RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: hallipatsui - 24.12.08 - klo: 10.13
-
Eli en haulla löytänyt tästä aihetta, joten tien itse.
Kokemuksia ja kysymyksiä tänne.
Eli tämän näköinen.
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_90&products_id=2153
-
Oho toi on aika iso
-
Oho toi on aika iso
Oho niin onkin :lol: femma autot on vissiin aika isoja :lol:
Jerzi
-
Joo se tiedän itsekkin, että on iso, mutta niitä kokemuksia.
-
En muista että kukaan tällä foorumilla olisi tunnustanut omistavansa moisen..? ..eipä noita kauaa ole suomesta saanutkaan, käsittääkseni.
-
27 AM radiot... Eikös bensoissa pitäisi olla FM radiot?
-
2,4 Ghz bensa autoihin on mun mielipide. Mikäli haluaa ajaa ilman radio häiriöitä... :grin:
-
40 megasetkin toimii mainiosti. Ite ajanu niillä.
-
itellä on marderi ja toimii hyvin fm radiolla!
-
Ja mulla ei toiminut bensakone mustalla radiolla, mutta kun vaihdoin hopeiseen niin pelas...
-
sama juttu mulla entinen oli hopea radio, nyt sit vaihdoin mustaaan nii jo toimii hyvin.
-
Siirrytäänpä radioista takasin tuohon FS:ään (MCD halpiskopio) :police:. Juutuupista löytyy videon pätkiä, joissa monsterissa taittuu vanteet aika jännästi auton alle. Radiot ja servot kannattaa ainakin vaihtaa parempiin. Lisäksi noissa ei ole vakiona failsafea. Tuolta löytyy juttua kyseisestä merkistä: http://www.rcuniverse.com/forum/m_6988418/tm.htm
-
Myös minun silmään pisti tuo saman näköisyys MCD:m kanssa.
Sitä onko kyseessä halpiskopio, sihen en ota kantaa, mutta jos näin olisi
se ehkä helpotaisi varaosian saatavuuteen. Jos osat ovat 1:1 mcd:n kanssa
niin silloihan niitä voisi soveltaa ja ennenkaikkea osat saisi suomesta,
tosin alkuperäisina MCD osina.
Kannattaa kysyä MCD maahatuojalta Elfving Cars (http://www.rcautot.fi/racing-rcautot-mcd.php)
-Koiranputki
-
Täältä löytyy tuollainen auto, hyvin on toiminut, alkuperäisiä radioita en
autoon jättänyt vaan vaihdoin heti parempiin.
Ohjaus servo on aika lelu, ei jaksa kääntää renkaita hyvin, servon kiinnikepaikka
ja servosaver on myös liian lepsuja, ne kannattaa muokata paremmiksi.
Vanteet on aika joustavaa muovia, siksi ne taittuu mutkissa hieman alle, tosin
tällaisessa monsterissa se on mielestäni ihan hyvä asia, ei napsahda heti rikki
törmäyksissä.
Autosta saa helposti myös rata-auton, iskarit, renkaat ja koritolpat (ja korin) vaihtamalla
auto on valmis asfalttiradalle.
Viritys ja varaosia saa ihan suomesta, optimal models (http://www.optimal.fi) nettikaupasta soittamalla sinne
Itse tilasin optimalilta tehoputken, lyhyemmät iskarit ja lyhyemmät koritolpat,
varastossa ei ollut mitään mutta toimitusaika ei ollut kovin pitkä ja hinta
oli samaa tasoa kuin ulkomailta tilatessa, ellei jopa vähän halvempikin.
-
Ihan hieno peli toi on ja ei kyllä ole mikään MCD:n kopio.
Livenä nähny molemmat ja ei niissä kauheit yhdennäköisyyksiä ollu.
-
Tänään pääsee ottamaan ekat tyypit tehoputken kanssa,
saa nähdä paraniko äänet ja onko putkella vaikutusta
kulkupuoleen.
Ainakaan kori ei sotkeennu samalla lailla kun orkkis
putkella kun nyt sylkee pakokaasut taaksepäin.
-
Ihan hieno peli toi on ja ei kyllä ole mikään MCD:n kopio.
