Kirjoittaja Aihe: Lämmöt korkealla  (Luettu 2254 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu5

  • Tulokas
    • Profiili
Lämmöt korkealla
« : 08.11.09 - klo: 21.42 »
koitin haku-toiminnolla hakea ja vastauksia löytyi liikaa joten kysympä viisaammilta..

1/10 4wd 2S:n akuilla-> moottori ja nopari ei lämpene vaan kuumenee...
tippuuko lämmöt merkittävästi  muutaman hampaan muutoksella välityksissä?
kaikenlaisia...rakenteilla tai liikkuvia

Poissa juhaj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lämmöt korkealla
« Vastaus #1 : 08.11.09 - klo: 21.44 »
liian pienet välit mut sitä en tiiä paljoko niitä pitais pidentää.  tai millä nimella sitä ny pitäis sanoo mut spurria pinentää tai pinioni suurentaa
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lämmöt korkealla
« Vastaus #2 : 08.11.09 - klo: 22.11 »
mut spurria pinentää tai pinioni suurentaa

Ei vaan just toisin päin, jos haluaa lämpöjä alemmas niin lyhempää välitystä.  :wink:

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lämmöt korkealla
« Vastaus #3 : 08.11.09 - klo: 22.19 »
Jos alottajakin haluaa jotain vastauksia niin pitäis edes tietoja...

Mikä auto? Mikä motti nopari combo? Missä ajassa? Välitys suhteet? Alustalla merkitystä? Vähän peru settiä... Toisten on paha arpoa mitä sulla on alla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lämmöt korkealla
« Vastaus #4 : 08.11.09 - klo: 22.41 »
mut spurria pinentää tai pinioni suurentaa

Ei vaan just toisin päin, jos haluaa lämpöjä alemmas niin lyhempää välitystä.  :wink:

Molemmat oikeassa, ja samalla väärässä.

Tämä turha kuumeneminen kun esiintyy molemmissa ääripäissä.
Liian raskaalla välityksellä monesti vaan lämmöt saadaan vielä reilummin yli.
Mutta tosiaan... liian lyhytkin välitys saa koneen ja säätimen kuumaksi.

Kuten OV sanoi...
Enemmän tietoa... Mikä auto... mikä vältitys ja mikä moottori vähintään... muuten on täysin mahdoton oikeasti auttaa.

Poissa miksu5

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Lämmöt korkealla
« Vastaus #5 : 09.11.09 - klo: 08.17 »
lähetetty ehkä turhan hätiköiden eli tässä hieman taustatietoa

auto B-max4
Nosramin Evil BL säädin ja 9.5T Dragon
välitykset 87/22

kaikenlaisia...rakenteilla tai liikkuvia

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Lämmöt korkealla
« Vastaus #6 : 09.11.09 - klo: 09.14 »
Tuosta tulee välitykseksi 9,3 mikä kuulostaa kyllä aika sopivalle tuolle 9,5t moottorille normikokoisilla crossirenkailla, riippuu toki paljon radastakin missä ajat.

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Lämmöt korkealla
« Vastaus #7 : 10.11.09 - klo: 07.57 »
Mulla oli drfterissä to Nosram Evil BL 13,5t combo jlloin kuumeni mielettömän paljon... Ruuvasin tulettimen noparin päälle ja ostin koneell jäähdytyssiilen,nillä lämpö pysyy kurissa :wink:
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY