Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - moti

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 12
91
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 11.04.13 - klo: 16.55 »
Moi

Radan tärkeimmät säännöt:
- Kesäkaudella radalla voi ajaa joka päivä 8-22 välisen ajan
- Ajaa saa vain sähköautoilla max. 1/10 kokoluokka
- Käyttäytykää fiksusti ja tervettä maalaisjärkeä käyttäen
- Radan tulee jäädä ajon jälkeen vähintään samaan kuntoon kuin tullessasi ajamaan
- Harava pysyy jokaisen harrastajan kädessä! (Ei ne montut ja urat itseksiin täyty)
- Ajaminen ei maksa mitään. Toivottavaa on, että harrastajat pitävät oma-aloitteisesti huolta radasta.
- Rataprofiiliin EI SAA tehdä muutoksia

Muistakaa että rata on 100% harrastajien ylläpitämä ja kustantama, joten toivomme ja pyydämme kohtelua sen mukaan.

Siinä liuta "sääntöjä", mutta käytännössä ajaa saa koska haluaa ja on toivottavaa että siivotaan jäljet, kun lähdetään radalta.

Kannattaa käydä lukaisemassa myös http://riihimaenpaklubi.net

-Virtanen

Tervetuloa

92
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 10.04.13 - klo: 14.12 »
Arvon harrastajat.
Kesä tulee ja poltteet ajamaan on kovat mutta:

RATA PIDETÄÄN SULJETTUNA SIIHEN ASTI, ETTÄ SE ON KOKONAISUUDESSAAN KUIVA!!

Informoimme täällä kun radalla voidaan kausi aloittaa.

Pyrimme myös ensitilassa tilaamaan radalle lisää tuhkaa, jotta baanalla on kiva ajella.

P.S. Halukkaat tuhkakuormaan osallistujat voivat ilmoittautua.

-Virtanen

93
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 11.03.13 - klo: 22.15 »
Sen verran täytyy korjata, että nuo 3s akut eivät sovi tuohon 4wd buggyyn. Sähköosat kestää vain 2s akkujen jännitteen ja fyysisesti 3s akut eivät ole sopivat autoon, koska auton akkupaikka on tehty 2s akuille.

Akuiksi kannattaa katsella näitä kovakuorisia akkuja jotka ovat ehdottomasti krossipuolelle suositeltavammat. Esimerkiksi:
http://fi.eurorc.com/product/532/gens-ace-5000mah-50c-74v-lipo
http://fi.eurorc.com/product/534/gens-ace-4000mah-74v-25c-lipo

-Virtanen

94
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 13.02.13 - klo: 11.58 »
Nostetaanpa aihetta taas näkyville vaikka talvi pitääkin rataa vielä otteessaan.

Rata on edelleen hengissä ja sitäkin olisi tarkoitus kehittää tulevana kesänä.

Uudet kuskit ja ne joita aihe kiinnostaa olkaa toki yhteydessä meihin, joko täällä foorumilla tai riihimaenpaklubi@gmail.com

Rata on avoin kaikille, jotka osaavat siellä käyttäytyä.
Radalla saa käydä koska tahansa ajamassa (järjellisinä aikoina ja kunhan ei häiritse naapureita).

Rata on ainoastaan sähköautoille tarkoitettu vieressä olevan koirapuiston ja asutuksen takia. Polttiskuskit älkää ryssikö radan olemassaoloa suututtamalla koiraihmisiä tai lähialueen asukkaita.

- Timo Virtanen

95
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 09.02.13 - klo: 09.33 »
Crossin servokiinnikkeiden käytön syy on täysin ulkonäkö kysymys. Jätin pois sähköjen asennuslevyn ja ts4:n omiin servokiinnikkeisiin on lovettu kolo sille levylle, joka ei omaan silmään näyttänyt hyvältä niin ostin nuo tuupin kiinnikkeet tilalle.

Se mitä ruuveihin tulee niin ostamalla vain kovempia ruuveja tilalle niin pärjäät hyvin. Ja säästät rahaakin todennäköisesti. Itse olen ostanut paikallisesta ruuvikaupasta ja esim. Eurorc:n myymiä ruuveja. Tärkeää on että ruuveilla on paremmat lujuuslukemat, kuin alkuperäisillä. Omassakin TS4:ssa tuli vielä joissain pusseissa vanhoja ruuveja, jotka vaihtelin pois kasatessa. Oman sarjan ruuveista kumminkin 85% oli jo uusia kunnollisia eli tehtaallakin on tajuttu orginaali ruuvien olevan ihan kuraa.

