Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MaCMopoboy

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 18.10.13 - klo: 13.20 »
Itsellä ollut käytössä nyt kahtena kautena Thunder Innovationin samanlainen kytkin kuin JVD.
Ollut sekä alumiinista että teräksistä.
Teräksisellä kytkimellä saa auton lähtemään todella smootisti.
Vielä kun käyttää kahta softia ja kahta medium jousta niin liukkaillakin radoilla on auton saanut kiihtymään todella nätisti.

Olen myös käyttänyt hieman eri variaatioita noista alumiini ja teräskytkimistä.
Eli teräksisessä olen käyttänyt alumiinista keskiötä ja taas alumiinisessa teräskeskiötä.
Näillä on siis voinut pelata tuon kytkimen painon suhteen.
Eli jos on kaivannut teräksiseen hieman terävämmän lähdön mutta ei tahdo riuhtaisua eli jäykempiä kytkinjousia niin alumiinikeskiöllä kone kerää kierroksia nopeammin.


Thunderi 4pala kytkin on yksi parhaista mitä olen  kokeillut. Pari vinkkiä jos osaisitte tarjota. Eli kytkimen periaate toimii niinkuin pitää. Sopivalla tyhjäkäynnillä ei pyri eteenpäin. Meinaan että kytkin on liian herkkä eli on instant kaasu response ja lähtee heti kun kosketkin kaasua. Pukilla fillarit pyörii hiukan liian kovaa ja ei meinaa kun yrittää pukilla säätää niin palata tyhjäkäynnille vaan pitää käyttää jarrulla että renkaat ja tyhjäkäynti rauhottuu. Eli kytkinjouset ovat varmaan tässätapauksessa liian jäykät? Siellä on tällä hetkellä

Ja taas hyvällä pidolla alumiininen vauhtipyörä teräksisellä keskiöllä pyöristää koneen alatehoa hivenen ja tehokäyrästä saa karvan smootimman kuin kokoalumiinisella.

Tosiaan... nelilapainen kytkin on erittäin laajasti hienosäädettävissä omien mieltymysten, käytettävän moottorin ja pidon mukaan.

Dragon moottorissa käyttäisin itse koko alumiinista kytkintä joko kaikki neljä jousta medium tai 2 softia ja 2 mediumia liukkaalla radalla.

Lutzin kanssa teräksistä medium jousilla... monesti alumiinisella keskiöllä.
Ainoastaan kovalla pidolla täys alumiininen medium jousilla.


Thunderi kytkin on omienkin kokemuksien mukaan erittäin laadukas. Tarvitsisin vielä pari vinkkiä. Eli kytkin toimii niin kuin pitääkin.Ei pyri maassa eteenpäi ja vastaa kaasuun välittömästi. Ongelmana o pukkisäädöt. On paha yrittää tyhjentää yläpäätäcja säätää esim alapäätä niin fillarit tuppaa pukille nostettaessa pyöriä liian kovaa. Auton ollessa maassa tyhjökäynti on ok ja kytkin toimii upeasti. Pukeilla haluaa pyöriä liian kovaa. Eli jos haluat esim säätää yläpäätä kaasuttelemalla niin renkaat jäävät pyörimään reilua tyhjäkäyntiä ja rauhottuvat vasta jarrulla. Eli ns. Kaasusäätö on hiukan hankalaa koska ei pysty erottamaan jääkö kierrokset päälle kytkimen takia vai laihan seoksen takia. Seoksisa ei ole nyt ongelmia. Onko viisaampien mielestä liian jäykistä jousista kyse, tällächetkellä käytössä 4 mediumia  :shocked: Pitäisikö kokeilla 4 softiavjos niillä saisi eroja? Vaikuttaako asiaan että vauhtipyörän kartio joka "kiristää" vauhtipyörän kampiakseliin on suht tiukka eli vauhtipyörän joutui naputtelemaan että meni pohjan asti. Orkkis kartio oli reilusti väliä kun yritti mallailla sillä kartiolla niin klotasi. Mutta olisi varmaan saanut kiristettyä kampiakseliin kytkimen mutterilla. Tietääkseni vauhtipyörän pitää olla "tiukka" kampiakseliin ja kytkimen tehtävä on luistaa, ei vauhtipyörän... Eli jousissakovika.
Toisena on että miten saa 28 kaasari irti rikkomatta mitään olennaista. Lukituksen kuusioruuvi on otettu auki muttei lähre vetämällävielä pois. Eli itse lukitusmekanismi jää vielä sisään että pitääkö sr ltödä tuurnalla pois vai jotenkin saada käännettyä?

2
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 15.10.13 - klo: 16.39 »
 :shocked:Ei löytänyt searchilla joten kysytään osaavilta neuvoa.

Koneena Alpha 28 RTR, koneessa on 2 "kannentiivistettä", prikkaa tai millä niitä ikinä haluatte kutsua ja niiden paksuudet ovat 0,1 & 0,2 mm. Koneessa on spekseissä sanottu että sisältää sisäänajoprikan. Eli se on niistä jompikumpi, mutta kumpi   :roll: Kannattaako edes toistakaan ottaa missään vaiheessa pois jos haluaa koneen ikää ajatella? Varmasti tuo puristuksia lisöä mutta onko kone sitte lyhytikäinen?  :cry: ja jos ottaa pois niin milloin se on suositeltavaa? Tietenkin sisäänajot ensin yms, mutta kauan vielä siitä '-'

Sivuja: [1]