Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MarkoL

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6
1
No sehän meni äkkiä kaupaksi! Onnittelut uudesta hankinnasta, ja hyvä että löysi arvostavan kodin.  :smiley:

Onko tarkoitus jatkojalostaa vehjettä johonkin suuntaan?

Helppo ostaa kun tiesi mitä ostaa :) Ja JK:n tekemisiä olen sen verran seurannut täällä että tiesi sen olevan huolella tehty.

Tämä oli ratkaisu ongelmaani. Tuo mun rakentama on noilla vanteilla turhan kova pala voimansiirrolle jos laittaa harjattomat. Orkkiskoneilla se kulkee pihapyöritykseen melko maltillisesti ja möyrintään ne eivät kuitenkaan riitä. Nyt voi Pinzgaueriin heittää jossain kohtaa lathea paikkaan ja lukkoa akseliin jne. Harjattomaan voisi sitten taas seuraavaksi laittaa vaikka jotkut iskarit ja sen semmoista. Muutokset kuitenkin siinä mielessä maltillisia että auton monster truck-ilme säilyy ja voi hyvin.

Marko 

2
Luonnollista. Jokunen vuosi sitten mulla oli yksi Tamiyan TXT-1 ja nyt kun tuli TXT-2 niin nyt niitä on kaksi.



Marko

3
Sattui olemaan Pinzgnauerin koppa hyllyllä ja oli aika sopivankokoinen tähän vehkeeseen niin otin hyötykäyttöön. Beige vedetty normisti alapuolelta ja pressun väri vedetty päälipuolelle puolikiiltävänä. Runkolevyt vedin myös puolikiitäväksi.

Ja kyllä tämmösillä jotkut ajelee hymyssä suin ihan oikeestikin :)

 

Marko

4
No nyt alkaa olla TXT siinä pisteessä että voi muutaman kuvankin laittaa. Koppaan tars vielä porailla kiinnikkeille reiät ja varmaan laittaa akselit lukkoon. Alumiini-iskarit vois myös laittaa jos sellaiset osuu jostain silmiin. Kaikki muutos tuotteet ja sähköt on kerätty varaston hyllyiltä. Aika matalalla profiililla sähköt, Hitec 645MG:t ohjausservoina ja nopareina on kaksi XL-5:sta.









Marko

5
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 21.12.14 - klo: 22.06 »
Silloin kun mulla oli Summit niin laitoin siihen Jumbo Kongit alle. Kulki umpiseen aika kivasti ja niiden kanssa sai pidettyä vauhtiakin tarvittaessa. Noita telojakin aikoinaan siihen kuolasin mutta jäi kuitenkin ostamatta.



Marko

 

6
Vanteet ostin kauan sitten täältä kun näin myytävien listalla. Käytännössä uudet renkaat uusilla vanteilla. Vanteet ovat uudempaa tuotantoa ja pultattavilla/käännettävillä keskiöillä. Offsettiä saa muutettua 6 eri vaihtoehtoon.

Muuten onkin jostain syystä kertynyt Clodi tavaraa hyllyyn aika kivasti mutta ei ole kuitenkaan kuin aloitettuja projekteja. On esim. 80-luvulta Clod ja Bull Head hieman keskeneräisinä, kaksi kierrosta muovikuorisia päivitettyillä sisuskaluilla olevia crawlerakseleita ja yhdet harvinaisemmat metallikuoriset.

TXT-2:sen meinasin koota aika pienillä muutoksilla että sais jotain joskus valmiiksikin. Muuttelee sitten valmista tuotetta tarvittaessa. Iskarit olis yks päivityskohta. Tamiyallahan on TXT:hen olemassa alumiiniset lisäsäiliölliset iskaritkin. Vakiomoottoreillakin ajattelin sen koota ensi alkuun. Ei sillä kuitenkaan raaski yltiöpäisesti hurjastella.

Marko

7
Kiitos vaan :) Mulla on ollut TXT-1 aiemmin jonka muutin crawleriksi ja möin pois. Se kesti ihan hyvin ajoa. Toki renkaina oli silloin vain noi Clodimalliset orkkiskumit leikatuin kuvioin. Pidensin akselinväliä aika runsaasti ja vaihdoin kardaaniksi Traxxaksen jotta sain lisää pituutta. Ohjausservo normipaikassaan vaatii jyrkissä nousuissa vinon lähestymisen. Torquetwistiä siinä oli aika paljon. Sitä ei helposti saanut poistettua edes toisen puolen jäykemmillä jousilla.

Jos ostaa TXT-2:sen sen nykyisen ulkoasun perusteella niin tulee kyllä pettymään mutta jos ajatteleekin sitä monsterin aihiona niin menee ainakin mulle ihan täydestä. Sitä en vaan ymmärrä miksi pitää koppa ja renkaat vaihtaa melkein corr-tyyppiseksi kun tekniikka ja alusta ei kuitenkaan sitä vastaa. Ei nykyään enää ole rehellisiä monstereita kuin kuin vanhojen uusintapainoksina. Tai no, Mad on edelleen aika lähellä monsteria.

Marko

8
Jos joku muistaa miltä näytti Tamiyan TXT-1 niin nyt kun katsoo miltä TXT-2 näyttää niin ei paljon enää monsteria sekään muistuta. Onneksi siinä on perusauto säilynyt suht entisellään. Suurin ero vanhaan on rungon sivulevyt, runkopalkin muoto sekä se että nyt on tuplaiskarit pystyssä kun ennen oli yksi pitkittäin rungon yläreunassa.

Mutta koska multa löytyy hyllystä mm:ssa Clodin renkaat alumiinivanteilla, Pinzgauerin koppa ja jtn muuta pientä niin tilasin jouluksi TXT-2:sen siinä uskossa että se alkaa muistuttamaan jos ei monsteria niin Arctic Trucks tyylistä expedition autoa.

Marko

9
Ja vastaavasta kaupallinen toteutus.

ВТС

Marko

10
Vapaa keskustelu / Vs: Rc ruohonleikkuri
« : 25.10.13 - klo: 23.44 »

11
Vapaa keskustelu / Vs: Rc ruohonleikkuri
« : 25.10.13 - klo: 08.50 »
Näitä tuodaan Suomeenkin ja löytyy eteen muitakin työkaluja kuin leikkuri.

McConnel Robocut

Marko

12
Cros4wd myi joskus arkoon eteen jäälle nousupyöriä, ikäänkuin siipi ratas mikä nosti keulan avannosta jään päälle.

Muistin joskus lukeeni aiheesta vuosia sitten ja jotenkin missannut koko nousupyörän enkä ole muistanut sitä Matilta kyselläkään vaikka sieltä aika ajoin tulee kaikkea tarpeellista tilattua. Muistatko miten se toimi? Pakilla Argo nousee ehkä helpommin jäälle kuin etuperin. Jos on vielä teloissa hieman metallia tuomassa lisäpitoa niin käy helpommin. Kumiteloilla uintiominaisuudet ovat siinä mielessä huonommat että yhtenäinen kumimatto ei juuri vettä haukkaa mihinkään väliin niin ei myöskään matka etene. Telojahan tuohon löytyy Ameriikan niemimaalta jos jonkinlaista eri olosuhteisiin ja käyttöön. Ja saahan tuohon perämoottorinkin jos pitää isompia vesistöjä ylittää :)

Marko

13
Eipähä oo puslia väljistymässä :) 

Kova telamönkiä kuulemma päihittää työkelkan pöllikuorman vedossa, en tiä mite tommoi arko sijottus.
Luulisin että ekaks tai tokaks.

Varsinkin noilla kumiteloilla on voimansiirto aika kovilla. Nyt sai heittää 5 akseliin uudet ulommat laakerit ja uudet ketjut laitan myös. Tekniikaltahan tuo on aika yksinkertainen ja kaikkiin akseleihin sopii sama vetoakseli, laakerit ja tiivisteet. Tuolla on nyt ajettu joku 280h ja veikkaan että ekat laakerit vaihdan ja tod. näk. ekat ketjutkin. Entinen omistaja oli tuolla ajellut aika paljon joessa eikä ollut katsonut aiheelliseksi päästää ketjutunneleista vesiä pois tai pahemmin viitsinyt rasvailla ulompia laakereitakaan vaikka niihinkin on nipat.

