Kirjoittaja Aihe: DigiServo  (Luettu 2514 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
DigiServo
« : 05.08.05 - klo: 21.48 »
Ehkä hiukan yksinkertainen kysymys alan tietäjille mutta miksi ohjauksen sero pitäis olla ns digi servo ? Olemme uudestaan alottaneet RC touring homman ja autona on vanha Losin Street Weapon mikä on muuten mukava auto mutta ohjaukseen ilmeisesti tarvitaan parempi servo kuin futaban vanhan tikkuradion mukana tullut "vakio" servo. ohjain on jo vaihdettu ns "syntikka" rattiradioon. mutta tämä servo homma vielä pikkisen askarruttaa. Eli miksi servon pitää olla DIGIservo. Olen yrittänyt
"Googlata" asiaa mutta huonolla menestyksellä.
Ps ehkä vielä jossain vaihessa Touring kisoihin mukaan.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Re: DigiServo
« Vastaus #1 : 05.08.05 - klo: 22.22 »
Lainaus käyttäjältä: "LasHi"
Ehkä hiukan yksinkertainen kysymys alan tietäjille mutta miksi ohjauksen sero pitäis olla ns digi servo ? Olemme uudestaan alottaneet RC touring homman ja autona on vanha Losin Street Weapon mikä on muuten mukava auto mutta ohjaukseen ilmeisesti tarvitaan parempi servo kuin futaban vanhan tikkuradion mukana tullut "vakio" servo. ohjain on jo vaihdettu ns "syntikka" rattiradioon. mutta tämä servo homma vielä pikkisen askarruttaa. Eli miksi servon pitää olla DIGIservo. Olen yrittänyt
"Googlata" asiaa mutta huonolla menestyksellä.
Ps ehkä vielä jossain vaihessa Touring kisoihin mukaan.


Ne ovat vain yleensä nopeampia ja tarkempia kuin "normaaliservot", ei mikään pakko ole niitä käyttää.  :wink:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
DigiServo
« Vastaus #2 : 05.08.05 - klo: 23.11 »
Eli jos oikein kommentin ymmärsin niin nätitä nopeampia ja "parempia"  on vain markkina miesten aloitteesta alettu kutsumaan hienosti digi servo. Joten millä tahansa vastari/rardio yhdistelmällä voi niitä käytää. Mutta ilmeisesti kilpailuissa ei kukaan käytä ns. vakio servoa. meillä ongelmana on ettää tuntuu että ohjauksessa on hiukan "viivettä" tai tahmeutta koska ajo pikkisen luvalla sanoen tökkiii. (ohjauksen osat on kyllä autossa herkistetty ja öljytty)
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa mece

  • Jäsen
    • Profiili
DigiServo
« Vastaus #3 : 05.08.05 - klo: 23.18 »
digiservo siksi että he ovat digitaalisesti ohjattuja sisältä. vakio servo on yleensä hidas analooginen. Nopea analooginen servo toimii myös hyvin touring autossa.

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
DigiServo
« Vastaus #4 : 05.08.05 - klo: 23.35 »
joten kyse on ilmeisesti vain nopeudesta...  eikä siitä onko servo digitaalinen vai analoginen. Onko servon voimalla oleelista merkitystä asiaan ? Kyse on kuitenkin touring autoilusta. Pito on tietty kova asfaltilla koska G-voimat jyllää pienessäkin autossa.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
DigiServo
« Vastaus #5 : 06.08.05 - klo: 01.52 »
Digi- ja analogiservolla on se ero, että digiservo palautuu täysin samaan asentoon liikkeen jälkeen missä se oli lähdettäessä... Analogiservot taas saattavat heittää keskityksessä hieman. Näinollen digiservoilla saadaan auto tottelemaan hiuksenverran nätimmin ja tarkemmin.

Myös nopeutta ja vääntöä digiservoissa on enemmän kuin analogisissa.
Useimmissa analogisissa servoissa joutuu tinkimään joko nopeudesta tai väännöstä halutessaan enemmän toista niistä.
Jos tourinkiin meinaat servoa vaihtaa, niin kannattaa hommata väh. 0.15s nopeudella oleva vähintään 3kg vääntävä servo. Mitä pienempi nopeus ja suurempi vääntö sen parempi. (omassa touringissa käytän Futaban S9451 servoa (0.10/8kg) jonka varmasti monet huippukuskitkin on hyväksi havainneet)

Tuli jonkin verran asiaa.  :wink:  Toivottavasti siitä on jotain hyötyä :lol:
Xray

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
DigiServo
« Vastaus #6 : 06.08.05 - klo: 02.14 »
Oma kokemus on että digiservo on valovuoden tarkempi joka tilanteessa kuin analoginen... Toisaalta en ole koskaan ajanut huippu analogisella... Digiservot taas on aina ollu mulla parasta mitä saa.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
DigiServo
« Vastaus #7 : 06.08.05 - klo: 09.17 »
Joo eikä digiservon osto ole enään hinnastakaan kiinni, Futaban S3050 (6,5kg / 0,16sec) kuulalaakereilla ja metallirattailla maksaa vain 50€. http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/futaba/futaba_tuotesivut/s3050.htm
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
DigiServo
« Vastaus #8 : 06.08.05 - klo: 10.37 »
No, tuo on hitusen hidas. Parempi vaihtoehto ja hinnaltaan sama postikuluineen on Hitec HS-6965HB High Speed Digital Servo. Itse ostin tämän touring-autooni, ja maksoi postikuluineen kaikkineen 56,70 kotiin kannettuna. Nopeutta ja voimaa on riittävästi, 0,08sek/60ast / 8kg. Itse olen pitänyt tuosta servosta, ajaminen on helppoa, ohjaaminen tarkkaa ja nopeaa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa mece

  • Jäsen
    • Profiili
DigiServo
« Vastaus #9 : 06.08.05 - klo: 22.30 »
mistä noin halvalla sait?

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
DigiServo
« Vastaus #10 : 06.08.05 - klo: 22.51 »
Kauko-Idästä...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg