RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Jani Lindqvist - 02.05.06 - klo: 16.59
-
Turun Urheiluautoilijat ry
KILPAILUKUTSU
SM M-8, osakilpailu 1
20.05.2006
AKK lupa 13/PA/06
Kilpailun johtaja: Martti Pyhältö, TUA
Valvoja: Kari Mäkinen, VAU
Kierroslaskenta: AMB laitteistolla
Kilpailupaikka: Turku, Jyrkkälä
Tuomarit: Tarmo Sinisalo, TUA, Mikko Virmavaara, VAU
Kartta radalle: http://www.keltaisetsivut.fi/cgi-bin/gwi679/gSks/gwx/?model=indexframe_map.gws&todo=geocode&lan=fi&A=adj0dDCb0a4Cd0d&address=Turku%2C+Suikkilantie+8&maparea=&mapsearch.x=0&mapsearch.y=0
Zoomaa klikkaamalla karttaa.
Osallistumismaksu 25€
HUOM. Osallistujarajoitus 62 kuljettajaa. 63. ja seuraavat kuljettajat joutuvat varalle, jos tulee perutuksi, niin ilmoittautumisjärjestyksessä pääsee mukaan.
Ajotapa: Kaksi tai kolme (osallistujamäärän mukaan) alkueräkierrosta ja nousufinaalit, finaali.
Alkuerät 5 min, nousufinaalit 10 tai 20 min, finaali 45 min
Säännöt: Autourheilun säännöt 2006, EFRA 2006 säännöt ja M-8 SM sarjasäännöt 2006
Personal transpondereita voi käyttää.
Varikko: Varikolla rajoitetusti pöytiä, ota oma pöytä mukaan, 230V rajoitetusti (omat roikat), paineilmaa, vettä
Varikko ei ole katettu
Alueella WC
Kebab-pizzeria n. 200m päässä
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.
Alustava aikataulu:
Kilpailupäivä lauantai 20.05.2005
8.00-9.00 harjoittelu erittäin ja ilmoittautuminen
9.00-10.00 harjoittelu erittäin
10.05 ohjaajakokous
10.30-11.30 eräharjoitus ja katsastus
11.30-14.30 alkuerät
15.00-17.55 nousufinaalit
18.30 Finaali
19.30 palkintojen jako
Erillistä Juniorikisaa ei ajeta, mutta kaikki junioreiksi ilmoittautuneet poimitaan kisatuloksista ja kolme parasta palkitaan. Juniorisarjan pisteet lasketaan myös erikseen.
Juniorisarjan osallistumissäännöt:
M-8 JUNIORISARJA
on tarkoitettu nuorille ja aloitteleville kilpailijoille. Sarjaa ajetaan aina SM osakilpailujen yhteydessä, neljä osakilpailua joista kolmen parhaan tulos lasketaan loppupisteisiin.
Jokaisessa osakilpailussa kolme parasta palkitaan, samoin kokonaiskilpailun kolme parasta.
Juniorisarjaan voi osallistua:
- jos ei ole 1.1.2005 täyttänyt 16V, alle 16V eivät seuraavat poikkeukset koske
on yli 16V (yläikärajaa ei ole) mutta
- ei ole aikaisemmin Juniorisarjassa sijoittunut kolmen parhaan joukkoon
- ei ole radio-ohjattavien pienoisautojen kilpailuissa ollut SM osakilpailun finaalissa
- ei ole M-8 sarjan kokonaistuloksissa sijoittunut 10 parhaan joukkoon
- ei ole EFRA lisenssiä
Ilmoittautumiset viimeistään 15.5.2006:
Ilmoita vähintään 4 radiotaajuutta, lisenssin numero, seura ja osallistutko Juniorikisaan. Jos on oma transpoderi, myös sen numero ilmoittautuessa.
Mielellään myös gsm numero (ei pakollinen). Osoitteeseen: jani@rc-racing.info
-
Ilmoittautuneet 15.5:
1. Jani Lindqvist / TUA
2. Markku Honkanen / VAU
3. Matias Vikstedt / VAU / J
4. Antti Aapro / - / J
5. Sami Leppälä / VAU / J
6. Jethro Lehtojärvi / TUA
7. Tomi Björkman / TUA
8. Jouko Näätänen / VihUA
9. V-P Virtanen / TUA / J
10. Olli Viitanen / AAU / J
11. Tuomas Lintula / VAU / J
12. Jukka Vihmo / PosUA
13. Mika Rinne / VAU
14. Jiri Jokinen / PosUA / J
15. Petri Mylläri / SalUA
16. Jussi Sihto / VAU
17. Antti Kurvinen / VAU
18. Jarno Siltanen / JyvSrk
19. Arttu Helenius / SalUA / J
20. Jarno Kokkonen / TUA / J
21. Jesse Heinonen / SalUA
22. Harri Nyman / LMM
23. Aaro Lecklin / KotkaUA / J
24. Tuomas Riikonen / JyvSrk
25. Aki Mertsola / TUA
26. Tomi Salonen / TUA
27. Jani Parjanen / TUA
28. Mikko Muola / VAU
29. Rami Korpela / LuPäsUA / J
30. Niko Andersson / TUA
31. Joseph Quagraine / VAU
32. Marko Friberg / MMrc
33. Kai Gilojev / VAU
34. Riku Hyvönen / AAU / J
35. Timo Jalas / VAU
36. Kalle Kyyrö / VAU
37. Jerry Hellström / -
38. Juha Sartesuo / LahUA
39. Jari Eklund / VAU / J
40. Juuso Siivonen / SalUA / J
41. Mika Hurula / SalUA / J
42. Juha Rousku / VAU
43. Sami Sinisalo / TUA / J
44. Jaakko Hietaoja / LoiUA / J
45. Vesa Rousku / VihUA / J
46. Miika Isotalo / V-SUA / J
47. Antti Sainio / - / J
48. Jani Niemi / SalUA / J
49. Janne Rantanen / VAU
50. Ville Puntanen / - / J
51. Tom Artell / - / J
52. Ari Heinonen / VAU
53. Heikki Valtonen
54. Marko Sundman / TUA / J
-
Moni ilmoittautuja ei kerro kaikkia mitä kilpailikutsussa mainittiin, tai kiteet ovat laittomia. Ilmoittautuneiden joukkoon ei pääse, ennenkuin seuraavat asiat on ilmoitettu:
1. Nimi
2. Vähintään 4 radiotaajuutta (laillisia, 40mhz taajuusalueella sallittu alue on 40.660-40.790)
3. Lisenssin numero (poikkeus: kertalisenssi)
4. Seura (poikkeus: kertalisenssi)
Jos junnukisaan osallistuu, maininta siitä ja puhelinnumero on plussaa.
