Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Potski

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9
211
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 23.10.12 - klo: 09.01 »
Millä setupilla porukka ajelee tiksissä? Pitäs auto wj:tä varten kasata jo.

Moi,

 Jos joku kertoo, miten tuon setup-sheetin saa tänne upittua, niin voin laittaa näkyville. Väittää, että virheellinen tiedosto muoto, vaikka .pdf onkin.

 Tai jos kerrot vähän tarkemmin, aiotko ajella keski- vai takamoottorilla? Molemmat olen saanut toimimaan radalla ihan kohtalaisesti. Ihan omista mieltymyksistä riippuu kumpi on mukavampi - ja luonnollisestikin takamoottori kärsii kovalla pidolla ja toisin päin. Pito taas riippuu niin monesta tekijästä, että sitä on vaikea kisoihin ennustaa.

Samppa

212
Moi,

Ymmärrän kyllä, että moni asia vaikuttaa. Olen ollut valmentajana pespallossa joukkueelle, joka pelasi kolmea eri sarjaa ja jo siinä pelien sopiminen oli haastavaa - joka viikko pelattiin vähintään 2 peliä, usein 3.

 Tuollaisenaan uskon vain, että voi käydä vähän hassusti osalle Maastosarjan kisoista noin osallistujien puolesta. Itse aion/yritän kiertää taas jokaisen kisan, sen verran hyvä maku jäi ensimmäisestä kaudesta tänä vuonna, joitain vaikeuksia tuo vain varmasti aiheuttaa.

 Ihan vain näin kuuden ajetun kilpailun ja alle vuoden kokemuksen pohjalta asiaa tarkastellen.

 Samppa

213
...


Tämä ei siis ole 2013 kisakalenteri, vaan luonnos anotuista kisoista järjestäjän/kalenterin mahdollistamille ajankohdille. Päällekkäisyydet pyritään poistamaan kuten aiemmissa viesteissä käy ilmi.

Moi,

 Vaikkei kalenteri ole kalenteri, vaan luonnos, niin onko mahdollista vähän yrittää viilailla kesän Maastosarjan kisoja? Nyt näyttää pahasti siltä, että pitää yrittää säästää etukäteen jo tuohon viiden viikon rupeamaan (joka toinen viikko kisat) että pystyy edes joten kuten kiertämään kisat. Muissa luokissa ei samanlaista rupeamaa ainakaan mun silmiin osunut.

 Noineen äkkiä laskettuna kahta luokkaa ajaessa menee sellaiset rapiat 1000€ viidessä viikossa (vähän yli kuukaudessa), mikä on aika iso osa - ainakin mun - palkasta. Puhumattakaan siitä, että jos haluaisi vähän yrittää reenaillakin radalla ennen kisoja, että olisi edes jotenkin kilpailukykyinen. Samahan se nyt sinällään kuitenkin on, että tuo summa menee joka tapauksessa kesässä, oli ne kisat sitten peräkkäisinä viikkoina tai kuukauden välein. On vain todella paljon helpompi järjestää työt, rahat ja selittää kotona, jos kisojen väli olisi vähän pidempi.
 Yksittäiset kisatkaan ei haittaa jos ovat peräkkäin, mutta 3/4 kisaa viikon välein, niin joutuu jo vähän miettimään toteutusta.

 Samppa

214
Moi,

 Ihan alkuun: en aja ko. luokkaa, enkä tod. näk. aiokaan tänä vuonna - tuskin seuraavanakaan. Toimin tuomarina ja yleismiehenä ensimmäisessä Winter Cup osakisassa ja siitä näkökulmasta pari ehdotusta sääntöihin. Vähän kerkesin luokkayhteyshenkilölle (bcan?) jutustelemaankin aiheesta.

 - numeroiden koko ja taustan väri ja koko määrätty säännöissä, fontti nykyistä paksumpi
 - numeroiden paikat korissa määrätty säännöissä (esim. tuulilasin oikea laita ja molemmat ''ovet'')
 - kilpailijan tulee anoa kilpailunumeronsa luokkayhteyshenkilöltä ennen ilmoittautumistaan ensimmäiseen sarjan kilpailuun

 Syynä näihin ehdotuksiin on ihan puhtaasti autojen tunnistamisen helpottaminen ja ilmoittautumisen nopeuttaminen. Loppupeleissä se numero on kuitenkin välttämätön ''paha'' ja vain ja ainoastaan tuomaria, kuuluttajaa, katsojia ja pistetaulukon ylläpitäjää varten - jos numerosta ei saa selvää tai se ei näy kolme neljästä jää pois.

 Samppa

215
Moi,

 Ihan näin tuomarin ja yleismies jantusen näkökulmasta kisaa katsottuna, oli ihan kiva katsoa, miten kilvan ajo siisteytyi loppua kohden. Viimeisellä finaalikierroksella vähän alkoi jo väsy näkymään.
 Ensimmäinen finaalikierros oli toki vaikeaa katsottavaa, joitain ihan älyttömiä päälleajoja jne., mutta 2-3. finaalikierrokset olikin sitten jo paljon mukavampaa seurattavaa ja tuomaroitavaa - toivottavasti myös kisattavaa.

Kehitysesityksenä ihan jatkoa ajatellen: peittäkää autoista mahdolliset väärät numerot ja käyttäkää selkeitä numeroita! Nyt joissakin autoissa komeili isolla ja selvällä fontilla joku ilmeisen satunnainen numero ja sitten oma kilpailunumero oli pienemmällä fontilla jossakin ikkunan pielessä - myös numeroiden paikka olisi hyvä määrätä jo säännöissä, ettei numeroa tarvitse joka autosta etsiä mitä kummallisimmista paikoista.

 Esimerkiksi hyvä (ja skalemainen) vaihtoehto voisi olla, että joka autossa on kolme numerotarraa:
 - tuulilasin oikeassa laidassa
 - molemmissa kyljissä

 Helpottaa kummasti tilan kuuluttamista ja autojen tunnistamista. Nyt varsinkin alkuerissä kävi usein niin, että joku auto töppäili radalla, et nähnyt numeroa, odotit ja seurailit, yritit samalla seurailla muuta tilannetta ja viimein kun auto oli kohdassa, jossa numeron voisi nähdä, se on jotenkin hassussa asennossa, tai jossain muualla päin rataa tapahtuu. Näin ollen alkuerissä joitakin omituisuuksia jäi siis rankomatta.

Samppa

216
Sähköautot / Vs: speed passion reventon
« : 07.10.12 - klo: 11.38 »
Onko kellään ollut kyseisen noparin kanssa pätkimis ongelmia?(kyseessä siis tuo reventon pro malli)
Laitoin nopari käyttöön tuonne tikkurilan sisäkisoihin,eka treeneistä asti nopari teki seuraavaa.
Nopari päälle ja ajamaan,1-2kierrosta ja täys stoppi.Virrat pois ja päälle jonka jälkeen pystyi ajamaan 2-3min.Ja tais pari kertaa perjantaina mennä 5-6 minsaakin ettei ollut mitään.
Nopari eikä kone kuumenneet kuin 42asteeseen.Vaihdoin sensorin johdon mutta ei auta.Koneena oli uusi vampire 8.5t joka toimi kyllä toisella noparilla ihan ok.

 Mulla ensiasennuksella teki vähän samankaltaisesti. Virrat päälle - kaasun kalibrointi - renkaat pyöri 3-15s - nopari stoppiin. Virrat pois ja takaisin päälle, sama juttu. Toisinaan moottori ei lähtenyt edes pyörimään.

 Vaihdoin noparin ja vastarin välille tulevan piuhan uuteen, niin on toiminut moitteetta sen jälkeen. Sun tilanteessa tarkistaisin myös noparin juotokset, että ovat kunnossa - kuulostaa nimittäin ihan puhtaalta kosketushäiriöltä.

 Samppa

217
Vähän omiakin tunnelmia:

 Ensinnäkin todella iso kiitos Nickelle ja Hoffalle todella laadukkaista kisoista ja kanssa kilpailijoille reilusta kilvan ajamisesta ja kisakäyttäytymisestä - ensi kertaa mun kilpailu-uran aikana ei tarvinnut juosta kilpaa lauteille!

M2-10:

 Tuupissa oli oma tavoite ajaa kolmen joukkoon ja pestä Sami. Tiesin kyllä, että hyvällä ja keskikovalla pidolla auto oli semmoisessa iskussa, että hyvänä päivänä pystyisin haastamaan Karrinkin.
 Sen verran oli kuitenkin käynyt hassusti, että päivän mittaa kun autoa tutkiskelin, niin tajusin, että pe-la yönä autoa mekatessani olin laittanut vahingossa iskariöljyt väärinpäin kyytiin - takana oli 40, edessä 25. Auton perä oli siis kohtuu kuollut. Ensimmäinen eräkierros kuitenkin osoitti, ettei vauhti silti ihan kateissa ollutkaan, vaikka auton perä lähtikin arvaamattomasti alta pitkissä kaarteissa - toinen sija ja lopulta 4(?) sekuntia Karria perässä. Toinen eräkierros osui sitten kohdilleen muutamaa pienempää virhettä lukuunottamatta ja Karri taisi jotain siinä lopussa kämmäillä - tuloksena eräkierroksen voitto - Maalintullessa

 Finaalit meni ok, vauhti alkoi löytyä ja jähmeä peräkin alkoi olla enemmän ajettava kun pito parani, ekassa finaalissa Jarnolla oli vähän huonoa tuuria ja sain ajella melko rauhassa toiselle sijalle - alussa konttasin kuitenkin sen verran, että Karri pääsi vähän karkuun, enkä eroa enää kiinni saanut.
 Toisessa finaalissa pääsin aikaisin kärkeen ja vähän karkuunkin, mistä olikin helppo ajella finaalin voittoon, kun ero muihin pysyi koko ajan vähintään 3s tietämillä.
 Kolmannessa finaalissa lähtö osui ihan kohdilleen ja olin ensi kertaa kohtuu lähellä Karria vielä kolmoishypyllä, mutta pää ei kestänyt vielä ajaa voitosta, vaan kädetin kolmanteen hyppyyn ja putosin jonnekin viidennen tai kuudennen sijan tienoille, kohtuu hyvällä ajolla nousin kuitenkin vielä kolmanneksi.