Livenä nähny molemmat ja ei niissä kauheit yhdennäköisyyksiä ollu.
Kyllähän tuo on kopio MCD evo 2:sta, mutta nykyään MCD:llä menossa evo 3 sarja.
-
Eipä ollut "teho"putkesta mainittavaa hyötyä, noin perstuntumalla
ei potkinut juurikaan paremmin kuin orkkis laatikkoputkella.
Meteli on hieman terävämpi ja kovempi.
Joten melkeenpä ainoiksi hyödyiksi jää hienompi ulkonäkö ja korin
pysyminen siistimpänä kun pakokaasut poistuu auton takaa eikä sivulta.
-
Eipä ollut "teho"putkesta mainittavaa hyötyä, noin perstuntumalla
ei potkinut juurikaan paremmin kuin orkkis laatikkoputkella.
Meteli on hieman terävämpi ja kovempi.
Joten melkeenpä ainoiksi hyödyiksi jää hienompi ulkonäkö ja korin
pysyminen siistimpänä kun pakokaasut poistuu auton takaa eikä sivulta.
Kyllä teharilla on iso vaikutus 2T autoa viritettäessä.
Millaista teharia koitit? Mcd:llä on ainakin pari vaihtoehtoa monsumalliin.
-
Kyllä teharilla on iso vaikutus 2T autoa viritettäessä.
Millaista teharia koitit? Mcd:llä on ainakin pari vaihtoehtoa monsumalliin.
Mulla on tämä fs racingin oma putki kiinni http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_90&products_id=2242 (http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_90&products_id=2242)
Tosin testasin autoa vain vähän ja aika pienessä tilassa, ehkä mahdollisen tehonlisäyksen huomaa paremmin kun pääsee luukuttamaan kunnolla radalle.
-
Moro !
FG:ssä tehonlisäys on selkeä... Rekyyli tuntuu ohjaimessa saakka kun painaa liipasimen pohjaan :wink: No leikki sikseen.. Voihan tehoputkissakin olla "maanantai kappaleita" ... ihmisethän niitä tekee :roll: Lisäksi se mille kierrosalueelle tehonlisäys on putkella pyritty saamaan? Väännöissä ei näy välttämättä mitään jos putki toimii vasta korkeilla kierroksilla.
-
Eipä ollut "teho"putkesta mainittavaa hyötyä, noin perstuntumalla
ei potkinut juurikaan paremmin kuin orkkis laatikkoputkella.
Meteli on hieman terävämpi ja kovempi.
Joten melkeinpä ainoiksi hyödyiksi jää hienompi ulkonäkö ja korin
pysyminen siistimpänä kun pakokaasut poistuu auton takaa eikä sivulta.
Jet-pro parantaa isoilla kierrosalueilla vääntöä.
Kuitenkaan ei suositella valitettavasti "isoihin" moottoreihin! Paras tehon saadaan 23cc koneeseen.
Joten allekirjoituksen mukaan 30,5cc, joten tuo tehari jo ahdistaa vähäsen.
Tehohulluna noita fakta asioita tuli selvitettyä joskus.
Itselläkin tällä hetkellä tulossa parempi putki bensa-autoon, koska enemmänkin tehoja nykyisillä virityksillä saisi :tongue:
-
Itse olen ajellu tuollaisella jo hyvät tovit ja kone on 30cc viripillillä.Auto on toki Graupner nimellä mutta siis sama auto..Myös tässä on 4x4 jonka olen itse tehnyt. Todellinen hauskuus on lumella.Ei muuta kuin pulkka kiinni autoon itse kyytiin ja menoksi.Vauhtia piisaa aivan tautisesti vaikka kaasu ei ole edes puolessa.Itsellä painoa vajaa 80Kg ja kevyesti kulkee.Suosittelen kovasti.........Ei enää nitron katkua meillä.Myös MCD RR vie iloisesti.
-
Autoon menee muuten heittämällä HARM auton rattaita.Kytkin puolelle 24hammasta ja tosio puolelle 25hammasta. Eli Alumiini 24 + muovi 39. Alumiini 25 + muovi 25.Isosta muovirattaasta pitää ottaa vähän pois ja 24sta myös.Mulla hyvät ohjeet jos jotain kiinnostaa.Ja kestää sitten kauan. Yli 10Km vetoajon jälkeen ei minkäänlaista kulumista.
-
Kone ei ole 30cc ainakaan mulla vaikka siinä niin lukee, vaan 25.5cc mäntä 34mm, isku 28mm eli samat kuin 26:n zenoah tai cy.
Onko kukaan muu avannut konetta ja mitannut mäntää/iskua?
-
Mauserilla mitattuna 31mm isku ja 35mm mäntä.....Koko on silloin 29,83.....Ja tosiaan en koneen merkkiä tiedä kun siinä ei mitään lue.....Se ei ole auton alkuperäinen kone ja sen alkuperäisen mitat on 34mm mäntä ja 30mm isku eli hieman päälle 27..Toisaalta samapa tuo koska auto toimii kuin junan vessa.
-
Junan vessa :laugh:
-
Junan vessa :laugh:
Jeps...Kunhan ei oteta huomioon pendolinon vessoja... :lol:
-
Tarkotin vaan että on vähän hölmöä myydä autot 30cc vaikkei ne oikeasti ole, 30cc teippi koneen kyljessä on halpa "big bore kitti". :cheesy:
Onhan tuo ihan soiva peli kun vähän päivittelee osia.
omassa tähän mennessä Tehoputki, Tupla servot ohjaukseen, voimaservo kaasuun/jarruun, alumiini ylädekki, alumiiniset keskidiffin ja vaihteiston laakeripukit, kaikki laakerit, vaihteiston toisiorattaina fg:n teräksiset, Alumiiniset etu- ja takapuskurit, buggy ja asfaltti renkaat.
Muoviosat on kestäviä eikä muita kuin jousen alahaarukat ja parit rattaat ole hajonnut.
Radioina vielä vakiot 27AM, toiminut ilman häiriöitä ainakin yksin ajellessa.
Jaakkooh: laitatko vaikka yv:tä mulle tosta harm:in ratas jutusta.
-
Jeps.On se aika :evil: hommaa myydä 30cc vaikka koko olis 20cc.Ihmettelen :huh:.Lähes sama kuin mazda mersuna kun molemmat alkaa M-kirjaimella :laugh:.Itsellä ei sen kummemmin ole päivityksiä.No on tuos tehari ja 2x25kg servot ohjauksessa ja 8kg futaba kaasu/jarru puolessa.Ohjain puoli menee tuos 2,4GHz,koska tuo mukana tullut ohjain ei antanut hyviä säätö mahdollisuuksia autolle.Kaikki muut osat on kestänyt paitsi laakerit jotka olen vaihtanut laadukkaisiin suojattuihin japanilaisiin.
-
Tulikohan muuten ACq 28 yv perille?
-
Tulikohan muuten ACq 28 yv perille?
Tuli.
-
Tuli hommattua talliin vielä kyseinen auto.
Noita takavetoisia en kyllä osta enään yhtään,neliveto todella positiivinen yllätys!
(Tuo ihminen joka meillä asuu sai taas jonkun ihme kohtauksen :mrgreen:)
-
Onkos muilla ollu samaa vikaa ettei käänny tarpeeksi eturenkaat ja ottaa pohjalevyyn ja sivusuojiin kiinni? Taitaa olla ainut konsti sirkkelöidä pohjasta pikku palat pois, että mahtuu kääntymään tarpeeksi.
-
ööö ei mulla ainakaan ota mihinkään kiinni.
http://www.youtube.com/watch?v=1Mdu_QMGaIk :mrgreen:
-
Oletteko ottanut ne mustat rautaholkit sieltä renkaan vierestä pois. Autohan ei etes käänny jos ne on paikoillaan. Tästä syystä renkaat ottavat kiinni pohjalevyyn tai sitte on alkuviikon kappale tämäkin auto. Toinen eturengas vipottaa n.2cm vanteen sivusta.
-
Onkohan kellään vielä tuota 1/4:sta?
Boystoys ainakin sivuillaan mainostaa että löytyisi varastosta.
