Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - APK

Sivuja: 1 ... 18 19 20 [21] 22 23 24 ... 30
601
Tulokset / Vs: FTT II, Lopputulokset, lauantai 19.2.2011
« : 21.02.11 - klo: 23.19 »
Kisat olivat järjestetty mainiosti, profiili oli loistava!
Näkyvyyttä saatiin varmasti  :cool:

Pitkän miinuksen annan kärkiauton/kierroksella ohittajan kunnioittamisen jättämiselle.

Videoita, kiitos kuvaajille:
http://rc10.fi/users/apk/RC/videot/MyyriFTT2/

Kiitokset vielä järjestäjille, Tampereen poppoolle ja taustajoukoille.

602
Sähköautot / Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« : 17.02.11 - klo: 09.42 »
Oman SP GT2.0 Pro:n vakiokonkan korvasin tuolla kuukausi sitten.
Myös Tamiyan world tiimin suosiossa.

603
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 15.02.11 - klo: 15.31 »
Ei muuta kun lisää päkkiä, männät vaihtoon niin johan alkaa muuttua toiminta ländeissä :P
Nim. on testattu

604
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 28.01.11 - klo: 18.00 »
Kyllä se konkka kuuluu siellä olla.
Se toimii nimenomaan kiihdytyksiä varten energiavarastona, ja noparin lämpötilaan on myös vaikutusta....

605
Kiitokset Kypakille mutkattomista kilpailuista. Kaikki pelasi juuri niin kuin pitää.

Omat tulokset yllätti ihan positiivisesti, lauantain osalta.

Kiitokset videoiden kuvaajille, apumekaanikoille, Racingfactorylle ja tiimille.  :cool:

Muutamat videot (tulevat illan mittaan, yhteensä 4):
http://rc10.fi/users/apk/RC/videot/Kuusa11/

606
Yleinen keskustelu / Vs: Lrp vs. speedpassion?
« : 13.01.11 - klo: 20.39 »
Semmonen pikku nippelitieto 1S:ää koskien:
LPF/PRO/EX säätimillä lipo katkaisuasetuksen olevan jossain muussa asennossa kuin OFF 1S-akulla virtojen kytkemisen jälkeen säädin piippaa (ja vihreä ledi vilkkuu) eikä anna kaasua.
Piippaus tarkoittaa liian alhaista jännitettä.
Ongelmasta päästään eroon kun 2S-akulla käydään säätämässä cut-off jännite OFF-asentoon.

(Tämä sama homma taitaa olla HW:n tuotteissakin.)

607
Yleinen keskustelu / Vs: Lrp vs. speedpassion?
« : 12.01.11 - klo: 18.28 »
Omasta puolesta pisteet ehdottomasti SP:lle.
LRP säätimet ovat yleensä hajonneet pahimmassa mahdollisimmissa paikassa (=kisoissa), ja tuloksissa on näkynyt.
Kahdesta 2.0 Pro mallista kokemusta, kohta EX:stä myös.
SP:n puolesta puhuu ajotuntuma, softan säätömahdollisuudet (ja vaihdettavissa ihan kaupan hyllyn tavaralla itse), toimii myös ilman sensoria (tai vaikka se hajoaisi ajossa, meno jatkuu), kestävyys (toinen PRO nähnyt viritouringia, nelkkukrossia rankoissa olosuhteissa ja virimattista) sekä hinta.

Myös tuli laitettua väärinpäin johdot toissa viikonloppuna, säädin säilyi ehjänä, samoin kun akku ja konkkakin. Ainakaan radalla en huomannut suorituskyvyn tippuneen vaan oli yhä omista ranteista kiinni.

Paljon puhetta on siitä että SP olisi liian iso ja painava. Punnitsin 2.0 PRO säätimen 45g painoiseksi ilman johtoja, tuuletinta ja konkkaa. En tiedä mitä LRP nykysäätimien todellinen paino on ilmoitettuun nähden (30g), mutta auton kun auton taitaa kyllä balanssiin saada myös SP tuotteilla...

608
RC-kerhot ja -radat / Vs: Casinon treenit Korialla
« : 28.12.10 - klo: 18.15 »
Onhan 2.1 normipäivä Korialla, ja on ajot?

609
http://rc10.fi/users/apk/RC/videot/a5_12.12.2010/

Päivän videomateriaali.

Kiitos kisaajille.

610
http://www.tietokone.fi/uutiset/lehti_halvat_nettiostokset_ulkomailta_kuriin_veromuutoksella

Onko kohta Aasian paketeissa hintana 5euroa?  :shocked:

Pitänee ostaa kohta kaupat tyhjäksi, hamstrata.

611
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 30.11.10 - klo: 16.41 »

Onko EFRAn julkaisuaikatauluista tietoa?

Kuulinpa tuossa sellaista että EFRA olisi aikaistanut päivämäärän ajankohtaa, milloin uudet akut pitää olla lähetty luokittelemista varten. Syynä on juuri se, että listat tulisivat aiemmin eetteristä ulos tammikuun alussa.
Aika näyttää toteutuuko tämä. Kuka niitä akkuja haluaa mittailla ja luokitella jouluaattona, vähiten varmaan EFRA (Worsley)...  :roll: :smiley:

612
Topikki avattu yleisön pyynnöstä.

Jatkossa, pysytään asiassa, ja jos tekee mieli väitellä/provoilla niin soittakaa toisillenne. Teette sillä suuren palveluksen lajille.

613
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 16.11.10 - klo: 21.44 »
Ihan näin asiallisena kysymyksenä kysyisin minkä takia renkaiksi eivät kelvanneet noin kympin halvemmat LRP CPX.Eikö tarkoitus kuitenkin ollut laskea kustannuksia eikä nostaa niitä.
Kahden auton "tallia" pyörittäville tästä tulee aika huomattava lisäkustannus ja samoin yhtä autoa ajattavillekkin.Laittakaa muutkin kommentteja.

T.H.Valander

Itse kritisoin jo aiemmin tätä rengashommaa ja lisäkustannuksia - viime kaudelta on useampi kassillinen turhia käyttökelpoisia renkaita. Nyt piti syksyksi hankkia LRP:n renkaita, että saa ajella kerhokisat ja sitten jos Fintrackiin lähetään ajelemaan, niin taas joutuu hankkimaan uusia renkaita ensin treenikäyttöön, että saa auton säädettyä ja sitten kisakäyttöön kisapaikalta pitää ostaa vielä erikseen, kun treenikumeilla ei saa ajella... Ihmettelin myös, että miksei viime vuoden stanukoneella saa enää ajella tänä vuonna...

Harrastajan näkövinkkelistä useampaa autoa ylläpitävänä, tuntuu jokseenkin hölmöltä touhulta koko homma - paitsi tietysti kauppiaiden mielestä, jotka ovat varmasti jatkuvista sääntömuutoksista enemmän kuin mielissään...


Luulisin että stanukoneen sääntömuutoksessa on myös sitä takana, että vanhoja kaudella 2010 sallittuja koneita ei välttämättä saa enää niiden valmistajilta?
Säännöt on kumminkin syytä rakentaa niin, että kaupasta saa elokuussakin ostettua vielä sen moottorin? Käsittääkseni tälläiset moottorivalinnat tehdään siten, että kyseisten moottorien saatavuus taataan valmistajalta ennen kun kyseinen moottori hyväksytään sääntöihin.

Mitä tulee tähän rengasrulettiin, niin kuka kaipaa Xenonin sotkuja radan reunoilla, kisapaikalla loton 7 oikein täyttämistä että saa kunnolliset pyörät ostettua alle?
Ihan kuin olisi unohtunut koko Xenonien huonot puolet, muutamassa kuukaudessa?

CPX:llä ajoin itse muutaman akun treeniä viime talven loppupuolella, niistä en voi näiden kokemuksien perusteella kommentoida. Uskon että kun kisakausi alkaa, ja mennään liukkaille radoille (uusilla rataprofiileilla) ollaan tyytyväisiä siitä, että on valittu pitävämpi rengas ja tasalaatuinen sellainen.
Eri asia on treenaamiset kiinteillä radoilla, niihin CPX:t omien havaintojen mukaan ovat mukavammat.

614
Päivän ajoista videota:
http://rc10.fi/users/apk/RC/videot/A5_14112010/

Kiitos kannustusjoukoille, kuvaajille, kilpailijoille ja kaluston lainasta eläkeläiselle.  :tongue:
Voitto meni viimeisen 25sek aikana käpeltämiseen.

615
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 07.11.10 - klo: 00.42 »
Tällä hetkellä lajiryhmän edustusta on EFRA kokouksessa, joten ei ehkä heti vastauksia tule.

Eiköhän niitä ole odotettavissa lähiaikoina.

616
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 06.11.10 - klo: 18.56 »
APK:n laittama 4 vaihtoehto oli mulla käytössä ja poraamisen jälkeen oli todella helppo tehdä samanlaiset iskarit.

Tässä on vielä kuvina ohje Xray foorumilta kohtaan 4:
http://forum.teamxray.com/viewtopic.php?p=90029#p90029

617
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 06.11.10 - klo: 17.32 »
Onko T3:n aluiskareiden kasaamisessa jokin kikka että saisi reboundin hyvin pieneksi. Jotenkin tuntuu pirun hankalalta hommalta ja kaikkea mitä päähän juolahtaa olen jo kokeillut. Aina tuloksena että rebound lähes 100%.

