Kirjoittaja Aihe: 1/10 Touring-auto  (Luettu 5128 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
1/10 Touring-auto
« : 31.07.08 - klo: 00.35 »
Iltaa vai sanosko jo hyvää huomenta :laugh:

Elikkä mitä autoo suosittelette niikus alottelevalle rata kuskille? ajatttelin tossa jotai Kyosho TF-5 tai sit jotain sellasta mistä sais muutettuu nopeesti ja helposti drifterin.

Nopeutta autolla sais kyllä olla yli 40 km/h ja mielellään sähkö auto.
Joku Tamiya ois kyllä kiva.

Mutta kyllä kaikki menee :cheesy:
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #1 : 31.07.08 - klo: 08.01 »
Iltaa vai sanosko jo hyvää huomenta :laugh:

Elikkä mitä autoo suosittelette niikus alottelevalle rata kuskille? ajatttelin tossa jotai Kyosho TF-5 tai sit jotain sellasta mistä sais muutettuu nopeesti ja helposti drifterin.

Nopeutta autolla sais kyllä olla yli 40 km/h ja mielellään sähkö auto.
Joku Tamiya ois kyllä kiva.

Mutta kyllä kaikki menee :cheesy:

Laita osto tarjous tänne ostopaikalle ja kysy vanhaa kisaautoa niin säästät rahaa ja saat kunnon pelin alle.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #2 : 31.07.08 - klo: 10.23 »
Ok. Kiitti jerzi  :lol: mut haluasin sellasen et pääsis viel ite virittelee sitä ylsee ne on valmiiks jo laitettu  :lol: ehotuksia autosta hintaa sillä sais varmaaki olla toho 0-300€
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #3 : 31.07.08 - klo: 11.34 »
Osta tuolainen x-ray merkkinen auto, níitä saa varmasti edullisesti ja ne ovat laadultaan todella hyviä rasseja. Laatu nopareita (harjalliselle) saa kisaajilta myös edullisesti.
Jerzi

PS Jos haluat virittää myös niin osta tuolta biltemasta auto, ei niin hyvä laatu mutta siitä on ei niin hyvä aloittaa.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #4 : 31.07.08 - klo: 13.54 »
Jaaha tää taitaa nyt mennä mun ja jerzin keskusteluks nonnii kaikki mukaa nytte keillä on touring autoi.

x-ray tai sit jotai kyosho tai sit tamiya kettelee ehotuksia mikä auto.
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa JP1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #5 : 31.07.08 - klo: 13.56 »
PS Jos haluat virittää myös niin osta tuolta biltemasta auto, ei niin hyvä laatu mutta siitä on ei niin hyvä aloittaa.

biltemasta en kyllä suosittelis mitään autoo, koska siitä laadusta ei oikeen tiiä, että minkä tasosta se on  :azn: mun yhellä tutulla oli biltemasta ostettu joku rc auto ja sillä pysty ajaan joku 5 min ja sit akku oli taas loppu eli en suosittele biltemaa :lol:
mini inferno st gp 09

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #6 : 31.07.08 - klo: 14.35 »
1/10 sähkötouringin osalta yksi laatuautojen lista löytyy kilpailuihin osallistuvien laitteista. Aakkosjärjestyksessä
-Associated TC5
-Corally
-Serpent
-Tamiya
-Xray
-Yokomo
Kaikille löytyy Suomesta edustaja ja toimiva varaosahuolto.

Joku ylläolevista automerkeistä on hyvä valinta.

Kyoshon 1:10 sähkötouringin varaosat ovat kuulemma kalliita ja hankalampia saada. Lisäksi Kyoshon sähkötouringeja on suomessa ilmeisesti vain muutamia kappaleita, joten säätöapuakin on huonommin tarjolla.

Monet kisatouringit maksavat suomessa uutena n. 400 €, menee ilmeisesti kysyjän budjetista yli, mutta joillakin merkeillä on myös edullisempia malleja harrastajille.

Käytetty auto on todella hyvä vaihtoehto.
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa JP1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #7 : 31.07.08 - klo: 17.02 »
http://rc10.fi/index.php?topic=29063.0
miten ois keskimmäinen noista?
mini inferno st gp 09

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #8 : 31.07.08 - klo: 19.58 »
Kaikissa touringeissa on "viriteltävää", on tarpeeksi hommaa kun hakee säätöjä, et varmaankaan kaipaa lisää mekattavaa.
Kaikista touringeista saa helposti driftereitä, usein jopa kun ei haluttaisi. Xray on laadukas auto, voin suositella, en siksi että on itsellä, vaan koska on todettu kilpailupiireissä hyväksi. Kisapelejäkin voi koettaa viilata paremmaksi, mutta todella vaikeaa on.

