Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - simplicitas

Sivuja: [1]
1
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 05.10.16 - klo: 20.06 »
Jäänyt omalla kohtaa vähän tämä RC/Bensa-auto harrastus sivummalle joksikin aikaa, mutta niin näkyy käyneen muillekin...missä kaikki ovat ?  :shocked:
Onko kaikki lopettaneet vai onko jossakin jokin uusi RC-foorumi missä väki häärää ?  :shocked:

Tämä RC.10-foorumi vaikuttaa muullakin tavoin jokseenkin autiolta  :shocked:

Vähiin on jäänyt itselläkin.. Ja täytyy sanoa että ainakin tämä mörkö osasto alkoi kuolla jo sillä hetkellä kun Juha-Matti lopetti näiden kanssa pelaamisen. Oltiin hänestä jossain piireissä mitä mieltä tahansa niin oli täällä foorumilla aikamoinen ylläpitävä voima, kun jaksoi vastailla ja kaivaa uusia juttuja netistä. Nykyään 90% jengistä täällä tuntuu olevan noita kun vain lukee.. Mutta ei tänne kyllä ole tullut uutta luettavaakaan...

2
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 05.10.16 - klo: 13.27 »
Shimmilevyjä olen Turussa hakenut muistaakseni Tools:sta. Löytyy itäharjulta

3
Bensa-autot / Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
« : 15.05.16 - klo: 20.15 »
Siis tuo Audi on livenä vielä hienompi kuin kuvissa. On todella viimeistellyn näköinen, tehoa piisaa ja kuski ei hirveästi aristele käyttää tehoreserviä.

Mun mielestä tämä auto kuuluu yhteen niistä onnistuneista projekteista jotka on jaksettu tehdä kunnolla ja aikaa säästämättä.

Uskon. Minusta on kiva nähdä, että näistä meidän tekeleistä ihmiset jaksaa väsätä hyvän näköisiä autoja. Petrille erityiskiitokset, kun olet jaksanut laittaa kuvia jo projektin aikana (minulle ainakin). Tässä tulee oikein hyvälle tuulelle :). Olikos Myllyssä muita Audeja, vai vieläkö ovat projektiasteella?

4
Bensa-autot / Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
« : 15.05.16 - klo: 08.41 »
Audi in action https://www.youtube.com/watch?v=0I326X8qY7c

Kiitos tästä :). Hyvältä näytti meno, vaikka sää jälleen kerran oli mitä oli..

5
Bensa-autot / Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
« : 13.05.16 - klo: 09.37 »
Hyvin onnistunut kyllä :). Sääli, etten ehkä ehdi Myllyyn tuota katsomaan livenä, kun on asunnon remppaamista. Jos Myllyyn on tulossa joku, joka haluaisi tuollaisen Audin korin itselleenkin niin meillä taitaa 1 valmis kori löytyä (maalaamaton toki). Tarrasarjojakin (Monte Carlo) löytyy.

Tosiaan, kuten taisin sulle aiemmin vinkatakin, mustalla jesarilla saa hyvin ja halvalla feikattua nuo kaikki ilmanotot yms.

6
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 07.03.16 - klo: 07.28 »

7
Bensa-autot / Vs: LOSI 5IVE MINI WRC 4WD RALLY
« : 14.01.16 - klo: 14.36 »

Renkaan mitat: 182x66 (mitat täsmää renkaissa ilmoitettuihin mittoihin),
ulkopuolen profiili korkeampi kuin sisäpuolen (eli vanteen halkaisija eri ulko ja sisäpuolella)
Vanteen halkaisija: ulkopuolen halkaisija 127mm ja sisäpuolen 139mm (beadlockkehän ulkopinnasta mitattuna, eli renkaan kiinnityspinta on pienempi, ehkä mahdollisesti luokkaa 116/122mm ?????)
Vanteen leveys: n.62mm (beadlockkehien ulkopinnoista mitattu, eli vanteen suurin leveys)
Hexin pohjasta sisäpuolen beadlockkehän pintaan: n.43mm
Hexin syvyys: 8mm
Keskireiän halkaisija: 18mm
Keskireiän syvyys tai paksuus: n.10mm
Hexi: 24mm


Kiusaan vielä sen verran, että mikä on vanteen sisäpuolinen halkaisija, eli kuinka paljon on tilaa pyörännavalla / ylätukivarren kiinnityksellä, ohjauspaloilla yms. jotka mahdollisesti tulee vanteen sisään?

