Kirjoittaja Aihe: HPI Cyber 10B  (Luettu 17441 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
HPI Cyber 10B
« : 09.09.09 - klo: 22.58 »
Tuolla Braman puolella puolella AiR sanoin hyvin että :
"Jos on jotain järkevää sanottavaa/kerrottavaa jo autosta, niin ei muutakun topikkia pystyyn!"

No en tiedä pystynkö tuohon mutta koitetaan ...

Linkki auton valmistajan sivuille :
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=100703&lang=fi

Papereiden mukaan vaikutti mielenkiintoiselta laitteelta. Kun viel selvis että HobbyLinnassa onkin näitä jo hyllyssä niin hieman Jonin kanssa tuumailtiin että otettaisko tuo kokeiluun. Joten meidän on tarkoitus koota auto ja koittaa ajaa tätä Raision Sähkö krossi radalla. (hiukan ehkä vertailla D4:ään)

Tää Caiperihän pitäis tulla sitten seuraavaksi autoksi Braman jälkeen kun alkaa hieman kerho kisailu kiinostamaan. Varsinkin kun osista on aikamoinen osa D4 WCE autosta niin niin ...


No enemmittä puheitta asiaan...

Paketin kun aukaisi niin tuli aikapaljon WCE:n osia vastaan joka hieman hämmästytti.
Kun kysessä on kuitenkin D4 verrattuna aika paljon halvenpi laite.

Diffit kasasin TUA:n kerho illassa kun piti samalla pitää "Diffi Koulu" ja näillähän esitys kävi sutjakkaasti. Diffin ruuvinakin oli peräti WCE:n 2,6mm joten sen puoleen ei pitäis olla ongelmaa.

Osat on HB/HPI tyylin mukaan hyvin pakattu pusseihin joista ne kyllä löytää.

Pikku osista vinkki että kun niitä otatte pussista pois niin ne kannataa saman tien laittaa johonkin pieneen muovi keppoon niin pysyy koonti järjestys hyvänä.
Sekä noita muovi osia kun otatte pois siitä isosta "säkistä" niin nekin kannattaa laittaa aina takaisin pahvi laatikkoon.
Lisäksi muovi osissa on aina numerot siinä "haravan juuressa" ja osa vieressä on se ohjeen mustassa pallossa oleva numero. Joten oikeat osat löytyy hyvin.
Ohjeessa on muuten nuo kaikki haravat näytetty muovi osista joten sitäkin kautta haravien tunnistaminen helpotuu.
Muovi osien irroitukseen tarvitaan pienet sivu leikkurit ja matto veitsi jolla tuon kannan ko osasta voi leikata nätisti pois.

Nää nyt Suomeen tulleet auto ei näköjään ole ensimäisten sarjojen autoja kun tässä paketissa oli jo muutama päivitys sivukin ja niiden mukaiset uudet osatkin (siis lisää WCE:n osia)

Muuten kokoomisen aloitus lähti kivasti käyntiin kun osat sopivat tosi hyvin paikoilleen.
Joten lisää seuravalla kerralla ...  ;)



« Viimeksi muokattu: 10.09.09 - klo: 07.53 kirjoittanut LasHi »
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #1 : 09.09.09 - klo: 23.17 »
Niin unohtui mainita että se mikä ehkä eniten kiinostaa niin tuo patteri tila on tässä autossa iso. Jopa nämä uudet isot kovakuoriset lipot mahtuu hyvin.
Myös se Nosram/Lrp 5300 kisa akku missä on ne "nystyrät" alla mahtuu paikoilleen...
Tiukka se on mutta menee.
No jos käyttää niitä 5000 lipoja joissa on valmiit virta ja tasurin  johdot niin silloin ehkä joutuu noista kohdin hieman hiomaan muovia pois mutta jahka kokoonpano etenee niin katsotaan tarkemmin kuinka käy.
Sekään pieni hiominen ei ole ongelma kun akku kotelon päissä on muovia aika paksulti tuossa kohtaa missä nuo akun johdot on.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #2 : 09.09.09 - klo: 23.29 »
Mielenkiintoinen laite. Onkohan tässä vaihtoehto DurgaR:lle?
Hinta ainakin on siedettävämpi  :roll:

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #3 : 10.09.09 - klo: 08.29 »
Löytyi linkki RCtech sivuilta joissa on jo tälläinen auto saatu ajo kuntoon:
http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/284709-hpi-racing-cyber-10b.html

Tarina on Lontoon kielellä mutta kuvat on hyviä.
Tämä vaan siksi kun tälläinen vanhempi harrstaja kun autoa kasaa niin aikaa meneeeee....
Vaikka onhan tuossa linkin mukaan mennyt 10 päivää.