Oletko tulossa ihan kilpailutoimintaan? Paikallisen kerhon kuskeilta kannattaa kysellä, ensimmäinen autoni hommattu siten.
Jere M

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #9 : 01.08.08 - klo: 17.45 »
http://rc10.fi/index.php?topic=29063.0
miten ois keskimmäinen noista?
mite paljo ajettu saako iha normi renkaita mukaa? jos sais nii sit vois harkita :D

Sysi nyt tähä alkuu ostan tollosen touringin ja opettelen ajamaa sillä ja sit ku on vähä enemmä ikää nii voi harkita kisaaki :D ja ku pitäs se AKK testi vetää läpi :lol:
« Viimeksi muokattu: 01.08.08 - klo: 17.49 kirjoittanut KL »
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #10 : 01.08.08 - klo: 18.02 »
Kannattaa kysyä suoraan myyjältä niin ainakin nopeammin ja varmemmin voi vastaus tulla..Ja taishan siellä olla listakin palikoista jotka tulevat mukaan.
Joko olet muuten sen cen ct-4:jän ostanut niinkuin uhosit kun laittelit kuvia sellaisesta topicciin jossa kuvia omista autosta ja onko veneen ostokin pistetty parkkiin..?
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #11 : 01.08.08 - klo: 22.41 »
no ajattelin ekana sitä mut sit päädyin joteki kaikkii :D en tiiä mut nyyte ajattelin ostaa iha auton ;D en kuiteka istu mökillä hirveest muulloku kesälomil jote se vene on aika turha joten autoo päädyn
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #12 : 04.08.08 - klo: 15.40 »
1/10 sähkötouringin osalta yksi laatuautojen lista löytyy kilpailuihin osallistuvien laitteista. Aakkosjärjestyksessä
-Associated TC5
Itsellänikin olisi suunnitelmissa hankkia touring auto talven varalle.
Miten paljon nuo autot ovat kehittyneet esim. tc3 - tc5 välillä? Onka näihin tullut mitään merkittäviä eroja?

Sitten sähköpuolesta:

Minulla on ihan hyvä nopari, mutta mitä kone olisi aloittelijalle hyvä - prostock luokan kone?

Kuinka yleisesti näissä käytetään Lipo-akkuja? Voisiko niillä osallistua esim. kerhokisoihin tms.
« Viimeksi muokattu: 04.08.08 - klo: 16.18 kirjoittanut redman »
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #13 : 04.08.08 - klo: 16.22 »

Tule torppaan ihmettelemään kun sisäkausi alkaa.. Samalla näät vähän millä merkeillä siellä porukka ajaa, tämä on tärkeää siksi, että saat säätöapua ja mahdollisesti varaosia. Saattaapa kisakuskeilla olla käytettyjä autojakin halvalla myynnissä.

Novakin TSP-kone on ihan hyvä aloittelijalle. 7,4V LiPo-akulla kulkee vähän liiankin kovaa alkuun. NiMh-akuilla ajetaan viidellä kennolla 6.0V ominaisjännitteellä, joten ei taida tuo LiPo olla ihan reilu valinta kerhokisoihin...

Tuota TC5:sta voisi luonnehtia haastavaksi autoksi, osaavissa käsissä toki ihan ok valinta.
---

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #14 : 04.08.08 - klo: 17.29 »
Eikös noitten kisaajien top-5 autot:
1.Tamiya
2.Serpent  :mrgreen:
3.Xray
4.Yokomo
5.Associated

 :lol: vai puuttuuko tosta joku :P
« Viimeksi muokattu: 04.08.08 - klo: 20.54 kirjoittanut KL »
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #15 : 04.08.08 - klo: 18.20 »
Ota Kyosho pois tolta listalta jos on kyse touringautoista. Ei pahemmin näy Kyoshoja Suomen radoilla.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #16 : 04.08.08 - klo: 19.07 »
Serpent on kuulemma hyvä auto.

Poissa rc vm

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #17 : 05.08.08 - klo: 15.13 »
Mulla on Xray T1 FK`05 ja olen ihan tyytyväinen ollut. Tämä on minun eka auto ja ostettu kerhon "kisakuskilta".

