1.05V per kenno on jo todella heikko. Se että jännite on noussut kennoissa jostain syystä ei tarkota että se olisi kunnossa.
5 tuntia latausta sen jälkeen, latasitko 1C arvoilla vai millä? Jos latasit 1C niin kennoissa pahasti jotain rikki kun kesti niin kauan.
Jos haluat kokeilla ajamista tuolla akulla niin suosittelen sen laittamaan niin että saa pullistuessaan repästyä irti autosta nopeasti.
Vaikka olenkin aika säätäjä sähkö laitteiden kanssa niin tuota en laittaisi kiinni autooni enään.
Omantunnon mukaan, onko auto halvempi kuin uusi akku?
Laturi on aika pieni, vain 1A eli noin 0,476C.
Aiemminkin tuolla ladatessa on aikaa mennyt varsin paljon, kolmekin tuntia.
Siksi onkin ollut kiva kun akku kestää ajaa tyhjäksi liukkaalla hallin lattialla lähes tunnin.
Pitää sitten varmaan laittaa kattoteline pikkuasoon pullistelujen varalle.
Ja kyllä, auto on kalliimpi kuin uusi akku.
Ei kai akku voi poksahdella omia aikojaan, eihän?
Eilen sen siis latasin ja nyt on kokopaketin jännite tasan 8,4V,
ihan niin kuin ehjässäkin akussa.
Toisaalta, vois kerrankin uskoa kun sanotaan ja hankkiutua tusta akusta eroon turvallisesti ja touhuta uuden tilalle.
Eikä niinkuin yleensä että kaikkea kokeillan kuitenkin ja sitten joku pääsee taas sanomaan että minähän sanoin....
nimim. moottoripyörän virittämisestä oppirahat jo kerran maksanut.