 M4-10:

 Ensimmäinen nelkku kisa ikinä ja aamulla näytti huonolta. Oikea ylälinkki ei tahtonut pysyä lainkaan paikallaan ja toiselle eräkierrokselle lähdettäessä olin kiertänyt rataa alle kolme kierrosta. Linkki irtosi pahimmillaan jopa pääsuoran päässä olevassa mutkassa. Noh, pallot ja kupit vaihtoon ja linkki niin ylös, ettei se vahingossakaan ota missään tilanteessa mihinkään kiinni. Ohjauksesta tuli näin ollen vähän tunnoton, mutta kyllä silläkin johonkin pääsi.
 Toisella eräkierroksella yritin ajella rauhassa ja vähän himmaillen, ettei vahingossakaan linkit pääse irtoamaan ja saisin edes tuloksen aikaiseksi - pari kaatoa kulmapöydälle ja sijoitus kierroksella 5.. Itseluottamus vähän nousi, kun tiesin, että vauhti riittää helposti parempaan ja autokin tuntui nyt kestävän kasassa.
 Kolmannelle eräkierrokselle oli tavoite iskeä Nicken ja Hoken peesiin ja yrittää roikkua siinä ja saada hyvä tulos. Parilla virheellä Hoke vähän karkasi näkyvistä, mutta loppuerästä alkoi rytmikin löytyä sellaiseksi, ettei tarvinnut enää miettiä ajamista. Erän 2. sija 8 tuhannesosan erolla Nickeen- finaaleihin ihan ok fiiliksellä.

 Ekalla finaalilla kaikki osuikin nappiin - pysyin Nicken ja Hoken lähellä alussa ja kun kaverit edellä kilpailivat keskenään pikku virheen pääsin puikkaamaan keulille ja vähän karkuunkin kun ilmeisesti molemmilta vähän rytmi katosi. Hoke pysyi koko erän siinä 3-1,5 s tienoilla takana, paitsi sitten viimeisellä kierroksella, jolla riitti kun ajelin ''Trulli-linjaa''. Eräkierroksen voitto kymmenyksen erolla Hokeen!
 Toisessa finaalissa sama ajatus lähteä ajamaan voitosta - roikuin siinä Hoken peesissä, Nicke teki pikku virheen ja pääsin ohi. Hoke oli kuitenkin jo 3s karkumatkalla ja Nicke huohotti niskaan, niin takaa-ajaminen oli käytännössä mahdotonta. Keskityin ajamaan toisesta sijasta, mikä varmistaisi totaalin 2. sijan Nicke pysyi riittävän kaukan paitsi taas viimeisellä kierroksella, jolla vain ajelin letkujen juuria, eikä ohituispaikkaa päässyt tulemaan.
Kolmannessa finaalissa sama tarina - nyt Nicke vain vaihtui Karriin. Karri tuli kuitenkin viimeisessä mutkassa väkisin ohi (yli), kun tein pienen virheen. Sijoitus kolmas, kymmenyksen erolla Karriin.

 Jees kisat ja oman tussaroinninkin jälkeen hyvä tulos molemmissa luokissa. Ilmeisesti myös treeneissä Hoken perässä roikkuminen alkaa tuomaan vauhtia kisoihinkin - ei muuta kuin winter jumpseja kohti.

 On kyllä todella hienoa, että meillä on jo kerhokisoissa näin kova taso. Kehitystä tulee tapahtumaan varmasti kaikilla, jotka vain jaksavat kisoissa käydä.

 Samppa

218
Sähköautot / Vs: speed passion reventon
« : 30.09.12 - klo: 11.51 »
Mulla on tuo Reventon R tuupissa Speed Passionin 8,5 motin kaverina. Tuntuma on kyllä todella hyvä, jarrussa vähän parannettavaa, eikä tehoa saa otettua noparista ulos ainakaan vakio softalla ihan niin kuin haluaisin.

 Tällä olen nyt ajanut kesällä 3 maastosarja-kisaa ja treenit, eikä varsinaisia ongelmia ole ollut. Lämmöt ovat käyttöön nähden tosin olleet korkeat ja olen joutunut tuupissakin käyttämään tuuletinta. Vähän myös on jäänyt harmittamaan ettei ainakaan vakio softassa ole kunnon turbo-toimintoa, jolla koneen tehoalueesta saisi pidemmän.
 Mutta kuten sanottua, ajettavuus on kyllä hyvä.

 Laitoin nyt sitten perjantaina myös nelkkuun tuon Reventon Pro noparin, kun poltin aiemmin palvelleen Orion R10Pro 2-3s säätimen.
 Orioniin verratessa tuon turbon puutteen huomaa selvästi, mutta toisaalta Reventonin kaasu, etenkin pienillä kierroksilla on todella hyvä. Eikä tämä Pro malli lämpenekään samalla tavalla kuin R - ajoin nelkulla 15 min satseja, eikä nopari tuntunut juuri kättä lämpimämmältä, moottorin lämmöt olivat n. 65. Jarrukin on paremman tuntuinen nelkussa kuin mitä R-mallin jarru on tuupissa, vaikka softa on nimeltään ainakin täysin sama.

 Voisin kuvitella, että tällä noparilla ainakin nelkkuun voisi laittaa noin kierroksen verran kireämmän koneen kuin kuvittelee, jotta suora kulku olisi riittävä - eikä tehokaan varmasti ole ongelma hyvän ajettavuuden ansiosta.

 Ainoana todellisena miinuksena, joka ei pohjaudu mielipiteeseen, todettakoon, että säätimet, sekä R, että Pro ovat suuria. Prossa ei toki ole irtonaista virtakatkaisijaa, joka veisi erikseen tilaa, mutta silti joutui tovin miettimään, että sain noparit Durangoihin sopimaan.

 Kaiken kaikkiaan olen molempiin nopareihin ollut tyytyväinen, mutta tuuppiinkin varmasti päivitän jossain vaiheessa Pro säätimen - lämpöjen takia. Pro säätimellä ei toki vielä paljoa ole akkuja takana, mutta ensivaikutelma oli todella hyvä.

 Samppa Orhanen

219
Muistutuksena huomiselle!


... pidetään yhteinen tuumaustuokio sähköradan katoksessa ensiviikolla keskiviikko (5.9.) iltana 18.30 ->.
 Uusia ideoita tullaan kuuntelemaan, mutta turha jankkaaminen, itkeminen ja muu vänkääminen jätetään pois. Jonkin näköinen pläni radan varalle jo on, mutta ideoita saa tulla esittämään. Kaikki harrastajat ovat tervettulleita mukaan palaveeraamaan ja ideoimaan kokemukseen, kalustoon tai sukupuoleen katsomatta. Sovitaan samalla myös vähän syksyn kuvioista ja talkoista jotta rata on nopeasti keväällä ajokunnossa.

 Tavoitteena kaikella tällä on ihan puhtaasti parantaa harrastuspuitteita ensi kesäksi ja lisätä seuratoimintaa. Meillä on jo nyt hyvät puitteet touhuta, mutta pienillä jutuilla voidaan päästä jo paria pykälää pidemmälle.

 P.S Toiveena tietenkin myös, että osallistujilla on halua myös osallistua puuhastelemaan ja tekemään rataa!

220
Moi,

 Rata on taas loisto kunnossa ja hyvä ajopäivä loi jälleen uutta puhtia harrastaa! Olen aiheesta jo radalla parille kaverille jutustellut ja maaperä tuntuu olevan otollista.

 Seuraa siis seuraavanlainen ehdotus, seuraavanlaisella sisällöllä:

 - ensi kesänä (2013) tehdään Lavangon sähköbaanasta ihan tajuton
 - ''puhkaistaan'' välialueet kahdesta kohtaa, jotta rataa voi ajaa kahdella profiililla (2wd / 4wd)
 - pureudutaan samalla vesiongelmaan kaatojen ja betonikourujen muodossa
 - muutetaan hieman profiilia keskialueelta ja puretaan terassi, jotta rataan saadaan parempi flow
 - mahdollisia muita ideoita, joita radalla ajaneilla tai ajamattomilla, tytöillä ja pojilla on ehdottaa - ei muuteta kuitenkaan liikaa, koska meillä on jo lähes loistava pohja radalle, pienillä muutoksilla siitä saadaan todella hyvä
 - pyritään luomaan touhuun ''seurameininkiä'' kerhoiltojen tms. merkeissä
 - perustetaan ns. ratatiimi/ vast, joka YHDESSÄ hoitaa radalla puuhastelua, ettei koko roska kaadu parin ukon harteille

Tähän liittyen pidetään yhteinen tuumaustuokio sähköradan katoksessa ensiviikolla keskiviikko (5.9.) iltana 18.30 ->.
 Uusia ideoita tullaan kuuntelemaan, mutta turha jankkaaminen, itkeminen ja muu vänkääminen jätetään pois. Jonkin näköinen pläni radan varalle jo on, mutta ideoita saa tulla esittämään. Kaikki harrastajat ovat tervettulleita mukaan palaveeraamaan ja ideoimaan kokemukseen, kalustoon tai sukupuoleen katsomatta. Sovitaan samalla myös vähän syksyn kuvioista ja talkoista jotta rata on nopeasti keväällä ajokunnossa.

 Tavoitteena kaikella tällä on ihan puhtaasti parantaa harrastuspuitteita ensi kesäksi ja lisätä seuratoimintaa. Meillä on jo nyt hyvät puitteet touhuta, mutta pienillä jutuilla voidaan päästä jo paria pykälää pidemmälle.

 P.S Toiveena tietenkin myös, että osallistujilla on halua myös osallistua puuhastelemaan ja tekemään rataa!

221
Olipahan viikonloppu.
 Lauantai väännettiin sensei-salmelan kanssa ajaako lyhyellä vaiko pitkällä. En kuunnellut, vaan kikkailin turhaan pätkän akun kanssa. Auto oli toki kohtuu nopea, mutta vähän herkkä mun käsille. Joka alkuerään se yksi ratkaiseva virhe ja tuloksena c- finaalin paalu. Tavoite kotikisassa oli jotain ihan muuta. Toisaalta kisa oli tiukkaa ja sijoitukset ratkottiin sadasosilla, turha selitellä pitäisi vaan ajaa paremmin. Toisessa finaalissa sain ajaa kuitenkin hyvän kisan hyvärisen(?) kanssa, niin ei nyt ihan hirveä maku jäänyt suuhun.

