Kirjoittaja Aihe: Apua Kyoshon auton kunnostukseen.  (Luettu 2256 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TapHaap

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/topaz.tattoo/
Apua Kyoshon auton kunnostukseen.
« : 14.02.04 - klo: 10.33 »
Kuka tunnistaa auton tarkan mallin?



Olisiko kellään eturenkaita ja/tai koria ko. autoon?
Kaikki muutkin varaosat kelpaavat......
#### Tapsa ####
## nick:Biker62 ##

Mika R

  • Vieras
Apua Kyoshon auton kunnostukseen.
« Vastaus #1 : 14.02.04 - klo: 11.45 »
Olisko Kyosho Scorpion sähkis? Ihan vaan heittona, ne oli 80 luvulla yleisiä suomessa ja jotain ton näköstä. Jerzi vois tietää, onhan sillä 150 autoa (!)

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Apua Kyoshon auton kunnostukseen.
« Vastaus #2 : 14.02.04 - klo: 12.01 »
Ei taida olla Scorpion,ainakaan tämän perusteella:
http://tradera.msn.se/auction/aid_4219326
Näyttää melko erilaiselta,iskarit jne....

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Apua Kyoshon auton kunnostukseen.
« Vastaus #3 : 14.02.04 - klo: 12.23 »
Kyllä se taitaa olla Kyosho Ultima. Kuva yhdestä vastaavasta, missä tosin tuo kattorakenne on vielä paikallaan löytyy seuraavan linkin takaa.

http://phuzaxeman777.tripod.com//sitebuildercontent/sitebuilderpictures/silverultima2.jpeg

Suora linkki ei tripodiin toimi, joten copy-pastella urli osoitekenttään.

Poissa TapHaap

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/topaz.tattoo/
Apua Kyoshon auton kunnostukseen.
« Vastaus #4 : 14.02.04 - klo: 13.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Kyllä se taitaa olla Kyosho Ultima. Kuva yhdestä vastaavasta, missä tosin tuo kattorakenne on vielä paikallaan löytyy seuraavan linkin takaa.

http://phuzaxeman777.tripod.com//sitebuildercontent/sitebuilderpictures/silverultima2.jpeg

Suora linkki ei tripodiin toimi, joten copy-pastella urli osoitekenttään.


Joo, ultima näyttäs olevan mutta mikä malli?
Ylädekki on mustaa lasikuitua.......
#### Tapsa ####
## nick:Biker62 ##

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Apua Kyoshon auton kunnostukseen.
« Vastaus #5 : 14.02.04 - klo: 14.17 »
Näyttää olevan noi siiven kiinnitysputket tossa taka iskarintuen edessä. Eli ei ole se "alkuperäinen" eli eka Ultima. Ultima Pro tai Ultima Pro II. Kaverilla oli (ja saattaa olla vieläkin) tommonen Pro II. Pro II:ssa oli tosin vakiona Option House Gold -iskarit, mitä tossa ei näyttäis olevan. Eli vois olla siis Ultima Pro.

Jerzi varmaan osais sanoa suoralta kädeltä...

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Apua Kyoshon auton kunnostukseen.
« Vastaus #6 : 14.02.04 - klo: 14.27 »
Mä muistelisin, että toi ois TURBO ULTIMA. Kaverilla oli tollanen, kun mulla oli Ultima Pro. Prossa oli jo levyrunko, alumiinia tosin sekin.

Kyllä se on Turbo Ultima.
SC10 4x4

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Apua Kyoshon auton kunnostukseen.
« Vastaus #7 : 14.02.04 - klo: 14.40 »
Joo. Se toi vois olla. Prossa ja Pro II:ssa tais se runko olla täyslevyinen.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Apua Kyoshon auton kunnostukseen.
« Vastaus #8 : 14.02.04 - klo: 14.50 »
Turbo Ultima



Poissa kallek

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.hut.fi/~kkyyro
Apua Kyoshon auton kunnostukseen.
« Vastaus #9 : 14.02.04 - klo: 23.06 »
Tuolla jerzin kuvien joukossa näytti olevan kuva samaisesta autosta. Saatan kyllä olla väärässäki...

Poissa Mr Ollinmaki

  • Jäsen
    • Profiili
Apua Kyoshon auton kunnostukseen.
« Vastaus #10 : 16.02.04 - klo: 12.38 »
Jep, se on turbo ultima.

Eroina tavalliseen ultimaan verrattuna Option House Platinum iskarit. (säädettävä vaimennus iskaria avaamatta). Paksumpaa materiaalia oleva pohja, jossa senkatut pohjaruuvit (normaaliultimassa oli linssikantaruuvit), nykyaikainen vanttiruuvilla toimiva camber säätö ja aurauksen säätö (vakioultimassa kiinteä). Uusi kori ja siipi kiinnityksineen. Yksiosaiset vanteet tyylikkäällä kromivärillä, täyskuulalaakerointi, kuuladiffi, isorattaassa ja pinjoneissa kyoshon uusi tiheäjakoisempi hammasmoduli (sama kuin samaanaikaan ilmestyneessä Optima MIDissä). Uudet kulmikkaalla hampaalla olevat nappularenkaat takana (edessä edelleen urarenkaat), kallistuksenvakaajat eteen ja taakse, väkivahva KYOSHO LEMANS 240ST moottori...

Vuotta myöhemmin ilmestynyt Ultima PRO erosi turbosta taas mm korinsa osalta. Samat vanteet julkaistiin nyt keltaisina. Loistava takarengas oli vaihtunut samaksi pyöreänappulaiseksi kuin Optima MIDin vakiorengastus. Eteen oli sen sijan saatu mielenkiintoinen tiheänappulainen pyörä. Näkyvin ero oli kuitenkin auton runko, joka mahdollisti ajan trendin mukaisen 3+3 akkupaketin käyttämisen. (Samoihin aikoihin kilpa-akkujen myynti irtokennoina oli juuri alkanut). Iskarit oli myös päivitetty vanhempaan, mutta varmempitoimisempaan GOLD iskariin. Tämä auto toimitettiin muistaakseni ilman moottoria.