Sekä innokkaimille löytyy jo kisa SetUppejakin oOplen sivuilta :
http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=25685
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #4 : 10.09.09 - klo: 10.31 »
Ainakin, kun noita RCTechin juttuja lukee, niin omistajat vaikuttaisivat aika tyytyväisiltä.
Ymmärsinkö oikein, että auto tulee ilman slipperiä? Tämä auto on aika kova kilpailija Durgalle.

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #5 : 10.09.09 - klo: 10.48 »
Juu auto tulee ilman slipperiä. Mutta meillä on tarkoitus koittaa mitä toi kulkee ja kasaan auton varmuuden vuoksi WCE:n slipperillä. Raision rata on kyllä hiekka rata niin sillä voiman siirto saattais kestääkkin ilman slipperiä mutta me ei oteta sitä riskiä...
hmmm ... ainakaan vielä ...  ;)
Autoon löytyy Cyberin oma optio osa slipperi joka on ilmeisesti halvempi kuin tuo WCE:n osa. Syynää on kun WCE:n koko setissä on myös yksi keski akselin vetari mukana sekä muuta tilkettä ja Cyberin omassa niitä ei ole.
Niin juu ja WCE:n osat on vielä väärän värinenkin ... ;)
Cyberin omat optio osat on Oranssin väriä ja WCE:n osat purppuuran värisiä.
Linkeisä näet eron :

Cyber :
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=100888

D4 WCE :
http://www.hbeurope.com/piw.php?partNo=61587&lang=en

Edit: Niin tarkoitus on myöhemmin ajaa tuolla alkuperäisellä "kiinteällä slipperillä" jos vaan syksyn ajo kelejä riittää.
« Viimeksi muokattu: 10.09.09 - klo: 10.54 kirjoittanut LasHi »
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #6 : 10.09.09 - klo: 11.31 »
Tämä ei liity aiheeseen, mutta missäs raisiossa on tämä sähkökrossirata? Satun tietämään Turussa vaan Jyrkkälän radan, mikä on vissiin polttisrata. Itselläkin olisi jonkinasteista kiinnostusta hankkia sähkökrossari, mutta toistaiseksi on vielä jäänyt. Voisi käväistä Raisiossa kattomassa millainen rata siellä on.

Googleakin vaivasin, mutta tulosta ei syntynyt, kuin jotain vanhoja keilahallin alakertajuttuja.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #7 : 10.09.09 - klo: 12.31 »
Odotan mielenkiinnolla testejä. Itsellä pohdinnassa nelikko krossari ja live kokemukset kelpaavat ennemmin kuin painettu sana :grin: 

Tästä radasta ei olla huudeltu rc10:llä. Koska rata on vähän keskenkin vielä. Meitä on pieni ryhmä pienoisautoilijoita Raision urheiluautoilijoissa ja teimme ns. radan Raisioon hyvinkin nopealla aikataululla. Rata ei ole varsinaisesti valmis ja myöskään ei ole savipintainen kuten yleensä. Tämä johtuu pelkästään siksi, koska työt aloitettiin sen verran myöhään tänä vuonna ja hiekka/kivituhkaseos antaa anteeksi kosteutta syksyllä. Toisin sanoen pinta kuivuu hyvinkin nopeasti ajokelpoiseksi jo samana päivänä. Ja ydinporukalle ajaminen on pää-asia samanhenkisten kanssa.
Kuvia ja lisää informaatiota toiminnastamme löytyy linkistä, http://mcdfinland.foorumi.eu/viewforum.php?f=28
« Viimeksi muokattu: 10.09.09 - klo: 12.34 kirjoittanut jaan »

Poissa Masse_19_11

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #8 : 10.09.09 - klo: 13.38 »
Ai Raisiossa on RATA!! Vau oon luullu et jyrkkälä on ainoo krossirata täällä lähellä. Voisi joskus käydä rustlerin kanssa koittamassa  :lol: Ei mutta hieno homma toi rata, vaikkei ehkä ihan valmis olekkaan. Ja ettei nyt ihan oftopiciksi menisi niin toi cyberi alko vähän kiinnostamaan.
Rustler VXL | Hpi sprint 2 flux | Futaba 3pm 2.4ghz | 2S & 3s Lipo |

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #9 : 10.09.09 - klo: 23.17 »
Taas on hieman edetty ...

Diffien kasauksessa ei ollut mitään ihmeeleistä kunhan vaan katsoi tarkaan mitkä osat kuuluu mihinkin, etu ja taka perä kun on kuoriltaan erillaiset.

Tällä kertaa ihmettelin noita keski akselin vetareita. Nuo ovat ns. koiran luita ja tuon WCE slipperin kanssa näytti että vetarit saattaa tulla pois paikoiltaa tai ainakin on hyvin lähelle….
No slipperin molempiin päihin laitoin 2-3 mm pätkän polttiksen polttoaine letkua ulostulon sisälle niin vetari pysyy paremmin keskellä.

Muuten tuon Spurrin pöly suojan kanssa tein pientä askartelua ja tais olla niin että se on vaan tarkka laittaa paikoilleen kun uusinta kasaus meni hyvin. Joten kun nuo slipperin tuet laittaan alussa paikoilleen niin niitä  ruuveja on turha kiristää alussa. Tekee sen sitten kun laittaa kannen osat kiinni niin nuo pukit hieman ”elää” niin saa helpommin sen kannen paikoilleen.

Vetareja kun kokosin tein taas sen normaalin dremelöinnin sille tapille kiristys ruuvin kohdalta.
Hiottava osa ja kohta näkyy hyin tästä linkistä :
http://www.hpiracing.com/walkthroughs/rebuild-cvd.htm

Mutta nyt löytyi jo selkeä halvennus….
Vetareissa ei nimittäin ollut Hot Bodies kaiverruksia …  ;)

Hubit ja C-palat on erillaisia kuin D4:ssä mutta tuki varrat taas aivan saman näköiset. Joten jos haluaa jossain vaihessa linkkeihin enemmän säädettävyyttä niin D4:n hubit ja C-palat voi tuohon laittaa.

Muuten etupäästä tuli oikein hyvä ja herkkä kun sen sain kasattua.

Vanttien kasaukseen löytyy sitten sovite pala koka sopii vantin päähän ja tuohon ”ristikko avaimeen” jolloin vanttien kasaus on helppoa.
Tein ne aika tarkaan ohjeen mukaisiksi kun HB tapaan ne tulee yleensä melko lähelle oikeaa.

Autoa kasasin koko ajan ns paketti SetUppiin mutta eipä siinä isoja eroja ollut havaitttavissa meidän D4:ään nähden.

Autossa kun on paljon muovi osia niin kannattaa pitää maltti käsissä kun osia ekaa kertaa kiristelee. Pitkät ruuvvit kuumenee ylättävän paljon kun niitä reippaasti kääntää ja sehän tietty pehmittää myös muovia.
Joten itse tein lopullisen kiristyksen vasta ”hetken päästä”.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #10 : 11.09.09 - klo: 23.29 »
Taas jatkuu…

Nyt on autossa jo sähkötkin jo paikalla. Moottorin pinjonin ja spurrin välyksen säätö on tässä näppärä kun tuossa on epökesko pala ja sille kiristin niin välyksen säätö on helppoa.
Sähköille oli hyvin tilaa ja jos on isompi säädin niin vastarille löytyy kyllä lisä tilaa moottorin puolelta.
Ohjaus geometria on näköjään todella samanlainen kuin D4:ssä. Otin nimittän servon suoraan siitä autosta ja kun sähköjä kokeilin niin keskitys on sama ja pyörien kääntö kulmat myös kun ratista kokeilee. Joten Ratin säätöihin ei tarvinnut koskea.

Akuiksi laitoin Yuntongin 5000 kova kuorisen akun ja se mahtui hyvin paikoilleen. Joutui jopa lisäämään kaks puolisella teipillä noita pehmustus kumeja jotta sai akun kivaan puristukseen.
Vaikka tuossa akussa on johdot sivuilla niin tuota akku koteloa ei tarvinnutkaan dremelöidä noiden johtojen kohdalta. Ainoastaan dremelillä hieman pyoristin akku kotelojen teräviä reunoja jotta nuo johdot pysyis paremmassa kunnossa.
Vasta jälki käteen huomasin että tuolla akulla saa poikittaisen tasapainon säädettyä kun akku kotelo on hieman pitkä. Nyt akku tulee keskelle autoa.

Iskareista tein jo etu iskarit ja nekin menee kasaan helposti. Kun männän on saanu iskarin varteen kiinni niin mäntää kannattaa kokeilla hieman iskarin rungon sisälle. Näin varmistut että ne liikkuu herkästi. Mulla jäi ainakin molempiin mäntiin kieman ”haravan kantaa” jonka sitten matto veitsellä varovasti poistin. Jonka jälkeen se liikkuui koko matkan herkästi ylös alas. Huom tippa iskari öljyä mäntään kun teet tämän.
Vertaisin noita iskareita tuolla paketti öljyillä D4:n  iskareihin joissa on 30w öljy sisällä. No näissä on ilmeisesti hieman isommat reijät kun tuntuvat hieman pehmeimmiltä mitä meidän D4:ssä on. Mutta autom omat renkaatkin tuntuu hieman kovemmilta mitä on nuo meidän kisa renkaat. Joten noilla mennään.

Kori kun vielä kuivuu yön yli niin pääsen sovittamaan sen paikoilleen ja kun nuo loput hommat saan aamulla tehtyä niin huomenna mennään radalle koittamaan kuinka peli kulkee.

Pysyis vaan sää nyt satamatta niin sit olis kiva ajella…  ;)

RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #11 : 12.09.09 - klo: 10.01 »
No niin, tiimin pihasudittaja on ottanut autosta jo sauh... siis eikun ensimmäiset tyypit pihalla ja kaikki tuntuu toimivan niin kuin pitää.

Täytyy varmaan vielä katsoa nuo pyörän kulmat tarkemmin mihin ne meni.

Sen jälkeen ei ole kuin tärkein homma enää jäljella eli teippien liimaus ...  ;)

Niin juu ja kuski täytyy kans herättääääää  ...
Ennen kuin lähdetään radalla ...  ;)


ps.
On tää kyl ollut mekaanikolle aika oma ehtoinen "polvi laukaus".
Yleensä ekat ajot tehdään hieman salassa ettei muut nää missä kaikissa kohdissa
auton kasaaja on töpännyt.
Mutta näillä mennään ja katsotaan mitä tulemaan pitää ...  ;)






RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #12 : 13.09.09 - klo: 20.27 »
Vihdoin päästiin ajalemaan autolla ja Jonin kommentti paketissa olevilla renkailla oli että tosi helppo ajaa. No auto ajeltiin eka akku vähän sisään ajoa kun voiman siirron osat oli aika tiukan tuntuisia sovitukseltaan.
Seuraavilla Lipolla sitten jo mentiin ”täyttä” ja edelleen kuski oli sitä mieltä että helppo ajaa mutta vauhdissa jää D4:lle. Kun auto oli vähän ajettu niin pistettiin kisa renkaat alle niin vauhti parani silmissä. Jolloin alkoi näkymään se että painoa täytyy lisätä taakse.
Joten tuumasta toimaan ja kun akku kotelossa oli tilaa niin kotelon perään tais lopulta mennä 70-80 g lyjyä ja auton käytös parani selkeästi.
Päivän viimeisen akun jälkeen Joni totesikin että nyt ollaan D4:ää niin lähelle että ei oo tosikaan. Harmi vaan että näitä Rob… pondereita ei ollut yhtään ylimääräistä tällä kertaa niin olis nähnyt kuinka lähelle oltais päästy.

Noin sivusta kun katsoin niin silmämäärin ajo oli hyvän näköistä ja jos siinä jotain eroa oli niin ehkä D4 vaimentimet hoitaa homman hieman paremmin kuin nuo Cyberin vaimentimet….
No voi olla että hieman jäykempi öljykin keulaan olis auttanut…

Joten meidän kannalta mielenkiintoinen testi ja jos ens viikon vaihteessa vielä keliä pitään niin voidaan hieman tuota vaimennusta vielä kokeilla muuttaa.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #13 : 13.09.09 - klo: 20.45 »
Tämä on kyllä mielenkiintoinen auto. Itsellä on polte kovasti 4veto autoon. Asson käyttäjänä B44 olisi mukava, mutta hinta on autosta aika suolainen. Cyberissä kiinostaakin juurikin tuo huokea hinta, ja kun kommentteja on tässä lukenut niin autohan vaikuttaa todellakin hyvältä. Onko tästä autosta ihan kisapoluille? Onko autossa jotain heikkoja kohtia jota olisi syytä heti päivittää ? Hieman kolmen vaiheilla tässä ollaan, eli kyseinen Cyber tai jos muutaman kympin laittaisi lisää niin voisi laittaa Schumacher Cat:in, myös Durgaa on tullutr katsottua
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #14 : 13.09.09 - klo: 22.07 »
Heikoista kohdista en osaa näillä akku määrillä sanoa mitään mutta voiman siirto on kuitenkin pää asiassa D4 perua joten se taitaa olla suht hyvä.

Soveltuvuudesta todelliseen kisa käytöön en uskalla sanoa vielä mitään. Kun ajetiin niin ei ollut ajanoton ponderia autossa niin ennen sitä en uskalla ”elvistellä” sen enempää mitä tuossa ylempänä lukee. Mutta kerho kisa tasolle tämä auto on tehtykkin joten ...

Niin auton parantelusta/päivittelystä seuraavaa :

Ohjausta ja tukivarsien toimintaa saa tietty tarkemmaksi sihimmaamalla tukivarsia ja ohjaus paloja näillä shimmeillä :
SHIM SET 3X5mm (M3X5X0.1-0.2-0.3mm)
http://www.hotbodiesonline.com/piw.php?partNo=72111&lang=en

Sekä pyörän akseleihin Z852 shimmejä :
http://www.hotbodiesonline.com/piw.php?partNo=z852&lang=en

Diffeihin jos laittaa B020 (5*8*2.5) laakerit niin niiden huolto vähenee.

Ohjauksen varsiin  jos laittaa B015 (4*7*2.5) laakerit niin ohjaus tulee tarkemmaksi.

Lisäksi tietty erillaisia iskarin öljyjä ja jäykempiä jousia. Auton mukana tulee muistaakseni HB mustat eli pehmeimmät jouset.

Mitä tulee tuohon WCE:n Slipperi tarpeeseen niin liukkaammilla radoilla  tarve on varmaan vähäisempi. Mutta jos todella kovaa on tarkoitus ajaa niin kaikilla kisojen kärki kuskeilla tietääkseni on säädettävä slipperi ... 

Ainakin Raision hiekka radalla me tullaan ajamaan tuolla originaalin ”kiinteällä slipperillä” jossain vaiheessa ja siitä myöhemmin.
« Viimeksi muokattu: 14.09.09 - klo: 12.30 kirjoittanut LasHi »
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #15 : 14.09.09 - klo: 12.31 »
Lisää vielä kuvia.

Kuvat on kyl otettu kamera kännykällä joten noi ei oo laadulliseti kovin hääppösiä.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #16 : 20.09.09 - klo: 12.00 »
Nyt päästiin vihdoin radalle sähköisen ajanoton kanssa ja pienien säätöjen jälkeen ajetiin kovempaa kuin mitä oli edelliset pohjat D4 autolla.

Set Uppia muutetiin paketin säädöistä lopulta niin että eteen tuli GS Racingin 35w öljyt ja lisäksi otetiin edestä ja takaa vaimentimet yläpäistään sisimpään asentoon. Perän korkeus oli minimissä ja keula tästä 1-2 mm ylempänä.

Pohjalevy oli mennyt jonkin verran naarmuille ja jos haluaa pitään sen hyvänä niin siihin voi tosiaan laittaa tätä :

http://www.hotbodiesonline.com/products/en/61526.html


Lisäksi kokeiltiin HB uusia Crossi renkaita. Jotta testi olis tosi kova renkaille niin rata ”tasoitetiin hiekalla” jonka seurauksena pito lähti radan pinnassa olevan irto hiekan tähden.
Joten sitten vertailtiin HoleShotteihin näitä uusisa renkaita :

http://www.hbeurope.com/piw.php?partNo=67777&lang=en
http://www.hbeurope.com/piw.php?partNo=67964&lang=en

Vaikka tuo etu rengas on aika matala kuvioinen niin se yllätti todella hyvällä ajettavuudella. Ohjaus oli koko ajan tarka ja autolla pääsi vielä tarkemmin ”mollan” viereen. Joten noilla renkailla ajetiin selkeesti kovenpi BestLäppi mitä vertailu renkailla.