Sunnuntain kansallisessa noudatin mestarinoppia toiseen alkuerään lähdettäessä ja vaihdoin isompaan. AutoSta tuli todella helppo ajaa kovaa. 13 lapin tulos ei ollut kaukana tuupilla, mutta innostuin kikkailemaan tuplalla ja kaadoin siihen pari kertaa erän lopussa. Loppupäivän kokeilinkin sitten, mitä milläkin säädöllä tapahtuu. Kaikkiaan sunnuntaista jäi hyvä maku.

Yleisesti kisasta jäi hyvät muistot jäljelle, kisa oli tiukkaa ja kilpaa ajettiin miestä, ei rataa vastaan, juuri kuten on tavoite ollutkin rataa tehdessä. Eikä mitään sen suurempia ongelmiakaan päässyt syntymään.

Kiitos kaikille mukana olleille ja toimihenkilöille, toivottavasti saadaan ensi vuodelsi vielä paremmat kekkerit lavankoon.

222
RC-kerhot ja -radat / Vs: PK-Seudulle RC-Halli Areena
« : 25.07.12 - klo: 10.31 »
Kuulostaa kyllä melko lennokkaalta :

- Suomen ja euroopan tämän hetken tilanteessa firmat, jotka antaa/lahjoittaa 1400 neliötä ilmeisen hyvää teollisuushalli tilaa hyvältä paikalta, taitaa olla aika vähissä. Etenkin kun huomioi 6 vuoden sopimuksen ilmaisista tiloista - lajille, jossa harrastajamäärät on kohtuu pieniä ja liikkuvat rahamäärät etenkin Suomen markkinoilla verraten pieniä.

- projektin vetomiehet eivät ilmeisesti ole kovinkaan pitkäaikaisia harrastajia/kisaajia, kun ei mitään huhuja ole liikkeellä. Yhtäkkiä puskista ollaan reilussa kuukaudessa ryykäsemässä pystyyn unelmanomaista harrastepaikkaa, ilman minkäänlaista kartoitusta kävijöistä tai edes arviota hinnoista tms. Asioista. Tai jos vaikka onkin, niin melko salaisia tuntuvat olevan.

- Ilmeisesti em. Vetomiehet eivät ole olleet yhteydessä esim. Vaasan tai lavangon ratojen puuhamiehiin ja seuroihin, joissa olisi jo valmista kokemusta hyvästä radasta, sen kunnossapidosta ja rakentamisesta sekä ylipäätään pääkaupunkiseudun harrastajaympyröistä ja toiminnasta.

- paikka ja muut kuviot tuntuvat kovin peitellyiltä ja salaisilta, eikä kuviotkaan ole vissiin ihan selvät, vaikka ''paikka avataan yleisölle syyskuun alussa.''

 Eipä siinä, olen varmasti mukana lapiohommissä ym. Heti kun speksejä kerrotaan vähän tarkemmin ja omat aikataulut vielä osuvat kohdilleen, mutta penniäkään en maksa mihinkään ennen kuin on jotain oikeasti konkreettista näyttää. Ja mikäli projekti joskus valmistuu, niin lähes varmasti käyn kurvailemassa kerran pari viikossa, riippuen paikan tasosta.

223
Paitsi, että radalle tehtiin tänään kanttareita ja huomenna tehdään mahdollisesti lisää - lisäksi profiilia tarkennettiin parista kohtaa. Kanttarit ovat märkiä ja peitetty muovein. Myös letkut ovat irti paikoitellen.

 Muoveja ei saa mennä poistamaan, letkuja ei saa mennä siirtelemään eikä kanttareihin saa mennä koskemaan. Yritetään saada rata mahdollisimman hyvissä ajoin kisakuntoon, niin ehditään treenaamaankin reilusti.

224
Moi,

 Jotain saatiin tänään aikaiseksi. Isoimpana muutoksena terassin uusi kuosi - nyt ei muuta kuin todella paljon kovaa ajoa, niin saadaan uusi feature asettumaan nopeasti kohdilleen. Reijät jäi vielä paikkaamatta, kun ei vain oma puhti työpäivän päälle riittänyt - onneksi pojat uhosivat kikkailevansa vielä pitkin iltaa.

 Mattojakaan ei katokseen ehditty ainakaan mun ajalla asentaa, joten sekin vielä antaa odottaa. Ei siis vielä kannata vaihtaa lajia  :laugh:. Mutta kyllähän noillekin ihan oikea funktio olisi. Ainakin mun nakkisormilla.

 Kiitos mukana olleille ja ei muuta kuin kovaa ajoa. Remppakin asenteli kastelusysteemejä paikalleen, niin alkaa rata pysyä hyvässä kunnossa pidempään!

225
Moi,

 Ajattelin tuossa mennä to tai ke, näillä näkymin ke puuhastelemaan radan parissa. Tarkoitus olisi paikata pahimpia reikiä, rakentaa viimein se ''terassi'' jonkinlaiseen kuosiin ja vähän siistiä aluetta. Ehkä jopa levitellä matot koko varikkokatokseen. Koitan olla häiritsemättä mahdollisia paikalla olevia kuljettajia, mutta jotain häiriötä varmasti mun radankunnostelusta aiheutuu. Toki jos intoa piisaa, niin saa toki tulla jeesaamaan.

 Alustavasti piti kunnostusta aloittaa jo sunnuntaina, mutta silloin oli niin hieno keli, että ajattelin etten tule häiritsemään ajoja.

 @Jerzi: Ainakin omassa Durangossa on toiminut hyvin Prolinen 4-rib (Soft) AKA:n insertillä ja Prolinen Scrubs (Soft) vakio insertillä. Toki Scrubs on uutena liian hätäinen ja haukkaa herkästi, mutta kulunut Scrubs toimii kivasti, vähän radan pinnasta riippuen. Urapyörällä on silti selvästi helpompi ajaa nopea 5 min kuin testaamillani kuviopyörillä (Proline, AKA) ja kestävätkin vielä selvästi pidempään.


226
oma ilmoittautuminen ei ole näemmä rekisteröitynyt kiti:stä eteenpäin. Onnistuuko näin viime tingassa vielä sumplia johonkin erään. Kitiin kyllä ilmoittauduin, mutta ilmeisesti olen siinä jotain sössinyt kun ei ole nimeä millään listalla.

Ei muuten mutta tänään monen vaikeuden kautta espoosta joensuuhun ajaneena olis kiva päästä ajamaan lauantaina kilpaa.

227
Moi,

 Saako radalla ajaa jo torstaina ja saako alueella yöpyä matkailuautolla jo to-pe yöstä alkaen? Sain omat lomat sumplittua siten, että olisi mahdollista tulla paikalle jo vähän aiemmin.

 -Samppa

228
TODELLA ISO KIITOS KAIKILLE TÄNÄÄN MUKANA HEILUNEILLE!

Paljon saatiin aikaiseksi ja oma into alkoi palata huomattavissa määrin, kun porukkaa oli kivasti mukana tekemässä - kaikista isoin plussa sille pienellä rautaharavan varressa huhkineelle miehenalulle! Suolaakin saatiin taas levitettyä 1000 kg, josta suurin osa pääsuoralle, joten toivottavasti alkaa jo pinnanlaadussa näkymään.


 Vielä ennen kilpailuja pitäisi saada seuraavat hommat tehtyä:

 - ponderilinja (Nicke?)
 - ajanotto järjestelyt (Nicke?)
 - äänentoisto
 - välituplan VÄLIAIKAINEN parannus (SS?)
 - terassin toisen sektorin laudoitus loppuun asti - ja mahdollisesti kolmannen tekeminen, jos jollain intoa riittää

 Itse pääsen paikalle seuraavan kerran varmaan vasta perjantaina, jolloin jotain pientä voin tehdä, mutta nyt olisi innokkaiden korrikisailijoiden apu tarpeen.
 Yllä olevia hommia saa mun puolesta tehdä ihan oma-alotteisestikin, pintaa voi harjailla puhtaaksi ja aluetta voi siivoilla ihan omaksi ilokseen. Multaa ei enempää kannata levitellä, niin voidaan vielä hienosäätää profiilia kun hypyt saadaan lopulliseen kuosiinsa. Epävirallinen tavoite olisi, että rataa pääsisi harjoittelemaan kisakuosissaan perjantaina.

229
Omiin suunnitelmiin tuli muutos ja pitää poiketa harrastekaupassa aamulla, joten saavun paikalle vasta 12.00 jälkeen. Aloitan silloin terassin jatkamisen ja mahdollisesti loivennan myös pikkupöydän tulon jos jostain keksin siihen materiaalin.

230
Muistakaahan huomenna saapua paikalle talkoilemaan 16.30 eteenpäin!

 Lautatavaraa ei ehditty hakea, mutta paljon on muuta tehtävää, jotta voidaan ekat korrikisat viedä läpi mukavalla ja siistillä sekä ylipäätään toimivalla radalla. Huomisen agendaa:

 - Terassin jatkaminen (menen jo aamupäivällä puuhailemaan)
 - Mullan levitys välialueille
 - Pinnan suolaus - yritetään saada suolaa todella paljon radalle, jotta pinta pysyy hyvänä
 - radan pinnan harjaus ja mahdollisten reikien paikkaus
 - varikon siisitiminen ja katoksen matottaminen

 Itse olen paikalla varmaankin 11.00 eteenpäin, joten koko päivän aikana apu on kyllä tarpeen, eli jos et siis pääse 16.30 aikoihin, tule aiemmin!