Kaikki rohkeasti mukaan!! :)
-
Eli näillä näkymillä mennään yksi päiväsenä ?
-
Eli näillä näkymillä mennään yksi päiväsenä ?
Mun mielestä AkiM Ilmoitti jossain toisessa topikissa että yksipäiväiset on joka tapauksessa, tarvittaessa osanottoa rajoitetaan. Näkyy tuo rajoitus olevan tuossa kutsussakin...
-
Kisat ovat yksipäiväiset.
-
Eikö tosiaan ole enempää kisailijoita? 15.5. on vika päivä ilmoittautua.
-
Voi syödä kuskeja kisoista kun sähköpomppukisat on samana päivänä. Tsemppiä kalenterin tekijälle.... Jos kisat ois la ja su niin ois ehkä paras vaihtoehto, vaikka kisat oiskin eri paikkakunnalla (esim hyvinkää-turku). Tuskin kukaan pyörällä kisoihin menee, ja suomessa ehtii muutamassa tunnissa erittäin kauas.....
-
Sähkökrossikisa tuskin mitään kuskimäärää rajoittaa. Suurimmalla osalla polttis on ykkös laji ja sähkö harrastelua, koska sähkössä selkeästi vähemmän porukkaa. Toisaalta sielä siksi parempi mahdollisuus pärjätä ;)
-
Niko: Kannattaa tutustuu faktoihin ennenkuin menee tuollaista heittämään: sähköcrossissa on tullut Suomelle reilun 10 vuoden aikana lähes 20 mitalia. Muistaakseni A-finaalipaikat polttiscrossissa on ollut EM-tasollakin aika harvassa. Se on totta ettei sähköcrossi viime vuosina Suomessa ole ollut kovin suosittua, mutta nyt näyttää siltä että kuskeja (tai ainakin autoja) on radalla enemmän kuin M8-kisoissa tulevana kesänä.
-
Heuli. Oletko seurannut sähköcrossin tilannetta suomessa viimeisten 6-7 vuoden aikana? Se mitä niko sanoi pitää nykyään paikkansa. Steenarin, Leinon, Kauppisen ja Termosen jälkeen ei ole tullut muita kovia kuskeja.....
-
JQ: Arvokisoja olen lähinnä seurannut. Eipä löydy mistään muusta lajista Suomesta niin kovia tuloksia paitsi ehkä sähkötouringista missä on otettu jokaisessa ajetussa em-kisassa vähintään yksi mitali. En ehkä vastannut täysin suoraan Nikon viestiin mutta provoon tulee vastattua yleensä provolla :wink:
-
Mielenkiintosta kuinka eritavalla yhden viesti voi jokainen ymmärtää.
Minä ymmärsin Nikon viestin välittömästi siten että koska kuskeja on vähemmän niin on helpompi myös "pärjätä"
Eli jos verrataan 70 kuskin kisaan ja on itse heikkotasoinen niin voi toivoa olevansa 70-55 kuskin kieppeillä lopputuloksissa.
Jos taas kuskeja onkin 30 niin ollaan jo heti 30 parhaan joukossa vaikka vikaks jäiskin.
Olikos viimekesänä kuinka monessa kisassa yhdessä luokassa yli 50 kuskia?
M-8Kisoissa taisi se vähintään 40 kuskia mennä jokaisessa kisassa rikki ja aika helposti.
Minä siis ymmärsin tämän asian puhtaasti näin.
Ja Nikon tuntien myös uskon että tästä oli kyse.
Eihän hän mitään kuskejen tasosta maininnut vaan ainoastaan osallistujamäärästä.
-
*HOKE*: Oikeassa olet, sähkökuskin silmin näytti vaan ensilukemalta pahalta provolta 8). Mutta jokatapauksessa tuo on aika valitettavaa että "saman lajityypin" kisoja on samoina päivinä, jolloin osan kilpailijoista pitää valita kumpaa luokkaa ajaa ja näin kilpailijamäärät pienenevät. Sekin auttaisi jo paljon jos kisat olisivat peräkkäisinä päivinä kuten Vesa sanoi aiemmin.
-
*HOKE*: Oikeassa olet, sähkökuskin silmin näytti vaan ensilukemalta pahalta provolta 8). Mutta jokatapauksessa tuo on aika valitettavaa että "saman lajityypin" kisoja on samoina päivinä, jolloin osan kilpailijoista pitää valita kumpaa luokkaa ajaa ja näin kilpailijamäärät pienenevät. Sekin auttaisi jo paljon jos kisat olisivat peräkkäisinä päivinä kuten Vesa sanoi aiemmin.
[OT]
Seuraava vänkäyksen aihe vois varmaankin olla se kumpi antaa periksi päivämäärissä. Veikkaampa ettei kumpikaan joten toiveajattelu on pe******ä. Jaksaa vääntää itkua, kiukkua ja vikistellä hampaita.
[/OT]
-
http://www.rc-racing.info/jyrkkala/2006/14.5/
Huomenna maanantaina viimeinen ilmoittautumispäivä!!!
Aloittelevatkin rohkeasti mukaan :)
(http://www.rc-racing.info/jyrkkala/2006/14.5/IMG_0984edit.JPG)
-
Saako perjantaina harjoitella? Mihin aikaan?
-
Jani sun sähköpostis kikkailee. Laittaa mun lähettämän ilmon jonoilemaan 116 tuntia. Pistän ilmon tiedot yyveenä ku en nyt keksi muutakaan.
-
Testasin niin hyvin tuntuu toimivan sähköposti. Nuokin oli perille tullut ketkä oli varmistuksen laittanut YV:llä, no problem.
51 kuskia ilmoittautunut :)
Treenausmahdollisuus on perjantaina, aikahaarukka ilmoitetaan myöhemmin.
-
Olisi hyvä jos klo:18.00 jälkeen saisi ajaa vielä, kun 16.00 lähetään hämeenlinnasta. Hotellin sisäänkirjautumisen jälkeen radalle :wink:
-
Ensimmäinen sääspekulaatio:
(http://www.ilmatieteenlaitos.fi/img/saa/paikallissaa/gramYo_Turku_2006051715_2006051708.gif)
Voi sen kauden aloittaa kosteammissakin oloissa =)
edit. uus kuva
-
Heuli: Nyt puhuttiin SÄHKÖCROSSISTA! Touring on hanurista
-
JQ: No mut puhuinhan mää sähköcrossistakin? Ja tiedän kyl ton jälkimmäisen, siks mää crossia ajankin :mrgreen:
Hyvä että sekä M8-luokkaan että M2-10/S2-10/M4-10 tulee molempiin viitisen kymmentä kuskia vaikka onkin samana päivänä! Eli siis yhteensä sata crossikuskia!
-
Harmi vaan tosiaan kun on pitäny samoille päiville kisat järkätä.
Olis varmasti ollu enemmän porukkaa molemmissa kisoissa jos olis edes peräkkäisinä päivinä olleet.
Päivämäärien takia itseltä jää koko sähkökrossi ajamatta tänäkesänä.
... No ehkä sit enskesänä.
-
Pääasia et pääsee jotain ajamaan! Ekat monsukisat peruuntui äitienpäivän
takia ja silloinhan ei tarvinnu sit lähtee ollenkaan "ajelemaan"
ainakaan ulos tai rc-autolla... :wink:
-
enpä usko et ois ollu enempää kuskeja sähkökrossikisoissa vaikka oisivatki olleet eri päivinä. Kuulin kovilta jätkiltä huhua että M8 kuskit on niin pro-tyyppejä että ne ajaa sähköä vaan huvikseen, M8:stahan ne palkat maksetaan niille....;)
-
nii ne lämmittelee vaa sormia, sit ku ne kyllästyy siihe suhinaan ni ne lopettaa. okei vähä enne ku akku loppu.
-
Nimenomaan Vesa. osuit asian ytimeen.
-
Alkuerät M8 SM osa 1 Turku 20.5.2006
Sama selkeämpänä: http://www.rc-racing.info/sm/ae.xls
Erä Numero Nimi Kerho Osallistuu Junnuun
1
1 Jarno Kokkonen TUA x
2 Olli Viitanen AAU x
3 Riku Hyvönen AAU x
4 Mika Hurula SalUA x
5 Sami Sinisalo TUA x
6 Jaakko Hietaoja LoiUA x
7 Vesa Rousku VihUA x
8 Heikki Valtonen
9 Janne Rantanen VAU
10 Tom Artell x
11 Arto Heinonen VAU x
2
1 Jani Parjanen TUA x
2 Antti Aapro x
3 V-P Virtanen TUA x
4 Tuomas Riikonen JyvSrk
5 Jesse Heinonen SalUA
6 Rami Korpela LuPäsUA x
7 Sami Leppälä VAU x
8 Jani Niemi SalUA x
9 Jiri Jokinen PosUA x
10 Antti Kurvinen VAU
11 Marko Sundman TUA x
3
1 Jukka Vihmo PosUA
2 Jethro Lehtojärvi TUA
3 Miika Isotalo V-SUA x
4 Ville Puntanen x
5 Antti Sainio x
6 Kai Gilojev VAU
7 Mika Rinne VAU
8 Juuso Siivonen SalUA x
9 Jari Eklund VAU x
10 Aaro Lecklin KotkaUA x
11 Jussi Sihto VAU
4
1 Kalle Kyyrö VAU
2 Markku Honkanen VAU
3 Juha Rousku VAU
4 Jani Lindqvist TUA
5 Jouko Näätänen VihUA
6 Tuomas Lintula VAU x
7 Matias Vikstedt VAU x
8 Harri Nyman LMM
9 Niko Andersson TUA
10 Marko Friberg MMrc
11 Mikko Muola VAU
5
1 Juha Sartesuo LahUA
2 Petri Mylläri SalUA
3 Jarno Siltanen JyvSrk
4 Arttu Helenius SalUA x
5 Timo Jalas VAU
6 Tomi Salonen TUA
7 Tomi Björkman TUA
8 Joseph Quagraine VAU
9 Ari Heinonen VAU
10 Jerry Hellström
11 Aki Mertsola TUA
-
Aikataulu:
Kilpailupäivä lauantai 20.5.06
8.00 Ilmoittautuminen alkaa (päättyy kun ajajakokous alkaa)
8.20 Eräharjoitus erä 1 (7min)
8.30 Eräharjoitus erä 2
8.40 Eräharjoitus erä 3
8.50 Eräharjoitus erä 4
9.00 Eräharjoitus erä 5
9.15 Ajajakokous
9.30 Eräharjoitus erä 1
9.40 Eräharjoitus erä 2
9.50 Eräharjoitus erä 3
10.00 Eräharjoitus erä 4
10.10 Eräharjoitus erä 5
10.20 Alkueräkierros 1 erä 1 (3+5min)
10.35 Alkueräkierros 1 erä 2
10.50 Alkueräkierros 1 erä 3
11.05 Alkueräkierros 1 erä 4
11.20 Alkueräkierros 1 erä 5
11.35 Alkueräkierros 2 erä 1
11.50 Alkueräkierros 2 erä 2
12.05 Alkueräkierros 2 erä 3
12.20 Alkueräkierros 2 erä 4
12.35 Alkueräkierros 2 erä 5
12.50 Alkueräkierros 3 erä 1
13.05 Alkueräkierros 3 erä 2
13.20 Alkueräkierros 3 erä 3
13.35 Alkueräkierros 3 erä 4
13.50 Alkueräkierros 3 erä 5
14.05 Tauko
14.40 1/16 A (3+10min)
15.00 1/16 B
15.20 1/8 A (3+10min)
15.40 1/8 B
16.00 1/4 A (3+10min)
16.20 1/4 B
16.40 1/2 A (3+20min)
17.10 1/2 B
18.20 A-finaali (3+45min)
19.30 Palkintojen jako
-
Tilastotietoa:
69% kisaajista omistaa personal ponderin.
38% kisaajista omistaa 2.4Ghz radiolaitteet.
Hyvään suuntaan menossa :)
-
38% kisaajista omistaa 41Ghz radiolaitteet.
Hyvään suuntaan menossa :)
Olisko 2.4Ghz :wink:
-
Ei voi vaatia tähän aikaan liikoja :)
-
38% kisaajista omistaa 2.4Ghz radiolaitteet.
Tämä luku ei ainakaan ole pienenemässä. Heittäisin tästä keskustelunaloituksen; tarvitseeko kisoihin enää vaatia neljää kideparia, eikö kolme riittäisi? Moni aloittelija jää pois kisoista milloin mistäkin syystä, joista yksi voi olla että kiteet eivät riitä eikä niitä ehdi hankkia ajoissa lisää. Pikkujuttu, mutta pärjättäisiinkö vähemmällä määrällä?
-
uus topikki avattu, koska kuulosti hyvältä aiheelta:
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=16429
-
Todellakin pärjää kolmella.
-
eipä pärjää jos kuskeja on enempi ku vaikka 20. Ei kannata kommentoida jos ei oo ite tehny erälistoja ja järkänny kisoja. Porukalla on samat kiteet > ei mahdollista tehdä järkeviä eriä, vaan kuskit laitettais randomilla eriin. Järkkääppä muutamat kisat ja sano sitten vasta.
-
Henk koht mulla kävi Riihimäen mattokisassa niin että mikään 4:stä ilmoittamastani kideparista ei sopinut finaaleihin. Eli olisin tarvinnut viidennen parin... Onneksi kilpakumppanit joustivat ja sain finaalit ajaa.
-
Ok, taitaa se niin olla että neljää sitten tarvitaan. Ei varmaan tarvittaisi, jos porukoiden kiteet olisivat jakautuneet tasaisesti, mutta kun kaikilla on mm. se 40.665. Tästä voitaneen syyttää vaan radiolaitevalmistajia.
-
Saako perjantaina harjoitella? Mihin aikaan?
Rata auki perjantaina 15.00-18.00
-
No däm... täytyy tulla vahdilla kun töistä pääsee, että kerkee muutaman kierroksen ajaan... :mrgreen:
EDIT: löytyykö perjantaina paineilmaa radalta ?
-
Vesa voi sanoa mitä vaan kolmella pärjää
-
JQ: kyllä kuski pärjää kolmella, mutta ei kisanjärjestäjä. Eli jos haluat sellaiseen erään johon kuulut, se voi olla mahdotonta kidejärjestelyjen puolesta. Kannattaa muistaa että jenkeissä on enempi kanavia kuin suomessa, suomessa vain 6kpl laillisia 27 taajuuksia ja xx määrä 40 taajuuksia. Veikkaisin että tää skene on aika hyvin hanskassa, kisoja kun on tullu järkättyä ja esim MM kisoissa olen ollut katsastuksessa hommissa. Muistanpa senkin, että läskip*skajenkit ilmoittivat kaikki vain kolme kidettä, kaikilla samat. Sen takia USEAT olikin paskoissa erissä. Voit vänkää asiasta vaikka 69 vuotta mut oot vääräs;)
-
Saako perjantaina harjoitella? Mihin aikaan?
Rata auki perjantaina 15.00-18.00
Pitääkö tämä edelleen?
-
-
-
Kappas.. Siis siellä saa ajaa jo?
No, ehkä meille ulkopaikkakuntalaisille käy samoin tai sitten vaan väistellään 8)
-
Kappas.. Siis siellä saa ajaa jo?
No, ehkä meille ulkopaikkakuntalaisille käy samoin tai sitten vaan väistellään 8)
Saa siellä ajaa jos rata on auki. Perjantaita koskee tuo aiemmin mainittu rajoitus siksi että saadaan rauhassa laittaa paikat kisoja varten kuntoon.
-
Nii-in.
Mutta siis ainakin eilen sai ajaa. No miltä se rata tuntui? Viimeksi kun juteltiin oli vielä pieni jännitys hyndien toimivuuden suhteen
-
Nii-in.
Mutta siis ainakin eilen sai ajaa. No miltä se rata tuntui? Viimeksi kun juteltiin oli vielä pieni jännitys hyndien toimivuuden suhteen
Hyndat toimii, yhtä nyt ainakin hiukan korjattiin muutoin rokkaa... ...mutta helppo ei ole...
-
...mutta helppo ei ole...
"Me on hävitty tää peli."
Buffetissa tavataan.
-
Saako perjantaina harjoitella? Mihin aikaan?
Rata auki perjantaina 15.00-18.00
Pitääkö tämä edelleen?
Kannattaa jättää tulematta meinaan minä olen siellä :D
Eilen menin aitoja päin, lentelin minne sattuu hyppyreistä ja auto ei pysynyt muutenkaan oikein hanskassa :D
EDIT: Tämä oli sitten hirveä OT, mutta pitää varoittaa.
Olen oppinut säästämään kaasua ja paljon ja se kylläkin kannattaa monessa tilanteessa.
Esim ei sinne mutkaan tartte kovaa mennä vaan sieltä halutaan nopeasti pois ja sitten nämä hyppyrit ei niitäkään tarvitse ylittää yhdellä hypyllä vaan nekin voidaan ajaa rauhallisesti ja se jopa säästää kalustua ja mikä parasta auto pysyy renkailla ja sinä pääset etenemään ei tarvitse odotta kuin se nostaja sieltä tulee.
Jerzi
-
Vesa: Ehkä sun pitäis tulevaisuudessa keskittyä ainoastaan kilpailujen järjestämiseen kun olet niin hyvä siinä.
-
Hei jos jollain olisi futaban pitkää servovipua ohjaukseen... Olisin halukas ostaan sen :wink:
Meikäläisen löytää pohjantähden teltasta 8)
T:Olli/0505439659
-
Kiitos kaikille, hyvät kisat! Olis ollu vielä paremmat jos sadetta ei olisi tullut mutta säällehän ei voi mitään
Jerry piti pintansa, dääm 8)
-
Mites "kössö" kulki?
-
Juu kivat skabat. Onneks se sade ei sentään koko päivää kiusinu, pääsi alkuerät ja ekat nousut ajelemaan ihan ok kelissä. Kiits kaikille :) Ajakaa ens kerralla hiljempaa ni pysyn itekkin perässä. ;)
-
Mites "kössö" kulki?
Paremmat kertokoot kisaraporttinsa. Kyöstihän kulkee siinä missä muutkin ja vielä vähän paremmin haha. Itse en voi olla kuin tyytyväinen yhdistelmään K + RB + Hitec, täysin ongelmaton kokoonpano vaikka "menestys" jääkin vaatimattomaksi (ja Jerryn kanssa ihan hyvä vääntö saatiin aikaiseksi nousupaikasta niinkuin kunnon autokilpailuun kuuluu)
-
vesisade on terveestä.
-
Kotio selvitty ja suihkun kautta koneelle :mrgreen:
Hyvät kisat oli juu... mutta ei oikeen crimeillä saanut pitoja nousu finaalissa... mutta kasi ja cmb toimi loistavasti koko päivän 8)
-
Jees, kivat kisat oli, vaikka olis voinu paremminkin mennä.. :D
Sade hiukan kyl haittas nousufinaaleissa. Huomenna raappimaan kuraa pois autosta.. :)
-
Nyt on sekin ihme nähty, kun minä nousen nousufinaalista... Todetakseni että sää muuttuu huonommaksi, ajohalut heikommaksi ja seura kovemmaksi, ja liukas savi teki tepposet heti alkumetreillä ja tuli kontaktia takarenkaaseen. Kisa jäi siihen, mutta ne a-finaalin kalustot nähneenä voitaneen todeta, että ihan hyvä näin. :D
Kiitos kaikille mukana olleille hyvistä ja mukavista kisoista. Toivottavasti sää seuraavalla kerralla suosisi loppuun asti.
PS. Nostajasääntö on ihan arsesta
PPS. Iso kiitos Vixmalle kyydeistä, sekä tietysti nostojen hoidosta meikäläisen "kokeneena huoltajana" :mrgreen:
Niin ja se nostajasääntö on siis todellakin... jos joku ei jo tajunnut.
-
ihan kiva rata ja hyppyrit oli kivoja! kisa ihan ok,mutten finaalissa enää viittinyt rikkoa kytkintä tai mitään niin tulin pois :mrgreen: kun alkukin oli vähän tahmea.... mut kivaaa oli kuitenkin!! :D
-
Ihan kiva meininki ja ratakin toimi, alkuerät meni kyllä rataa opetellassa ja setuppia hioessa. Mutta nousuissa olikin rata sateen takia niin muuttunut että siihen jäin. :)
Mutta kokonaisuudessa kivaa vaikka sade aika paljon menoa haittasi, niin radalla kuin varikolla!
Mutta onnea voittajalle ja muille finalisteille.
-
Jees! Kun rataan hieman tottui niin todellakin oli makee ajettava!
-
Pari mörkökuvaa:
http://turunua.threewee.com/M8/korkka_turku_06/
-
Pari mörkökuvaa:
http://turunua.threewee.com/M8/korkka_turku_06/
Mörköjä tod :)
-
Löytyyks noita tuloksia jostain, vai onks ne vaan sisäpiiritietoa...
-
Pari mörkökuvaa:
http://turunua.threewee.com/M8/korkka_turku_06/
Kiäh...
Eka kuva on meikäläisen autosta...
Ja siitä on kaavittu melkonen kerros tavaraa korin päältä pois.
Huomenna onkin rankka putsaus sessio, kun pitäs pari kiloa kuraa kaapia pois.
Henkilövaaka näytti 5.2 kiloa painoksi :mrgreen:
:cry:
-
Rikon mykkäkoulua kisaraportin verran.
Hyvät kisat olivat turkulaiset saaneet aikaan. Rata-alueeseenkin oli selvästi panostettu. Rata oli ensi näkemältä saven makuinen, mutta lopuksi todella hyväksi havaittu, haastava ja ennen kaikkea erilaisia ajolinjoja ruokkiva. Kiitokset kaikille järjestäjille!
Plussat:
+rata, pienihalkaisijampi salaojaputki radan reunassa paljon toimivampi kuin esim lavangon isompi.
+toinen pieni mies, joka on selvästi rattimiehiä
+kuskin ajo 3 alkuerässä, tulos erässä 5.
+nostajien liivit (todellinen turvallisuutta lisäävä tekijä)
+aikataulu piti täydellisesti
Parannettavaa/negat:
- kuskin 2 alkuerän ajo. Meni tennispallon kokoinen herne nenään väärästä rengasvalinnasta. Pitoa riitti melkein pääsuoran päästä rata-alueelta poistumiseen. Epäonnistunut pakoyritys päätyi ohjauslinkin rikkoutumiseen.
- vesi kuuluu kaloille
- mekkareille apupöytätilaa vähän lisää. Starttiboxi jaloissa vähän huono juttu.
- 10 min. nousufinaalit esim 1/4 ihan liian vähän. Olis varmaan 15 min finaalit aikataulu sallinut.
- 6 sija semissä ei ole koskaan mieltä ylentävä. Paitsi maksajamekkarille vesisateessa.
- verenkierto. 5 minuuttia kyykyssä nostajana (lapsen tasolla) teki puujalan, joka hidasti toimintaa. Pahoittelen kärsinyttä.
Onnittelut onnistuneille!
-
Elämäni ensimmäiset (ei toki viimeiset) polttiscrossi kisat on nytten takana.
Päivä meni omalta osalta mallikaasti, kunnes rupesi taivaalta tulemaan vettä.
Alkuerissä madalsimme autoa että ei kaataisi niin herkästi mutkissa, mutta ei sitten ajateltu/tiedetty että kun rata rupesi olemaan semien alussa sen verran märkä ja savea kertyi pohjaan(ja vähän muuallekkin) niin olisi pitänyt autoa korottaa.
No Semit jäi sitten puolessa välissä kesken kun auto ei enää jaksanut liikkua kun oli savea täynnä.
Siihen jäi sitten se nousu mahdollisuus ja kisat päättyivät osaltani siihen.
Kiitos kisan järjestelijöille ja kilpakumppaneille.
Taas tuli vietettyä yksi mukava kilpailupäivä.
Seuraavissa kisoissa tavataan.
