Nonniin,nyt on ensimmäinen testi vakio-inserteillä ajettu.
Myönnän heti alkuun että ne toimivat paremmin kuin osasin odottaa,olin todella yllättynyt niiden reagoinnista.
Joten siirtyminen niihin ei tule olemaan ongelma.
Mutta se mistä tulee pieni ongelma:
Vaikutti siltä että alkuun ensimmäiset 2-4 minuuttia ne olivat hyvät,mutta 5-10 min ja alkoi lipsumaan jonkin verran.Pito tuntui karkaavan enemmän kuin touring inserteiilä.Aiemmin sai ajettua koko 5000 Lipon suhteellisen tasaisella pidolla koko ajan.
Nyt ei voinut ajaa koko akkua läheskään,nippanappa puolet.Lataukset oli 1800-2200 alueella.
Tämä taas tekee auton säätämisestä puolimahdotonta,koska pito muuttuu aika paljon huonommaksi.Mitä kauemmin ajoi,sitä huonommalta auto tuntui.Huomasi eroa myös jarrutuksissa.Meni helpommin renkaat lukkoon.
Piharadoilla tätä ongelmaa ei välttämättä huomaa.Ehkä...
Saattaa toki olla että YPAK:in matto ei tarjoa samanlaista pitoa koska se pitää kerätä pois joka ajokerran jälkeen.Pölyä ja karvaa saa harjata aika paljon pois parin ekan setin jälkeen.
Lyhyt ajotapahtuma ei antanut kunnon mahdollisuutta vertailutestiin,koska kun rata parani niin aika loppui ja rata piti kerätä pois.
Ainoa vertailu edelliseen oli sama CarpetRipper 1/12,jonka viimeksi sain "piestyä" 0.08sekunnin erolla.
Nyt jäin samasta autosta 0.3-0.4sekuntia.Siis parhaalla rundillani..10min setillä eroa tuli parikin kierrosta.
Ja oikeasti,touring-insertillä sain ajettua Ripperin kanssa tiukkaa settiä 10-15min kun nyt se 5min jälkeen karkasi omille teilleen,enkä saanut sitä enää kiinni sillä ajovuorolla.
Mutta nyt haluaisin kuulla muiden mielipiteitä ja huomioita tästä asiasta.