 Mukaan:
 
 - huonommat vaatteet ja hanskat
 - huonommat kengät, joita ei tarvitse varoa
 - tarve-esineet, jota nyt päissään voi ajatella tarpeelliseksi

231
Ensi testit ajettu, joitakin puutteita, mutta kyllä tuntui mahtavalta monen radalla vietetyn päivän jälkeen.  Nyt vain tuleva viikko tulee olemaan oman osallistumisen kannalta normaalia heikompi Vaasan kisojen takia, mutta sitten pärähtää ja suuresti.
 Tästäpä syystä olisikin aika aktivoida talkoomiehiä loppurytistykseen, jotta rata on sitten makeassa kunnossa, kun ekat korri kisat alkaa. Eli,

MAANANTAINA 21.5 SUURTALKOOT! ALOITETAAN KLO 16.30

 Itse olen paikalla taas varmaan aamusta iltaan, kun lomilla kerran olen ja taas tuntuu intoa riittävän - riippuu vähän Vaasan kisojen loppufiiliksestä. Yritetään saada rata hyvään kuntoon ja vieläpä hyvissä ajoin ennen korriskaboja, jotta voidaan turvata kotiseuran kuskeille parasmahdollinen kotietu.

TEHTÄVÄLISTA:
- ''terassin'' kasaus
- tuplan ländin ja tulon parannus
- pikkupöydän tulon parannus
- pinnan harjaus (pehmeällä sisä harjalla)
- pinnan suolaus
- aita radan takaosalle
- multaa välialueille ja nurmikon istutus
- kaikkiin hyndiin siniset matot päälle
- varikko katokseen harmaat matot ja pöydät


 Lisäksi, jos jollakin on hyvä ideä, millä hyppyjen reunat peitetään halvalla, mutta tyylikkäästi ja helposti, niin otetaan ilomielin vastaan. Samoin kuin ajanottospesiaalimiesten ideoita ajanoton toteuttamisesta radalle.

 Osa hommista riippuu vähän siitä, saadaanko materiaali paikalle, mutta toinen osa hommista voidaan toteuttaa ilman lisämateriaalia.

 Ei muuta kuin kaikki paikalle, mukaan:
 - kumisaappaat
 - remonttivaatteet
 - akkukoneet
 - harjat, haravat ja muut tarve-esineet


 

232
Riippuu pitkälti keleistä.

 Itse olen ainakin värkkäämässä niitä lisähyppyjä tai jotain muuta pientä - ja varmaan myös lyön ne levyt tuon ison pöydän päälle. Toki aloitan jo huomenna ja jos ei ihan hirveästi sada ja radalla pystyy kävelemään olen varmaan koko päivän talkoilemassa molempina päivinä. Tänään en ehtinyt, kun pääsin vasta lomille.

 En siis uskalla sään puolesta luvata - ja onhan rata toki kesken (pito on huono eikä pinta ole vielä hyvä). Varmaan pystyn raportoimaan tilannetta tarkemmin lauantai iltana.

233
Lisäksi saatiin uusi ja todella huikea hyndä tehtyä välisuoralle. Vähän vain loppui materiaali kesken, niin jäi pari lautaa vaille valmista jälkimmäinen pöytähyppyri. Tarvii lisäksi vielä laittaa ohkaista filmivaneria lähtöihin ja ländeihin, niin tulee mukava ja sulava hyppyosuus.

234
Tulokset / Vs: TULOKSET: Winter Jumps V - Model Expo
« : 30.04.12 - klo: 07.28 »
Omat ensimmäiset kisat takana, eikä voi muuta kuin sanoa, että '' H****ti miten mahtavaa puuhaa!''. Vähän jäi hampaan koloon, kun vauhti olisi riittänyt ylempäänkin finaaliin, mutta ensin ponderi ja sitten diffi sanoi työ sopparin irti, joten sain ajettua vain yhden alkuerän. Ensimmäisellä alkueräkierroksella olin kuitenkin 13 tai jotain ja vielä hyvällä bestlapilla.

 Hätäpäissään kasasin diffin vielä kaksi kertaa väärinkin, ennen kuin sain auton niputettua 1 min 15s ennen ensimmäisen C-finaalin alkua. Saipahan ajaa kilpaa ja opetella pitämään pään kylmänä, kun taisteli 9 sijalta ylöspäin. Kaksi C-finaalia onnistuin voittamaankin ja yhdessä olin kolmas, joten siihen ei voi kuin olla tyytyväinen.

 ISO KIITOS KAIKILLE, erityisesti järjestäjille ja Salmeloille sekä Jäppiselle hyvästä seurasta ja vielä paremmista vinkeistä varikolla!

 -Samppa

235
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 31.03.12 - klo: 11.24 »
Upgrade-RC:llä on ainakin paljon eri vaihtoehtoja, saa oman nimen ja muuta tingel-tangelia painatettua omaan tarrasarjaan, eikä hintaakaan jäänyt posteineen kuin 35 € suoraan Ameriikasta tilattuna.
 Toki omat tarrani eivät vielä ole saapuneet, mutta ensiviikon aikana pitäisi s-postin mukaan tulla Suomeen. Hinnan puolesta ei ainakaan pitäisi jäädä tulliin kiinni.

http://www.rcidcustom.com/mm5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=RCD07

236
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 17.03.12 - klo: 11.39 »
Moi,

 Itse olen myöskin havainnut auton varsin kestäväksi laitteeksi. Toki ajoa on alla varmasti vähemmän kuin kokeneemmilla kuskeilla, mutta muutamia pahempia mällejä olen kuitenkin jo ajanut.
 Ainoa osa, mitä on rikki mennyt on yksi etutukivarsi, joka hajosi, kun ajoin lähes täydestä vauhdista tolppaan Tikkurilan baanalla. Lisäksi pyöränheksien pinnit ovat omassa autossani vääntyneet, kun olen käyttänyt muovisia heksejä - tästä ei toki haittaa ole käytännössä ollut.

