Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vilijo

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
61
Mugen / Vs: Mugen MBX 6
« : 23.09.14 - klo: 23.07 »
Jori kokeillu sitten taas jotain ihme setuppia. Laita vaikka 7/ 10-15 /3.

62
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jämsän RC rata
« : 22.09.14 - klo: 14.34 »
Eilen oli pienet talkoot ja kraatereille kuluneet parit nopeat mutkat on sliipattu ja paria hyppyä muokattu vaihtelun vuoksi.  :laugh:

Toivottavasti ajokelit vielä hetken jatkuu...

63
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 06.09.14 - klo: 13.58 »
Entäs lrp s8 bx rebel tai kyosho inferno 2.0?

Pakko heittää honkkarin x2crt. Itsellä ollut nitro ja sähkö ja on rakenteellisesti todella kestävä. Diffin sisuskalut on oikeastaan ainoa heikko kohta. Teräksiset rattaat kustantaa reilun kympin ja kestää.
Menee radallakin hyvin jos on tarve.

64
Mukava että olet selvitellyt asioita.
Tuo lupaha on kuitenkin halpa kuin palasaippua etenkin jos kerralla saa luvan isommalle määrälle.

65

25% polttoaineen nitron osuun painoprosentteina on keskimäärin 28,5% riippuen öljyistä.

EU asetuksessa raja 40 paino% ja Suomessa se on laskettu 30 paino%.

23% taisikin koskea raakaan metanoliin sekoitettuna. Kyseessä kun oli 30% lennokkipolttoaineen sekoitus jatkossa joka tulee nyt mahdottomaksi. Autoharrastajien osalta homma on siis ok eikä käytännössä vaikuta mihinkään. Lennokkiharrastajien osalta päätös vaikuttaa vuosittaisiin polttoaine kuluihin taas helposti satoja euroja. On aika iso ero sekoittaako esimerkiksi 150 litraa polttoainetta vuodessa itse vai ostaako yli tupla hinnalla valmista litkua.
Onneksi omalta osaltani on lennokkiharrastus katkolla pikkuautojen vietyä mennessään.

Öljyn määrä taitaa olla Byronissä saman suuntainen kuin muissakin 25% nitroa sisältävissä aineissa ja voi kai olettaa että muihinkaan ei tarvitse ostolupien suhteen stressata.
Jotain positiivistä siis.

66
25% aine ilmeisesti on kiellettyjen listalla jos olen oikein ymmärtänyt koska 30 painoprosenttia ylittyy. Voin toki olla väärässäkin.

Ei toiminut tuo poliisin linkki. Säilyttää saa siis vajaat pari vuotta mutta ostamisen suhteen homma on kai toinen?
Toki jos kerhon kautta saa hankittua entiseen tapaan niin se pelastaa jo jotain.

Muoks. Eräs raakaa nitroa myyvä on tuota yrittänyt jo selvitelläkin, mutta toistaiseksi viranomaisetkin ovat hiukan ihmeissään eivätkä osaa sanoa vielä mitään suuntaan tai toiseen.

67
Polttisautot / Nitro polttoaineen saanti tulevaisuudessa?
« : 03.09.14 - klo: 23.01 »
Nitrometaanin ostaminen tuli luvanvaraiseksi tämän kuun alusta. Oudon hiljaa asiasta on autoharrastajien ja kauppiaiden puolelta oltu.
Jatkossa saa nyt ilmeisesti ostaa seosta jossa on korkeintaan 30 painoprosenttia nitroa, joka on noin 23 tilavuusprosenttia eikä siis mitkään ns. kisapolttoaineet mahdu sallittujen joukkoon.

Autopolttoaineiden osalta vaikutus on tietysti aika pieni...lennokkiharrastajista iso osa pomppii taas tasajalkaa.

Nojuu...pointti ehkä koko säikeelle vähän hatara...ketuttaa!
 

68
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 03.09.14 - klo: 22.36 »
Muovista spurria siis tilalle. Ja pakkiin varulta toinen varalle kun noita tuli kaksi tilattua.
Saanpahan tuon uuden metallisen sitten vaihdettua nitroon kärsineen tilalle.

69
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 03.09.14 - klo: 21.24 »
Nostellaas syksyn tullen tätäkin säiettä.

Kasasin Teknon V4 sarjasta Mugen MBX6 konversion Hobbywingin 2200kv sähköillä.

http://postimg.org/image/e7r63xm31/

Noparin sijoituksessa oli vähän tuumaamista. Pienellä dremelöinnillä sopi hyvin poikittain. Pitkittäin olisi myös mahtunut mutta noparin ja pinionin väliin olisi jäänyt alle milli tilaa joka pisti hieman epäilyttämään. Lisäksi poikittain asennuksella sain sensorijohdon liittimen kylkimuovin taakse kuralta piiloon.
Muuten meni kasaan kun elokuvissa ja on mukava laite roiskia menemään.

Onko muuten kokemuksia muovisen spurrin kestosta sähköhärveleissä? On meinaan pieni hinnan ero metallisen suhteen. Taitaa yhden metallisen hinnalla saada 7-8 muovista.
Mietin kanssa että säästäiskö se pinioneita kun edellisestä katosi hammas johonkin 10 akullisen jälkeen. Voihan se olla huonoa tuuriakin jos on joku kivi mennyt väliin, mutta halvempia nuo muoviset spurrit on pinioneihinkin verrattuna.
Seuraavaksi Dynamiten pinioni testiin. Robinsoniakin on matkalla...

70
Mistään ei löydy SH bensamoottorin specsejä. Tai painohan sytkän ja akun kanssa taitaa olla ainoa mikä ei käy ilmi videosta.
Mielenkiintoinen laite!

71
Uppaus on ihan hyvä idea.

Kommentointi ilmoituksiin tuskin toimii. Joillain foorumeilla se on mahdollista ja niistä ei monesti ota kyllä mitään tolkkua kun kaikki tinkaaminen sun muut käydään säikeessä. Jossain muualla voisi toimiakin mutta ei varmasti täällä.
Jos jotain oleellista tietoa myyjä huomaa puuttuvan niin on parempi muokata se viestiin kuin lisätä täydennystä uuteen viestiin.
Ja kaikki ilmoitukset myös mistä puuttuu hinta menee kyllä suoraan mappi ö:hön. Aikanaan totesin että 80% niistä on vain ylihinnan kalastelua. Jotkut ns. tauolle jääneet harrastajat esimerkiksi ei tietysti välttämättä oikeastikaan tiedä edes suuntaa laitteidensa arvolle tänä päivänä.

Mitään turhan lätinän palstoja ei tänne mun mielestä tarvita yhtään enempää. Niitä on jo nytkin liikaa...

72
Hienon näköistä touhua!  :grin:

73
Mitä Juho Leväsen kisat piti sisällään? Vai jäikö kuitenkin  jostain syystä ajamatta?

74
Onko mahdollista vaihtaa tuuletin hobbywing xerun 150A nopariin?

Jos sama 150A hobbywingi kun mulla niin on. Oli ihan liittimellä vieläpä.
Tuo on m6b combon nopari.
Mikä tuuletin sinne menee?
Lähteekö ne noparin paksut virtajohdot ruuvimeiselillä kampeamalla vai onko joku muu tapa siihen?

Ei kannata hirveesti kammeta niitä johtoja kun oli muistaakseni juotettu kiinni. En kyllä muista paljoa ruuvien aukaisua enempää tehneeni kuorien irroituksen eteen.
Tuulettimen kokoa en muista mutta jotain 30x30 luokkaa se oli.

75
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jämsän RC rata
« : 23.08.14 - klo: 17.40 »
En osaa sateista sanoa, mutta mahdottoman herkkä radan pinta ei sateille ole. Jos pinta tuntuu kestävän ajamista rikkoutumatta eikä ole lälliksi mennyt niin ajoa vaan. Mitään aika rajoituksia radalla ajolle ei ole.

Radan nurmi alueille kertyy pariin kohtaan aika reilusti vettä jos sataa kaatamalla pidempään ja niihin kannattaa varoa autoaan upottamasta jos siellä sellaisia on.  :tongue:

Jos mahdollista niin tule huomenna iltapäivästä. Silloin porukkaa on paikalla varmasti enemmänkin jos säät sallii kun tulee lehtimies paikalle.