Noi vertailut on hankalia tehdä kun tarvis olla kaikki vehkeet samalla tontilla ja samoissa olosuhteissa. Kaikilla on puolensa. Argo ei helposti hankeen uppoa tai jää kiinni mutta siinä vaiheessa kun telasta loppuu pito niin ei matkakaan etene. Vauhtiahan tuolla ei pahemmin oteta kun ei kulje kovaa ja saattaa alkaa pomppimaan juurista ja kivistä jos ei ole lunta alla.  Argo painaa kuitenkin teloilla ja vinssillä varmaan jonkun 650kg niin se kyllä osaltaan auttaa vetohommissa.

Keula meni Talvisota safarissa viime maaliskuussa jäästä läpi mutta Argo nousi pakilla ylös :)



Marko

14
Kyl on hieno toi 8x8 Argo :wink: Mitäs tommonen maksaa uutena tänäpäivänä ?
Ja kuis kovaa tolla pääsee, ei varmaan hireveitä ?

Tän hetken hintaa en tiedä mutta on se normi mönkkäreita kalliimpi. Can-Amin uusi 6x6 tullee olemaan lähes samaa hintaluokkaa.

Ei Argo kovaa kulje. Muistaakseni tehdas ilmoittaa 32km/h huipuiksi renkailla kuivalla maalla ja vedessä 4km/h. Tuolla kyllä pääsee vauhdin hurmaan noillakin nopeuksilla kun ei ole muuta jousitusta kuin renkaat ja on muutenkin mukavuudeltaan aika työkonemainen.

Marko

15
Toi Markon argo on jäykkä peli, tommoi tarvis saada hinnat vaan kovia.

Tänks mään :) Ei Argoja ole oikein Suomessa tarjollakaan kuin niitä hieman vanhempia jotka on eroaa tän päivän vehkeistä jonkin verran. Argolla on maahantuojakin Lappeenrannassa mutta sieltä saa vain uusia. Toi mun on 2010 ja sen löysin sattumalta netistä Viron puolelta. Mulla on tuossa talvella telat ja siihen on myös 2m leveä etulevy. Viime talvena sillä tuli myös vedettyä reellä puita metsästä. 



Argolla lumitöitä.

Marko

16
Ei tars vielä tulla lunta tänne etelään kun on huolto vielä kesken.



Marko

17
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 10.05.11 - klo: 07.24 »
Mun Summitilla on ajettu pari talvea ja hieman myös kesällä. Talvella Jumbo Kongeilla ja vedetty pulkkaa joissa on ollut välillä päälle 7v lapsia (yksi kerrallaan kylläkin). Edelleen on vakiomoottori paikoillaan ja vakiovetarit.

Koska autossa on hidas- ja nopeapuoli niin ei kannata väkisin kihnuttaa hiljaa tai raskassa maastossa sillä isollavaihteella. Siinä kuitenkin moottori lämpiää helposti ja lyhentää sen kestoa.

Marko

18
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 27.01.11 - klo: 15.58 »
Summitissa on pidemmät jouset kuin Revossa. Jos haluaa säilyttää samat joustomatkat niin jousivaihtoehdot onkin vähissä. Edessä on jäykemmät jouset vakiona ja ne kun heittää myös taakse niin auto muuttuu ihan selkeesti. Takapää vaatisi jo hieman jäykemmät öljytkin mutta en ole laittanut. Kuitenkin lunta kertyy sen verran että paluu ei ajossa ole liian nopea.

Nyt kun on käynyt välillä plussan puolellakin niin hanki kantaa jo niin hyvin että saa ajeltua hankea pitkin isolla puolella isoa kovaa :)

2009 jouluna ostin ja edellisviikonloppuna vasta hajosi eka osa vanhuuttaan. Toisesta ohjausservosta korkkas rattaat. Olen ollut kyllä tosi tyytyväinen autoon ja sen huolettomuuteen.

Marko

19
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 08.12.10 - klo: 15.03 »
Ja sen verran vielä tuohon Duratraxin kuvaan liittyen. Elikkä jos haluais työläisversion Demolisher-renkaista niin ostais renkaat ja laittais ne Durtaraxin muovivanteille. Ilmeisesti hommaan kävis myös FG:n vanteet. Ovat siis vissiin samalla halkaisijalla Demolisherin aluvanteet kuin nuokin. Aluvanteet ovat vaan leveämmät, painavammat ja kalliimmat.

Marko

20
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 08.12.10 - klo: 09.33 »
Mulla on toista talvea alla nämä http://www.imexrc.com/servlet/the-1237/IMEX-SWAMP-KONG-SET/Detail . Niillä kulkee hyvin lumessa vaikka olis pehmeämpääkin. Sen verran kikkailin että tungin renkaaseen lisäinsertti suikaleet että ne olisivat mahdollisimman leveät. Noilla on voimansiirto kestänyt hyppiä ja vetää pulkkaa jossa on ollut eri kokoisia lapsia kyydissä.

Taakse laitoin etupäähän tarkoitetut jouset niin auto ei kulje koko ajan hanuri hankea raapien. Tuntus että takapää välillä jarrutti menoa syvemmässä lumessa ja varsinkin sitten kun autoon alkoi kertymään lunta. Mulla on siinä kyllä lisäpainoa tuomassa tämä http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/58719/muut/crx-tyovalo-led-10w-flood katolla ja siihen 9,6V akku.

Summit on toiminut tosi hyvin. Mitään ongelmia ei ole ollut. Olen pitänyt sen tekniikaltaan vakiona kun ei mun mielestä ainakaan talvella kaipaa oikeastaan yhtään mitään muuta kuin ajoa ja koska on toimintavarma sekä hauska vehje jo vakiona niin miksikäs sitä sitten muuttelis. Talvella on kyllä tosi hauska laite.

Talvi on Summitin parasta aikaa :)

Marko

21
Sähköautot / Vs: Realistinen monster truck
« : 26.02.10 - klo: 09.13 »
TXT:ssä on vaan iskarit vaakatasossa mutta muutoin se on Clod Buster tyyppinen ja oikean monsterin oloinen. Siinähän on runkolevytkin hieman putkikehikko henkiset kun eivät ole yhtenäistä levyä niin kuin Mad/Twin Forceissa.

Mad/Twin Forcestakin saa hyvän aihion. Jos akselit tuntuvat leveiltä niin ne on helppo kaventaa. Toinen vaihtoehto on tehdä pidemmillä runkolevyillä. Mulla on Mad Forcessa pidemmät runkolevyt ja niillä osuu Grave Digerin kopalla akselinväli niin kuin kuuluu. RTR Madeissä ja Twineissä on ongelmana renkaat ja vanteet. Ne on just tuollaiset matalaprofiiliset. Minä laitoin omaani kitin renkaat. Renkaat ovat samanlaiset kuin Clod Busterissakin ja siten ne olis samat kuin TXT:kin. Vanteista en ole varma mutta taisivat olla Mega Forcen vanteet.  

Marko

22
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 22.12.09 - klo: 09.31 »
Oikeastaan kuuluisi osioon mitä tein eilen mutta kello oli niin paljon että menkööt tähän päivään. Eilen ennen nukkumaanmenoa hiplasin isoa pakettia jossa oli lahjapaperia ympärillä. Olen aika varma mitä se sisältää kun itse tilasin, laitoin rahat vaimon tilille. Vaimo kylläkin haki toimituksen Sabesta niin silti laatikossa voi olla joko Summit tai pölynimuri. Imurikin on omalla tavalla ihan jees mutta hangessa ikävämpi ajettava kuin Summit mutta imurilla saa kylläkin sisällä mennä edestakaisin niin paljon kuin lystää ja ei tule mitään negatiivista kommentia sisällä harrastamisen suhteen.

Jouluaattoa odotellessa...

Marko

23
Polttisautot / Vs: Thunder Tiger EK-4
« : 14.12.09 - klo: 16.45 »
Kannattaa miettiä pari kertaa. Autohan on siinä mielessä erikoinen että siinä on iso moottori mutta siitä johtuen kytkin on kovilla koska moottori on vääntävä ja ei kierrä paljoa. Lisäksi se ei ole kauheen helppo säädettävä jo pelkästään sen takia että siinä on käyntiääni toisenlainen kuin pienemmisä moottoreissa. Välillä kun sillä ajeli niin tuli mieleen vanha 500 KX:ni kun se paukautti putkeen jossain vaiheessa samaan tyyliin. Tankki on normi kokoa ja menee tyhjäksi varmaan 5 minuutissa. Alustaltaan se on vanhan m8:sin tyyppinen ja vanteissa on on tosi iso offsetti. Tukivarret saattaa olla samat kuin buggyssä mutta siitä on tehty monsteri laittamalla levittävämmät vanteet. Omani möin pois kun hieman petyin autoon. Auto vaatis mm. 2-vaihteisen laatikon niin kytkin ei olisi niin kovilla ja kulkua riittäis. Niin ja v2:nen oli munkin ja se oli punainen jossa oli ainakin etupäässä Kyoshon iskarit.

Marko

24
Mulla on aloitettuna tällainen mutta superi-kokoisena http://www.jpcustomrcs.com/PimpCane.html . Akseleina mulla on siinä blingblingiä eli metallikuoriset, paremmilla vetareilla ym. palikoilla että kestää ja kääntyy. En tiedä koska valmistuu mutta epäilen pimpin kestävyyttä. Akselit ovat painavat ja renkaat tuo vielä lisää painoa niin veikkaan että runko muuttaa muotoaan banaaninmaliseksi melko nopeasti. Hustleri olis varmaan paras vaihtoehto noille mun akseleille.

Marko

25
Yleinen keskustelu / Vs: Rinnekone ...
« : 23.10.09 - klo: 14.23 »
Mun on orkkis sähkövehje ja vissiinkin pari vuotta vanha mutta sama tavaraa taitaa olla kuin sunkin. Itseä kanssa houkutteli harjaton nopea Blizzard mutta en raaskinut alkaa tota ostamaani muuttelemaan kun siihen oli huolella muutoksia tehty ja hyvä etulevykin.

Voimansiirto ei vaan kauheen kestävä kohta ole. Sitä jos lähtee parantelemaan niin joutuu tekemään muutoksia jonkun verrankin. Kiva kuulla sitten kuinka paikat sun Blizzardissa kestää jos itekkin alkais taas jotain nopeampaa suunnitelemaan.

Marko

26
Yleinen keskustelu / Vs: Rinnekone ...
« : 23.10.09 - klo: 12.58 »
Oletko tehnyt voimansiirrolle mitään päivitystä? Millaista tekniikkaa pistit?

Marko

27
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 02.10.09 - klo: 07.45 »
Ymmärtääkseni vois periaatteessa ajaa. Ongelma on vaan se että harjoitteluajat ovat niukat sekät tiukat niin käytännössä crosiradalla on aina joku ajamassa. Millään radalla ei saa ajaa harjoitteluaikojen ulkopuolella eikä millään vehkeellä niin pölöltä se kuin kuulostaakin. Sähköcrossarista ei pahaa ääntä tule eikä crawlereistakaan.

Marko

28
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno ST-RR
« : 12.06.09 - klo: 13.25 »
Olet oikeassa Mika! Toiset vetarit tuli kitissä mukana ja noi levittävät hexitkin muistaakseni. Noista diffeistä en tiennytkään.

Marko

29
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno ST-RR
« : 12.06.09 - klo: 12.59 »
Kun ostin ST-R:ään muutoskitin jossa oli pidempi pohjalevy niin siinä tuli mukana pidempi takakardaani, cnc-"navat" ja korkeampi teline takasiivelle. Oletan että nyt mulla olis aito tuplaärrä kun autossa on Kyoshon big boretkin.

Jos oletukseni ja muistini pitää paikkansa niin käytännön erot olis R->RR lähinnä toi pohjalevy, takasiiventeline, cnc-hubit ja iskarit. Niin juu ja tulihan siinä mukana nylokki pyöränmutteritkin.

Marko   

30
Mulla on ollut uudesta asti BMW R1150 GS Adventure -03. Hyvä ja monikäyttöinen pyörä. Ei pelkää hiekkateitä eikä kovapohjaisia polkujakaan ja saa ajettua matkaa tarvittaessa tankillisen kerrallaan (30L/n.500km). Mutkateilläkin saa ajettua jonkinlaista kyytiä.

Marko

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6