 Säätömahdollisuuksiahan autossa on ihan mielettömästi ja vähemmällä ajokokemuksella olen välillä ollut vähän hukassa niiden kanssa, mutta onneksi olen apua saanut tarvittaessa ja kokeilemallahan sitä oppii. Kaikkiaan kuitenkin todella helppo auto ajaa ja etenkin hypätä ja ainakin omassa kovassa vauhdissani auto tuntuu varsin anteeksi antavalta verrattuna vanhaan Assooni.

237
Tosiaan ISO kiitos Samille! Vaikutti todella hyvältä tapahtumalta uusien harrastajien kannalta. Omalla kohdalla vain Durangon diffi temppuili siihen malliin, että en päässyt lainkaan ajamaan, mutta vinkkejä ongelman poistamiseksi sain kyllä ihan riittämiin.

 Tuntuipa Samilla olevan jo uusia ajatuksia vauhtipuiston krossiradankin varalle ja olen kyllä taas parhaani mukaan mukana puuhastelemassa ja jumppaamassa!

238
Sähköautot / Vs: Projekti: Mattoautokisailu (CS-12)
« : 15.10.11 - klo: 20.52 »
Tulipahan tuossa itsekin hankittua CS-12 vehje ja tänään pääsin sitte ensi kertaa ikinä ajamaan mattoautolla ja ensi kertaa sitten noin kymmeneen vuoteen ajamaan rata-autolla. Tuolloin ikää on ollut noin 12 v, joten rata-auton säätämisestäkään ei ole hirveästi kokemusta. Viime kesänä aloitin harrastuksen uudelleen tuuppikrossarilla, joten ajokokemustakaan ei hirveästi ole alla. Tämän päivän kokemusten perusteella voin kuitenkin suositella CS-12 luokkaa muillekin uudelleen aloitteleville tai muuten vain noviisi -tason kuskeille.

 Alkuun oli tiettyjä vaikeuksia, kun etupään kulmat olivat lähes mitä sattuu, ja auto oli lähes mahdoton ajaa. No lyhyellä kulmien tarkastuksella ja radion säätöjen muutoksella autosta tuli ihan ok ajettava. Isoimmaksi ongelmaksi jäi kuitenkin edelleen liiallinen aggressiivisuus mutkan sisään tulossa tai vastaavasti, kun auton sai puskemaan kevyesti mutkaan tulossa - pidotusta keventämällä, jolloin auto tuntui helpommalta ajaa - nousi sisämutkan takapyörä todella herkästi ilmaan ja auto ''haukkasi'' kesken mutkan. Pystyykö tällaista käytöstä muuttaa laittamalla jäykempää etujousta, vai tekeekö tämä autosta puskevan koko mutkan ajan? Mitä keinoja tai konsteja on hyvä kokeilla, jotta autosta saa tasapainoisemman ajaa?

 Kalusto:
 Alusta: 12r5.1, käytännössä paketti setupilla, etupyörän kulmat vähän erilaiset - kevyt auraus ja posit. camber
 Renkaat: taka pink, etu magenta (kokeilin myös ajaa magenta/magenta -combolla, mutta tällöin auto oli todella hätäinen mutkaan tulossa)
 

239
Innostuin ajoreissulle jo perjantaina ja Asso rupesi sanomaan työsopparia siihen malliin irti, että laitteet ei ole varmaankaan ajokunnossa sunnuntaina. Voisin kuitenkin yrittää ehtiä taas paikalle auttamaan täyttämään vaikkapa pari letkua. Saattaa jopa olla, että innostun tekemään Assoon duunaus-korjauksen ja pölähtää paikalle ajamaankin kevyen talkoilun ohessa. En kuitenkaan uskalla luvata mitään.

 Perjantaina harjailin irtosavea radalta pois, sillä rata oli todella liukas. Kaikki irtosavi on paloletkujen juuressa, jotta sitä voi myöhemmin käyttää radan paikkailuun.

240
Ja jos vaan kelit osuu, niin kaikki jotka ei ole oulussa vois tulla vkl:na ajamaan. On sitten truckki,corri,tuuppi tai nelkku ymym. Ensi viikolla SS tulee takasin ja hieroo vielä parit pomput lisää niin johan taas kelpaa.

 Tämähän kuulosti reilulta työnjaolta....

 Itse olen pitkällä viikonlopulla Parolasta, joten olin aikeissa kyllä tulla ajamaan joku päivä. Voitaisiinhan siinä porukalla sitten myös edesauttaa radan valmistumista jollain tasolla? On kuitenkin varmasti kaikkien etu että rata valmistuu mahdollisimman nopeasti ja siitä saataisiin mahdollisimman hyvä tasoinen. Olisi sitten mukava harrastaa vielä loppu sulat.

 Mikä päivä tähtäillään?

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9