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #18 : 06.08.08 - klo: 21.20 »
Minä ainakin olen sitä mieltä että,nuo autot ovat kaikki hyvin tasaväkisiä.
Auton "hyvyys" riippuu enemmän käyttäjästä,kuin itse autosta.
Mutta onhan noilla erojakin,mutta ne tulevat esiin vasta,kun ajat esim.virin tai pro-stock luokan kärkisijoista.
Kaikista autoista saa hyvän,jos vaan jaksaa säätää.
Mutta jos olisi pakko valita joku, niin Tamiya tai Yokomo olisi hyviä koska on halvimmat varaosat,ja on suht helppo säätää. Sitten tulisi joko X-ray tai Serpent.On helppo säätää mutta aika kalliit kaikki varaosat.
Corallysta ja Assosta en tiedä niin paljon, mutta ainakin Corally on todella nopea radalla tosin varaosat ovat kalliit ja on aika hankala saaha huippusäädöt.

Ps. Nämä ovat vain minun MIELIPITEITÄ, joten älkää suuttuko jos olette eri mieltä.

Ja käytettyä kannattaa katsella,jos on jonkun kisapeli,ovat yleensä kunnossa ja varaosia tulee mukaan.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #19 : 06.08.08 - klo: 21.27 »
Kannattaa vähän tutkailla mistä löytyy lähin rc kauppa, ja jos se myy vaikka Tamiyaa niin kannattaa sitten ostaa se.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

janitor

  • Vieras
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #20 : 07.08.08 - klo: 22.50 »
Tamiya on varma valinta ja osia saa Racing Factorystä melkein seuraavaksi päiväksi tilauksesta. Kisakalustoa saa rullaavana 150-180 ja säkillinen varaosia+renkaita tulee yleensä mukana.

TRF415, 416 ja TA05MS autoihin on tosi hyvä varaosavalikoima ja asiantuntemus Racing Factoryssa. On muitakin hyviä merkkejä ja kauppoja, mutta tämä on yhden harrastajan mielipide, josta ei kenenkään kannata nykiä herneitä kaasariin. Suosittelen lämpimästi, etkä varmasti pety auton laatuun tai suorituskykyyn.


Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #21 : 07.08.08 - klo: 23.09 »
Kannattaa olla kerholla yleistä merkkiä, saa säätöapua. Kerholle vaan heti, siellä opetellaankin juuri ajamaan, kisakuskit auttaa muussakin.
Jere M

Poissa superpallo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #22 : 30.12.08 - klo: 20.03 »
itelläon toi kössi eikä siin o mitää vikaa mut kyl siin on viri osiiki :azn:
kössillä hurruutellaa:D

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 1/10 Touring-auto
« Vastaus #23 : 31.12.08 - klo: 15.15 »
Asso on myös pirun hyvä valinta. Itse käytän TC4 autoa, ja erot TC3 kanssa ovat vain minimaaliset. TC5hän on sitten rungoltaan kapeampi kuin tc 3 ja 4. Tc5 on myös remmivetoinen, joten kannattaa miettiä haluaako remmi vai kardaanikaluston. Assoon saa myös hyvin ja nopealla toimitusajalla varaosia esim RC-pointilta ( kiitoksia Toni hyvästä asiakaspalvelusta ). Asso on myös suht halpa ja osat kestäviä ja ei hinnalla pilattuja, itse auto on myös aikalailla pomminvarma, kerholla eniten hajonneita osia on tukivarret, mutta tämäkin vain siitä syystä että auto on mällätty seinään. Itse en ole oikein muita turisteja edes päässyt testaamaan, koska kerhomme käyttää oikeastaan vain Asson autoja ja siitäkin syystä myös itse olen auton hommannut. On helppoa kun kerholta löytyy varaosia suoraan hyllyistä, eikä tarvitse lähteä tilailemaan. Meitä on moneksi, mutta Asso on minun valintani
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa ripwalker

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
1/10 Touring-auto
« Vastaus #24 : 06.01.09 - klo: 14.10 »
Nyt olisi hankinnan alla ensimmäinen touring auto ja mielellään sen käytettynä ostaisin. Lähinnä nyt kiinnostaakin, että paljonko kannattaa maksaa käytetystä touring autosta? Tarkoitus olisi todennäköisimmin hankkia Tamiyan auto. Tietysti olisi myös hyvä tietää, että mihinkä noista Tamiyan autoista saa viellä nyt ,ja mielellään tulevaisuudessakin, varaosia? Mikä noista Tamiyan autoista olisi paras hankinta?

Corallyn autokaan ei ilmeisesti olisi ihan huono valinta?


Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"