Hmmm... 35cc koneella.
http://www.boystoys.fi/autot/bensa/fs14hummer.htm
-
Aika heikko ulosanti myyjän sivuilla....mitähän ne paljon muuta tarkottaa..... :huh:
-
Joo, mulla tökkii tuo hinta. Ei oikeen sen arvoselta näytä.
-
Kasvatettu mittoja ja lyöty hirveä hintalappu päälle.
-
Kaveri laitto hpi:n bajan vakio teharin paikoilleen. Kierrokset nousi ainakin puolella samoin vääntö yläpäässä, tosin alapään vääntö katosi ja saattanee johtua tuosta vakio kytkin jousesta joka on aika löysä. Uusi jousi siis tilauksessa jos paranis tuosta.
-
eikö noita "tehoputkia" tee kukaan itte? noihan on ihan perus mopon tehareita. mittasuhteet hiukan eri? tehareitahan on joka jannulla varastossa muistona mopoajoilta?
Ja jos joku nyt alkaa mussuttaan et tehdasputki on parempi niin saman kaavan mukaan ne pakovastuksen laskee kun sinäkin, toteutus vaan voi olla kotioloissa hiukan karumpi :afro:
-
Onko tähän autoon helposti osia saatavilla suomesta. Ollaan täs kaverin kans etsitty 4WD monsteria ja täs näyttä olevan aiva OK peli.
-
Tätä en oikein suosittelisi sinulle, jos hyppiä haluat.
-
Tätä en oikein suosittelisi sinulle, jos hyppiä haluat.
Haluaisin tarkennusta mielipiteeseesi??
Itsellä kyseinen auto jolla olen nyt ajellut n. 20 litraa(edellinen omistaja pari tankillista)
ja jokainen ajokerta ollut kunnon rääkkiä autoa kohtaan, välillä tekee oikein pahaa.
Tällä autolla olen vain saanut ajaa, hyppyyttely kuuluu joka kertaiseen ajeluun.
Autoon olen joutunut tekemään vain normaalia ruuvien kiristelyä,autossa edelleen kaikki alkuperäiset muoviosat.
Viimeiset 10 tankillista autossa ollut Samban tehoputki kiinni,ja hei oikeasti kaikki paikat ehjinä edelleen!
Ps:Allekirjoituksessasi ei ole kyseistä autoa!
-
Tätä en oikein suosittelisi sinulle, jos hyppiä haluat.
Haluaisin tarkennusta mielipiteeseesi??
Itsellä kyseinen auto jolla olen nyt ajellut n. 20 litraa(edellinen omistaja pari tankillista)
ja jokainen ajokerta ollut kunnon rääkkiä autoa kohtaan, välillä tekee oikein pahaa.
Tällä autolla olen vain saanut ajaa, hyppyyttely kuuluu joka kertaiseen ajeluun.
Autoon olen joutunut tekemään vain normaalia ruuvien kiristelyä,autossa edelleen kaikki alkuperäiset muoviosat.
Viimeiset 10 tankillista autossa ollut Samban tehoputki kiinni,ja hei oikeasti kaikki paikat ehjinä edelleen!
Ps:Allekirjoituksessasi ei ole kyseistä autoa!
Hän takoittikin minulle sopivaa autoa johon on helposti osia saatavilla ja että auto on pitkä joustoinen....
-
Tätä en oikein suosittelisi sinulle, jos hyppiä haluat.
Haluaisin tarkennusta mielipiteeseesi??
Itsellä kyseinen auto jolla olen nyt ajellut n. 20 litraa(edellinen omistaja pari tankillista)
ja jokainen ajokerta ollut kunnon rääkkiä autoa kohtaan, välillä tekee oikein pahaa.
Tällä autolla olen vain saanut ajaa, hyppyyttely kuuluu joka kertaiseen ajeluun.
Autoon olen joutunut tekemään vain normaalia ruuvien kiristelyä,autossa edelleen kaikki alkuperäiset muoviosat.
Viimeiset 10 tankillista autossa ollut Samban tehoputki kiinni,ja hei oikeasti kaikki paikat ehjinä edelleen!
Ps:Allekirjoituksessasi ei ole kyseistä autoa!
Hän takoittikin minulle sopivaa autoa johon on helposti osia saatavilla ja että auto on pitkä joustoinen....
Jeps, Jolle23 antoikin vastauksen jota haluan hieman vielä täydentää. Eli, kyseinen FS kisa monsu ei omaa mitenkään oleellisesti suurempia joustovaroja tms. kuin esim. FG:n tai Carsonin 4wd:t. Ja mm. tuo ominaisuus on hänelle tärkeä asia. Eli, vaikka jariko arvelit kirjoitukseni olleen arvostelu FS kilpamonsteria kohtaan, voit huokaista helpotuksesta, siitä ei ollut kyse.
-
Onko tähän autoon helposti osia saatavilla suomesta. Ollaan täs kaverin kans etsitty 4WD monsteria ja täs näyttä olevan aiva OK peli.
Tätä en oikein suosittelisi sinulle, jos hyppiä haluat.
Juu heippa vaan Katiska!
Erikoista keskustelua teillä?
Ilmeisesti keskustelette yv:llä mitkä eivät täällä näy?
Ja terveisiä vaan sun kilpakarsonille!
Ps: Älä polta telaa
-
Ongelma keskustelussa on se, että siitä alku käytiin tuolla bensa-autojen topicissa.
-
Onko tähän autoon helposti osia saatavilla suomesta. Ollaan täs kaverin kans etsitty 4WD monsteria ja täs näyttä olevan aiva OK peli.
Tätä en oikein suosittelisi sinulle, jos hyppiä haluat.
Juu heippa vaan Katiska!
Erikoista keskustelua teillä?
Ilmeisesti keskustelette yv:llä mitkä eivät täällä näy?
Ja terveisiä vaan sun kilpakarsonille!
Ps: Älä polta telaa
Jos ei tiedä mistä puhutaan niin on parempi pitää se naama kiinni... :roll: :roll:
-
Onko tähän autoon helposti osia saatavilla suomesta. Ollaan täs kaverin kans etsitty 4WD monsteria ja täs näyttä olevan aiva OK peli.
Tätä en oikein suosittelisi sinulle, jos hyppiä haluat.
Juu heippa vaan Katiska!
Erikoista keskustelua teillä?
Ilmeisesti keskustelette yv:llä mitkä eivät täällä näy?
Ja terveisiä vaan sun kilpakarsonille!
Ps: Älä polta telaa
Jos ei tiedä mistä puhutaan niin on parempi pitää se naama kiinni... :roll: :roll:
Ongelma keskustelussa on se, että siitä alku käytiin tuolla bensa-autojen topicissa.
Koittakaa ratkaista ongelmanne,lepo vaan!
-
Onkos muilla ollu samaa vikaa ettei käänny tarpeeksi eturenkaat ja ottaa pohjalevyyn ja sivusuojiin kiinni? Taitaa olla ainut konsti sirkkelöidä pohjasta pikku palat pois, että mahtuu kääntymään tarpeeksi.
Itselläni auton kääntösäde on aika iso. Renkaat kääntyy kyllä aivan tappiin (pohjalevyyn n.1cm väliä).Toki tuota kääntymistä pystyy säätämään auraus/haritus säädöillä. Itse olen tyytyväinen omien muutosten jälkeen.
-
Onkos muilla ollu samaa vikaa ettei käänny tarpeeksi eturenkaat ja ottaa pohjalevyyn ja sivusuojiin kiinni? Taitaa olla ainut konsti sirkkelöidä pohjasta pikku palat pois, että mahtuu kääntymään tarpeeksi.
Itselläni auton kääntösäde on aika iso. Renkaat kääntyy kyllä aivan tappiin (pohjalevyyn n.1cm väliä).Toki tuota kääntymistä pystyy säätämään auraus/haritus säädöillä. Itse olen tyytyväinen omien muutosten jälkeen.
Auto alkoi kääntymään pienemmässä tilassa kun tosiaan pohjalevystä otettiin palat pois radiolevyn etutappia myöten. Työkaluna rälläkkä(kulmahiomakone).
-
Haa... Pitääpä ottaa toi dremeli isoon käteen ja antaa laikan soida. Itselläni kun on 2kpl noita autoja (toisessa ei moottoria) niin on varaa tehdä kokeiluja. :evil: