RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: KyPak - 27.08.08 - klo: 12.55
-
ERÄLISTAT - Gas Power Touring IV + Fin LS-5 SM IV
31.8.2008 Kouvola
Erä 1 TP-10
#22 Joni Hiltunen TUA
#47 Alexey Egorov RUS
#26 Matti Korvenmaa MikUA
#18 Aarre Sillanpää TamUA
#48 Aleksi Kaasinen UAU
#14 Boris Martynenko RUS
#50 Ville Rönnqvist MMRc
Erä 2 TP-10
#9 Alexandr Naumov RUS
#45 Sami Haapsaari TUA
#16 Risto Rönnqvist JärvSRK
#28 Niko Putkonen TamUA
#24 Olev Pihl EST
#44 Harri Kaasinen UAU
#19 Jarno Siltanen Jkl srk
Erä 3 TP-10
#5 Jomi Pulli KyPak
#8 Teemu Rytsy LMM
#12 Sami Munck TamUA
#7 Viljami Kutvonen UAU
#25 Joonas Holsti UAU
#30 Matias Kuusinen UAU
#55 Tomi Mairue SRC
Erä 4 TP-10
#11 Tony Raikas KyPak
#3 Sebastian Trzaska Jkl srk
#10 Daniel Kalves TamUA
#1 Pekka Koivula TamUA
#4 Teemu Saarinen HyUA
#6 Tom Kalves TamUA
#13 Janne Westerlund UAU
#2 Joni Minkkinen LMM
LS-5*
#1 Jerry Hellström UAU
#2 Erkki Kantanen UAU
#3 Pekka Heikkilä MäntsMK
#4 Marko Nurmi UAU
#5 Toni Pernu UAU
#6 Marco Käyhkö UAU
#7 Pasi Nevalainen UAU
#10 Veikko Jalas UAU
#11 Ola Pedersen UAU
#13 Kari Ikävalko UAU
#16 Veini Mäkinen JärvSRK
#18 Mikael Hellbom EPUA
#20 Jonni Kotola UAU
#24 Teemu Karvanen SaiKart
#25 Matti Iivonen KyPak
#28 Thomas Sojakka UAU
#31 Jari Virtanen UAU
#32 Tõnu Tooming EST
#35 Arto Heinonen UAU
#36 Kalle Lehto KyPak
*eräjaot tehdään lauantain kilpailun jälkeen. Kilpailijat jaetaan 3 erään
* * *
AIKATAULU - Gas Power Touring IV + Fin LS-5 IV
31.8.2008 Kouvola
Vapaa harjoitus (TP-10: 7 min, LS-5: 7 min)
erä vh1 vh2
Erä 1 (TP) 8:00 9:03
Erä 2 (TP) 8:09 9:12
Erä 3 (TP) 8:18 9:21
Erä 4 (TP) 8:27 9:30
Erä 5 (LS) 8:36 9:39
Erä 6 (LS) 8:45 9:48
Erä 7 (LS) 8:54 9:57
Ilmoittautuminen 10:00 mennessä
Tuomariston kokous 10:05
Ohjaajakokous 10:15
Alkuerät (Lämmittelyt 3 min. Erät TP-10 5 min ja LS-5 10 min)
Erä ae1 ae2 ae3
Erä 1 (TP) 10:30 12:00 13:50
Erä 2 (TP) 10:40 12:10 14:00
Erä 3 (TP) 10:50 12:20 14:10
Erä 4 (TP) 11:00 12:30 14:20
Erä 5 (LS) 11:10 12:40 14:35
Erä 6 (LS) 11:25 12:55 14:50
Erä 7 (LS) 11:40 13:10 15:05
Lounastauko 13:25 - 13:50
Finaalit
TP-10 1/4 B (3 + 10 min) 15:40
TP-10 1/4 A (3 + 10 min) 16:10
LS-5 C-finaali (3 + 15 min) 16:35
TP-10 SemiB (3 + 20 min) 17:00
LS-5 B-finaali (3 + 15 min) 17:30
TP-10 4 nop. harj. (10 min) 17:55
TP-10 SemiA (3 + 20 min) 18:10
LS-5 A-finaali (3 + 30 min) 18:40
TP-10 Finaali (5 + 45 min) 19:20
Palkintojenjako 20:30
Tervetuloa!
* * *
Edit: 29.8.: Finaaliaikatauluja muutettu peruutusten johdosta
-
Hitto, foreca näyttää 1 pisaraa sununtaiksi (klo 15) no, näillä korteilla mennään :undecided:
Jerzi
PS MInkälaista puffettia on tarjolla kisapaikalla nyt viikonloppuna :huh:
-
Hitto, foreca näyttää 1 pisaraa sununtaiksi (klo 15) no, näillä korteilla mennään :undecided:
Jerzi
PS MInkälaista puffettia on tarjolla kisapaikalla nyt viikonloppuna :huh:
Hyvin pienimuotoista: kuumaa makkaraa, kahvia ja pullaa. Johtuu henkilöstön vähyydestä ja olosuhteista vieraalla radalla.
-
HUOM!
Aikataulua on muutettu finaalien osalta.
-
Hienon näköistä meininkiä, juma että tekis viitosta mieli....
Kalle ajoi tasaisen tappavasti, vaikkei viitosautolla hirveästi taida kierroksia olla alla...
Myöskin Assoracingin vauhti jäi mieleen, varsinkin B-finaalissa.
Tästä päivästä jäi miinuksena mieleen lähinnä Jerzin uupuminen lähtöviivalta, teknisiä murheita vai mitä?...
Makkara ja kahvi perushyviä, ei ylläreitä sillä saralla. :mrgreen:
Tätä lisää, ehdottomasti!
-
Hienon näköistä meininkiä, juma että tekis viitosta mieli....
Kalle ajoi tasaisen tappavasti, vaikkei viitosautolla hirveästi taida kierroksia olla alla...
Myöskin Assoracingin vauhti jäi mieleen, varsinkin B-finaalissa.
Tästä päivästä jäi miinuksena mieleen lähinnä Jerzin uupuminen lähtöviivalta, teknisiä murheita vai mitä?...
Makkara ja kahvi perushyviä, ei ylläreitä sillä saralla. :mrgreen:
Tätä lisää, ehdottomasti!
Ei ollut vaan pidin pientä protesti tynkäää yllä jolla en saavuttanut muuta kuin se että en ajannut itse kisassa.
Jerzi
-
Järjestäjät toimivat erälistojen järjestämisessä tämän säännöissä olevan pykälän mukaan:
"Kilpailun järjestäjän tulee pyrkiä sijoittamaan uudet ja kesken kautta sarjaan ilmoittautuneet kuljettajat alkueriin siten, että kussakin erässä on mahdollisimman tasaväkiset kuljettajat."
Niin toimitaan kaikissa luokissa eikä kenenkään tulisi tästä vetää hernettä nenuun tai muuten olla turhan herkkähipiäinen :police:
Tuloksista voi päätellä, että järjestäjien erälistaratkaisu oli perusteltu.
-
Ei ollut vaan pidin pientä protesti tynkäää yllä jolla en saavuttanut muuta kuin se että en ajannut itse kisassa.
Jerzi
Juuri tällaista reilua urheiluhenkeä tämä laji tarvitsee! Tällaisen positiivisen kannustimen myötä saamme varmasti helposti lisää harrastajia mukaan! :grin:
Tämähän taisi olla se luokka, missä on todella rento meininki :roll:
-
Ei ollut vaan pidin pientä protesti tynkäää yllä jolla en saavuttanut muuta kuin se että en ajannut itse kisassa.
Jerzi
Juuri tällaista reilua urheiluhenkeä tämä laji tarvitsee! Tällaisen positiivisen kannustimen myötä saamme varmasti helposti lisää harrastajia mukaan! :grin:
Tämähän taisi olla se luokka, missä on todella rento meininki :roll:
Älä tule sekoilemaan kuin et tiedä mistään mitään tästä aiheesta. Ja asiassa ei ollut minkään valtakunnan urheiluhenkeä asiassa näin monen mielestä :evil:
Joten revi siitä.
Jerzi
PS Käy katsomassa kyseinen linkki ja katso ketkä ajavat 1 erässä ja tule sitten ihmettelemään mistä kenkä purista. HUOM J. Hovi Suomenmestari vuosimallia -07, eikä se Mustonen ja Myöhänenkään kovin hidaita ole YM kuljettajat siinä erässä :wink: Ja nämä olivat sentään SM kisat, ymärtääkseni viellä.
http://rc10.fi/index.php?topic=29920.0
-
Nyt Jerry valot päälle!!!
Listat tehdään suoraan SM pisteiden pohjalta!
Voit lopettaa ton jatkuvan itkemisen täällä foorumilla
ja vaikka keskittyä siihen valokuvaamiseen missä olet parempi
kuin pikkuautojen parissa. Säästyy monella hermot kun ei tartte
olla lukemassa sun avautumisia täällä!!
Ei ole muiden foorumilaisten syy jos sulla hissi ei ihan ylös
asti mene ja et ymmärrä perusteita millä erälistoja tehdään!
:police:
-
Tosta aiheesta on Jerry sun kanssa keskusteltu ennenkin ja tuohon pätee ihan puhdas ansaintalogiikka. Taidat olla vielä yksin koko asiasi kanssa. Toisessa luokassa ansaitut kannukset ei kanna pitkälle toisissa luokissa, lukuunottamatta paria kansaivälisesti asemansa ansainneet (mikä on taas ihan oikein). Itsekkin olen saanut "räimiä" TSP-10 luokan, mikä on mielestäni ihan hyvä juttu. (Itse asiassa olen räiminnyt sen kaksi kertaa :p ) Jos tämä asia on vaikea hyväksyä niin kannattaa etsiä uusi kilpaharrastus...
Jos tuloslaskian/erälistan laatian pitäsi ruveta miettimään joka jampan kisamenestys viimeiseltä kymmeneltä vuodelta niin listat ei tulisi ikinä valmiiksi. Tuo sähkötourigista tuttu ranking lista olisi oivallinen työkalu kaikkiin SM luokkiin jonka implementointia voisi kyllä päättävät elimet harkita.
-
Niin, Ongelmahan oli siinä että kakkoserässä oli henkilö, joka ei ollut ajanut erääkään kilpaa kyseisessä luokassa.
Jerry, joka muuten oli A-finaalissa tämän vuoden ensimmäisessä kisassa, oli rankattu huonoimpaan erään.
Pisteiden mukaan erien pitäisikin mennä.
PS. Jukka Steenari oli 2005 M8 lavangon SM-kisan ykköserässä.
-
Jerry hyvä,
eihän järjestäjien päätöksiin tietenkään henkilökohtaiset mielipiteet vaikuta...mutta jos teoretisoitaisiin vähän tätä asiaa, oletetetaan että kisajärjestäjien omat mielipiteet vaikuttaisivat erälistoihin, luuletko että joku negatiivisiä tuntemuksia herättävä henkilö pääsisi ajamaan ollenkaan...
...harmi kun nykyään KITI-aikana ei pääse raakkaamaan osallistujia puutteellisten ilmoittautumisten takia (suosittua "rajatapauksissa" esim. jm-kisoissa ennen KITI-aikaa)
-
Niin, Ongelmahan oli siinä että kakkoserässä oli henkilö, joka ei ollut ajanut erääkään kilpaa kyseisessä luokassa.
Lauantain kilpailussa oli ihan sama tilanne.
Tuolloin oli 2.erässä ainakin kaksi uutta kuljettajaa, toinen ajoin elämänsä ensimmäisen LS-5 kilpailun, toinen ajoi vuoden ensimmäisen kilpailun.
Kukaan ei protestoinut??
-
mä protestoin, mut kukaan ei kuullut, koska olin himassa
-
Kuljettajat jaetaan alkueriin ensimmäisessä osakilpailussa edellisen kauden sarjatulosten perusteella ja kauden aikana sarjapisteiden mukaan. Kilpailun järjestäjän tulee pyrkiä sijoittamaan uudet ja kesken kautta sarjaan ilmoittautuneet kuljettajat alkueriin siten, että kussakin erässä on mahdollisimman tasaväkiset kuljettajat.
Aamen... (Jarkko olikin tästä jo oivallisesti maininnut)
Kukin ajaja saa osallistua vähintään kolmeen (SM, NM) alkuerään, joissa ajaa (radasta ja kierroslaskentalaitteistosta riippuen) kerrallaan 5 -15 mahdollisimman samantasoista ajajaa.
Se että miten tuo Tammisaaren M8 lista tähän LS-5 luokan eräjaotteluun liittyy on sitten aika hatara. M8 sarjasääntö ei ota mitään kantaa erälistajaotteluun, ainut maininta löytyy sääntökirjasta. En olisi kyllä aiheeseen liittyvään keskusteluun ottanut osaa jos tuo M8 viittaus olisi jäänyt pois... (Kun mulla ei ole tarvittavia välineitä ottaa kantaa LS-5 luokan asioihin)
Valtameren kokoinen kyynel...
-
(Kun mulla ei ole tarvittavia välineitä ottaa kantaa LS-5 luokan asioihin)
Valtameren kokoinen kyynel...
Älä iso mies itke, autamme sinua mielellämme korjaamaan tuon pienen puutteen autovalikoimassasi :mrgreen:
-
Älä iso mies itke, autamme sinua mielellämme korjaamaan tuon pienen puutteen autovalikoimassasi :mrgreen:
Tää oli hyvä läppä Mikke, varmasti autat... Voin antaa rouvani numeron niin sulta tulee valtameren kokoinen kyynel :mrgreen: :mrgreen: