Pöö!
Aika hiljaista revo osastolla viime aikoina. Missä kunnossa porukalla autot näin kelien vaihtuessa? Ittelle tuli omaan autoon reilu vuosi täyteen enemmän ja vähemmän aktiivista menoa. Jonkun verran osia vaihtunu rikkoutumisten ja säätöjen johdosta, mutta kertaakaan ei oo tehty perushuoltoa. Niinpä viikko sitten purin auton atomeihin ja katoin mitä löytyy. Yllättävän paljon oli rikkinäisiä tai osittain rikkinäisiä osia, mistä ei ollu mitään havaintoa ajellessa. Toki ihmettelyä oli auton käyttäytymiseen. Esim suht rikkinäinen laakeri takana akselin kannakkeessa, ehkä se puoltaminen kiihdytyksessä johtui siitä. Toinen syy miksi pyrin auton oli kauden vaihtuminen kesästä talveen ja siihen tarviskin pikkasen mielipiteitä.
Sanokaa, korjatkaa ja kertokaa omat mielipiteet seuraaviin asioihin.
Nopari: Onko sen suojaus edelleen electroniikkalakan varassa vai pannaanko jotain koteloa ympärille? Vai mikä olis i*ioottivarma suojaus? Ittellä kärähti yksi nopari sillai että akun liittimeen meni kosteutta ja tuli oikosulku ja savut.
Voimansiirto: Keskidiffi: onko käyttöä talvella? Ajattelisin että ei oo käyttöä, koska pitoa ei oo kutenkaan, mitä vois jakaa?
Etu ja taka diffi: Vois laittaa vaikka lukkoon? Vai? Sama homma ku keskidiffin kans?
Jousitus: Löysemmät öljyt ja jouset ku kesällä?
Renkaisiin olis tietenkin kiva saada jotain pitoa. Laparenkaat odottaa, tohtiiko mashereista tehdä nastarenkaat, vai tuleeko nastat silmille?
Jos talviajelusta tulee jotain muuta oleellista mieleen niin laittakaa tieto kiertämään.
Tilasin muuten osia yli 400€ arvosta. Mukana toki vanteita ja renkaita, mut aika paljon kuitenkin.
Onko tre suunnalla muita revoja? Vois ottaa tapaamiset! YV.