RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Janne A - 07.08.12 - klo: 13.21
-
(http://gallery.neobuggy.net/2012Races-1/Euros/Track-Panoramas/i-xcBq8z5/0/M/Panorama2-copia-M.jpg)
Kuva: Neobuggy.net
Järjestäjän nettisivut:
http://www.wmw-fehring.at/ (http://www.wmw-fehring.at/)
Uutisia ainakin täältä:
http://www.neobuggy.net (http://www.neobuggy.net)
Tuloksia:
http://www.myrcm.ch/at/wmw/20120806_835512/EFRA-OR8IC/ (http://www.myrcm.ch/at/wmw/20120806_835512/EFRA-OR8IC/)
Suomalaiset kuskit:
AHONIEMI Simo
EKLUND Marko
HEINONEN Ari
HEINONEN Arto
LEINO Teemu
MÖRT Max
PELTOMAA Harri
QUAGRAINE Joseph
SALONEN Tomi
SILTANEN Jarno
VALTONEN Heikki
Jos joku löytää jotain videofeediä jostain, niin eikun linkit jakoon.
Siel näyttäs olevan tällä hetkellä vapaat harjoitukset menossa ja Jose ihan hyvässä vauhdissa.
-
Ainakin tuntuu livefeedi olevan totaalisen jumissa. Kohtapuoleen starttailee toinen reenikierros. Toivottavasti Artsikin ehtii hiittiin kunnolla mukaan. On se kumma kun on koko viikko aikaa mekata ja vielä edellinenkin päivä niin ...... ;)
-
Ainakin tuntuu livefeedi olevan totaalisen jumissa. Kohtapuoleen starttailee toinen reenikierros. Toivottavasti Artsikin ehtii hiittiin kunnolla mukaan. On se kumma kun on koko viikko aikaa mekata ja vielä edellinenkin päivä niin ...... ;)
Ei voi olla totta!
Eihän Ar2 jäännyt kuin korin leikkaus ennen kisoja.
Auto oli jo sunnuntaina valmis kisoihin.
Luulen että se on taas tempastellut kuin "keisari pingviini", pitkin varikkoa!!!
-
Joo juostiin ekaan heattiin täysiä... Ja juuri kerettiin Arton lähtöön... No ei siitä sen enempää... Kaikilla suomalaisilla meni ihan OK. Haettiin säätöjä ja katseltiin kuinka kovaa autoilla voi mennä... Kyllä täytyy sanoa että noi huiput menee kovaa... Hauska päivä oli tänään..aika iisi tahti 2 kertaa ajoa ja saatiin menemään koko päivä... Semmoista huomenna jatketaan treenejä... Pöly on huima...
-
Arto ja Henkka juoksi täysillä :grin:
-
ja Track-crew siivosi maanjäristyksen jälkiä koko yön :grin: :cool:
-
Josella ollut vauhti kohdallaan harjoituksessa:
(http://www.neobuggy.net/images/News/timedprac1.jpg)
-
Harjoituksen kympin sakki ja suomalaiset:
1 3233 GB-0383 96 BOOTS Elliot GB 8 5:00.504 (185) 8 5:02.840 (182) 185
2 F-130 F-130 63 AIGOIN Jérôme FR 8 5:07.271 (176) 9 5:37.483 (185) 185
3 F-660 65 SAVOYA Renaud FR 8 5:01.508 (183) 8 5:05.929 (176) 183
4 PT-51 16 MATIAS Miguel PT 8 5:13.729 (145) 8 5:02.285 (183) 183
5 E-300 E-300 36 BATLLE Robert ES 8 5:01.849 (182) 8 5:06.222 (174) 182
6 GB-0072 94 BLOOMFIELD Darren GB 8 5:08.253 (170) 8 5:03.827 (181) 181
7 GB-0138 101 CRAGG Neil GB 8 5:04.790 (181) 8 5:09.586 (168) 181
8 CZ-092 17 BAYER Martin CZ 8 5:07.092 (177) 8 5:04.638 (180) 180
9 FIN-135 53 QUAGRAINE Joseph FI 8 5:05.015 (180) 8 5:05.974 (175) 180
10 1286 D-127 78 RECKWARD Daniel DE 8 5:06.707 (179) 8 5:24.764 (95) 179
17 FIN-075 FIN-75 51 LEINO Teemu FI 8 5:07.945 (173) 8 5:14.604 (152) 173
33 FIN-158 54 SALONEN Tomi FI 8 5:19.664 (120) 8 5:12.712 (162) 162
49 FIN-59 FIN-59 52 HEINONEN Ari FI 8 5:22.772 (106) 8 5:14.945 (150) 150
81 FIN-87 60 SILTANEN Jarno FI 8 5:18.478 (127) 8 5:24.371 (97) 127
84 FIN-61 55 AHONIEMI Simo FI 8 5:18.864 (124) 8 5:22.860 (104) 124
95 FIN-58 FIN-58 56 HEINONEN Arto FI 8 5:25.952 (91) 8 5:21.472 (115) 115
125 FIN-230 Senior 58 VALTONEN Heikki FI 8 5:28.242 (81) 8 5:38.922 (54) 81
130 FIN-216 57 PELTOMAA Harri FI 7 5:02.709 (39) 8 5:30.572 (76) 76
136 FIN-229 59 EKLUND Marko FI 8 5:31.676 (69) 8 5:32.497 (69) 69
158 FIN-217 FIN-217 Youth 61 MÖRT Max FI 7 5:07.279 (33) 8 5:42.887 (49) 49
-
Tempalla ruokamyrkytys :shocked:
-
Ei oo selkeestikään nautiskellu tarpeeks vastamyrkkyä
-
Ei oo selkeestikään nautiskellu tarpeeks vastamyrkkyä
Olen aina sanonnut että sushi on pahasta :embarrassed:
Jerzi
-
Siitäkö se tuli? Tempalle parempaa vointia pikaisesti..!
-
Kivasti oli pariin alkuerään päässyt, Suomi veijarit samaan erään.
Näissä erissä ajaa Suomi poikia.
erä2. Leino
erä3. Salonen
erä4. Quograine & Ari Heinonen
erä6. Siltanen
erä9. Ahoniemi
erä10. Arto Heinonen
erä11. Eklund
erä13. Mört
erä15. Peltomaa & Valtonen
Juttelin eilen Arin kanssa ja oli ollut aika metsässä öljyt iskareissa (liian löysät öljyt). Kunnes ennen viimeistä treenierää oli kysynyt Ranskan Jerome Aigoinilta, hänen setupit? Ari pisti samat litkut iskareihin ja alkoi vauhtia löytyä, viimeiseen treeniin.
-
Tuloksista päätellen ja videon perusteella rata vaikuttaa niiiiiiin eurooppalaiselta. Jätkät nakuttaa samalla sekunttiluvulle kaikki kierrokset. En tiedä mitä kuskit paikan päällä tuumaa, mutta itse kaipaisin enemmän haasteellisempia ratoja.
Josella näyttää auto kulkevan!
Tsemppiä kaikille.
-
Ja kun yhtään enemmän on katsellut videoita lämppärikisoista ja sähkökrossista niin huomaa että rata on "helppo" mutta pienet virheet tuntuu kierrosajassa paljon.
Ja radassa on pari kohtaa jotka ovat todella kinkkiset.
Jokaisella videolla missä radasta on puhuttu, puhutaan samoista kohdista.
Mun mielestä rata näyttää hyvinkin haasteelliselta vaikkakin kaikki pikkunäppärät neppailut onkin jätetty pois.
Tuut edes ison hyndän alastulon pikkuisen ylipitkäks ja jäät kaverille heti metrin tai enemmän.
-
Suomalaisten sijoitukset 1 AE kierroksen jälkeen:
8 53 QUAGRAINE Joseph FI 8 5:02.483 (177)
15 52 HEINONEN Ari FI 8 5:05.711 (170)
33 55 AHONIEMI Simo FI 8 5:10.154 (152)
65 51 LEINO Teemu FI 8 5:15.288 (120)
103 56 HEINONEN Arto FI 8 5:21.283 (82)
104 58 VALTONEN Heikki FI 8 5:21.545 (81)
109 54 SALONEN Tomi FI 8 5:22.636 (76)
128 57 PELTOMAA Harri FI 8 5:29.415 (57)
129 59 EKLUND Marko FI 8 5:30.272 (56)
133 61 MÖRT Max FI 8 5:31.835 (52)
-
Missä Jare!?
-
Missä Jare!?
Hylättiin liian ison tankin takia.
-
Fufufufufu... Mistä sellasia ees saa. :D
-
Fufufufufu... Mistä sellasia ees saa. :D
Polttoaine tilavuuteen kun lasketaan myös letkut, jos menee 125ml yli niin tulee hylkäys. Jos laittaa liian pitkät letkut, niin helposti tuo tilavuus menee yli. Tankki taitaa normaalisti olla sen 123ml.
Driver Comment
SILTANEN Jarno E: 5:13.540 > 0:00.000 / 8 > 0
Jury Comments
Driver Comment
SILTANEN Jarno Fuel tank too big
-
Vaihtoiko letkut tai autoa kisaa varten? todella harmillista että näin kävi
-
Outo sääntö. Eihän tankki oo mitenkään liian iso kumminkaan. Sais sitte järjestäjä jakaa tankit ja oikeen mittaset letkut.
-
tuosta syystä tankeissa on mm. paikka ruuville, jolla tilavuutta voi hienosäätää.
Henk.koht. oon aina ollu sitä mieltä, että jos tankin koko on joku 0.1% suurempi kuin sallittu, siitä saatava hyöty on sen verran olematon, että kun ajaa yhden mutkan puoli metriä pitkäksi niin hyöty on menetetty. Fuilit ei kuitenkaa lopu kesken alkuerissä ja finaaleissa se eri ei missään nimessä ole 30-50sekuntia, niin ei sillä ylimääräistä kierrosta ajeta.
-
Outo sääntö. Eihän tankki oo mitenkään liian iso kumminkaan. Sais sitte järjestäjä jakaa tankit ja oikeen mittaset letkut.
Joo, mutta jos ko. sääntö puuttuisi, niin meno menisi aika villiksi.
-
Mutta johonkinhan se raja on kuitenkin vedettävä minkä yli ei mennä ja piste.
Mittalaitteilla helppo mitata tuo tasan millilitran tarkkuudella oleva.
Eli raja on se ja sillä selvä.
Jokainen säätää tankintilavuuden karvan alle ettei mene yli vahingossakaan.
-
Missä Q2:n viipyy???
-
Josehan vetää kuin miehet! 5. kokonaistilanteessa.
-
Jostain syystä ei mulla iankaan tulokset päivittynyt pitkään aikaan, mutta tässä Suomalaiset Q2:n jälkeen:
7 QUAGRAINE Joseph 8 5:02.483 (177) 9 5:32.558 (179) 356
33 LEINO Teemu 8 5:15.288 (120) 9 5:33.196 (177) 297
39 HEINONEN Ari 8 5:05.711 (170) 8 5:11.221 (114) 284
48 AHONIEMI Simo 8 5:10.154 (152) 8 5:11.741 (107) 259
73 SALONEN Tomi 8 5:22.636 (76) 8 5:06.545 (145) 221
95 HEINONEN Arto 8 5:21.283 (82) 8 5:12.992 (94) 176
125 VALTONEN Heikki 8 5:21.545 (81) 8 5:29.171 (45) 126
126 EKLUND Marko 8 5:30.272 (56) 8 5:18.907 (68) 124
130 MÖRT Max 8 5:31.835 (52) 8 5:19.833 (63) 115
141 SILTANEN Jarno - (-) 8 5:13.994 (89) 89
157 PELTOMAA Harri 8 5:29.415 (57) 6 4:11.346 (12) 69
Jose menee kovaa ja Teemullakin hyvä tulos Q2:ssa!
-
Videostream tämän päivän alkueristä:
1/8th Off Road Euros - Thursday Qualifying (http://www.youtube.com/watch?v=k-_Sa1_Dy3g#)
-
Noniin... näyttäis Teemukin saaneen nesteytyksen parempaan tasapainoon.
Mutta miksi Ari mummoilee?
Vai pitääkö vaan vauhtia piilossa :tongue:
-
Noniin... näyttäis Teemukin saaneen nesteytyksen parempaan tasapainoon.
Mutta miksi Ari mummoilee?
Vai pitääkö vaan vauhtia piilossa :tongue:
Miksi ei hoke ole ajamassa :D
-
Noniin... näyttäis Teemukin saaneen nesteytyksen parempaan tasapainoon.
Mutta miksi Ari mummoilee?
Vai pitääkö vaan vauhtia piilossa :tongue:
Miksi ei hoke ole ajamassa :D
voi olla monta syytä.
Ei ole tarpeeksi kova kuski.
On kipeä.
Pitää pitää pulju pystyssä.
Tai ei ole pärjännytvtarpeeksi Suomen kisoissa jotta olis paikan saannut.
Jerzi
-
Kuulin radalla et yks paikka olis jääny käyttämättä..
-
Nää kisat ja ylipäätään koko reissu ei ole ilmasia.
Eli rehellisesti sanottuna ei taloudellinen tilanne antanu periks.
Katsotaan josko ensivuonna.
Suomen kisoissahan mun naurettava tuuri jo tiedetään. Lopputulos on korkealla jos maaliin pääsee, mutta se on ollut kotimaan kisoissa jo useamman vuoden tässä luokassa naurettavan tuurin ansiosta harvinaista.
Ps: vai olisko Blaze ollut halukas sponsoroimaan vajaan touhutonnin :tongue:
-
Kuulin radalla et yks paikka olis jääny käyttämättä..
Suomi sai paikkoja B 1 kpl, A 10 kpl ja MM 3 kpl.
Hakijoita oli B 0 kpl, A 11 kpl ja MM 5 kpl. Paikat jaetaan oletettavasti ennen joulua.
Erilliskyselyt on turhia. Teen taulukon kriteereittäin ja sitten esityksen lajiryhmälle, joka tekee lopullisen valinnan.
11 kuskia Suomesta. Joten lisäpaikkoja on haettu, kuinka monta jääny käyttämättä niin se on kysymysmerkin alla.
Varsinaisia paikkojahan oli tuo 10kpl jaossa.
-
Nää kisat ja ylipäätään koko reissu ei ole ilmasia.
Eli rehellisesti sanottuna ei taloudellinen tilanne antanu periks.
Katsotaan josko ensivuonna.
Suomen kisoissahan mun naurettava tuuri jo tiedetään. Lopputulos on korkealla jos maaliin pääsee, mutta se on ollut kotimaan kisoissa jo useamman vuoden tässä luokassa naurettavan tuurin ansiosta harvinaista.
Ps: vai olisko Blaze ollut halukas sponsoroimaan vajaan touhutonnin :tongue:
Eihän mikään meinaa olla ilmaista :D sponssata voisin jos lotossa tulis jättipotti mutta eipä tule :DD
-
1/8th Off Road Euros - Friday Qualifying LIVE!! (http://www.youtube.com/watch?v=kC4RJiQvys0#)
työpäivän iloksi
EDIT:tuplat olikin jo aiemmin, pahoittelut
-
Suomalaiset Q4:n jälkeen:
9 QUAGRAINE Joseph 8 5:02.483 (177) 9 5:32.558 (179) 8 5:03.828 (157) 9 5:31.509 (179) 358
14 LEINO Teemu 8 5:15.288 (120) 9 5:33.196 (177) 8 5:00.745 (171) 8 5:08.028 (136) 348
18 HEINONEN Ari 8 5:05.711 (170) 8 5:11.221 (114) 8 5:02.683 (163) 9 5:36.403 (172) 342
55 AHONIEMI Simo 8 5:10.154 (152) 8 5:11.741 (107) 8 5:07.868 (133) 6 5:03.055 (16) 285
73 HEINONEN Arto 8 5:21.283 (82) 8 5:12.992 (94) 8 5:10.304 (119) 8 5:06.957 (141) 260
89 SALONEN Tomi 8 5:22.636 (76) 8 5:06.545 (145) 8 5:15.201 (94) 8 5:17.789 (86) 239
111 SILTANEN Jarno - (-) 8 5:13.994 (89) 8 5:13.790 (104) 8 5:30.916 (44) 193
129 VALTONEN Heikki 8 5:21.545 (81) 8 5:29.171 (45) 8 5:18.595 (81) 8 5:19.287 (80) 162
137 MÖRT Max 8 5:31.835 (52) 8 5:19.833 (63) 8 5:21.152 (74) 8 5:22.358 (62) 137
143 EKLUND Marko 8 5:30.272 (56) 8 5:18.907 (68) 8 5:27.129 (57) 8 5:31.337 (43) 125
154 PELTOMAA Harri 8 5:29.415 (57) 6 4:11.346 (12) 8 5:31.980 (43) 8 5:27.106 (50) 107
-
Hyvin veti Ari ja Jose vikassa viel 9 läpin tuloksen !