76
Onko mahdollista vaihtaa tuuletin hobbywing xerun 150A nopariin?

Jos sama 150A hobbywingi kun mulla niin on. Oli ihan liittimellä vieläpä.

77
Yleinen keskustelu / Vs: Golf kärry projecti
« : 22.08.14 - klo: 08.35 »
Vapaakytkimen saa vaikka jostain vanhasta polkupyörästä. Sitä en sitten tiedä kuinka helposti sen saa hyödynnettyä? Akselia jatkamalla ehkä.
Samallahan siitä tekee ketjuvetoisen ja pinionin saa takavaihtajan pikkurattaasta.

78
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 15.08.14 - klo: 23.05 »
Ota moottorista kuva ja mitat. Ehkä joku niiden perusteella tunnistais tarvittavia specsejä.

Tai sitten muutama kymppi kiinni ja uutta harjallista sähköä veneeseen.

Esimerkiksi:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24567__HobbyKing_30A_Boat_ESC_3A_UBEC.html

tai

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7377__Turnigy_Marine_35A_Brushless_Boat_ESC.html

ja

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11875__ADS300_Water_cooled_Brushless_Outrunner_3000kv_300w.html

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12694__Prop_Nylon_1_4_X_32.html

Tietysti suomestakin saa ja laadukkaampaa on olemassa  :tongue:

79
Yleinen keskustelu / Vs: Golf kärry projecti
« : 15.08.14 - klo: 19.17 »
millaisia ajatuksia tämmöinen proggis herättää?
Sellaisia ajatuksia herättää, että kolopallon harrastajat taitaa olla vielä laiskempaa sakkia kun mitä olen tähän asti kuvitellut! Kävellään siellä pitkin kenttää(tai kovimmat kaverit jopa ajelee niillä koppimopoillaan) tekemättä fyysisesti juurikaan yhtään mitään sen kummempaa ja ollaan olevinaan niin urheilijoita niin urheilijoita! Ja nyt ei edes jaksettais enään hilata vehkeitäkään perässä pitkin kenttää! :roll: :grin: :roll:

Iteppä kysyit, joten ei herneitä! :wink: :tongue:



JUU siis itse olen sitä mieltä että ei golffi ole urheilua ennen kuin ihan huippu tasolla. Liikuntaa se ehkä on varsinkin aikaisemmalle saapumiserälle. itseäni vituttaa jos siinä tulee hiki. hikiurheilut erikseen!! :D

Sori ot:n jatko, mutten voi olla työntämättä räkäistä nokkaani asiaan.
Urheilu käsitteenä ei (nykyään) välttämättä sisällä liikuntaa.
En tiedä mitä nykysanakirja sanoo urheilusta mutta urheilun kriteerit ovat ennemminkin kilpailu.. joko henkisellä- ja/tai fyysisellä kantilla.

Pahoittelut pätemisestä ilman pätevyyttä.  :roll:

Onnea projektille! VAJ:n urheiluvälinekuljetin oli hieno laitos. Toivottavasti tästä tulee jotain vastaavaa.

80
Tulokset / Vs: EFRA EC 1/10 200mm (TP-10 EM), Espanja
« : 13.08.14 - klo: 22.21 »
Eikä luokallakaan tunnu olevan niin väliä.  :cool:

81
Nykyiset alupohjaiset ovat jo niin kevyitä että niihin pitää
jo laittaa lisäpainoo joissakin tapauksissa. Hiilari ei ole
hyvä materiaali koska se ei jäähdytä kuten alu ja flexaa
kuten muovi ja alu ja murtuu. Mutta onnea projektiin!

Alumiini jäähdyttää joo, mutta kun puhutaan 1/10 kokoluokasta niin onko silläkäkään niin merkitystä.
Viime talvena parit alumiinipohjalevyt tuhonneena on niistä vaikea löytää enää mitään positiivista verrattuna hiileen.
Pro:t voi olla vapaasti eri mieltä.  :wink:

82
JQ Products / Vs: JQ Products THERTR
« : 12.08.14 - klo: 14.50 »
Olikohan kyseessä kuitenkin moottorin etulaakerin ja kartion välinen shimmi joka vaikuttaa vauhtipyörän paikkaan?

