Voipihan tämä olla vastoin joitain sääntöjä, mutta kysymyksen ohitettiin ovelasti. Repost pelastaa:
Pitkästä aikaa taas täällä!
Noin kolmen työtunnin jälkeen kyoshon .21 koneen kanssa oli kova into saada ensisavut pihalle. Noh, kone autoon kiinni ja starttia.
Auto lähti helposti käyntiin, mutta säätöihin oli mahdotonta saada. Hieman sai käyntiä parannettua kun ilmaruuvin käänsi AIVAN tappiinsa asti auki, joka on jotenkin luonnotonta.
Olen juuri vaihtanut tulpan uuteen, mutta vaihdoin O.S 8 tulpan normaalipituiseen tulppaan, jonka lämpöarvo on sama (medium). O.S:n tulpalla kone toimi moitteetta, joskin laiskaskosti pienempien puristuksien vuoksi.
Kone oireilee seuraavasti: Käynnistäessä toimii parin sekunnin ajan hyvin, pysyy tyhjäkäynnillä ja muuta kivaa. Mutta parin sekunnin sisällä hemmetti repeää, ja motti ottaa kierroksia niin julmetusti. Vähänkin jos jarrulla yrittää toppuutella, niin sammuu. Ilmaruuvin säädöllä ei ole mitään vaikutusta, paitsi jos vetää melkein kiinni, niin kaasuvastaavuus katoaa, eikä lähde ollenkaan käyntiin. Itse epäilisin, että vetää ilmaa jostain välistä, mutta kaasarin liitoskohdassa on alkuperäistä paksumpi O-rengas, sekä paksua rasvaa.
Myös tämä pari kuukautta sitten jossain topicissa mietitty koneen väärinpäin pyöriminen rupesi vaivaamaan. Syyksi epäilen huono yksisuuntalaakeria, koska sen suunnalta kuuluu outoa rahinaa. Kone starttaa oikeinpäin, käy noin sekuntin, jonka jälkeen kuuluu terävä napsahdus, ja pyörintäsuunta vaihtuu. Erittäin mielenkiintoista
Oli taas pää kipeä nitrohöyryistä tunnin säätämisen jälkeen, ja kössinkerpele lensi nurkkaan... Riippuu täysin teistä, milloin se otetaan takaisin käyttöön!
Ja äskettäin mainitusta takaperinpyörimis-ilmiöstä saa HOKE taas tulla taistelemaan kanssani.