-
JQ 8, Leino 14, Ari 19
Loput tuolta:
http://www.myrcm.ch/at/wmw/20120806_835512/EFRA-OR8IC/Ranking/Q_Ranking.html (http://www.myrcm.ch/at/wmw/20120806_835512/EFRA-OR8IC/Ranking/Q_Ranking.html)
-
Finaalit:
http://www.myrcm.ch/at/wmw/20120806_835512/EFRA-OR8IC/Lists/F_Heats_5.html (http://www.myrcm.ch/at/wmw/20120806_835512/EFRA-OR8IC/Lists/F_Heats_5.html)
Lopputuloksia:
http://www.myrcm.ch/at/wmw/20120806_835512/EFRA-OR8IC/Ranking/F_Ranking.html (http://www.myrcm.ch/at/wmw/20120806_835512/EFRA-OR8IC/Ranking/F_Ranking.html)
-
Oko kellään laittaa linkkiä tämän päivän live kuvaan.
Nyt olen jo etsinnyt jo niin kauan että hermot kohta menee.
Jerzi
-
Tuloksista päätellen ja videon perusteella rata vaikuttaa niiiiiiin eurooppalaiselta. Jätkät nakuttaa samalla sekunttiluvulle kaikki kierrokset. En tiedä mitä kuskit paikan päällä tuumaa, mutta itse kaipaisin enemmän haasteellisempia ratoja.
Taas kerran ja edelleen olen tämänsuuntaisista mielipiteistä niin paljon eri mieltä.
-A-
-
Tuloksista päätellen ja videon perusteella rata vaikuttaa niiiiiiin eurooppalaiselta. Jätkät nakuttaa samalla sekunttiluvulle kaikki kierrokset. En tiedä mitä kuskit paikan päällä tuumaa, mutta itse kaipaisin enemmän haasteellisempia ratoja.
Taas kerran ja edelleen olen tämänsuuntaisista mielipiteistä niin paljon eri mieltä.
-A-
No et kyllä ole herra Ollinmäki yksin erimieltä. Tälleen aloittelevan harrastajan näkökulmasta ainakin ihmetyttää suuresti miks monista radoista pitää vääntää väkisin autontuhoomiskikkailuhermojenmenetys paikkoja kun jopa vähemmällä rahalla ja työllä sais niiiiiiiin eurooppalaistakin rataa jossa olis hyvä aloittelevan aloitella ja harjaantuneen nipistellä kymppejä pois kierrosajoista.
Jertzi, minä seurailen kisaa tuolla http://news.efra.ws/index.php?id=336&e=155&c=0&s=0&y=2012-01-01 (http://news.efra.ws/index.php?id=336&e=155&c=0&s=0&y=2012-01-01) on siinä joku mahdollisuus kuvaakin saada mutta en kai osaa. Mukava tuosta on aikaakin seurata.
-
Oko kellään laittaa linkkiä tämän päivän live kuvaan.
Nyt olen jo etsinnyt jo niin kauan että hermot kohta menee.
Jerzi
1/8th Off Road Euros - Finals Day!! LIVE (http://www.youtube.com/watch?v=UjGOYWR_d04#)
-
Tuloksista päätellen ja videon perusteella rata vaikuttaa niiiiiiin eurooppalaiselta. Jätkät nakuttaa samalla sekunttiluvulle kaikki kierrokset. En tiedä mitä kuskit paikan päällä tuumaa, mutta itse kaipaisin enemmän haasteellisempia ratoja.
Taas kerran ja edelleen olen tämänsuuntaisista mielipiteistä niin paljon eri mieltä.
-A-
No et kyllä ole herra Ollinmäki yksin erimieltä. Tälleen aloittelevan harrastajan näkökulmasta ainakin ihmetyttää suuresti miks monista radoista pitää vääntää väkisin autontuhoomiskikkailuhermojenmenetys paikkoja kun jopa vähemmällä rahalla ja työllä sais niiiiiiiin eurooppalaistakin rataa jossa olis hyvä aloittelevan aloitella ja harjaantuneen nipistellä kymppejä pois kierrosajoista.
