Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - KooBee

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 11
121
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 10.04.13 - klo: 18.31 »
M2-10
S2-10
S2-10 luokassa näköjään mentiin lujempaa kuin M2-10 luokassa eli voidaanko näiden perusteella unohtaa puheet hitaammasta junnuille sopivasta luokasta ja ajatella että ehkä se on edelleen kuski joka ratkaisee vauhdin...?

Vauhdit olivat jokaisella stanussa käytännössä identtiset.
Tutkalla mitattiin suoranopeudeksi keskimäärin 39kmh
Kiinnostaisi myös mitkä oli suoravauhdit M2-10 autoilla, vai mittasitteko vain stanuja?

122
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 10.04.13 - klo: 09.11 »
Tiksin kisassa ei konetta eikä noparia oltu rajattu mihinkään tiettyyn merkkiin, autojen nopeudet suoralla muistaakseni 38-41 km/h (tutkalla joka vaikuttaa melko optimistiselta). Ja nopeuksiin tietysti vaikuttaa paljon miten se suoraa edeltänä mutka sujuu.

Ihan mielenkiinnosta pitää kysäistä että mitä samaiset kuskit saavat vapaalla moottorilla nopeudeksi? Aiemmista kommenteista ymmärsin että olisivat suurin osa olleet normaalisti viriä ajaneita kuljettajia.

Kysytään uudestaan... eli miten iso se vauhtiero suorilla mahtaa olla jos ajaa stockikoneella vs virikoneella, tuuppikrossissa?

123
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 09.04.13 - klo: 20.53 »

En usko että stanukrossilla olisi tarkoituskaan kalastaa niitä ylitehokkaalla koneella ajavia pois viristä. Stanuluokka ei kelpaa SM:n yhteyteen mutta kourallinen kansallisen kuskeja on ok?

Ei tässä muuta, meillä kaikilla on vissiin liikaa aikaa  :tongue:

Eikös nuo kansallisen kuskit ole yleensä samoja kuin SM:ssä ajavat. Jos näin on, niin siinä tapauksessa ei tulisi muuta muutosta kuin että kyseiset kuskit joutuisivat vaihtamaan moottorit kansalliseen kisaan...

124
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 09.04.13 - klo: 16.03 »
Tiksin kisassa ei konetta eikä noparia oltu rajattu mihinkään tiettyyn merkkiin, autojen nopeudet suoralla muistaakseni 38-41 km/h (tutkalla joka vaikuttaa melko optimistiselta). Ja nopeuksiin tietysti vaikuttaa paljon miten se suoraa edeltänä mutka sujuu.

Ihan mielenkiinnosta pitää kysäistä että mitä samaiset kuskit saavat vapaalla moottorilla nopeudeksi? Aiemmista kommenteista ymmärsin että olisivat suurin osa olleet normaalisti viriä ajaneita kuljettajia.

125
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 07.04.13 - klo: 07.14 »
Tärkeä kysymys kuuluu myös että jos tällainen luokka (luokalla on pitkä historia jonka tourinluokka tappoi kokonaan aikoinaan) saataisi johonki kisoihin mukaan niin mistä luokasta se on pois koska sitähän tässä taas pelätään että joku luokka sitten kuolee tai johonki luokkaan nykyiselle luokalle ei tule kuskeja..

Eiköhän se ole M2-10 (ja mahdollisesti M4-10 jos ajetaan myös S4-10) luokasta pois.

126
Team C / Vs: Team C TS2
« : 04.04.13 - klo: 12.02 »
Asso SC10:n suojakorista saanee helpoiten muokattua sopivan.

127
Team C / Vs: Team C TS2
« : 01.04.13 - klo: 09.15 »
Kieltämättä itekki suosittelisin Xerunia ja nimenomaan V3.1:stä, mutta ku kyselijä halusi hinnan olevan lähempänä satasta ku kahta nii laitoin sen halvemman vaihtiksen esille...

Nyt on kuitenkin eurorc:llä v2.1 (90A) hintaan 69 euroa joten se lienee paras vaihtoehto tällä hetkellä.

128
Sähköautot / Vs: X Factory X-6 Squared/ Cubed
« : 26.03.13 - klo: 09.48 »
Eivät ilmeisesti ole vielä täysin päättäneet tuleeko hiilikuitu- vai alumiinirunko, tosin ilmeisesti materiaalivalinta on melko selvä (itse veikkaisin hiilikuitua). Ja muutamia kommentteja...

"We are now pretty confident of the chassis material, and even have the layout pretty much down. Only issues now are precise servo placement and a question of motor height. Next up is doing the body and getting parts ordered."

"We are looking now at late April or early May."

"When I have the instruction manual written, we'll do another of those manual pix vids. I'll start on the manual in about two weeks, and it usually takes a week or so to photograph and write it. "

129
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 25.03.13 - klo: 20.20 »
Pikaisella googlauksella Ansmann Hogzilla on auton malli...

130
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 21.03.13 - klo: 23.06 »
Pitkästä aikaa on corri tauolla ja tullut pari kertaa ajeltua t2c:llä. Auto tuntuu toimivan Vaasan sisäradalla oikein mallikkaasti, setuppi tuntuu toimivalle.

Suurinpiirtein tällaisella mentiin tänään:
http://testlogger.info/attachments/setups/T2C_KB_indoor_base_setup.pdf

131
Team C / Vs: Team C TM2
« : 17.03.13 - klo: 18.09 »
Just nimenomaan kaasupäällä puski ja heti ku pikkasen hölläsi kaasua nii sitte käänty ja rajusti. Mutta tuossa selailin nuitten ulkomaisten rattimiesten setuppeja nii kaikilla näytti olevan keulassa lisäpainoja n.40g. Taidanpa itekki laittaa ja kokeilla seuraavan kerran ku kerkiän radalle...

Voi toki toimia, mutta kannattaa muistaa että "ulkomaiden setupit" on käytännössä kaikki tolkuttomalla pidolla käytettyjä (matolla lähinnä toistaiseksi, pian myös turffilla...).

132
Team C / Vs: Team C TM2
« : 17.03.13 - klo: 16.57 »

On ne Suomessakin ahtaita.
Se on vaan briteissä oikeasti paljon lähempänä 250 milliä kuin täälläpäin käytetty boksi...

133
Team C / Vs: Team C TM2
« : 15.03.13 - klo: 21.49 »
Dodii... sähköjä vaille valmis...

Pikkusen oli puutetta kitissä. Etuhexit on mallia todella kapeat ja akselit on normaalit tuupin akselit. Eli vaatii shimmaamista melko reilusti, jotain 0.8mm luokkaa, mutta kitissä ei tule etuakselille shimmejä mukana. No onneksi omasta hyllystä löytyi riittävästi shimmejä.

Vastaanotin mulla menee uusiksi, koska Futaban 603FS ei mahdu keulan topdeckin alle (n. 0.5mm liian korkea se piirilevyllä olevan antennin patti)

Muta eiköhän tuolla huomena kuitenkin testiajolle pääse...

Kapeat hexit on varmasti päivitetty kittiin jotta olisi kisalaillinen (vakiot 5mm, saatavilla 4mm jotka varmaankin tuli auton mukana?)..

134
Sähköautot / Vs: X Factory X-6 Squared/ Cubed
« : 11.03.13 - klo: 14.43 »
Akuiksi kelpaa shortyt tai saddlepackit, pötkö ei enää käy.

135
Team C / Vs: Team C TM2
« : 11.03.13 - klo: 08.13 »
Tähän erään ruudusta 3 lähtee TM2, ihan näppärästihan tuo matolla liikkuu...

TLR Spektrum Euro Offroad Series Rd3 - 2wd buggy A-main 3

136
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2013
« : 07.03.13 - klo: 20.48 »
Me kun ei kuuluta sellaiseen seuraan joka pystyy järjestämään kilpailulisenssit niin tarkoittaako tämä nyt sitä, että pitää liittyä AKK:n alaiseen seuraan ja sitten ostaa kertalisenssi jotta pääsee tähän Vaasan kisaan?
Jos näin on niin me ajellaan sitten vaan kerhokisoja. Jos kertalisenssin voi ostaa kuka tahansa niin sitten ollaan mukana jos vaan muuten aikatauluun sopii.
2x #25

Kerroin tuolla jo aiemmin lisensseistä eli jos ajaa vain yhden tai kaksi kisaa niin halvemmaksi tulee tutustumislisenssi (15 eur / kisa):

Lisenssin vuosimaksu on 27 eur / kalenterivuosi. Jos ei kuulu AKK:n alaiseen seuraan niin useassa AKK-seurassa vuosimaksut ovat n. 30 euron luokkaa, esim. voi liittyä paikalliseen UA:han vaikkei siellä rc-autotoimintaa olisikaan. Jos haluaa vain kokeilla yhden kisan ajamista niin voi 15 eurolla ostaa yhden kisan kattavan tutustumislisenssin eikä silloin tarvitse kuulua mihinkään seuraan. Lisensseihin kuuluu aina vakuutus mukaan, jos ei ole lisenssiä niin suosittelen ainakin vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen ostamista.

