Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 7  (Luettu 51601 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Heikkri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 7
« Vastaus #90 : 06.09.03 - klo: 20.31 »
Akut 1,2V , paristot 1,5V.

Mika R

  • Vieras
HoBao Hyper 7
« Vastaus #91 : 06.09.03 - klo: 22.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Rc hemmo"
Itse en rupeaisi leikkiään millään paristoilla . Suositelisin ostamaan kunnon akkuja ja kunnon laturin.


Niin..mä oon ajanu paristoilla jo 3 vuotta ja itse pidän niistä sen takia että niiden kanssa ei satu yllätyksiä, ne on aina latingissa (=paketista tarvittaessa uudet). Huono puoli on että jätettä syntyy, mutta ne pitää kierrättää oikein. Olen kyllä nyt ajatellut siirtyä vastarin akkuun, jolla sais CG:tä vielä hieman alaspäin lähemmäs auton pohjaa.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #92 : 06.09.03 - klo: 22.19 »
Mitäs meinaa CG? Ja kyllä se tulee paljon halvemmaksi kun ostaa suoraan akut/ladattavat.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #93 : 06.09.03 - klo: 22.27 »
Muuten kuinka paljon varaatte m-8 luokan kisoihin varaosia(mitä esimerkiksi?)? Kuinka pljon teillä tulee yleensä kamaa mukaan?

Mika R

  • Vieras
Re: ...
« Vastaus #94 : 06.09.03 - klo: 22.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Alfa"
Mitäs meinaa CG? Ja kyllä se tulee paljon halvemmaksi kun ostaa suoraan akut/ladattavat.


CG = Center of Gravity, suom. painopiste

näin on, mut monta kertaa on vaan kavereilla ajot väliin "kun akut ei oo ladattu"..

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Re: ...
« Vastaus #95 : 07.09.03 - klo: 07.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Alfa"
Muuten kuinka paljon varaatte m-8 luokan kisoihin varaosia(mitä esimerkiksi?)? Kuinka pljon teillä tulee yleensä kamaa mukaan?



Itselläni on noita varaosia yksi laatikollinen mukaana. Noista Hobaon vara-osien saatavuudesta kisoissa ei kannata huolestua, sillä yleensä on kaksi kauppiasta jotka myy Hobaota kisan aikana.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #96 : 07.09.03 - klo: 11.11 »
No mika osaa yleensä kuluu eniten?

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Re: ...
« Vastaus #97 : 07.09.03 - klo: 13.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Alfa"
No mika osaa yleensä kuluu eniten?


Se yleensä on "ratin" takanta kiinni mitä menee. :wink:

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #98 : 07.09.03 - klo: 13.51 »
Niinhän se yleensä on :lol:

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 7
« Vastaus #99 : 08.09.03 - klo: 22.05 »
Millaisia jousia/iskariöljyjä käytätte Hypereissänne?
Ainakin tuo vakiojousitus tuntuu (mustat jouset/paketin mukana tulleet öljyt) vähän turhan leppoisalta Hyper 7:aan.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 7
« Vastaus #100 : 09.09.03 - klo: 07.20 »
Käytän toyotan moottoriöljyä iskareissa. Se mikä tuli paketin mukana niin oli mielestäni liian vetelää. Mutta en tiedä kyllä että onko tuokaan oikea ratkaisu mutta eipä ainakaan valu heti pois :lol: Siis meinaan että edellinen valu melkeenpä heti pois kun olin laittanut sen... niinpä tarkistin iskarit eikä löytynyt mitään vikaa.

Poissa Maajussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 7
« Vastaus #101 : 09.09.03 - klo: 07.58 »
Ite olen käyttänyt noita vakio jousia ja paketin mukana tullutta iskariöljyä. Ei ne mielestäni niin löysät ole enään kun laitoin sinne ylös niitä muovi paloja (nimeä en tiedä).  Joskus pohja kyllä nappaa vähän kiinni, mutta hyvin se on selvinnyt hypyistäkin.
| HoBao | STS |  JR | Futaba | Medial Pro