8
Kilpailijoiden kanava / Vs: Rc Jokkis
« : 26.12.15 - klo: 22.29 »
Jep, lähdemme siis siitä, että koitamme pitää keskiosan lähellä skaalaa ja teemme lokareista vähän leveät. Toki keskiosaakin pitänee hieman levittää tuossa skaalassa. Jos joku nyt tosiaan vielä varmistaa nuo mitat kun näytti olevan epäselvyyksiä.. Ja toivottavasti tällä kertaa saamme tehtyä kerralla kestävän muotin..

9
Kilpailijoiden kanava / Vs: Rc Jokkis
« : 26.12.15 - klo: 18.47 »
Näyttäisi siltä, että jollain aikataululla me saisimme tehtyä tuon Volvo PV:n muotin. Haluaisimme kuitenkin kuulla, mitä ihmiset korilta haluaa.. Eli Saul antoi seuraavat mitat Marderista:

fg marder akseliväli 465-475mm ja leveys 365-395mm.

Vääristämmekö muottia niin, että skaalaamme aluksi akselivälin mukaan ja vääristämme leveyden vai pidämmekö mittasuhteet ja renkaat sitten tulee korista ulos? Onko toiveita? Koitamme saada muotin väsätty niin, että koreja olisi saatavilla kesän karkeloihin, mutta koska teemme taas kaiken tyhjästä niin en voi varmaksi luvata :D. Tuohon mittasuhdeasiaan haluamme kuitenkin mielipiteitä :) Vai kiinnostaako ko. kori edes ketään :D

 

10
Tulen täältä vähän puskista huutelemaan.. lähinnä koskien koriasiaa. Meillä on tarkoitus talven aikana tehdä uutta muottia, mutta ei olla vielä oikein päätetty mikä se voisi olla. Ollaan siis nyt tehty n. 1:4 audi s1 quattron koppia (josta löytyy oma ketjunsakin) polykarbonaatista. Jos jollakulla olisi heittää, mikä koppa olisi kiva saada ja auton mitat, niin voisimme hyvin harkita jokkisluokkaan kopan tekoa. Edellyttäen tietenkin, että sääntönne sitten sallii muutkin korit. Saa kiinni privalla.

Ehkä tämä innostaisi itseäkin hankkimaan luokkaan sopivaa kalustoa, tällä hetkellä vain 4wd malleja itsellä.

11
Bensa-autot / Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
« : 01.10.15 - klo: 08.24 »
Alkaa näemmä olla niin paljon aikaa kun tänne on viimeksi kirjoiteltu, että foorumikin ehdottelee jo uuden aiheen aloitusta ennemmin :D. Myönnetään, että tässä on kestänyt vähän pitkään, lähinnä tekijöiden ajanpuutteen vuoksi. Olemme uudistaneet laitteistoa aika paljon, ja itseasiassa vanhasta systeemistä taitaa olla jäljellä vain muotti ja vakuumisäiliö. Olemme tosin lisänneet vakuumin tilavuuttakin muutamalla kymmenellä litralla. Haluan myös kiittää Majuria vinkeistä :)

Nyt kuitenkin alamme melko tasaisesti onnistua noiden PC-muovisten Audien kanssa. Materiaalina tosiaan on 1.5mm polykarbonaatti. Omaan käyttöön olemme tehneet pari ajokoria jo vähän aiemmin ja Käytännön kokemukset korien kestävyydestä ovat kyllä mainioita. Ei tuota PC muovista olla rikki saatu, vaikka itsekin ajoin nokka edellä metrin syvyiseen ojaan...  Joseki toivottavasti tulee laittamaan tänne vähän jotain kuviakin projektista jos suinkin ehtii.

Edit: yksi kuva lisätty. Käsittääkseni Lehtibakkan vanha Nutech saa tästä alleen MCD XS-5 renkaat ja päälleen Audin Korin

12
Bensa-autot / Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
« : 17.09.14 - klo: 10.30 »
Kiitos vinkeistä herra Majuri :). Joo, mitä eilen testasimme tuota PETG koria, niin kyllä materiaali menee vaihtoon. Omituista, että sen päälle voi melkein astua sen hajoamatta, mutta jos kopautat (okei, aika kovaa löin 2x4 patiskalla) sitä niin se räsähtää palasiksi. Muovivalmistajien iskusitkeyskokeiden mukaan tuon pitäisi kuitenkin kestää melkein yhtä hyvin kuin PC:n. Meidän muovauksestakaan tuo ei johdu, sillä saimme hajotettua myös muovaamattoman levyn palan.

Ainakin meidän käyttämän PETG:n muovauslämpötila on muuten ollut korkeampi kuin mainitsemasi 80C, ollaan jollain 140 asteisena muovattu kun suositus levyyn printattuna on 120C-150C. Uskon että PC kyllä meidän laitteilla menee, mutta on tällä hetkellä pieniä tiiveysmurheita muovikehikon kanssa ja se pitää tehdä uusiksi. Palaamme asiaan kun tuollainen murhe on korjattu.

Positiivisena uutisena tarravelho toi meille eilen uusia tarrasettejä, joissa aiemmin puuttuneita detaljeja ja muutama virhe korjattu. Jahka saamme kestäviä koreja aikaiseksi, niin on luvassa taas enemmän infoa kuvien kanssa. Olemassa olevat PETG korit menevät nyt omaan käytöön. Uskomme  niiden kestävän kuitenkin nättiä ajoa kovalla pinnalla :)

13
Bensa-autot / Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
« : 16.09.14 - klo: 09.56 »
Ilman muuta asia on niin, että emme koreja myy ellemme voi olla varmoja niiden kestävyydestä. Jos se tarkoittaa sitä, että ne pitää tehdä PC:sta niin sitten ainakin yritämme. Mutta kuten sanottu, se että onko maalit vesiohenteisia, ei vielä takaa niiden soveltumista PETG:n maalaamiseen. Teemme nyt vähän testejä ja katsotaan mihin päädymme :).

14
Bensa-autot / Vs: Projekti - Audi Sport Quattro S1 E2
« : 16.09.14 - klo: 08.01 »
Pitääpä itsekin tulla kommentoimaan, kun olen yksi näistä "propellihatuista" projektin takana. PETG ei itsessään ole iskusta sirpaloituvaa, mutta tosiaan väärällä maalilla tuo iskunkestävyys ilmeisesti laskee merkittävästi ja siihen vaikuttaa eniten maalin sideaine, mutta ei niinkään maalin liuotin. (Tämä tieto ihan valmistajalta). Kemikaalinkestävyys on PETG:llä kuitenkin huomattavasti parempi kuin PC:lla (Lexan). Jos maalamatonkin PETG kori on sirpaloitunut jollakulla käytössä, niin silloin sitä on todennäköisesti lämmitetty liikaa (>160C) muovauksen yhteydessä. Maalaamattomia koreja mitä olemme testailleet emme kyllä ole rikki saaneet, pitääpä testailla jollain maalatullakin, mikä sen kestävyys sitten on meidän käyttämillämme maaleilla. Pitää löytää joku hyvä maali joka ei tuota heikennä. PC-muoviakin tullaan kyllä varmasti jossain vaiheessa kokeilemaan, se vain ei ole yhtä mukavasti muovautuvaa kuin PETG ja hieman arvelluttaa joidenkin detailien kohdalla tuleeko ne yhtä hyvin näkyviin lexanilla.

15
Onko tähän osia.? Siis muualtakin?

Auto taitaa olla smartech uno, joten osia löytyy myös esim. Rc-car-online.de. Mutta varmaan elfving tulee halvemmaksi kun hobbytechillä on korkeat postarit

16
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: NUTECHRACING ?
« : 03.05.14 - klo: 19.27 »
En usko minäkään, että Hannolta olisi käytettyä tullut ilman erillistä ilmoitusta.. Joskus olen itsekin purkuosan saanut uudesta autosta, mutta siitäkin kyllä puhelimessa sovittiin. Viimeksi ehkä viikko sitten hannolta osia tilasin ja osat tuli parissa päivässä. Kannattaa tilailla niin kauan kuin niitä on.

17
Jännä, ettei tämä ollut vielä täällä

http://www.freeprawnracing.co.uk/

Aika paljon tullut palikoita tuolta tilattua. Toimitus yleensä kohtuu nopea, kyselyihin vastataan nopeasti ja pariin reklamaatioasiaankin olen saanut oikein hyvän palvelun ja reilun kohtelun. mm. Teräsratas sarjassa oli yksi väärä ratas. Uusi lähetettiin tilalle, ilman että väärää piti edes palauttaa. Tässä sotkussa vielä uusi rataskin viipyi matkalla niin pitkään (viikkoja) että luulin sen hukkuneen. Yhteydenoton jälkeen tuolta lähetettiin vielä uusi ratas. No lopulta se ensimmäinenkin saapui, mutta kun kysyin lähetänkö toisen takaisin sain vastauksen, että pidä se vain. :)

Jos jotain tuotetta ei ole hyllyssä ja menee ns. backorderiin, niin lähettävät muut tavarat yleensä pienen odottelun jälkeen silti ja puuttuvat tulevat perästä. Ja mikä tärkeintä, silti vain yhdellä postimaksulla

http://rc-car-online.de/shop/ On myös tullut erittäin tutuksi ja myös siellä kyselyihin vastataan nopeasti ja palvelu on ollut ensiluokkaista. Samaa voin sanoa kahdesta kotimaisesta

nutechracing.fi ja rcautot.fi

18
Bensa-autot / Vs: Rovan RC 1/5 30.5cc buggy
« : 03.02.14 - klo: 15.30 »
Jep, uutta palikkaa.

http://rc-car-online.de/shop/en/products/feb_2014_13-y1147-failsafe-with-kill-switch-and-diagnostic-leds-best-quality-fits-for-all-transmitters-1-pce-offer-02-14.html

Tuossa hyvä vaihtoehto KillerRC:n killerin sijaan, jos radiostasi löytyy kolmas kanava. KillerRC:n vastaavan pystyy kytkemään myös 2-kanavaiseen vastariin ja on muutenkin monipuolisempi, mutta tuo on yli puolet halvempi kun näyttää olevan kuukauden tarjoustuotteena. Tuolta saisit varmaan tarvitsemasi varaosatkin samoilla postikuluilla.

19
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 21.12.13 - klo: 09.11 »
Muttaku 2 astetta lämmintä,voisko olla toi ilman putsari pikkase märkä ni se ei päästä ilmaa niin hyvin läpi.

Niin kyllähän se kaasari jäätää jo pikkasen plussan puolellakin, varsinkin jos kostea ilma. Kurkussa kun lämpötila tipahtaa alipaineessa. Kovilla pakkasilla ongelmaa paljon vähemmän kun ilma on kuivaa. Tietty vielä se jos putsarisi on kastunut niin on omiaan lisämään tuota jäätymisongelmaa.

Onko kukaan virittänyt imuilman esiläämitystä rc- autoon?

20
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 15.09.13 - klo: 19.53 »
Tuhannet kiitokset. Pitänee harkita noita tappeja vaikka. Ihmettelin vain, kun noin vuosi meni ilman ensimmäistäkään vannerikkoa ja nyt meni viikossa 2 samalla tavalla ja vielä samasta nurkasta.


EDIT: Tuli tilattua hobbytechiltä tuollaiset tapitetut hexit (tai siis neliöt). Noissa ei taida olla nuo tappien reiät läpi asti (että voisi käyttää apuna vanteiden poraamisessa) niin seuraava ongelma on saada reiät oikeisiin kohtiin vanteissa. Jonkun pahvisapluunan noiden avulla ehkä saisi tehtyä, mutta onko parempia ideoita etten taas tee jotain hätiköityä ja tuohoa noita vanteita ihan itse :D.

21
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 15.09.13 - klo: 13.09 »
No nuudelissa ja smartechissa tunnetusti vasemman puolen mutterit löystyy ajossa, mutta nyt ne mielestäni ovat olleet kiinni. En itsekään usko jumin pystyvän moiseen, kun sitten vain rengas olisi lukossa. On minulla kivi vanteen välissä ollut ja silloin vain yksinkertaisesti rengas ei pyöri. Noin vähäinen massa ei sitä vannetta minunkaan mielestä rikki saa. Täytyy ihmetellä vielä ja tarkistella kireys useammin

22
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 15.09.13 - klo: 11.58 »
No laatuongelmaan sen verran, että kaikki renkaat eivät ole smartechin ja muutenkin auto on tänä päivänä ennemmin nuudeli kuin smartech (paljon siiis nutechin osia). En ehkä muutenkaan nyt ymmärtänyt, miten auton laadulla olisi tuohon suurtakaan vaikutusta.

Edit : Ajelu nyt on soramontulla leikkimielistä kisailua kavereiden kesken

23
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 15.09.13 - klo: 08.37 »
Kysytäänpä vaikka täällä. Onko kellään hyvää ideaa, mistä voisi johtua vanteen heksikolon pyöreäksi meneminen? Kaksi rengasta jo mennyt ja vieläpä aina samassa nurkassa autoa(vasen taka). Kun eihän mikään kivi vanteen sisällä yms. Jumit tuollaista tee, kun sitten vain diffi hoitaa homman. Tietty jos kardaani jostain syystä jumittaa, niin renkaathan olisi pakotettu pyörimään eri suuntiin. Mutta tuon huomaisi varmaan jo muutenkin kun keskidiffi on lukittu. Selvästi tuo heksi siis vanteessa pyörinyt. Auto on smartech ja heksit on fg-tyyliin neliöt. En vaan haluaisi pilata enää yhtään vannetta. Kokeillessa kaikki tuntuu pyörivän normaalisti.

24
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M12
« : 29.07.13 - klo: 12.50 »
Tulipa hankittua noviisille aivan liian hieno radio, kun sain sen niin edullisesti. Siitä Nikolle iso kiitos :). Muutaman kysymyksen olisin laittanut asioista enemmän tietäville.

Sanwan telemetria-antureiden johdot ovat onnettoman lyhyet, mistäköhän nille saisi lisää pituutta?

Jos lämpötila-anturit perustuvat vastuksen muuttumiseen, meneekö kalibrointi pilalle jos siihen jostain lisää johtoa saisi?

Ovatko esim. spektrumin anturit yhteensopivia sanwan kanssa? ts. voiko niitä käyttää suoraan sanwan radioilla?

Ilmeisesti tuo rpm sensori on kovinkin tarkka sen etäisyyden kanssa siitä heijastavasta teipistä.. kaikki tieto ja vinkit tuon telemtrian asentamisesta otetaan innolla vastaan.

Sivuja: [1]