Summana ei tuo Cyberi 10B nyt aivan D4 WCEn veroinen ole mutta yllättävän kovaa silläkin pääsee ja melkein suoraan paketti säädöillä.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa DTFin

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #17 : 20.09.09 - klo: 12.35 »
On kyllä siisti ja laadukkaan näköinen auto hintaansa nähden, mutta nuo iskaritornit ja tukivarret esim. näyttävät hieman rimpuloilta, mikä fiilis noista?
Pelkään pimeää, hämähäkkejä ja Vaasan radan triplaa!
Tamiya | Novak | Speed Passion | GM | Futaba | Savöx

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #18 : 22.09.09 - klo: 09.37 »
Niin tuskimpa noiden osien kanssa ihmeempää ongelmaa tulee.
Iskari torneista radalla kuultua : "aika tukevan tuntuiset nuo muoviset iskari tornit"
Tukivarret ja linkit on taas vastaavat kuin isossa veljessä...

Autopaketissa oli muuten mukana suojus kotelo spurrille ja pinjonille jota yhtenä päivänä kokeiltiin. Päivän ajojen päätteeksi siltä löytyi hieman pölyä joten aika tiiviin systeemin ovat saaneet tehtyä.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #19 : 24.09.09 - klo: 07.58 »
Noin tiedoksi että hän on palannut kotiin...
Eli Cyber on nyt nähtävänä HobbyLinnan Turun Voimakadun liikkeeseen. Jossa auto on "hypisteltävissä".
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #20 : 23.12.09 - klo: 21.16 »
mulla ois nyt tollanen vehje valmiina ja tarkoitus olisi ajaa turun uudella sisäradalla. oisko jotain vinkkejä säätöihin?
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #21 : 22.02.10 - klo: 23.33 »
auto tuli täälläkin kasattua. mutta jotain virheitä ilmeisesti tuli tehtyä. Eli siis rattaat pitää ihan älyttömän kovaa ääntä ja molemmat taka vetarit heiluvat edestakaisin todella väljän oloisesti ja toinen lähti jopa irti ihan kädessä kaasuttelemalla. Osaisiko joku kertoa mitä olen tehnyt väärin kun ohjeita selaamalla en mitään ihmeempiä virheitä löytänyt?
Edit: pistin tämän videon tuonne omat rcvideot topikkiinkin jo. Mutta osaako joku sanoa tuon perusteella mistä tuo rahina tulee joka kuuluu varsinkin videon lopussa? hobbylinnassa veikkasivat että johtuisi pinjonin ja spurrin liian pienestä välyksestä mutta voiko tuohon olla jokin muukin syy? http://www.youtube.com/watch?v=fF6OGbyHTaM
« Viimeksi muokattu: 23.02.10 - klo: 23.45 kirjoittanut Pete_69 »
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa PekkaN

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #22 : 27.02.10 - klo: 13.44 »
Täällä tuli Cyberi kasattua myös ja helmikuun olen autolla ajellut. Mun auto piti uutena aikalailla samanlaista ääntä kun ulkona testasin lumessa. Spurriratas vispasi oudosti vaikkei missään näyttäny olevan mitään vialla. Rattaan keskitys kuitenkin tasoittui aika pian ja kun vaihdoin uuden isomman pinionin, paha ääni hävisi kokonaan. Vaikea kuulla omaa autoa enää radalla muiden autojen seasta. Vanha pinioni oli sit ilmeisesti niin paljon äänekkäämpi. Nyt on paikalla spurrin tilalla slipperi ja tasaisesti ja äänettömästi pyörii. Isompi pyöriva massa tuntui vaan heti ajossa yllättävän voimakkaasti. Voimansiirto muutenkin tuntui vähän tiukalta aluksi mutta nyt se pyörii jo erittäin herkästi.

Eturipustukset on autosta hajoillu jo pariin otteeseen, mm. pyöränlaakeri ilmeisesti pyörän liiasta kiristelystä, tukivarren kiinnitys "helat"(suspension mount), alatukivarsi, raidetanko katkennut ja 1 muovi-iskari on haljennut. Sen jälkeen laitoin alumiini-iskarit tilalle. Muuten auto tuntuu erittäin hyvältä ja kestävältä, kun vertaa siihen millä viimeksi ajelin (15vuotta sitten). Tosin joidenkin osien ja ruuvien laadussa olis parantamisen varaan, mutta tämän hintaisen auton suhteen ei kannata niistä valittaa.

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #23 : 27.02.10 - klo: 14.25 »
tuo ruuvien "laatu" tuli täälläkin huomattua kyllä, osaisiko joku neuvoa tuota vetari asiaa vielä? vasemmalla puolella takana eikä edessä ole mitään ongelmaa, mutta oikean puolen taka vetari pomppaa pyörän puolelta pois ihan kädessä rengasta pyörittämällä. Yhden kierroksen verran pysyy nätisti paikallaan vielä, mutta toisen alkaessa pomppaa aina pois paikoiltaan.
Edit: meni ajatuksissa väärinpäin vasen ja oikea, eli siis oikealla puolella pysyy nätisti ja vasemmalla ei.
« Viimeksi muokattu: 27.02.10 - klo: 14.30 kirjoittanut Pete_69 »
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa PekkaN

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #24 : 27.02.10 - klo: 15.17 »
Oletko laittanu diffin kiristysruuvin päälle tulevan muovisen korkin (osa 100852)ja ne molemmat  silikooniset o-renkaat diffin ulostuloihin? Vai oliskohan diffi väärin kasattu? Mittasin ulkoapäin mun diffin ulostulojen väliksi 56,8mm. Korkealla maavaralla vetarit tulee melkein ulos mullakin, muttei kuitenkaan irtoa. Alumiiniset iskarit on mulla hiukan lyhyemmät joten se madaltaa mun autoa eikä vetarit tule niin helposti ulos.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #25 : 28.02.10 - klo: 02.30 »
noilla tavallisilla iskareilla kannattaa rajoittaa ulosjoustoa hieman niin ei käy noin niin helposti. Ja vetarin ulkopäähänkin laitoin sellaisen vaahtomuovipalan.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #26 : 01.03.10 - klo: 10.35 »
noista o renkaistahan se sitten kiinni oli, nyt pysyy ainakin toistaiseksi vetarit paikallaan vaikka toinen heiluu vieläkin todella väljän oloisesti edestakaisin (tiedän että kuuluu hieman heiluakkin) kiitokset teille avusta ja vinkeistä  :smiley:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #27 : 02.03.10 - klo: 20.14 »
noista o renkaistahan se sitten kiinni oli, nyt pysyy ainakin toistaiseksi vetarit paikallaan vaikka toinen heiluu vieläkin todella väljän oloisesti edestakaisin (tiedän että kuuluu hieman heiluakkin) kiitokset teille avusta ja vinkeistä  :smiley:

Mulla ei kyllä o-renkaat auttanut.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #28 : 03.03.10 - klo: 09.09 »
hmm. Onkohan noissa vetareissa sitten jotain "virheitä" kun toisilla ei tunnu olevan mitään ongelmaa ja toisilla taas isojakin ongelmia niitten kanssa, no kuitenkin kyllä nuo vetarit tuolla nyt ovat ainakin pysyneet sen vähän muutaman akullisen mitä olen ehtinyt autolla ajamaan. Nyt on vaan uusi "ongelma" tuli sillon autoa kasaessa ajatuksissani tilattua vähän turhan pieni pinjoni tuohon(23t) ja moottori lämpenee aika rajusti, laitoin eilen tilaukseen ohjekirjan suositusten mukaan 29 piikkisen pinjonin niin koitetaan jos sillä pysyisi lämmöt hieman miedompina  :tongue:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: HPI Cyber 10B
« Vastaus #29 : 03.03.10 - klo: 19.54 »
hmm. Onkohan noissa vetareissa sitten jotain "virheitä" kun toisilla ei tunnu olevan mitään ongelmaa ja toisilla taas isojakin ongelmia niitten kanssa, no kuitenkin kyllä nuo vetarit tuolla nyt ovat ainakin pysyneet sen vähän muutaman akullisen mitä olen ehtinyt autolla ajamaan. Nyt on vaan uusi "ongelma" tuli sillon autoa kasaessa ajatuksissani tilattua vähän turhan pieni pinjoni tuohon(23t) ja moottori lämpenee aika rajusti, laitoin eilen tilaukseen ohjekirjan suositusten mukaan 29 piikkisen pinjonin niin koitetaan jos sillä pysyisi lämmöt hieman miedompina  :tongue:

en tiedä, mutta pitäisikö olla sittenkin pienempi pinjoni? Itsekin olen tällainen noobie, mutta joku sanoi mulle että pienempi pinjoni=lämmöt ei nouse niin rajusti.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com