Jep, jep, mahtava oli päästellä kun kerrankin oli renkaissa tarpeeksi pitoa. Pitoa riitti sen verran hyvin että yhdestä vanteesta pyörähti hexi kokonaan sileäksi ja toisestakin pyöristyi hieman. Auto oli eri "jännä" ajettava kun se vaihteli satunnaisesti nelivedosta takavetoon ja taas takaisin ihan sen mukaan sattuiko pyörännapa kanittamaan vanteeseen tarpeeksi vai pyörikö napa tyhjää vanteen sisällä. Mutta hauskaa oli, ja pari lisämutkaakin on kolattuna auki joten ei tarvitse pelkkää ovaalia ajella jos ei halua.
Tässäpä vielä resepti noiden piikkirenkaiden tekemiseen:
- renkaat vanteineen uuniin ritilän päälle 150 astetta 10-15 minuuttia
- paksut hanskat kourassa revi renkaat irti vanteista
- kumien ja vanteiden jäähdyttyä putsaile niistä vanhan liiman jämät pois
- käännä kumi sisäpuoli ulospäin, puhdista, ja pistä jesaria pari kierrosta
- käännä kumi takaisin oikeinpäin ja tee nahkarei'ittimellä ruuveille aloitusreiät (pintakuvion paksuimpiin kohtiin)
- käännä kumi taas nurinpäin ja ruuvaa isokantaiset noin 10-15 milliä pitkät ruuvit kumin läpi, laita jokaisen ruuvin alle liimaa
- pistä pari kierrosta jesaria kumin ympäri (ruuvien kannat eivät pääse rikkomaan inserttiä)
- käännä kumi taas oikeinpäin ja liimaa vanteelle
- katko ruuvit voimaleikkureilla siten että renkaat pinnasta jää näkyviin noin 5mm pitkästi ruuvia
Ja sitten ei muuta kuin baanalle...
edit: Tässäpä vielä parit kuvat renkaiden tekemisestä ja valmiista tuotoksesta