RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: KyPak - 04.01.10 - klo: 11.26
-
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour I 2010
30.-31.1.2010 Kuusankoski
(http://kypak.fi/images/kypak/logo3.jpg)
KYMEN PIENOISAUTOKERHO RY kutsuu RO touring- ja mattoautoilijoita kilpailemaan
FinTrack Tour I osakilpailuun Kuusankoskelle 30.-31.1.2010
LUOKAT
Lauantai 30.1.2010
C-12, TSS-10
Sunnuntai 31.1.2010
TSM-10, TSP-10
KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja: Matti Korvenmaa (la), Tony Raikas (su)
Tuomariston puheenjohtaja: Lasse Hiltunen (la), Matti Korvenmaa (su)
Katsastuspäällikkö: Kai Jansson
Kilpailutuomaristo: Henry Salmén, Jukka Penttinen, Sami Munck, Aake Kutvonen, Pentti Minkkinen
Tuloslaskentapäällikkö: Erkki Riuttala
ILMOITTAUTUMINEN
To 21.1.2010 klo 18.00 mennessä AKK:n KITI-järjestelmän (http://kiti.akk-motorsport.fi) kautta.
Tiedustelut: kymenpienoisautokerho (a) gmail.com tai 040 728 6533 / Kalle Lehto
Kilpailumaksu
TSM-10 ja C-12 25 €
TSP-10 ja TSS-10 20 €
Maksetaan kilpailupaikalla.
Jälki-imoittautumismaksu 40 €
LISENSSI
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2010
SÄÄNNÖT
Autourheilun Sääntökirja 2010 (http://www.autourheilu.fi/saannot/) + FTT 2010 -ohjeisto (http://rc10.fi/index.php?topic=42695.0)
Sääntökirjan mukaiset pitoaineet sallittu.
Lainattavat ponderit ovat mallia AMB personal transponder.
AIKATAULU
Perjantai: Ei vapaata harjoitusta
Kilpailupäivinä ohjattu harjoitus + ilmoittautuminen klo 8.00-9.45.
Lauantain kilpailun jälkeen vapaaharjoitus sunnuntain kilpailijoille aikataulun salliessa.
Erälistat sekä harjoitus ja kilpailuaikataulu löytyy rc10.fi foorumilta viimeistään torstai-iltana
28.1.2009.
RATA
18 x 30 m Neulehuopamatto.
Leveys 2,5 - 4 m
VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia
määräyksiä.
KILPAILUPAIKKA
Kuusankosken Urheilutalo, Uimahallintie 3.
(Urheilupuiston RC-radan läheisyydessä)
MUUTA
Kilpailupaikalla on varikkopöydät ja –tuolit. Varaa mukaan oma jatkojohto. Rata-alueella
käytettävä sisäjalkineita.
TERVETULOA!
* * *
Edit 18.1.2010: Kilpailun henkilökuntatietoja päivitetty
-
ILMOITTAUTUNEET
Yhteensä 118 kilpailijaa
Lauantai 30.1.
C-12
#2 Simo Ahoniemi HyUA
#4 Vesa Yli OSPA
#5 Tony Raikas KyPak
#6 Teemu Saarinen HyUA
#7 Panu Vehniäinen TamUA
#8 Joni Minkkinen LMM
#9 Ari Salminen RiiUA
#11 Viljami Kutvonen UAU
#12 Matias Kuusinen UAU
#13 Pekka Koivula TamUA
#16 Sami Munck TamUA
#18 Miika Laurila OSPA
#24 Jukka Kerola OSPA
#30 Sakke Ahoniemi HyUA
#31 Mika Anttonen OSPA
#36 Ari Lappi MMRc
#37 Jarno Siltanen JklSRK
#38 Sami Huovinen OSPA
#39 Tom Kalves TamUA
#40 Sami Haapsaari TUA
#41 Niko Putkonen TamUA
Yht. 20 kilpailijaa
TSS-10
#2 Eetu Luukkonen MMRc (NM)
#4 Jaakko Louhi RaiSRK (NM)
#6 Juha Ahola LahUA (NM)
#9 Lauri Malinen LahUA (NM)
#10 Petteri Kauppinen RiiUA (NM)
#11 Jani Pohjalainen SaiKart (NM)
#15 Niko Hujanen LMM (NM)
#17 Antti Kanniainen OSPA (NM)
#27 Janne Aspinen JklSRK
#28 Harri Kaasinen UAU
#29 Pekka Kuronen UAU
#30 Aake Kutvonen UAU
#31 Jussi Rinne JklSRK
#32 Sami Huhta UAU
#34 Juha Söderholm UAU
#35 Antti Luoto OSPA
#36 Tuukka Tiainen UAU
#37 Tuomo Otsavaara UAU (NM)
#38 Jyrki Malinen LahUA
#39 Juho Mikkelä KyPak (NM)
#40 Eetu Pesonen LahUA (NM)
#41 Matti Iivonen KyPak
#42 Axel Toivonen UAU
#43 Janne Mäkynen JklSRK
#44 Sakari Penttinen JklSRK
#45 Pekko Iivonen KyPak (NM)
#46 Eemeli Anttonen OSPA (NM)
#47 Jiri Jokinen UAU
#48 Matias Riekkinen HyUA (NM)
#49 Markus Riekkinen HyUA (NM)
#50 Niko Laineaho UAU (NM)
#51 Teemu Toivonen KyPak
#52 Tommi Pausio RaiSRK (NM)
#53 Timo Levänen RiiUA
#54 Lasse Ilvessalo UAU
#55 Kalle Laurén UAU
Yht. 36 kilpailijaa
Sunnuntai 31.1.
TSP-10
#4 Jukka Penttinen LahUA
#6 Jyri Konoila UAU
#7 Sami Takkinen LahUA
#8 Sami Haapsaari TUA
#13 Risto Koskinen TamUA
#17 Niko Vuorenmaa HyUA
#18 Janne Valtanen OSPA
#21 Alexey Egorov RUS
#22 Jethro Lehtojärvi TUA
#23 Mika Anttonen OSPA
#25 Jari Valkola UAU
#27 Juho Kulkas UAU
#29 Jomi Pulli KyPak
#32 Alexander Naumov RUS
#36 Jukka Häkämies RiiUA
#37 Jari Ahola UAU
#39 Jani Hovi HyUA
#45 Thomas Sojakka UAU
#49 Ville Sipola OSPA
#50 Juha Menna TUA
#51 Jouko Näätänen HyUA
#52 Valtteri Eklund KyPak
#53 Joni Hiltunen TUA
#54 Iina Mäkelin KyPak
#55 Taneli Erkkilä FED
#56 Petri Oksanen MMRc
#57 Taneli Vehkomäki RaiSRK
#58 Teppo Kauppinen UAU
Yht. 28 kilpailijaa
TSM-10
#1 Christer Andersson MMRc
#2 Sebastian Trzaska KyPak
#3 Teemu Rytsy LMM
#4 Joni Minkkinen LMM
#5 Matias Kuusinen UAU
#6 Viljami Kutvonen UAU
#7 Miko Teponoja TamUA
#8 Kalle Lehto KyPak
#9 Pauli Helin TamUA
#10 Harri Lukkari MMRc
#11 Henry Salmén LahUA
#12 Tomi Mairue SRC
#13 Ari-Pekka Kyykkä EPUA
#14 Toni Niinivirta MMRc
#17 Simo Ahoniemi HyUA
#19 Miika Rinne SuSeKa
#21 Marko Salminen RiiUA
#22 Panu Vehniäinen TamUA
#24 Ari Heinonen UAU
#25 Teemu Leino MMRc
#27 Miika Laurila OSPA
#30 Nikke Pitkä RiiUA
#34 August Poutiainen TUA
#40 Janne Kiiski RiiUA
#41 Lassi Salo HyUA
#42 Jesse Kähkönen SRC
#43 Samuli Kesseli RiiUA
#44 Karri Salmela UAU
#45 Sami Salmela UAU
#47 Niko Lindvall UAU
#48 Arto Heinonen UAU
#49 Matti Hölttä UAU
#50 Jesse Kallio SaiKart
#51 Cyrill Trofimov RUS
Yht. 34 kilpailijaa
-
HUOM!
Ilmoittautuminen KITIssä ei onnistu, ennen kuin lisenssi on ostettu. Eli hoitakaa lisenssiasiat kuntoon ajoissa. Muuten homman pitäisi sujua yhdellä kertaa, mutta seuraa vaihtaneillä voi olla jotain viivytyksiä.
Ilmoittautuminen päättyy torstaina 21.1.2010 klo 18:00
-
FinTrack -ohjeiston (http://rc10.fi/index.php?topic=42695.0) kohdasta 10 poimittua:
"TSS-10 NM-pisteitä jaetaan riippumatta luokan kokonaisosallistujamäärästä."
Eli pisteitä tulee kyllä.
-
Itse suorastaan ihmettelen miten niitä on jo tässä vaiheessa noin paljon, normaalisti yli puolet ilmoittautumisista tulee viimisen 3 päivän aikana. :wink:
-
Itse suorastaan ihmettelen miten niitä on jo tässä vaiheessa noin paljon, normaalisti yli puolet ilmoittautumisista tulee viimisen 3 päivän aikana. :wink:
Listatuista (16) noin 60% on uuden säännön pohjalta mukaan päässeitä >18 v. kuskeja.
Ikärajan poistaminen oli erinomainen parannus FTT-sääntöihin.
-
Ikärajan poistaminen oli erinomainen parannus FTT-sääntöihin.
Joo jos kisaan on pari viikkoa ja listoilla on jo 16 nimeä niin ei voi kuin olla samaa mieltä.
Näin maalikko jäsenenä väittäisin jopa että kasvavalla kilpailija määrällä stanun arvostus vaan kasvaa entisestään ... ;)
-
Eiköhän se arvostus ole ihan asenteesta kiinni. Suomessa kun tarvii olla aina se tehokkain mylly vaikkei vehkeet pysyis ees lapasessa ;)
-
Ikärajan poisto oli totta tosiaan hyvä juttu nykyisillä moottorisäännöillä. Missä peevelin luokassa minäkin ajaisin, jos en stanussa, hyvä kun se pysyy lapasessa näin vasta hiljattain uudelleen lajin pariin tulleena. ProStock näyttää olevan vauhdissa paljon lähempänä viriä kuin stanua. Toisaalta ei se paha ole jos nuorilla kisaajilla on oma sarjansa, mutta silloin ikänestoreiden ProStock saisi olla maltillisemmilla koneilla.
Mahtava juttu että kohta päästään skabaamaan!
t Tuukka/UAU
-
Ilmoittautumisaikaa reilu pari päivää jäljellä. Ilmoittautuminen päättyy viime kaudesta poiketen jo torstaina klo 18:00.
http://kiti.akk-motorsport.fi
-
Täältä löytyy vieä uunituore akkusääntö: http://rc10.fi/index.php?topic=42695.msg394331#msg394331
Hyvältä näyttää osallistujamäärien osalta! Nähdään lauantaina!
-
Ilmoittautuminen on päättynyt. Kiitokset ajoissa ilmoittautujille!
-
Kertakaikkiaan MAHTAVA osallistuja määrä.
Touring on nousussa!
Varsinkin TSS luokka lämmittää mieltä :azn:
-
Monille pienoisautoja harrastavalle TSP-10 saatikka TSM-10 luokan auton teho on likaa. Auton hallinta on todella vaikeaa. Eikä ajaminen ja harrastamien ole mukavuusalueella, kuten olemme havainneet ja moni omakohtaisesti kokenut viime kauden aikana. TSS-10 luokan sääntöjen muuttaminen tälle kaudelle ja yli 18-vuotiaiden salliminen osallistua luokkaan on tervetullut parannus ja muutos oikeaan suuntaan. Ihmetyttää kuitenkin luokkien TP-10, M2-10, M4-10, M-8, LS-5 sarjaan osallistuneiden tiukka rajaus pois. "Parhaaseen kolmannekseen kahden edellisen kauden aikana ko. SM-sarjoissa sijoittunut kilpailija ei saa osallistua TSS-10 sarjaan." Lähtökohtaisesti menestyminen esim. sähkögrossisarjoissa M2-10 tai M4-10 ei juurikaan anna eväitä TS-10 rata-auton alustan säätämiseen.
Mennään tämä kausi nykysäännöillä.
Toivoisin kuitenkin, että lähdettäisiin hakemaan ensikaudelle TSS-10 luokalle vielä houkuttelevampaa statusta rc-harrastajien ja yleisön silmissä. Peruslähtokohtana näkisin, että TSS-10 olisi avoin luokka kaikille iästä riippumatta. Varmaan jotain rajauksia sähkörataluokkien C-12 ja TPM-10 luokan kuljettajille. Tässä vaiheessa en kuitenkaan ota sen tarkemmin kantaa minkälaisia rajauksia. Nuoret alle 18-vuotiaat ajavat muiden mukana. Lopputuloksissa vain julkaistaan erikseen yleisen sarjan ja alle 18-vuotiaiden tulokset. Kukaan ei vie nuorilta aloittelijoilta tikkaria. Näkisin asian jopa päin vastaisena. Nuori alle 18-vuotias voisi jopa ylpeillä sijoituksellaan yleisessä sarjassa.
