Moi,
Itselläni on nyt noin 9 litraa ajettu V-Spec (25% tornado fuililla). Viikonloppuna uusin polttoaineletkut ja kytkinlaakerit, tiivistin kaasuttimen haitarikumin ja "hanhenkaulan". Koneessa tuntuu olevan puhtia jäljellä, mutta sen käyttäytyminen lämpötilan muuttuessa hieman kummastuttaa. Esim. kun kone on jäähtynyt, se pysyy käynnissä tyhjäkäynnillä, mutta sammuu kun antaa vähän kaasua, lienee siis liian rikkaalla. Kun konetta taasen säätää kireemmälle, jotta kone käy ja sillä voi alkaa ajamaan, lämmettyään se taasen on aivan liian laihalla. Toisaalta välillä käytös on sellaista, että toimii hyvin kohtalaisella kaasulla, mutta nopea kiihdytyksen jälkeen (esim. ennen hyppyriä) kone sammuu tai välillä tuntuu riittävän 30 metrin ajo, kaasun hellitys ja uudelleenkaasutus, ja taas sammuu.
Kylmänä konetta saa pyöritettyä vauhtipyörästä kahdella sormella, lämpösenä pyörii helpommin.
Täytyy myöntää, että kone on saanut toimia harjoittelukappaleena säätämisen suhteen, jollainhan se on homma opittava.
Onko jotain neuvoa miten asiaa voisi tutkia? Voiko esim. etulaakeri olla vaihdon tarpeessa? Onko mahdollista, että olen saanut koneen väljäksi "säätökokeiluillani"? Vai onko sittenkin säädöt edelleen päin honkia?