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 7
« Vastaus #102 : 09.09.03 - klo: 15.33 »
Ihan vinkkinä: Jos aikoo kisoihin, pitää olla kunnon iskari öljyjä eikä mitään moottori öljyjä. Iskareita ja jousiakin olisi hyvä olla muutama kierros varana.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #103 : 09.09.03 - klo: 16.24 »
Juu pitää katsoa siiten minunkin 2004 vuoden(ei varmaankaan oo tullu vielä mutta sitten kun tulee) säännöistä mitä saa laittaa ja mitä ei... Koska onhan mulla vielä aikaa ties kuinka ennen ensimmäistä kisaa.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #104 : 09.09.03 - klo: 16.25 »
Juu pitää katsoa siiten minunkin 2004 vuoden(ei varmaankaan oo tullu vielä mutta sitten kun tulee) säännöistä mitä saa laittaa ja mitä ei... Koska onhan mulla vielä aikaa ties kuinka ennen ensimmäistä kisaa. Niin muuten (en halua mainostaa) tilaatteko te tuota pienoismalli lehteä? Tuleeko sen mukana ne säännöt?Vai tuleeko ne lisenssin oston yhteydessä?

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 7
« Vastaus #105 : 09.09.03 - klo: 16.28 »
Se akk sääntö-kirja tulee lisenssin mukana.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #106 : 09.09.03 - klo: 16.29 »
Vaikka tää ei tänne topickiin kuulu,mutta millaisia tuulettimia käytätte näissä autoissa(merkki,hinta)? Ja sallitaanko ne kisoissa?

Poissa Heikkri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Spider diffit
« Vastaus #107 : 30.09.03 - klo: 21.59 »
Onko perstuntumaa/kaavaa kuinka spiderit käyttäytyvät eri paksuisilla öljyillä vapaana/revitettäessä ?
Esim. Spider 10000 öljyllä lienee vapaasti rullatessa n. 10000 vastaavaan normaaliin diffiin verrattuna vai onko ??
Miten on hana auki ? Vastaako diffi kenties 20000, 40000 vai jotain muuta ? Tieto olisi poikaa, ettei tarvitsisi taas tehdä yhtä turhaa koetta näiden loputtomien kokeiden sarjassa.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
spider
« Vastaus #108 : 01.10.03 - klo: 08.24 »
Spiderissa on mahdollista käyttää löysempää öljyä kuin normaalissa diffissä sen takia että välykset diiffin sisällä on niin pienet. Tämä tarkoittaa sitä että auto kääntyy paremmin mutkaan sisään löysemmän öljyn takia, mutta veto päällä, eli mutkasta ulos diffi on yhtä jäykkä kun normaali diffi hieman jäykemmällä öljyllä. Eli kääntyy myös hyvin ulos, ja kiihty hyvin. Edessä käytetään normaalisti 3000-5000 oljyä ja keskellä 7000. Takana olen aina käyttänyt normaalia diffiä, tällä hetkellä 2000. polttiscrossareissa ei tarvii käyttää yli 10000 öljyjä
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 7
« Vastaus #109 : 19.01.04 - klo: 19.04 »
NO NIIN! :mrgreen:  :mrgreen:

Nyt ois sit hyper7 Pro-SE rullaavana kasassa. Auto oli aika helppo kasattava näin enskertalaisen näkökulmasta. Vielä ku sais nuo diffiöljyt...

Iskareihin laitoin mukana tulleet öljyt ja mittasin samalla ne männissä olevat reiätkin. Ne oli 2*1.5mm ja jousitus tuntu ihmeen pehmeeltä noilla perussäädöillä. Jossakin topicissa oli kirjoitettu että spider-diffiin tartteis laittaa öljyt sisään. Mulla oli sisällä sellasta punasta rasvaa joka ainaki haisi ihan silikoonille. Mitäköhän tolle sit tartteis tehdä? Kannattaako vaihtaa vai ei?!

Pienenä miinuksena huomasin, että noista säätövarsien muoviosista menee kierteet muussiks aika helposti ja rungon jäykistäjistä puuttu kierteet kokonaan!! :?
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 7
« Vastaus #110 : 19.01.04 - klo: 21.19 »
Sähän oot arska samassa vaiheessa kuin mäkin. sama auto. paitsi että en ole viitsinyt koota vielä etupäätä ja keskipukkia, kun ei ole niitä öljyjä. mut niinku servolevyt on kasassa. ja kone pilleineen. sun muut. teen vain kaikki valmiiksi, niin sit kun saan öljyt diffiin, niin on pikku homma.

 itselläni oli myös ongelmia niiden ylätukivarsien säätöpalikoiden kanssa, ennen kuin hokasin/muistin sen että nehän ovat siis vanttiruuvit. eli ruuvin toisessa päässä kierre on "väärään suuntaan, jolloin asia jotenkuten hoitui kuntoon(akkuporakonella)

 ja eihän niissä alujäykistäjissä tarvikaan kierteitä koska alustan läpi alapuolelta tulevan ruuvin päähän tulee vastapultti muovilukolla.

 voin pistää kohta pari kuvaa tänne näytille.

 niin mistä sä hommaat ne diffiöljyt?

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 7
« Vastaus #111 : 19.01.04 - klo: 21.36 »
Joo. Mäki tökkäsin läpipultilla ne jäykistäjät. Iso-Hepasta tai Hobbymanilta tilaan ne öljyt. Sit huomasin tossa työnnellessä että molemmat keskikardaanit on kieroja, no onneks ne voi oikasta helposti. Niitä jousen jännityspaloja saa laittaa taakse vaikka kaikki. Kun laiton moottorin kiinni, perä ei oikein tahtonu jaksaa nousta.
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Mika R

  • Vieras
HoBao Hyper 7
« Vastaus #112 : 20.01.04 - klo: 09.20 »
Erikoisia autoja teillä kun on noin paljon tehdasvikoja  :shock:
Ei mulla ole ollut yhdessäkään Kyoshossa tai HPIssä mitään vikaa... tai itse asiassa kerran yhdestä moottoripukista puuttu toisesta reiästä kierteet mutta ne sai itse tehtyä siihen.. se oli harvinainen poikkeus kyllä.

Poissa Raaseri

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 7
« Vastaus #113 : 20.01.04 - klo: 09.44 »
Itseasiassa niitä vikoja ei ole. Perus Hyper 7 menee juuri niin kuin ohje neuvoo. Sen sijaan ohje on sama ainakin Prossa jonka kasaamiseen myöhemmin osallistuin ja useammassakin paikassa pitää käyttää päättelykykyä kun toimitetut osat poikkeavat ohjeen osista. Eli vikoja ei ole, Pro varustelutaso vaan on ohjeistukseltaan puutteellinen.

Eroavia osia oli ainakin nuo jäykistäjät (+ruuvit), keskivetarit, ruuvit alumiinisten servoteline- ja spoileritolppien kanssa, ruuvit hiilikuituisten iskaritolppien kanssa jne.
Hobao Hyper 7, The eHyper 7.5, Thunder Tiger SSR Evolution (vaikka ei se siitä parane), XRAY M18T Pro, Maverick Strada MT Evo

Poissa Raaseri

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 7
« Vastaus #114 : 20.01.04 - klo: 10.10 »


Laitetaan nyt kuva vielä. Mikalle tiedoksi että myös TT-Alfa-HPI alkaa valmistumaan, teknisesti jo lähellä, teippaus ei vaan ole mun vahva laji...
Hobao Hyper 7, The eHyper 7.5, Thunder Tiger SSR Evolution (vaikka ei se siitä parane), XRAY M18T Pro, Maverick Strada MT Evo

Mika R

  • Vieras
HoBao Hyper 7
« Vastaus #115 : 20.01.04 - klo: 10.16 »
Jees - kuten vähän epäilinkin..ettei laadussa ole vikaa vaan jossain muualla..eli vähän sarkastinen kommentti tuo aiempi. Loistavaa, pistä kuvia siitä Alfastakin sitten. Hyvältähän toi Hyper näyttää!

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
HoBao Hyper 7
« Vastaus #116 : 20.01.04 - klo: 10.18 »
ne männät pitäis olla 2x1,4mm. rasvat pitää puhdistaa pois spider diffistä, ja täyttä se diffiöljyllä
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 7
« Vastaus #117 : 20.01.04 - klo: 18.17 »
Näimpä. Kun kierrättää ekaa kertaa niitä tukivarsien päätynappuloita kiinni niin kannattaa laittaa sitä iskariöljyä siihen ruuviin, menee paljon herkemmin paikoilleen. Saako niitä päätynappuloita muuten helposti kaupasta?
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 7
« Vastaus #118 : 24.01.04 - klo: 21.43 »
Minkäjäykkyiset öljyt ois sopivat autoon, jolla ei kisata ja ajopaikat vaihtelee  melko paljon. aattelin hommata ihan associatedin silikooniöljyt hobbypeoplelta mutta ei oikeen tiiä minkä jäykkyiset laittasi?

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 7
« Vastaus #119 : 24.01.04 - klo: 21.45 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
Minkäjäykkyiset öljyt ois sopivat autoon, jolla ei kisata ja ajopaikat vaihtelee  melko paljon. aattelin hommata ihan associatedin silikooniöljyt hobbypeoplelta mutta ei oikeen tiiä minkä jäykkyiset laittasi?

Mulla on Asson iskariöljyt HoBaossa,30wt edessä ja 35wt takana.