Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - opa

Sivuja: [1]
1
Radiolaitteet / Multiplex Profi car 301
« : 02.11.11 - klo: 21.26 »
Ostin aikoinaan rc-auton, jonka mukana tuli tuollainen Multiplexin Profi car 301-radio ja joku Multiplexin vastaanotin. Tykkäsin radiosta paljon, mutta jossain vaiheessa kontaktiin tuli jotain häikkää, mielestäni paikallistin sen vastaanottimeen.

Luulen että heitin vastaanottimen joskus roskiin kun luulin, etten enää harrastele näitä rc-laitteita ja samalla taisi mennä vastarissa oleva kide mukana.

Edelleen tallessa on hyväkuntoinen radio, jota haluaisin käyttää jatkossakin. Käykö tuon ohjaimen kanssa jonkin muunkin merkkiset vastaanottimet ja kiteet? Yksi kide on siis tallessa (radiossa), mutta sillä ei pitkälle pötkitä.

Radio näyttää siis tuolta: http://www.rokemodell.de/x-int/gb/products/mx/mx25233gb.htm

En löydä Suomesta Multiplexin myyjää, mutta ehkä te enemmän tietävät osaatte auttaa. Harmittaa jättää mielestäni loistava ohjain hyllyyn pölyttymään.

2
Vapaa keskustelu / Uusi suuntaus
« : 12.10.04 - klo: 03.36 »
Ärsyttääkö kun kaikilla on sama rc-vehje kuin itselläsi? Jopa naapurin pikkupoika sai joulahjaksi täysin saman laitteen  :?

Nyt on keksitty ratkaisu. Katso video ja tee tilaus  :wink:

http://kompassi.com/fun/skycutter40.wmv

3
Yleinen keskustelu / Mihin kuvat!
« : 07.10.04 - klo: 23.27 »
Eli kertokaa sivuja, joille voi kivuttomasti laittaa kuvia rc-peleistä esiin. Tuon www.rcpics.netin jo löysin, mutta siellä täytyy rekisteröityä. Ei kai siitä mitään haittaa ole?

4
Polttisautot / Auttakaa USA-1:n säätöä!
« : 05.10.04 - klo: 00.44 »
Ajoin autollani viimeksi n. vuosi sitten, jonka jälkeen säilyttänyt lämpimässä. Elein yritin käynnistää autoa, mutta ei ollut mitään jakoa saada sitä käyntiin, eikä kone edes luvannut. Tänään kokeilin uudestaan ja kone lähti käyntiin monta kertaa, mutta oli aika kovan työn ja tuskan takana.

Koneena on siis vakio sinikantinen GS21R ja vetostartista ei ole koskaan ollut muuta kuin haittaa, joten älkää neuvoko käynnistämään sillä.

Sain koneen käyntiin sillä tavalla, että auto oli pystyssä ja käsistartterilla pyöräytin vauhtipyörää samalla kun veljeni piti hehkua kiinni. Kone näytti olevan ihmeen ronkeli hehkun kanssa, koska jos se oli vähänkin väärässä kulmassa ei kone lähtenyt käyntiin ollenkaan. Kun hehkua hieman väänteli ja käänteli, niin koneen sai käyntiin. Kone kuitenkin alkoi lähes heti käynnistymisen jälkeen huutamaan aika korkeilla kierroksilla ja vähän ajan päästä sammui.

Huomasin myös, että letkussa joka menee äänenvaimentajasta tankkiin näytti olevan hieman likasta polttoainetta. Muistaakseni puhdistin vaimentajan kuitenkin ennen säilytystä, joten ei siellä likaa pitäisi olla.

Kertokaa mistä tämä voisi johtua ja miten saan auton toimimaan? Tässä pari vinkkiä, joista voi olla apua:

1. Polttoaineletkut eivät ole normaalia silikonia, vaan hieman kovempaa materiaalia ja olen huomannut muissa autoissa, että liitokset saattavat vuotaa hieman (varsinkin pakoputkeen tuleva letku on joskus irronnut muista autoista ja kaasariin tuleva letku on myös ollut hieman liian suuri sisähalkaisijaltaan)

2. Bensa on seissyt lämpimässä autotallissa yli vuoden ja olen käynyt pari-kolme kertaa ravistelemassa purkkia talven aikana. Onkohan tavara vielä käyttökelpoista?

3. Olen säätänyt kaasarin sopivaan asentoon ohjaimen throttle-trimmistä. Onko tämä väärä tapa?

Kaikki apu on tarpeen ja tervetullutta. Ellen saa autoa kuntoon, niin otan vastaan säätöapua Tampereella tai lähistöllä, mikäli tarjoutuu auttaja  :)

5
Sähköautot / Hpi Micro
« : 12.07.03 - klo: 19.43 »
Ostin kyseisen auton hiljattain ja kasasin sen tänään. Olisisi pari kysymystä:

1. Mistä saa kovempia koneita ja mitä maksaa?
2. Onko noparini ( GM V3R) mistään kotoisin? Noparista kuuluu sellaista pientä "ininää" kun kaasua painaa...onko vaarallista? (tähän olisi kiva saada vastaus mahdollisimman pian)  :wink:
3. Minkä verran auton pitäisi vakiona kulkea, kun "akkuina" on normaaleja AA-paristoja 4kpl)?
4. Minkä verran kunnon akun vaihtaminen ja HPI:n kone tuo lisää kulkevuutta?

Kaikki viritysvinkit ja kaikki muukin materiaali on tervetullutta tästä autosta  :D

6
Polttisautot / Serpentin Ratapolttikset
« : 06.07.03 - klo: 02.54 »
Ajattelin että tänne voisi pistää jotain juttua noista Serpentin ratapolttiksista. Varsinkin Excel mallit kiinnostaa...

Kaverini hankki tuollaisen ja tässä olisi muutamia kysymyksiä nyt alkuun:

1. Autossa on kiinni .21 REX 350-On Road moottori. Osaako joku sanoa tästä mitään? Esim. teho, max. kierrokset, kulkevuus jne...

2. Täällä oli juttua, että Impulseen ainakin sopii HPI:n 200mm-korit suoraan. Sopiiko tähän? Mitä tuo 200mm tarkoittaa?

3. Minkä ikäinen auto mahtaa olla kyseessä? Ihan uusi tuo ei ole...

4. Onko tuollaiset autot vaikeita huoltaa ja kuinka ronkeleita ne ovat esim. hiekalle? Autolla olisi tarkoitus harrastaa tod. näk. ns. parkkiscruisingia, joten hiekkaa ei voi täysin välttää...

5. Millaiset ajo-ominaisuudet ovat? Miten tuollaiset foamit mahtaa toimia karhealla asfaltilla?

Kaikki kokemukset Excelistä ja muista ratapolttiksista ovat siis tervetulleita. Toivottavasti saadaan kunnon keskustelu aikaan näistä nopeista   ratapeleistäkin  :wink:

7
Sähköautot / Sähkis Stadium Truckit
« : 03.07.03 - klo: 00.38 »
Tähän asti oon ajellu pelkillä polttiksilla, mutta nyt on alkanut kiinnostamaan myös sähköpelit jonkun verran. Ensisijaisesti oon miettiny jotain ST:tä sen monikäyttöisyyden takia. Monsteri on vähän hankala jossain paikoissa ja ralliautoilla ei taas voi oikein hyppiä. Onko muuten olemassa 4-vetoisia sähkökrosseja...muitakin kuin jotain vanhoja tai leluja  :roll:

Ajokokemuksia on lähinnä .21 koneilla varustetuista autoista ja myös sähköauton suorituskyky saisi olla mahdollisimman tiukka. Todennäköisesti joku virikone pitäisi ostaa, kun ei taida noi ST:t hirveästi vakiona kulkea (tietääkseni Kyoshon malli menee jotain 35km/h  :cry: ). Eli millainen olisi hyvä 12, 10 vai vaikka 9 lankainen?

Suositelkaa jotain autoja ja kertokaa samalla miten noi sähköpelit menee noilla kovilla virikoneilla, kun vieläkin on sellanen pelko takaraivossa, ettei noi sähköpelit voi kulkea kovaa  :?

ps. Koneen pitäisi myös olla tietty mahdollisimman huoltovapaa, ettei esim. hiiliä pidä vaihtaa joka akun jälkeen. Sorvata en myöskään osaa, joten kuinka usein noissa esim. 10 lankasissa koneissa täytyy tehdä tätä?

8
Polttisautot / Omituinen moottori...
« : 30.06.03 - klo: 21.52 »
Tämä nyt on heiman kummallinen topicci ja se voidaan poistaa heti, jos saadaan asiaan jotain selvyyttä  :D

Asiaan: Kaverini osti jonkun oudon moottorin, jonka nimike on Magnum Pro. Koko on normaali .21 = 3.5cc ja ongelmana on sen asennus...