-virtanen

96
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 08.02.13 - klo: 18.18 »
Pääsin jatkamaan auton kasausta taas ja sain sen nippuunkin jo. Tässä vielä muutama kuva ja vähän löpinöitä.

Innostuksissani jäi ottamatta kuvia tukivarsien asentamisesta, mutta sanotaan näin että uudet tukivarret olivat erittäin vakuuttavat asennettuna. Tukevuus ja tarkkuus on paremmat kuin alkuperäisissä.
  Samaan syssyyn ruuvailin sitten nuo uudet linkit vantteihin. Mittailin ja tulin siihen tulokseen, että nuo 5,8mm linkit ovat 2,5mm lyhemmät kuin alkuperäiset. Eli ohjeen antamiin vanttien pituuksiin, kun lisäsi yhteensä 5mm päästiin lähelle samaa pituutta mitä orginaalivanteilla.

Hubien ja vetoakseleiden kasaamisesta ei paljoa ole kerrottavaa, koska vetoakselit tulevat valmiiksi koottuina. Laakerit paikalleen. Ei sen kummemmin mainittavaa..


Etu ja takapuskurit ainakin itsellä kesti käyttöä viime kesänä joten en nähnyt mitään tarvetta keittää osia tai modata sen kummemmin. Kääntely ja vääntely jopa antoi kuvan, että ovat jopa tässä uudessa hieman enemmän flexaavammat, kuin viime vuotisessa versiossa.

Lopputuloksena auto alkaa näyttämään jo tunnistettavalta.


Seuraavaksi oli vuorossa iskunvaimentimien kasaus. Ei myöskään meikäläisen suurinta herkkua, mutta TeamC:n alumiinivaimentimet ovat olleet positiivinen yllätys. Vaimentimet ovat helpot kasata ja omien kokemuksieni mukaan myös pitävät öljyt sisällään, joka on harrastajan näkökulmasta erittäin positiivista.

Kuva kasasta osia:


Monta osaa jalostettu neljäksi kokonaisuudeksi:


Sitten vielä vaimentimet kiinni autoon. Tässä kohtaa varmaan joku huomaakin, että olen jättäny sähkölaitteiden asennuslevyn pois ja servokiinnikkeiksi olen vaihtanut 2wd autosta osan http://fi.eurorc.com/product/42/teamc-servo-plate-2.



Loppuun vielä pari kuvaa:





Näillä eväillä jäämme odottelemaan kesää ja Klubin radan lumien sulamista... Kyllä se kesä sieltä tulee uskokaa pois...

-Virtanen

97
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 06.02.13 - klo: 13.48 »
Ajoin itse viimekesänä TS4:lla ja autosta jäi sen verran hyvä vaikutelma, että päädyin ostamaan uuden vastaavan vanhan auton päädyttyä harrastajakollegalle käyttöön.

Positiivisesti olen yllättynyt siitä, että materiaaleissa on havaittavissa materiaaliparannuksia, sekä aikasemmin tässäkin aiheessa mainitut parannetut ruuvit ovat positiivinen yllätys verrattuna vuoden vanhaan autosarjaan.

Tähän uuteen autoon on tarkoitus jo rakennusvaiheessa päivittää muutamat osat joita vuoden aikana autoon on tullut.
Uudet järeämmät tukivarret eteen ja taakse
http://fi.eurorc.com/product/3382/teamc-front-lower-arm---heavy-duty--
http://fi.eurorc.com/product/3383/teamc-rear-lower-arm---heavy-duty--
Tukivarsiin on selkeästi lisätty materiaalia ja samoin sormituntumalla muoviseos on eroavaa. Kuvassa vasemmalla HD tukivarsi ja verrokkina vakio.



Samoin on tarkoitus kasata auto  5,8mm palloilla ja linkeillä. Näitä kasatessa on hyvä huomioida, palloja varten tarvitaan ylimääräisiä ruuveja jokaista palloa kohden. Samoin myös linkki on hieman lyhyempi, kuin alkuperäinen pallokuppi joten ohjeen linkkien pituuksien kanssa täytyy olla tarkkana. Kiusallista myös että osat tulevat 10kpl pusseissa eli yhdet pussit eivät riitä koko auton päivittämiseen vaan niitä tarvitsee ostaa kaksi pussia molempia, mutta kaippa niitä varaosia saa pakissa olla.
http://fi.eurorc.com/product/3384/teamc-58mm-ball-stud-10pcs
http://fi.eurorc.com/product/3385/teamc-58mm-ball-end-10pcs

Edellisessä autossa huomasi, että kivituhkalla ajo söi nopeasti accermantangon väljäksi, joten alkuperäinen väistyy alumiinisen tieltä heti alkuun.
http://fi.eurorc.com/product/1283/teamc-steering-plate

Näistä lähtökohdista on hyvä lähteä autoa kasaamaan ja suhteellisen nopeasti kasaus eteneekin iltaisin, kun pari tuntia kerrallaan autoa ehtii tehdä.


Tästä kasaus lähtee. Pienoinen pettymys oli ettei spurrin alle ole pohjalevyyn päivitetty reikää, josta pääsee ei toivotut ainekset pois vaan se täytyy tehdä itse.


Nopeasti ensimmäisen pussin osat kiinni ja pohjalevyn puukottamisen kimppuun.


Reikä näiverretty. Eihän siitä siisti tullut, mutta ajaa asiansa.


Seuraavaksi diffien kasailu. Näistä on paljon puhuttu ja niiden kestävyydestä, mutta itsellä ei mennyt viimekesänä yksiäkään rattaita radalla ajaessa, joten siihen en ota kummemmin kantaa. Itse en niin perusta diffien kasaamisesta, koska ihan selkeesti on liian isot sormet näiden näpertämiseen. Onneksi ei tarvitse useasti tehdä. Huomioitavaa oli että spurri oli saanut myös päivitystä materiaaliin ainakin hypistelyn pohjalta.


Ja sama kasa nipussa. Diffit täytin ohjeiden mukaan eli 30k eteen&keskelle ja taakse 10k öljyt.


Diffit paikalleen ja kotelot kiinni. Positiivinen seikka tässäkin, diffikoteloiden valu on selkeästi tarkempi ja laakerit napsahtivat tarkasti paikalleen ja ohjeiden mukaan tehty shimmaus tuntui sormituntumalta hyvältä, kun aikaisemman sarjan kanssa joutui shimmausta hieromaan jonkin aikaa.


Sitten ohjausvivut ja ylädekit paikalleen. Tämä vaihe on lähinnä vain ruuvaamista. Iskaritornien kiinnikkeiden kanssa täytyy olla tarkkana, jotta menevät oikein päin.


Katsotaan taas parin päivän päästä jos olisi autoa saatu eteenpäin. Mielenkiinnolla odotan, uusien tukivarsien ja pallolinkkien tarkkuutta kun ovat kiinni autossa.

-Virtanen

98
OT , mutta välikommenttina täytyy kyl heittää, että Liukkonen ja Tölli tullut näin vuodesta 08-> eteenpäin edustajina tutuiksi ja molemmat kyllä erittäin asia miehiä.
Mutta hauskintahan tässä on se, että piirit on kovin pienet hifipuolen pitkäaikaisten myyjien kesken :D

-Virtanen

99
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 13.09.12 - klo: 15.54 »
ei ole ajoja tänään. Baana sen verran märkä jotta turha edes yrittää.. Lammikoittain vettä -moti

100
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 13.09.12 - klo: 15.06 »
Meikäläinen siirtää pikkusen radalle laskeutumista mikäli täs nyt sää ei muutu

ELI KORJAUS AIKAISEMPAAN RADALLE  EHKÄ KLO17->

101
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 13.09.12 - klo: 14.59 »
n. klo16 ->

102
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 12.09.12 - klo: 17.34 »
Säistä riippuen myös itse meinasin laskeutua radalle.