Toivoisin myös, että kaikkien muutosten tavoitteena olisi tehdä TSS-10 ja TSM-10 luokkista täysin tasa-arvoisia. Että TSS-10 luokkaa ei vain nähtäisi aloitusportaana, josta automaattisesti siirrytään viritettyyn TSM-10 luokkaan. Uskon, että kaikilla ei vain ole rahkeita menestyä TSM-10 luokassa. Eikä tarvitse olla. Sallittakoon ymmärrys, että jokainen luokka tarjotkoon tasoiselleen harrastajalle haasteita ja menestymisen myönteisiä kokemuksia.
-
Ilpo sä olet yksinkertaisesti vain liian hyvä (tai vanha) ! :mrgreen:
-
Ilpon kanssa samaa mieltä. Olisin tullut mielelläni mittaamaan vauhtini TSS-luokassa,
mutta LS-5-harrasteluokassa ajetut tulokset estivät osallistumisen tämän hetkisillä säännöillä kahdeksi kaudeksi eteenpäin.
Prostock ja viri menevät yksinkertaisesti minun taidoilleni liian kovaa. En näe mielekkääksi ajaa 10.5t koneella kun tiedän paremman tuloksen tulevan taidoille sopivilla tehoilla.
-
Että TSS-10 luokkaa ei vain nähtäisi aloitusportaana, josta automaattisesti siirrytään viritettyyn TSM-10 luokkaan. Uskon, että kaikilla ei vain ole rahkeita menestyä TSM-10 luokassa. Eikä tarvitse olla. Sallittakoon ymmärrys, että jokainen luokka tarjotkoon tasoiselleen harrastajalle haasteita ja menestymisen myönteisiä kokemuksia.
Tätä varten on se prostock keksitty, eli niille ketkä haluaa pysyä harrasteluokassa, mutta ei halua lähteä haastamaan Suomen ja koko maailman huippunimiä TSM luokassa. Stanu mielestäni vain niille kelle se oikeasti kuuluu, eli aloittelijoille. Tietty jos pysyy kokoajan sielä stanun kärjen ulkopuolella niin mikä, ettei sielä voisi ajaa. Mutta stanua ei tule pitää luokkana jonka kärkitaisteluihin voi jäädä roikkumaan vuodesta toiseen.
-
Stanuluokaan on ilmoittautunut sellaisia kuskeja jotka ovat tasoltaan Jonnin kanssa samalla viivalla mutta koska he eivät ole ajanneet SM luokkia niin he pääsevät ajamaan tuota stanuluokkaa.
Jerzi
-
No mitä jos pro stock olisi vähän kesymmällä koneella? Sellaisella että luokka olisi aidosti virin ja stanun välissä, puolivälissa. Olisiko se 13.5 lankanen sopivampi kuin tämä nykyinen?
-
Hmm, liittyykö nää jutut nyt jotenkin tähän Kuusankosken kisaan..?
-
Jos mahdollista, varatkaa tasaraha (tai ainakin ylimääräinen 5€)ilmoittautumisen sujuvuuden parantamiseksi.
-
Kisapaikalla on varmaankin jonkunsortin kanttiini??
-
Kyllä.
Lämmin ateria sekä kahvia, pullaa, sämpylää yms. löytyy molempina päivinä.
-
Jos mahdollista, varatkaa tasaraha (tai ainakin ylimääräinen 5€) ilmoittautumisen sujuvuuden parantamiseksi.
Tähän liittyen muistutuksena rengaskäytäntöjen muutos viime vuoteen verrattuna.
FinTrack Tour 2010 –ohjeisto (http://rc10.fi/index.php?topic=42695.0)
6.1 Lisäykset sääntökirjan tietoihin
...
Talvella kisarenkaat ostetaan ilmoittautumisen yhteydessä kilpailun järjestäjältä. Hinta 25 € / rengassarja.
6.2 Renkaiden merkkaus
...
Talvella kilpailuissa käytettävät renkaat on ostettava järjestäjältä. Myös edellisessä kilpailuissa käytettyjä renkaita saa käyttää (pitää löytyä aikaisemman kisan tarrat ja sinetit), mutta nämä lasketaan myös sallittuun maksimirengasmäärään kilpailua kohti.
Renkaat maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä ja ovat saatavilla heti kilpailijan ilmoittauduttua.
-
Kilpailupaikka on valmiina ottamaan kilpailijat vastaan.