellä iskaritornissa.. ulkona tukivarressa
droop.................~5mm
Vakaaja..............paksu
Maavara.............10mm
ackerman...........keskimmäinen reikä
camber..............-1 astetta
Haritus...............1
diffi.....................100000

Keskellä:

Jarrut................perus
Jarrusäätö............jarru pohjassa asfaltilla ei mene renkaat lukkoon
Välitys..............14/17t kello

Takana:
Iskariöljy...........70wt
mäntä...............vakio
Jousi.................vakio
Iskarin asento....uloin iskaritornissa.. sisempi tukivarressa
Iskarin pituus.....normi
droop................iskarien 'lepopituus', kovin paljon ulosjoustoa ei saa tällä maavaralla..
Vakaaja............perus paksu
maavara...........10
akseliväli...........vakio
camber linkki.....sisin reikä tornissa, ulompi hubissa
camber.............-2
auraus...............vakiopala
diffi...................50000

Tulppana oli OS R5 ja säädin koneen siten että lämmöt oli 115-120 astetta. Kaikki kansiprikat paikallaan ja fuilina Tornado 16%.
Renkaat GRP rallygame soft.
Kori Aston Martin.

Jos joku lähtee hakemaan samalta suunnalta säätöjä niin tämä setup toimi siten että kaasu päällä puskee hieman ja kaasu pois kääntää reilusti.. Eli vaatii hieman totuttelua, mutta kuten sanoin on hauska ajaa.. :afro: Vaatii hieman malttia eikä kaasun kanssa toimi "on/off" tyylinen ajaminen vaan pitää oikeasti viedä autoa nopeudella jonka alusta/renkaat sallii..


24
Tattiksella, maksoin jo 5 euroo ratamaksuukin koko kesästä... :mrgreen:

25
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 30.04.08 - klo: 12.01 »
Siinä on krossi Sirio Kainai II evo (mun vanha itseasiassa)

Paras "kisa" kuitenkin saadaan vakiokoneilla kun kaikilla on sama


Kyllä se on niin että tuolla siriolla mielellään ajaa kuin vakiokoneella  :tongue:  Nälkä kasvaa syödessään kysy vaikka pietolta asia, jotenki paistaa tuo homma hänellä läpi se juttu kuin ei vauhti riitä enää ja vakiokone ei tarjoa kovin kummoiset vauhdit ja kestävyydet.
Jerzi

Ei tämä luokka tarvitse yhtään tehokkaampaa moottoria. Kun kaikilla on sama kone niin saadaan kisaa aikaiseksi. Jos haluaa virittää ja etsiä tehoja niin kannattaa miettiä jotain muuta luokkaa.
Toi mun GXR28 ainakin toimii tosi nätisti ja vie autoa ihan tarpeeks.. Kestävyydestä saadaan kokemuksia vasta kun kevät/kesä ehtii pitemmälle.

26
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 30.04.08 - klo: 00.06 »
Jeps, alla oleva setuppi toimi melko hyvin. Auto oli hauska ajaa..mutta jäi tuohon vielä kokeiltavaa ja parannettavaa.

Edessä:
Iskari öljy...........60wt
Iskari mäntä.......vakio
Jousi..................vakio
Iskarin asento.....keskellä iskaritornissa.. ulkona tukivarressa
droop.................~5mm
Vakaaja..............paksu
Maavara.............10mm
ackerman...........keskimmäinen reikä
camber..............-1 astetta
Haritus...............1
diffi.....................100000

Keskellä:

Jarrut................perus
Jarrusäätö............jarru pohjassa asfaltilla ei mene renkaat lukkoon
Välitys..............14/17t kello

Takana:
Iskariöljy...........70wt
mäntä...............vakio
Jousi.................vakio
Iskarin asento....uloin iskaritornissa.. sisempi tukivarressa
Iskarin pituus.....normi
droop................iskarien 'lepopituus', kovin paljon ulosjoustoa ei saa tällä maavaralla..
Vakaaja............perus paksu
maavara...........10
akseliväli...........vakio
camber linkki.....sisin reikä tornissa, ulompi hubissa
camber.............-2
auraus...............vakiopala
diffi...................50000

Tulppana oli OS R5 ja säädin koneen siten että lämmöt oli 115-120 astetta. Kaikki kansiprikat paikallaan ja fuilina Tornado 16%.

Renkaat oli GRP rallygame soft.

Kori oli Aston Martin.

27
Saadaankin rata täyteen autoja.. Täytyy tulla itsekin Astonin kanssa kun sain GRP renkaat alle ja vakaajat kiinni.

28
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 24.04.08 - klo: 19.30 »
No niin, nyt on oman IGT sisäänajo aloitettu.. Pari tankillista kotona ja tänään 3 tankillista Tattiksella kunnes radan pesu (tervetullut) katkaisi ajohommat.

Varsin positiivinen kokemus tän auton kanssa, kone käy hienosti ilman mitään ongelmia. Vastaa säätöihin ihan nätisti ja sarjan mukana tulevat renkaat kelpaa hyvin sisäänajoon ja driftingiin  :cheesy:

Näillä peleillä kisailusta tulee taatusti hauskaa..

Mitkäs renkaat sitä sitten pitäisi hankkia ? Noilla mukana tulevilla ei kyllä uskalla enää ajaa kun kääntää säädöt kohdilleen, sen verran tuntuu olevan tehoa liikuttamassa pakettia.


29
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 02.03.08 - klo: 12.42 »
Tänne on kotiutunut Aston Martin ja tarkoitus on tulla ajelemaan aina kun kerkiää.

30
Vapaa keskustelu / Vs: Puhelin viirus CommWarrior :S apua
« : 15.02.08 - klo: 10.09 »
F-secure auttaa poistossa:

http://www.f-secure.fi/tietoturvakeskus/poistotyokalut.html

listalta sitten sopiva poisto-ohjelma..

Sivuja: [1] 2 3 4 5