0,5mm on mun mielestä ihan liikaa välystä, mutta ei kai sillä niin väliä jos silläkin toimii.  :tongue:

83
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 10.08.14 - klo: 09.44 »
Ei mulla ainakaan sensorittomalla moottorilla ole tuollaisia viiveitä ollut. Ainoa ero sensorilliseen on ollut pieni rykiminen ihan matelu vauhtia ajellessa.

84
Ei kuulu ylimääräisiä ääniä.
Jos siellä on jotain irti onko se mahdollista korjata vai meneekö kone uusiin?
Voiko vika johtua akusta?

Ei sieltä välttämättä ylimääräisiä ääniä kuulukaan kun magneetti kentät pitää palikoita paikoillaan. Mun mielestä tuo johtojen liikahtaminen vaan kielii siitä että jotain siellä on irti ja palikat loksahtaa paikalleen kun ensimmäisen kerran antaa kaasua.

Korjaaminen riippuu vähän tapauksesta ja omasta tai konsultoitavissa olevasta osaamisesta.
Sähkömoottorin purkaminenhan ei ole kummoinen homma. Päädyt irti ja sen jälkeen ankkuri lähtee vetämällä. Jos pystyt paikallistamaan vian niin jotain konsteja korjaukseen voisi löytyä vaikka jostain elektroniikka liikkeestä.
Moottori kannattaa kuitenkin tarkastaa ettei ala oikomaan ja riko sen jälkeen nopariakin.

85
Oliskohan siellä moottorin sisällä jotain romuja irti jos kerran johdot heilahtaa? Joku käämi ehkä ja aluksi kentät sekasin.

86
Voihan sitä softaa kokeilla mutta kyllä tuo vaikuttaa siltä että yhdelle vaiheelle ei tule virtaa. Vauhdissa toimii siksi että pääsee hyppäämään toimimattoman vaiheen yli.

87
Outoa ..viikko sitten mykistyi myös yksi SP:n nopari päivitysten jälkeen. Ei ollut oma että en tiedä onko ruvennut toimimaan.
Voi olla ettei päivitykset liity tähän mitenkään mutta kunhan mainitsin.
En taida uskaltaa omia paljoa päivitellä.  :tongue:

Toimiiko se muuten normaalisti tuota lukuunottamatta että veto jää kevyesti päälle? Lakkaako vetämästä kun näpäyttää jarrua?
Omalla vanhemmalla mankalla vaan pyrkii myös tekemään kaikilla autoilla saman ilmeisesti kaasun potikan kulumisen takia.

88
Taitaa olla vaan kaasukanavan trimmi tai kalibrointi pielessä. Voi tietysti olla jos käytössä on joku ei niin tarkka mankka että tarkkuus ei riitä vaan jättää kaasun hieman päälle. Siinä voi auttaa kun lisää säätimen neutral range asetuksesta keskialuetta vähän pidemmälle.

Jos liikeelle lähtö on muutenkin rykivää ja kaasun tuntuma huono niin on luultavasti yksi vaihe noparista kaput. Sillonkin kannattaa kokeilla sensorijohtoa ensin vaihtaa ja tarkistaa kaikki liitokset ettei turhaan heitä kamoja roskikseen.

89
En tiedä kössin koneen lämmöistä mutta voi olla hitusen turhan lämmin. Vois auttaa jos laihentais alapäätä ja rikastais yläpäätä jos vaikka on neulat ristissä ja siksi lämpiää. Voihan se olla väljäkin ja siks ei käy enää kuumana tyhjää.

90
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 05.08.14 - klo: 20.55 »
Insertti menee yleensä rikki niin että katkeaa. Toinen kumi on varmaan vaan liimattu täysin tiiviisti ja lämmin ilma turvottaa.Tee kumeihin kulutuspintaan pienet reiät niin luultavasti auttaa. Jos epäilet niin laita hetkeksi pakastimeen ja katso loppuuko turvotus.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6