137
Team C / Vs: Team C TM2
« : 05.03.13 - klo: 22.25 »
TM2:een päivitetty korimalli:


138
Team C / Vs: Team C TS2
« : 04.03.13 - klo: 20.10 »
Mitäs iskareita/jousia ja öljyjä käytätte tässä autossa?

Itsellä on big bore iskareiden vakiojouset toistaiseksi ja aiempaan setuppiin lisähuomautuksena että öljyt on Ultimate Racingin mallistoa.
Öljyt Shumacher etu 50W taka 40 tai 45W Erilaisia jousia ois mukava kokeilla kanssa muttei taida löytyä alkuperäisiin iskareihin Teamin valikoimista

Big bore iskareissa vai normaaleissa? Big boreihin kuulostaa todella jäykiltä öljyiltä...

Jos normaalit iskarit, niin esim Asson jousia voi käyttää. Jos big bore iskarit, niin sitten esim Losin jousista löytyy valikoimaa...

139
Vapaa keskustelu / Vs: Playstation 3
« : 04.03.13 - klo: 15.15 »
PS3:n langaton verkko on tosiaan surkea, ainakin tässä vanhassa mallissa joka itsellä on. Ihan turha edes yrittää käyttää sitä. Jopa lähiverkon yli toistetut pienehköt videot pätkii usein.

Narun päässä ei ongelmia.

140
Sähköautot / Vs: X Factory X-6 Squared/ Cubed
« : 03.03.13 - klo: 07.55 »
Hieman paljastavampaa kuvaa...



Kori on JConcepts Finnisher (Kyosho RB6), eli ei vielä se joka tuohon lopullisesti tulee. Mutta ei se pohjalevy ainakaan tuota leveämpi voi olla.  :roll:

141
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 19.02.13 - klo: 12.38 »
Tuo mainitsemasi Velineonhan taitaa olla myöskin normaalia pidempi moottori joten suoraan ei ole käämitys vertailukelpoinen...

142
Team C / Vs: Team C TS2
« : 09.02.13 - klo: 15.57 »
Tuota koritolppien ruuvin vierestä katkeilua nimenomaan tuo modaus on ainakin itselläni vähentänyt.
Jaa siis se modaus kun laitetaan ruuvi siihen tolppaan?
Ei vaan veistetään sen koritolpan "poikkilevyn" alla olevia tukikaistaleita ohuemmaksi.

143
Team C / Vs: Team C TS2
« : 08.02.13 - klo: 21.05 »
Tuota koritolppien ruuvin vierestä katkeilua nimenomaan tuo modaus on ainakin itselläni vähentänyt.

144
Sähköautot / Vs: X Factory X-6 Squared
« : 08.02.13 - klo: 09.12 »
Ilmeisesti melko lähellä tuotantoa tuo X-6 Cubed: http://xfactoryrc.com/rc/News/2013-02-06.php

145
Team C / Vs: Team C TS2
« : 06.02.13 - klo: 19.46 »
Jos tässä sitten eroja yrittää miettiä, niin onkohan korin kiinnityskorkeudella / tolppien asennussuunnalla sitten eroa? Etutolpat itsellä on niin että sokka tulee toiseksi ylimpään reikään, takaa taitaa tulla neljänneksi ylimpään ja ylimääräiset katkaistu pois. Molemmat koritolpat on asennettu niinpäin, että ne on "taaksepäin" (alunperin oli edestä toisinpäin mutta ei osunut reiät kohdilleen tuon TS4:n korin kanssa...).

Ja onko yleensä etu- vai takakoritolppa joka katkeaa, vai katkeileeko molemmat?

Ja vielä että mikä kori on käytössä?

146
Team C / Vs: Team C TS2
« : 06.02.13 - klo: 18.19 »
On pakko sanoa nyt pari positiivista asiaa autosta! Tämähän on aivan käsittämättömän kestävä. Eilenkin kun tuolla pakkasessa olin hyppimässä isosta hyppyristä jää rinteeseen ja tuli tosi ilkeästi alas. Eka täysiä nokka edellä jäähän siitä kolme kärryn pyörää ja katolleen. Ainoastaan meni tolla reissulta taka korinkannattimet!! Takapuskuri on hieman heikompi kun tuo etupuskuri mutta sekin on saatu patentilla kestävämmäksi! Auton kestävyys mielestäni 4/5  :wink:

Millaisessa tilanteessa on takapuskurissa ollut kestävyysongelmia? Itsellä ei ainakaan ole koskaan ollut sen kanssa mitään ongelmaa... etupuskurien kanssakaan ei tuon viimeisimmän patentin jälkeen, joten niitä on nyt itsellä sitten turhan monta varalla :)

Mulla on menny muokattuja ja muokkaamattomia rikki ihan samoista paikoista, että en tiedä onko siitä
hyötyä vai ei.

Itsellä on mennyt muokattuja rikki tasan yksi kun toinen corri sukelsi vauhdilla takapuskurin ja korin välistä korin alle ja oma auto oli pysähtyneenä. Vakioita meni käytännössä jokaisesta isommasta kaadosta jossa auto tuli katolleen alas.

Omasta autosta ei kylläkään käytännössä ikinä katkennut varsinaisesti koritolppa, vaan tuo osa joka yhdistää nuo kaksi koritolppaa. Koritolppa (siis se osa tosiaan johon sokka tulee kiinni) on katkennut ainoastaan sillä kerralla kun tuo corri sukelsi kylään, eli tasan kerran. Ja sekin tosiaan sellainen johon tuo muokkaus ei edes vaikuta, vaan sehän vaikuttaa nimenomaan siihen kun auto tulee katolleen alas jolloin muokkauksen jälkeen koritolpat pääsee paremmin joustamaan.

147
Team C / Vs: Team C TS2
« : 02.02.13 - klo: 08.11 »
Jos on kuuladiffi niin varmista että se ei ole se joka luistaa.

148
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 01.02.13 - klo: 08.22 »
Tuosta dexin diffin vaihdosta on päristy kauhiasti kuin se on hidasta, vaihoin just diffin ja aikaa meni 18min! Toki uusi diffi oli valmiiksi tehtynä.

varmaan alle vartinkin menis, ite vaan joutuu ottaan slipperinkin pois. Johtuen moottorilevyn korkanneesta kierteestä.

Asiaa sivuten Hupo on sitä mieltä että 210:n vaihto keskimoottorisen ja takamoottorisen välillä kestää alle 5min...

http://youtu.be/nDjGPfyqOi0#t=2m56s

149
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 27.01.13 - klo: 21.41 »
Kokeilin RTR durangoa hetken tikkurilassa, ja tehot oli aika sopivat pääsuoralle. Joku prokuski hyötyisi ehkä vähän kireemmästä koneesta, mutta kyllä kaikilla suomen sisäradoilla ainakin pärjää vakiomoottorilla.
Juu, varmasti pärjääkin, lähinnä itse mietin ulkoratoja. Vaasan radalla on melko pitkä suora jossa kaipaa myös vauhtia jonkin verran...
Lainaus
Ja 95% suomen kuskeista ajaa varmaan paremman 5minuuttisen vähän alitehoisella kuin vähän yitehoisella autolla  :wink:
Itsehän olen varmasti nimenomaan sellainen kuski joka ajaa paremman 5 minuuttisen tehottomammalla autolla. Siltikin ei se hauskaa ole jos pääsuoralla autoja tulee vasemmalta ja oikealta ohi. Tietty välityksiä saa myös säädettyä...

Lainaus
Tässä video RTR DEST:istä, missä siis samat sähköt ja suunnilleen yhtä iso ja painava auto: Practice laps & laughs with the Durango DEST210 & friends

Pitääpä vilkaista..

150
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 27.01.13 - klo: 08.40 »
Löytyyköhän jostain videota josta näkisi kuinka hidas/nopea tuo DESC210 RTR on vakiosähköillä? Durangon mainosvideosta ei saa mitään käsitystä, ja pistääkin miettimään että yritetäänkö siinä peitellä hitautta.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 11