Tähän pitäisi siis saada jostain: Pakoadapteri, putki, vauhtipyörä, kytkinkello, kytkin ja moottoripukit...mistä  :roll:

Pakoputken nyt saa hommattua ja adapterinkin ehkä, mutta mistä ihmeestä noi loput osat..?

9
Polttisautot / Polttis Monsterit!
« : 22.06.03 - klo: 21.08 »
On tässä lähiaikoina alkaneet nää monsterit kiinnostamaan entistäkin enemmän. Onhan siinä oma viehätyksensä, kun tien ei tarvitse loppua siihen pisteeseen, jossa hiekkakenttä muuttuu rankemmaksi maastoksi.

Valitsin tähän nyt muutaman mielenkiintoisen auton ja sain mukaan yhden "mustan lampaankin*".

1. HPI Savage 21 Nitro 4WD RTR
2. Kyosho USA-1
3. Kyosho MegaForce
4. Kyosho Mad Force
5. Traxxas T-Maxx
6. TT EK4
7. Traxxas E-Maxx*

Jokaisella autolla on varmasti omat hyvät puolensa. Savage on tyylikäs ja varmasti kulkeva. USA-1 on edullinen ja Mad Force 3-vaihteisenakin kulkee varmaan hyvin ja on hienokin. T-Maxx on myös mielenkiintoinen monellakin tavalla ja tossa TT:ssä kiinnostaa tietysti se älyttömän ISO kone (.70). Toi E-Maxx on siis mustalammas tässä joukossa...ainoana sähkiksenä. Mulla on ainakin ennen ollu sellanen käsitys, ettei noi sähköpelit kulje kunnolla, mutta pari videoo nähtyäni en ole enää samaa mieltä  :D  Kertokaa nyt vielä käytännössä, että miten toi E-Maxx kulkee noihin polttiksiin verrattuna? Siinäkin on omat hyvät puolensa...

Onneksi juuri nyt en oo monsteria ostamassa, mutta tieto on tarpeen, etten oli ihan paniikissa kunhan alan hankkimaan jotain  :wink:

Kertokaa kaikki kokemuksia näistä autoista ja katsotaan jos saadaan aikaiseksi kunnon keskustelu näistäkin...kovien poikien laitteista, niinkuin Kyoshon esitteessä luki USA-1:stä  :lol:

10
Polttisautot / Auton puhtaanapitäminen + huolto
« : 05.05.03 - klo: 23.04 »
1. Olen huomannut tässä muutaman kerran ajettuani hiekalla, että auto likaantuu nopeammin, kuin voisi uskoa. Yleensä jo 5 minuuttia kunnon rallia hiekalla saa auton aivan tukkoon ja huolto/ajo-tahti onkin 5 minuuttia ajamista ja 5 tuntia hinkkaamista  :wink:  Kuvia katsellessa ihmetyttää, että kuinka autot ovat aina niin viimeisen päälle puhtaita...miten se on mahdollista? Onko kuvat aina otettu juuri kokoamisen jälkeen vai millä putsaatte autojanne?

2. Autoni koppa on aika huonossa maalissa ja niinkin mielikuvituksellisen värinen kuin valkoinen ja mieli tekisi tehhdä siitä erivärinen. Millä vanhan maalin saisi poistettua korin kärsimättä? Tai voiko esim. normaalilla spray-maalilla saada siedettävää jälkeä, jos maalaa ulkopuolelle?

ps. muistan nähneeni netissä sivun, jossa oli suuri galleria rc-autoja ja joukossa älyttömän hieno Civic Type-R hiilikuitunokkapellillä ja Kiihdytys-Focus (meguiars tekstit kyljissä)! Kertokaa, jos tiedätte osoitteen...oli pirun paljon muitakin hienoja autoja!

11
Vapaa keskustelu / Ajaminen Tampereella!
« : 27.04.03 - klo: 22.56 »
Kertokaa, jos tiedätte että olisiko Tampereella mitään rataa tuollaiselle 1:8 ralli-autolle? Olisi ihan kiva päästä ajamaan oikealle radalle, ettei aina tarvitsisi vain jalkapallokentällä tai parkkipaikalla ajella! Kertokaa myös lähistöllä olevia paikkoja jos tiedätte :?:

12
Polttisautot / Kannattaako ostaa?
« : 14.04.03 - klo: 18.51 »
Kannattaako siis ostaa tälläistä autoa? ---> http://www.nitroreview.com/features/landmax.cfm

Hyvät ja huonot puolet?
Mitä kannattaa maksaa käytetystä, jos on hyväkuntoinen?

Sivuja: [1]