RC10.FI

Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Idlz - 05.10.16 - klo: 20.00

Otsikko: Kaksi poltettua harjatonta säädintä ?
Kirjoitti: Idlz - 05.10.16 - klo: 20.00
120A säätimet paloivat, viimisin kesti n 1min.
Voiko syynä olla etten kalibroinut säädintä lähettimelle ?
Voiko se aihettaa säätimen ylikuormituksen ?
Moottori 6.5t, akku 2S LiPo
Säädin ZTW ja TSKY
Säätimet olleet käytettyjä ja toimineet moitteetta edellisella omistajalla/lähettimellä

Apua kaivataan ennenkuin ostan kokonaan uuden säätimen.
Otsikko: Vs: Kaksi poltettua harjatonta säädintä ?
Kirjoitti: Testikuski - 05.10.16 - klo: 20.06
Voi olla myös viallinen moottori/sensori.
Otsikko: Vs: Kaksi poltettua harjatonta säädintä ?
Kirjoitti: Idlz - 05.10.16 - klo: 20.10
Koitettu myös toisella moottorilla, ei eloa. Moottori vinkuu ja rutisee, toisella säätimellä ei sitäkään.
Lähinnä tässä meitityttää että mikä säätimen voi rikkoa jos kuitenkin 120A ja vain 2S lipo 5000mAh
Otsikko: Vs: Kaksi poltettua harjatonta säädintä ?
Kirjoitti: goos - 05.10.16 - klo: 20.24
Koitettu myös toisella moottorilla, ei eloa. Moottori vinkuu ja rutisee, toisella säätimellä ei sitäkään.
Lähinnä tässä meitityttää että mikä säätimen voi rikkoa jos kuitenkin 120A ja vain 2S lipo 5000mAh

Jos sensori on rikki se rikkoo säätimen laakista, ei siinä ehdi sanoa kissaa edes jos painaa kaasun pohjaan. Tämä ei kato ampeereja tai mitään, se vaan rikkoo säätimen.
Otsikko: Vs: Kaksi poltettua harjatonta säädintä ?
Kirjoitti: Idlz - 05.10.16 - klo: 22.17
Voiko sensorin testata tms ?
Tuo toinen säädin joka toimi minuutin, niin ajoin sensorin johdin irti.
Otsikko: Vs: Kaksi poltettua harjatonta säädintä ?
Kirjoitti: Mölli - 05.10.16 - klo: 23.40
Moottori vaan äkkiä vaihtoon. Vialliset moottorit ovat savustaneet lukemattomia säätimiä itselläni ja lähipiirissä.
Otsikko: Vs: Kaksi poltettua harjatonta säädintä ?
Kirjoitti: Testikuski - 06.10.16 - klo: 06.43
Koitettu myös toisella moottorilla, ei eloa. Moottori vinkuu ja rutisee, toisella säätimellä ei sitäkään.
Lähinnä tässä meitityttää että mikä säätimen voi rikkoa jos kuitenkin 120A ja vain 2S lipo 5000mAh

Tätä juuri tarkoitin, että vaikka laitat uuden säätimen voi mahdollinen viallinen moottori särkeä sen.
Otsikko: Vs: Kaksi poltettua harjatonta säädintä ?
Kirjoitti: ylikar-h - 06.10.16 - klo: 07.51
Onkos tälläinen, että vioittunut moottori hajottaa säätimen, kuinka yleistä ?
Minulla mennyt muutama moottori, mutta säädin aina pysynyt ehjänä.
Liekö ollut hyvää tuuria ?
Otsikko: Vs: Kaksi poltettua harjatonta säädintä ?
Kirjoitti: transewaves - 06.10.16 - klo: 08.33
Onkos tälläinen, että vioittunut moottori hajottaa säätimen, kuinka yleistä ?
Minulla mennyt muutama moottori, mutta säädin aina pysynyt ehjänä.
Liekö ollut hyvää tuuria ?
Samaa ihmettelin,pari mosaa mennyt mutta ei yhtään noppaa.
Otsikko: Vs: Kaksi poltettua harjatonta säädintä ?
Kirjoitti: jon.lindgren - 06.10.16 - klo: 08.44
Ei se onneksi ole yleistä.
Yhden tapauksen tiedän missä meni kaksi säädintä...
Toimi ihan hyvin jonkin aikaa ja sitten pimeni. Uusi säädin ja sama homma.
Mitään muuta syytä ei keksitty, kun moottori. Ei testailtu enempää...
Otsikko: Vs: Kaksi poltettua harjatonta säädintä ?
Kirjoitti: xsaara1 - 06.10.16 - klo: 12.53
Mulla tuli 1:8 autossa noparista voimasavut ulos, eli 4s vehkeestä...Pikku riskillä uusi nopari (samanlainen) kiinni ja menoksi...Yksi kisa ja muutama päivä reeniä ajettu sen jälkeen ja savut on pysynyt sisällä...Eli vähän jäi arvoitukseksi, mikä nopariin iski...Mutta annan kyllä äänen kanssa vialliselle moottorille, jos heti noparin suhauttaa...