Jertzi, minä seurailen kisaa tuolla http://news.efra.ws/index.php?id=336&e=155&c=0&s=0&y=2012-01-01 (http://news.efra.ws/index.php?id=336&e=155&c=0&s=0&y=2012-01-01) on siinä joku mahdollisuus kuvaakin saada mutta en kai osaa. Mukava tuosta on aikaakin seurata.
Näinpä.
Tätä mä oon yrittäny täällä foorumillakin vääntää rautakangesta.
Ja kuten on saatu videoilta nähdä niin vaikka rata on joidenkin mielestä helppo niin on se kumma kun TQ jätkäkin käy putkissa, joutuu hyppäämään välillä hyppyriä ihan erilailla, ja välillä nähdään hyndän alastuloissa tasaselle alastuloja josta jatketaan keulien= menetetään aikaa.
Yksinkertainen on kaunista ja silti erittäin haastavaa olla se nopein.
-
Ei vaikeampi rata tarkoita autontuhoamisrataa. Ei kilparadan tarkoitus ole olla aloittelijalle helppo. Helpolla radalla ratkaisee enemmän kalusto kuin kuskin osaaminen. Tahtoisin, että asia on päinvastoin.
-
Yrität olla viisaampi kuin muu eurooopa.
No sitähän me suomalaiset ollaan.
Olet kuitenkin väärässä asiassa, itsekin
kannatan krossiin tasaisempia ratoja kuin mitä nyt on,
tosin tuskin mun mielipiteellä on merkitystä.
-
No näinpä... Ja kuten nähdään nytkin näissä EM kisoissa niin kuski ratkaisee.
Ei kalusto.
Ei supermariobroslevel9näperryshipellyskikkailu.
Tämä Fehringin rata on sellainen että Aapo Heinonen (4,5v) vois mennä ajamaan fazerillaan kyseisen radan läpi jopa kaatamatta.
Mut ai jukoliste kun pitäis päästä kovaa niin siihen se helppous sitten loppuikin.
Rata on helppo vasta kun nähdään parikymmentä EM kärjestä ajavan radan läpi virheettömästi ja kaikki parin sekunnin sisällä toisistaan.
Vaikea ratahan tuo näkyy olevan.
-
Kuka osaa kertoa, miksi jenkeissä radat ovat täynnä hyppyreitä ja euroopassa tasaisia?
-
Omasta mielestä radan KUNTO on paljon tärkeämpi kuin profiili. Vaikeakin rata on helpompi oppia ja harjoitella kunhan menoon vaikuttaa vain oma tekeminen ja auton säädöt. Mahdoton opetella/säätää jos rata ei ole ns stabiili ajamiselle...
Jotenkin tuntuu että tämän radan tekeminen ja kunnossapitäminen on vaan jäänyt sen ajamisen taakse tärkeysjärjestyksessä. Kun taas se ajaminen olisi/on niin paljon hauskempaa/opettavaisempaa kunnossa olevalla radalla.
-
Kuka osaa kertoa, miksi jenkeissä radat ovat täynnä hyppyreitä ja euroopassa tasaisia?
Hyvä kysymys ja vaikea aihe joka ansaitsisi oman säikeensä. Kumpiin kisoihin me treenataan?
Hoke on täysin oikeassa radan vaikeudessa. Vaikka aloittelijakin pystyykin kiertämään radan kaatamatta ei se vielä tee radasta helppoa ajaa lujaa. Jyväskylän radan SC-lenkki on tästä hyvä esimerkki.
-
Mielipiteitä on monia. Yhtä monta kuin kuskeja, ei ole oikeaa eikä väärää. Mutta jos kuitenkin katsottais nämä EM kisat läpi ja kannustettais Ari, Leino ja JQ semeistä finaaliin!
-
Mielipiteitä on monia. Yhtä monta kuin kuskeja, ei ole oikeaa eikä väärää. Mutta jos kuitenkin katsottais nämä EM kisat läpi ja kannustettais Ari, Leino ja JQ semeistä finaaliin!
...sekä Valtosen Hessua, +40år Grande pappa finaalissa!
-
Totta aki! JQ meni finaaliin, vesisade pilas Arin ajot, Leinolta katkesi vetari.
-
Mielipiteitä on monia. Yhtä monta kuin kuskeja, ei ole oikeaa eikä väärää. Mutta jos kuitenkin katsottais nämä EM kisat läpi ja kannustettais Ari, Leino ja JQ semeistä finaaliin!
Eihän se ole mielipide että helpolta näyttävä rata voi silti olla myös vaikea ajaa kovaa.
Fakta se on että oli rata vaikka ovaali niin on todella vaikeaa olla se nopein.
Vain suora on helppo.
Sen osaa ajaa ekaa kertaa ohjaimen käteen saava yhtä kovaa kuin moninkertainen maailmanmestarikin.
Vai onko kuskit vaan niin huonoja että tekevät virheitä helpolla radalla?????
-
Mitä helpompi rata > yleensä nopeammat vauhdit > tasainen kisa > pienikin virhe maksaa suhteessa enemmän.
Silti molempia on hyvä olla. Toisinaan ajetaan enemmän rataa kuin kuskeja vastaan. Näin "rata-autoilijana" koen ite krossin tässä vaiheessa enemmän rataa vastaan ajamiseksi, jolloin varsinainen kilvanajo ei ole aina niin tiukkaa ja tiukasta 1m sisällä 8min ajamisesta kuin mistä saan parhaat kiksit radalla. Molemmissa kuitenkin on oma juttunsa eikä niitä vain voi verrat (rata vs krossi siis), aina kun ajetaan kilpaa, niin silloin ajetaan kilpaa.
-
UGH.... KYLLÄ!!!!!!
-
Onnittelut JQ:lle ja The Car:lle! Hieno sijoitus. Ja ansaitusti.
-
Mika. Et puhu asiasta vaan sanansaattajan ominaisuuksista. Taidan ruveta kanssa keksimään adjektiivejä sinusta.
-
Yrität olla viisaampi kuin muu eurooopa.
No sitähän me suomalaiset ollaan.
Olet kuitenkin väärässä asiassa, itsekin
kannatan krossiin tasaisempia ratoja kuin mitä nyt on,
tosin tuskin mun mielipiteellä on merkitystä.
Olisit ajannut tattiksen radoilla -90 luvun alku ja keskivaiheella :grin: Se oli sellainen lehmäpelto tyylinen. Jos haluaa sileetä rataa ajelle niin eikös se silloin ole tuo rataautoilu se oikea.
Jerzi
Lisään viellä että onnittelut Joselle täältä.
-
Matt Schreffler can drive anything TC6 (http://www.youtube.com/watch?v=PLU5CuuAc7A#ws)
Kun rata on tarpeeksi sileä...
Kun tota katsoo, miettii että pitääkös krossissa olla aina (jokaisella) uusimmat pelit alla vai kekiäiskös vanhemmillakin?
Onnea Joselle ja muille menestyksestä!
-
Ensi vuoden c12 mm kisarata :wink:
Onko tuo nyt hauskaa :embarrassed:
jerzi
-
Olihan reissu.... Nyt on kyllä kaikki mehut imetty niin miehistä kuin autoista. Max ajoi elämänsä kisan. Mutta vauhti ei vaan vielä riitä kärki kahinoihin. Taso oli todella kova ja tasainen 1 pieni virhe riitti pilaamaan nousun. Sää tuotti myös omia ongelmia. Välillä oli +18 ja tuli vettä 5 minuutin päästä oli +25 ja rata kuivui hetkessä.. Koneiden säätäminen oli haastavaa kun muutokset oli suuria. Samoin rengasvalinnat. Välillä toimi supersoft välillä medium ja välillä soft. Varikolla oli huima rengasruletti.
-
Muutama pokkarikuva..
https://plus.google.com/photos/112963196142667917395/albums/5776055590885306577?authkey=CMzqn8fh9cCo5wE (https://plus.google.com/photos/112963196142667917395/albums/5776055590885306577?authkey=CMzqn8fh9cCo5wE)
-
1/8th Off Road Euros - Europe Vs USA - It's War!!! (http://www.youtube.com/watch?v=XqpUtlk_6Nw#ws)
Ei saa noin sanoa, muuten Ollinmäki ja Mika suuttuvat! Mutta ehkä tärkeämpää on arvostella, että toisella on silmälasit ja lippis, mutta toisella ei.
-
Euros'12: The last laps - Bloomfield & Ronnefalk (http://www.youtube.com/watch?v=EYMeDC_XlNg#ws)
Ei kauheen kaunista toi maaliintulo...
