130
« : 01.10.05 - klo: 20.24 »
Alkuperäiselle kysyjälle vastaukseksi:
Jos suodatetaan kaikki tämä vääntö veke, niin oikeastaan jää jäljelle se että kumpaa haluat itse enemmän. Lajit ovat aika erilaisia.
TP-10 luokassa on vähemmän harrastajia, ja siellä on KOVA taso. Kärkeen ei tarvitse toivoa pääsevänsä ihan vähällä panostuksella ja treenauksella. Toisaalta siellä kärkeenpääseminen onkin sitten jo aikasta kova tempaus.
M8 luokassa harrastajia on nykyään aika runsaasti. Siellä on muutama oikeasti kova kuski, ja sitten alkaa harmaa massa. Sen sisällä pärjää hyvin vähän heikommallakin kalustolla, jos ajaa tasaisesti vaikkei niin nopeasti. Lisäksi tämä ei ole niin sääriippuvainen luokka treenien suhteen kuin TP-10.
M8 luokan suurimmaksi eduksi sanoisin kohtuullisemmat kustannukset ja suuren harrastajamäärän. TP-10 taas on todella vauhdikasta meininkiä, ja onhan rata-auto aina rata-auto ;)
Romua voi tulla molemmissa käpeltäessä.
Puolensa ja puolensa, ja loppupeleissä se ratkaisee kumpi vaan iskee enemmän :)
Ja tuosta "jännittämisestä" mistä täällä väännetään, niin ignore it. Kummassakin porukassa on sekä jännittäjiä että relaajia. Henkilökohtainen mielipide on että möykkäämistä korokkeella on ehkä enemmän M8 luokassa. Varikolla meininki on pääosin ihan rentoa vaikka välillä vähän sisäpiirihomman oloista :) Tähän kuitenkin pakko mainita että yhtäkään TP-10 kisaa en ole ajanut, ainoastaan sähkötouring puolella.
Ehkä mä sinänsä olen väärä ihminen arvioimaan, kun kuitenkin kisaan myös ratapuolella siinä suomen rennoimmassa jengissä! ;)