Nappaan tuuppicrossin toiseks autoksi mukaan niin saadaan tuuppei hyvin radalle

-moti

103
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 01.09.12 - klo: 20.26 »
Tere. Kiitos kehuista. Ajojen jälkeen olemme yleensä haravoineet booreja tasaisemmaksi ja sitten jos into riittää niin alueelta löytyy myös jyrä millä voi myös ennen ajoa vähän lanailla niin krossi menee paremmin. Talkoista ollaan tiedoiteltu täällä foorumilla silloin kun on isommat pirskeet tiedossa. Mutta haravalla ja lapioilla selviää pitkälle. -Virtanen

104
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 30.08.12 - klo: 12.33 »
Ajv on täysin oikeassa, jotta uudet harrastajat ovat tervetulleet radalle. Noudattakaa radan sääntöjä niin rata pyayy tulevaisuudessakin avoimena kaikille.  Radalla on lähinnä kaksi sääntöä. 1. 1/10 autot ja siitä pienemmät ovat ainoat sallitut 2. VAIN Sähköautoilla ajo sallittu !! Käyttäkää maalaisjärkeä, pitäkää alue siistinä ja älkää suututtako koiraihmiaiä.. T:Virtanen

105
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 12.08.12 - klo: 15.07 »
Toivottavasti autot kestää niin kyllä meikäläinenkin sinne asti radalla.

mulla on tuuppi sc edelleen toimintakyvytön mutta tutkitaan tilannetta..

-moti

106
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 12.08.12 - klo: 13.49 »
Tänään sunnuntaina allekirjoittanut radalla suhaamassa n.15.30->

Nelkku SC ja nelkkukrossi kalustolla

-moti

107
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 06.08.12 - klo: 21.36 »
Totta kai mahtuu sekaan. itse varmaan iltapäivästä eli sinne 15--> radalle.

-moti

108
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 06.08.12 - klo: 17.08 »
Huomenna tiistaina ajopäivä. Iltapäivästä todennäköisesti on kuskeja radalla säävarauksella

109
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 05.08.12 - klo: 10.20 »
Itse olen yrittänyt autoa ulkoiluttaa radalla niin paljon, kuin vain vapaa-aikaa on liiennyt.
Auto on toistaiseksi ainakin osoittautunut luotettavaksi laitokseksi, koska enempää en ole saanut osia rikki kuin aikaisemmassa viestissä kertomani diffinulostulon(valmistusvirhe->takuu) ja puskurin kun möhelsin sen hyppyjä opetellessa (uusi puskuri on huomattavasti joustavampi eikä ole haitannut vaikka nokkaa tarjonnutkin maahan ensin).

Nyt autoa on pikkusen vielä säädetty ja vaihdettu järeämmät sähköt joten kulkukin on saatu kohdalleen. Auto toimii ainakin meidän radalla (kivituhka & savi) oikein mukavasti. Autoa pystyn vertaamaan lähinnä losin SCTE möhköön, joka kyllä on vakaampi ajaa, mutta TS4 pätkii kyllä mutkissa ohitse.. Eikä tuo TS4kään mikään levoton ole ajaa röykkyisillä suorillakaan.


110
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 02.08.12 - klo: 22.56 »
Tänään oli varsin hyvä päivä radalla. Saatiin koroke jo aivan loppusuoralle ja viheriöt leikattua.

Seuraavien sateiden aikana tai jälkeen pitäis käydä vähän tasailemassa harvalla, jotta saadaan baana kuntoon kun puitteet alkavat sitä jo olemaan.

111
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 02.08.12 - klo: 13.09 »
Rata auki. Viheralueet leikattu. Kelpaa taas harrastaa -moti

112
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 20.07.12 - klo: 11.00 »
Me riihimäenbaanalla myrkytetään pälkkää rataa ja radan reunoja jolloin rata pysyy rikkaruoho vapaana. Viheralueet leikataan leikkurilla. Myrkky leviää helposti 5l pumppuruiskulla. Meillä ainakin on hyviä kokemuksia siitä. -virtanen

113
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 15.07.12 - klo: 22.47 »
Saatiin tänään talkoissa meidän panssariestettä hienosti eteenpäin.
Pitäisi nyt kestää kovempaakin ajoa ja useampikin mahtuu ajaan kerralla :)





Viimeistelyt on vielä tekemättä, mutta pakko on laittaa projektikuvia näkyville.

114
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 01.07.12 - klo: 15.04 »
 baana on auki ja allekirjoittanut radalla

115
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 28.06.12 - klo: 23.43 »
Meikäläisellekin on kyseinen auto laskeutunut jo jokunen tovi sitten.  Auto oli nopeasti kasassa ja samalla tuli heti päivitettyä bigboret eteen ja taakse.  Kasauksessa ei paljoa ollut huomioitavaa paitsi tuo iskaritornien kiinnikkeiden "miina" eli tuli itsekkin laitettua alkujaan väärinpäin ja vasta radalla huomattiin, kun kori ei istunut edestä millään renkaisiin nähden. Positiivistahan tässä on vain se, että en ollut ainut joka kasasi auton noilta osin väärin  :cheesy:
Toinen oleellinen huomio ensimmäisen koeajon aikana oli auton kyky vetää kiviä (siis kokoajan) spurrin ja pohjalevyn väliin. Tämä ongelma kannattaa korjata heti poraamalla pohjaan spurrin alle muutama reikä jotta kivet pääsevät sitä kautta pois.

Autolla on ehditty ajamaan parissakin tapahtumassa joissa PA-Klubi on ollut osallisena. Ensimmäisessä tapahtumassa erään yrityksen henkilökunta ajeli putkeen n.2h   ja toinen tulikoe oli Puuhamaa-turnauksessa (omassa käytössä) oheisohjelmana, jossa autolla tuli ajettua tunneissa mitattava aika suurinpiirtein putkeen.

Puuhamaa-turnauksen ajot loppuivat kumminkin etudiffin toisen ulostulon antautumiseen. Tarkempi tutkiskelu paljasti, jotta ulostulossa oli ilmiselvästi jonkin sortin valmistusvirhe, koska ulostulo oli ainut jossa näkyi mitään kulumisen jälkiä.  Samalla kun purin auton etupään tuli tutkittua myös autoa muutenkin. Huomioitavaa oli myös se, että ainakin itsellä bigbore iskareiden kanssa autossa on takana liikaa ulosjoustoa. Tästä johtuen vetoakselit elää liikaa ja diffinulostulot on syönyt vetoakseleihin urat. Pari o-rengasta iskarinvarteen männän alle rajoittamaan ulosjoustoa luulisi korjaavan tämän ongelman.  Muuten hyvin pitkälti tarkempikaan tutkiminen ei autosta paljastanut kummempaa hälyyttävää kulumista missään tai vuotoja diffeissä. Diffikotelot ovat kuivat edessä ja takana. Samoin myös etudiffi oli tarkistuksessakin ihan täynnä kun avasin sen ulostulon vaihdon takia.

Ajoltaan kun autoa pystyn vertaamaan lähinnä Durangon ja Team Losin nelkkucorreihin niin harrastajan näkökohdasta TS4 tuntuu omaan lapaseen olevan autojen risteytys. Omalla baanalla ajettuna TS4 menee yhtä vakaasti kuin "möhkö" SCTE Losi ja toisaalta ketteryys tuntuu samalta mitä ekat kiepit Durangolla. Suurimmat erot toki siinä, että TS4:ssa huomaa sen keveyden verrattuna Losiin ja sitten kestävyyden verrattuna Durangoon.   TS4:nen tuntuu kallistelevan voimakkaasti ja alusta tuntuu kiihdytyksissä & jarrutuksissa nyökkivän/haukottelevan melkolailla. Nämä toki voivat olla ihan säätöjuttuja, mutta ei ole haitannut vauhtia ja pysynyt muiden vauhdissa niin en ole antanut haitata. Onpa ainakin realistisen tuntuinen  :cheesy:

Katsotaan mitä tapahtuu kun saadaan autoon lisää tunteja mittariin. Tällä hetkellä ainakin auto tuntuu hyvältä ostokselta.

Tuli sutattua korikin johon tuli kokeiltua paljon uusia juttuja itselle ja ei nyt ihan kauheesti tarvitse tarrjoja laitteeseen laittaa onneksi. 

116
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 10.06.12 - klo: 10.14 »
Tänään radalla uhmaamassa esteriä klo 13 -> sillee suurinpiirtein

117
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 07.06.12 - klo: 22.25 »
Huomenna perjantaina 8. kesäkuuta rata on kerhon omassa käytössä klo 16.30- 19.00.   

Tuona aikana radalla ei välttämättä pääse ajamaan mutta päivän ja klo 19 eteenpäin rata on normaalisti käytössä.

-Virtanen

118
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 27.05.12 - klo: 16.55 »
All right. nappaan möhkäleen myös mukaan

119
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 27.05.12 - klo: 14.46 »
molemmat crossit ja tuuppi sc?

120
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 27.05.12 - klo: 13.07 »
Olisko josku formuloiden jälkeen iltaajelua radalla ? Eli siinä kuuden jälkeen

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 12