No nyt se vakio säädin peli on käynnistynyt ETS sarjan osalta :
http://ets.redrc.net/2010/04/ets-introduces-spec-speedo-for-pro-stock/
Ottakaa huomioon, että ETS -sarjan omistaa ko. merkin Euroopan-jakelija. Paniikkinappulaa painettiin...
Aakelta todella hyvä huomio, itseltäni menny täysin ohi. Eli Speed Passion on maksanut kisat ja olettaa saavansa siitä mainoshyödyn ja tietyn määrän myyntiä. Nyt on näköjään käynyt niin että Speed Passionin oma säädin ei ole ollut kilpailukykyinen ja LRP on viennyt herkut päältä kun SXX SS säädin on käytännössä dominoinnut koko sarjaa. Tämäkin on hyvin voinut olla yksi osasyy miksi päätös on tehty.
Itsellänihän ei ole faktaa että se olisi syy, mutta näin voisi spekuloida. Ainakin lopputulos on se että LRP hehkutus vähenee ja puhutaan enemmän SP:stä.
Itse asia ei muutu miksikään, vaikka kilpailevien merkkien edustajat yrittävät kääntää tätä mukamas merkkiasiaksi.
Kysymys on tasaväkisen kilpailukentän tarjoamisesta vakioluokkaan tuleville kuskeille. Siis VAKIOLUOKKAAN. Vakion (stock) tulisi kirjaimellisesti olla myös vakio, jotta luokan idea toteutuu.
Vapailla nykysäätimillä se on "Modified 17.5T" luokka eikä VAKIOluokkaa ole tarjolla ollenkaan.
Stocker voittaa kisoja puhtaasti sen ansiosta, että ainoastaan hänelle (tehdaskuski) on annettu tehtaan nopein softa+muu viritetty nopari. Esim. DHI-cupissa ukko teki tolkuttoman määrän ajovirheitä, jotka hän pystyi paikkaamaan Berghofia ja Henkkaa isommilla tehoilla. Tasaväkisillä vehkeillä Stocker olisi ollut korkeintaan 3. jos sitäkään. Henkallakin oli tehtaan säädin lainassa, mutta ei samanlainen kuin Stockerilla.
Minusta on ihan sama kuka ne säätimet valmistaa. Tärkeintä minusta olisi vakioluokan palauttaminen VAKIOksi.
Laukaan mahtava TSS-10 luokan osallistujien määrä kertoo siitä, että päätös avata luokka ikärajoista oli 100% oikein.
Suurta osallistujamäärää ei todellakaan voi tulkita kannatukseksi nykyiselle säädintilanteelle. Jos LMM ehtii, niin voisi vaikka järjestää gallupin kisapaikalla ,-))