-
Aina saa arvostella kun on riittävästi referenssiä ;)
-
Pointtini oli, että harmi kun kolaroivat koko ajan, eivätkä saa nätisti järjestystä aikaseks. Tottakai rata on nopea ja renkaat on loppu. Meno on sen mukaista.
Joutuuko muuten David päästämään kierroksella jääneen ohitseen tuomarin käskystä viimeisissä mutkissa?
EDIT: Eikun se saa rangaistuksen Bloomfieldin perään ajosta ja pysähtyy heti kärsimään sen saatuaan. Onks toi joku yleinenkin tapa jakaa rankkuja?
-
Ei näy video duunissa - stopparit yleensä kärsitään isoissa kisoissa pysähtymällä hetkeksi radan reunaan tai päästämällä ohi. Stoppareita ei esim MM kisoissa edes jaeta koskaan, sillä niitä ei voi perua jos tuomio on väärä ja siitä tehdään protesti. Siksi käytetään aikasakkoja. Tai annetaan tilaa radalla.
-
Ei saa noin sanoa, muuten Ollinmäki ja Mika suuttuvat! Mutta ehkä tärkeämpää on arvostella, että toisella on silmälasit ja lippis, mutta toisella ei.
En mä ainakaan ole mitenkään suuttunut, lähinnä hyvittunut - itse otit herneen nokkaan kun olttin sitä mieltä ettei radassa tarvitse ollaan niin paljon hyppyreitä ja arvostelit eurooppa-ratoja (negatiivisesti) johon sitten vastattiin. Mitä odotit, silittelyäkö? Tää keskustelu on ollut niin kauan ku jaksan muistaa, enkä odota muutosta paitsi jos joku haluu menestyy euroopan radoilla ?? Kyllä mä voin ajaa nykyisilläkin radoilla, mutta välillä käy säälyksi ratamesteria joka sitten yrittää pitää ne ylä ja alamäet ajokunnossa. Ratahan on just niin hyvä kuin sen huonoin hyppyri.
-
En ole sanonut, että tarvitsee olla paljon hyppyreitä. Lue mitä kirjoitan. Vaikea ei ole synonyymi paljon hyppyreille.
Ja väännän nyt vielä viimeisen kerran rautalangasta sinulle Mika. Sinä et puhu itse asiasta eli radasta vaan rupeat tölmimään minua ja älykkyyteni astetta. Yritä ymmärtää se.
Ja koska rautalankani on loppu, en myöskään jatka luokkayhteyshenkilönä.
-
Puhuin radasta ja sanoin että "yrität olla asiassa viisaampi kuin muu eurooppa" arvostelemalla heidän ratojaaan huonoiksi. Ei tuo kyllä minusta kerro älyykkyydestäsi yhtään mitään, varmasti olet - ja oletkin - erittäin viisas mies. Mielipidehän oli sinun joten eikö sitä saanut kommentoida? Lisämaustehan tässähän on se kuten hyvin tiedät Tuukka että keskustelu on jatkunut 10 vuotta ja aina vaan valitaan tämä tyyli jossa rata on enemmän jenkki- kuin eurooppatyylinen.
Itse puhun vaan sen pohjalta miltä se ratin takaa tuntuu. Luulen nauttivani ajamisesta yhtä paljon ellen enemmänkin noilla eurooppa tyylisillä radoilla kuin jenkkityylisellä mitä nyt on. Just joku Salo oli kiva joskus ajaa kun ei hypitty niin hitosti. En paitsi ajamisen kannalta, myös siksi että tarvii vähemmän laittaa aikaa pelivälineiden kunnossapitoon joka kyllä ajoittain maksaakin..
No varmaan näkulmat jälleen ovat tulleet esille, vähän karkeastikin, joten kukin ottakoon siitä mitä on otettavaa, en usko että keskustelua on tarpeen ylläpitää. Voihan se olla että muuallakin mennään tohon jenkkilän motocross suuntaan ja sittenhän meillä on hyvät asetelmat sellasia kisoja ajatellen.
-
Tänään suullisesti kuultua yhdeltä suomalaiselta kyseisissä kisoissa ajaneelta kuskilta.
"rata oli vaikea. Voi näyttää helpolta, mutta ei sitä todellakaan ollut... Pieni virhe ja menetit paljon."