Noniin, tuli pihalla availtua ja purettua autoa vähän enemmän. Likaa oli kyllä ja paljon, mutta ei mitään sen kummempaa, jota fairyvesi ja hammasharja olis voittanut. Takapään rutinatkaan eivät johtuneet rikkinäisistä rattaista, vaan pelkästään yksikertaisesti siitä, että rattaiden hampaitten välissä oli pieniä kiviä :) Tähän väliin parit kuvat.
Tästä näkee hyvin selkeästi lian määrän
Rattaat ehjät, toki likaiset
Myös tämä puoli näyttää aivan ehjältä
Eipä ole rungossakaan moittimista
Mutta likaa oli a-lot!
Putsasin ja pesin auton kauttaaltaan. Rasvasin rattaat ja kasasin takapään. Samalla huomasin, että takakotelo on oikeastaan kiinni vain 2 ruuvilla 5 sijaan. Koeajossa huomasinkin tosi äkkiä, että eipä pysynyt takapää ja rattaat paikoillaan. Renkaat meni aivan jumiin ja kotelo vallan raoitti itseään. Toisesta kiinnitysruuvin kolosta oli vielä kierteet menny. Eipä siinä, kotelo uudestaan kasaan, vähän rasvaa perään ja parilla nippusiteellä varmistus kotelon kiinnipysymiseksi.
Samalla "tulppasin" ohuella muovilla ja kuumaliimalla kaikki ylimääräiset reijät rungosta. Siellä oli jos jonkin moista koloa ja läpeä. Lisäksi tein vielä "kurapellin" (oikeissa autoissa vastaava voisi olla tulipelti) ohjausservon kohdalle. Se pitää suurimmat kurat eturenkaiden heittämänä pois elektroniikasta. Kaikki omat muoviosat olivat valkoisia, joten mattamustaa kilikalia runkoon ja sehän oli siinä.
Sähköjäkin yritin laitella jo oikeille paikoille, mutta ei ne pysynyt kohdillaan. Oli ilmeisesti hieman huonoa tarraa. Pajeron oman virtakytkimen sain viriteltyä noparin virtakatkaisijan väliin. Nyt sekin pelaa nätisti. Pitää laittaa nopari vielä jytymmällä tarralla kiinni runkoon niin pääsee eteenpäin.
Kopasta revin sitten pitkän pohdinnan jälkeen kaikki orkkistarrat pois. Syy se, että koko kotelo oli kellastunut eikä olisi ollut järkeä masktata tarroja piiloon ja sittten maalata muut osat valkoiseksi. Olis kyllä ollut aika oksennuksen näköistä. Tarrat pois, rollbar pois, lisävalot pois ja maalaukseen. Vedin rollbarin mattamustalla ja muut mattavalkoisella. Maalipinta jotenkin epäonnistui, ei tullut tasainen vaan näytti vähän plastidipiltä tai muuten sellaiselta röpöltä. Voi olla, että jätänkin noin, olisi aika katu-uskottava. Joitain yksityiskohtia pitää vielä pensselöidä. Onko porukka käyttänyt maalauksessa pienoismallimaaleja vai mitä? Esim, valot, ovenkahvat ja muut näperrykset?
Sitten isona pohtimisen kohteena on akun sijoitus. Jotenkin auto pitäisi saada aika etupainoiseksi, koska potkua riittää ja muutenkin kaikki paino on jo takana. Ajattelin alunperin akkua pitkittäin mahdollisimman eteen ja ainakin vielä ajatus tuntuu järkevimmältä. Jostain pitäisi vain saada puuhasteltua teline tai joku cradle, missä akku olisi ja pysyisi. Mitä mietteitä muilla?