-
Joo oli kavaa ja pitää antaa Jerrylle ja Mikalle kiitokset tasaisesta väännöstä monen kierroksen ajan! Toi oli crossia parhaimmillaan ja perkule jerry ens kerralla oon 3sek nopeempi ja meen sun ohi :mrgreen: :mrgreen:
Homma oli kivaa mut finaalin mekkaus oli aika p...eestä kuten kuva kertoo ylempänä ettei oo paljon mustat kamat ollu sen jälkee mustia :) Mutta onneks ei tehny turhaan tuli poika kotiin kummiski :mrgreen: :mrgreen:
+++ Kone pelas ku ajatus ja kulki pirun hyvin
+++Ei tekniikka murheita
--- Nimeltä mainitsematon nostaja höpöttää puhelimeen nostopaikalla ja auto selällään vieressä ei näin pojat
-
Kivaa oli, vaikka omalta osalta ei ihan putkeen mennykkään.
Auto toimi erittäin hyvin ja konepuolellakaan ei tehosta ollut puutetta eikä käyntivarmuudesta myöskään. Mutta...
Ajo tuntui sujuvan ihan mallikkaasti, mutta aina jotain pientä häppeninkiä sattui matkan varrelle.
1/8 nousufinaaliin päädyttiin ja sieltä lähettiin liikkeelle. Turun baanan savi puhtaalta ajolinjalta muuttu kosteuden myötä järkyttävän liukkaaksi, sama kaikille, ei voi valittaa. En tiiä oliko keli vai rata vai mikä oli, mutta tankki tyhjeni 2 mutkaa ennen maalia ja ajettu 4.45min! Nousupaikka meni siinä just nenän alta.
Viikonpäästä uusiks!
Pojilla on hieno rata ja hienot on puitteet. Komea on korokekkin!
-
- 10 min. nousufinaalit esim 1/4 ihan liian vähän. Olis varmaan 15 min finaalit aikataulu sallinut.
Todellakin allekirjoitan tuon! Tipuin 1/4:ssa vähän lähdön jälkeen sijalle 10. kun joku ajoi ensin kylkeen ja sitten toinen perään ja jäi siivestä kiinni toiseen. Nostaja vaan katseli että ehkä se tosta vielä irtoo... kauhea takaa-ajo mutta 10 min ei riittänyt 4. paikkaa pidemmälle. Ehdottomasti 15 tai 20 min.
-
Pitäis varmaan heittää myöskin omat fiilikset...
Täytyy todeta että Turun SM kisat onnistui keskeneräisistä järjestelyistä huolimatta mallikkaasti. Varikko jäi hieman rakennusaikana huomioitta ja talkooväkeläisten paukut eivät enää riittäneet lisätasojen rakentamiseen. Kisat kuitenkin todisti että oikeaan suuntaan ollaan kaikki tehty, vähän vielä viimeistellään niin lopputulos on erinomainen.
Täytyy vielä kerrata että Mertsolan Aki käytti huomattavan suuren ajan järjestellessään kisoja ja rata-asioita (ns. näkymätöntä työtä) ja Aki ajoi vielä kisoissa itsensä viidenneksi :shock: . Ilman Akia ei meillä olisi ollut tuota mistä nyt kaikki pääsivät nauttimaan, yhtään muita talkoolaisia vähättelemättä.
Iso kiitos TUAn aktiivijäsenille.
+/-
+ Xray
+ Mekkari
+ Paku
+ Baana
+ Jengi ja fiilis
+ Team Pupujussi (PBR)
+ Schumi Sami
+ Ekan eräkierroksen 8. tila :shock:
- Vesi on märkää (harmi että keliä ei voi valita)
- Todellakin varttifinaalit olis voinu olla pidemmät
- Orionin kytkimelle tahmea savi oli liikaa ja sammutti koneen kun jäi varttifinaalissa auto kiinni ratareunukseen, siihen tyssäsi myös nousupaikka. Myydään Orionin kytkin, todella halvalla...
- Taas sortusin turhaan varmisteluun. Pitäisi antaa vain auton mennä eikä hissutella. :(
-
Se jäi vielä kertomatta, että tapahtui semin ekassa tankkauksessa "hassusti". Avasin tankin läpän ja suuntasin pyssyn kohti tankin aukkoa, niin silloin lensi jostain sellainen sormen pään kokoinen savipaakku tankin aukosta sisään. "Olisittepa nähneet ilmeeni" sekunnin jälkeen päätin vain tankata auton ja olla ihan hiljaa kuskin suuntaan. Auto radalle, käänsin selkäni rataa kohti ja aloin kuulostella karjahteleeko kuski sammuneesta autosta. Mitään ei kuulunut?! Koneen lämmöt tosin nousi 50 astetta. Kuinka iso osa oli sitten savesta tankissa verrattuna tankin ulkopuolella jäänee arvoitukseksi. Kotona löytyi sitten hiekkaa tankista sellainen hyppysellinen, vähän vielä suodattimesta, kaasari tila vielä tuntematon.
-
Joo oli kavaa ja pitää antaa Jerrylle ja Mikalle kiitokset tasaisesta väännöstä monen kierroksen ajan! Toi oli crossia parhaimmillaan ja perkule jerry ens kerralla oon 3sek nopeempi ja meen sun ohi :mrgreen: :mrgreen:
Homma oli kivaa mut finaalin mekkaus oli aika p...eestä kuten kuva kertoo ylempänä ettei oo paljon mustat kamat ollu sen jälkee mustia :) Mutta onneks ei tehny turhaan tuli poika kotiin kummiski :mrgreen: :mrgreen:
+++ Kone pelas ku ajatus ja kulki pirun hyvin
+++Ei tekniikka murheita
--- Nimeltä mainitsematon nostaja höpöttää puhelimeen nostopaikalla ja auto selällään vieressä ei näin pojat
Jiri voin myydä ne 3sekuntia vaikka heti sinulle :mrgreen:
Kerro kuka se nosta kaveri oli :mrgreen:
Vimmu, se savikokkare, se on sinun lippiksessa seuraavan kerran :evil:
Luultavasti olivat kalleimat kisat Suomen maasta mitä on järjestetty, siinä mielessä että kuinka paljon osaa joutuu vaihtamaan kisan jälkeen autoon.
jerzi
-
Miks ajat GS:ällä?
-
Mikä on paras tapa huolehtia autosta tuollaisen kisan jälkeen? Toimenpiteet kisapaikalla ja myöhemmin kotona?
-
Sähkölaitteet ja pannu pois->painepesuri->WD40->paineilma->treeniä
-
No se oli selkee vastaus :mrgreen:
Kuis tuloksia....?
-
Miks ajat GS:ällä?
Tää on taas hyvä torstilta :mrgreen:
Jerzi
-
Nyt on elämäni ensimmäiset ns.viralliset kisat takanapäin omalta osalta ja ihan hyvä fiilis jäi kisoista :)
Omasta mielestä kisat meni ihan ok omalta osalta vaikka ensimmäiset kisat olikin.
Vielä plussat ja miinukset...
+Xray
+Rata
+Ajaja koroke
+Mekkarit
+Porukan yhteishenki
-Sade
-Oma ajo
Ps. Ens viikonloppuna uudestaan, toivottavasti paremmalla menestyksellä :mrgreen:
-Riku
-
Kuvia: http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2006/sm/sm-1_turku_20.5/jani/
Videotakin olis tarjolla, kunhan opin muuttamaan uuden kameran DVD videotiedostot .avi .mpeg tms muotoon.. auttaakkin saa :)
Omalta osalta ei oikein mennyt kisat nappiin, tällä kertaa kuitenkin moottori toimi.. pitkästä aikaa. Vielä kun oppis ajamaan ja panostamaan säätämiseen hippasen enemmän.
Vastapainona kuitenkin aikalailla onnistuneet järjestelyt palkitsi =)
Meikäläinen ottaa vastuun 10min nousuista... 15minuuttisina tosiaankaan ei olis siirtänyt aikataulua eteenpäin kuin puol tuntia. Pistetään harkintaan.
-
Kannatetaan Jani! Kiitokset vielä, homma toimi.
Nappen kuulutukset ansaisevat myös plussat :D
-
Mietin vaan jos rupeis harrastaa keilailua.. Tällä kaatomäärällä vois pärjätä aika hyvin. :roll:
-
http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid=2B986B3CF6584902ABFC9E1758D9EACC&alid=162954
Meikäläisen nappaamia kuvia kisoista.
-
Pitäis varmaan heittää myöskin omat fiilikset...
Täytyy todeta että Turun SM kisat onnistui keskeneräisistä järjestelyistä huolimatta mallikkaasti. Varikko jäi hieman rakennusaikana huomioitta ja talkooväkeläisten paukut eivät enää riittäneet lisätasojen rakentamiseen. Kisat kuitenkin todisti että oikeaan suuntaan ollaan kaikki tehty, vähän vielä viimeistellään niin lopputulos on erinomainen.
Täytyy vielä kerrata että Mertsolan Aki käytti huomattavan suuren ajan järjestellessään kisoja ja rata-asioita (ns. näkymätöntä työtä) ja Aki ajoi vielä kisoissa itsensä viidenneksi :shock: . Ilman Akia ei meillä olisi ollut tuota mistä nyt kaikki pääsivät nauttimaan, yhtään muita talkoolaisia vähättelemättä.
Iso kiitos TUAn aktiivijäsenille.
+/-
+ Xray
+ Mekkari
+ Paku
+ Baana
+ Jengi ja fiilis
+ Team Pupujussi (PBR)
+ Schumi Sami
+ Ekan eräkierroksen 8. tila :shock:
- Vesi on märkää (harmi että keliä ei voi valita)
- Todellakin varttifinaalit olis voinu olla pidemmät
- Orionin kytkimelle tahmea savi oli liikaa ja sammutti koneen kun jäi varttifinaalissa auto kiinni ratareunukseen, siihen tyssäsi myös nousupaikka. Myydään Orionin kytkin, todella halvalla...
- Taas sortusin turhaan varmisteluun. Pitäisi antaa vain auton mennä eikä hissutella. :(
Mekkaajan lisäys: +/-
+Vähemmän likapyykkiä
+Siistimpi kalusto kisan jälkeen
+"Kuuleva" kuski :D
+Uusi paku
+Pessimisti pettyy vähemmän
+/- Hyvä kauden avaus kuitenkin :roll:
-Stumppaus 1/4 finaalissa, sitä myöden pakkaaamaan kamat pakuun
-Suomen putoaminen MM-finaalista (lätkä)
-Vesi todellakin on märkää
-
Reipas 8min pätkä kisoista:
http://www.rc-racing.info/videot/kisa/2006/sm/sm1turku.wmv