Muutama kikka, ei ole pakko tehdä näitä kaikkia:
1. Ota foam pois bladderin päältä
2. Kun aiot laittaa korkin kiinni, työnnä vartta sisään niin että sitä näkyy enään esim. 1/4. Paina bladderi sormella öljyä vasten niin että ylimääräinen tulee pois. Samalla kannattaa olla varovainen ettei päästä ilmaa iskariin. Tämän jälkeen korkki paikoilleen niin reboundin pitäisi olla huomattavasti vähemmän kuin 100%.
3. Koita 2011 mallin matalampia bladdereita. Tamiyankin omat sopii.
(4. Poraa korkin läpi keskeltä reikä pystysuuntaan, ja poraa myös vaakatasoon reikä joka yhdistyy aiemmin porattuun reikään.)

618

Itella mainostaa juuri radiossa kuinka hienosti tavara liikkuu, ja sieltä saa varastointipalveluakin.
Tuntuu, että ne varastoi postin ihan oma-aloitteisesti lajittelukeskukseen.... tai niinkuin tässä taannoin, kuljettivat meille tulevaa pakettia hyvinkään ja pasilan väliä liki viikon.
Eivät siis säästä ainakaan kuljetusvaivojaan, kun sille päälle sattuvat  :shocked:

Tällä viikolla on kyllä pänninyt Itellan tössiminen. Kaikki paketit myöhässä tai saa nähdä tuleeko ollenkaan edes pikana vlopuksi. Jää lelut saamatta, ei kivaa  :grin:

619
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 23.10.10 - klo: 19.40 »
Morjes!
Nyt on 3 lipoa tyhjennetty ja erittäin tyytyväinen olen pirssiin. Todella kääntyvä auto! Lämpö ongelmia ei ole ollut vaikka kori on täysin orkkis kuosissa. Säätimenä joku LRP ja moottorina LRP 6.5T. Muutama lisä blingi on tullut hommattua mm. uusi taka layshaft (metalliset idlerit ja kääntää slipperi jousen paremmalle puolelle), sekä alumiini yoket. Jos tuon layshaftin päivittää niin paketissa ei tule mukana pinjoneita, eli mukaan tarvitset 34 ja 21 hampaiset pinjonit!
Toimii hienosti! Tällä lähdetään Nokialle.
-Pete

Tänää piti Goldin auton koppaa hieman rei'ittää ja ruuveja kiristää  :wink:
Ehkäpä Pete sai parempia tuloksia loppupäivästä auton kanssa.

620
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 22.10.10 - klo: 16.56 »
Alas laitoin jotain lukitetta hitusen.
Pohjan ruuveihin ei ainakaa kannata laittaa, tai saa poistaa pyöristyneillä ruuvinkannoilla olevia ruuveja pois parhaaksi näkemällään tavalla.  :tongue:
Etuakseleihin laitoin flat spotilla olevat pinnit, http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2-ja-T3-Varaosat/305392-DRIVE-SHAFT-PIN-2-x-10-WITH-FLAT-SPOT-2-108575 ja taakse tein pinneihin tasaiset kohdat dremelillä kun ei ollut omassa varastossa enempää em. valmiita pinnejä. Kumpiinkin tottakai hieman lukitetta.

Edit: Etuakseleihin laitoin nämä, käytetyt keventämättömät versiot: http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=1555&kategoria=1869&catName=XRAY%20T2%20007%20US%20Foam%20%20-%20Drive%20Axle%20%96%20Hudy%20Spring%20Steel%99

621
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 21.10.10 - klo: 23.42 »
2011 Specs auto kutakuinkin kasassa. Laatu oli yhä kohdallaan. Ohjeiden mukaan servolinkkiin tulevia linkin muoveja joutuu lyhentää.
Myös toista jouduin ohentamaan ettei osu ylädekkiin.

Ehkä haastellisin kohta oli kasata servosaver, eipä ole moisia tullut ennen juuri kasattua.
Lopulta sen sai hyvin kasaan kun käytti servoa hyväksi, siten että väänsi saverin muoviosaa servoa vastaan. Muoviosat loksahtivat servosaverin jäykkien metalliliuskojen kanssa tämän jälkeen oikein kohdalleen.

Sähköille on samalla vähemmän ja samalla enemmän tilaa kuin ennen.
Akun johdot ainakin kivuttomasti saa auton takaosaan, ja osan johdoista ylädekin läpi jos haluaa.
Ylädekki kun on kapeampi kuin T3 autossa ja isohkot aukot.
Mietin itse laitanko akun johdot taakse vai eteen.

Servon ja moottoripukin välissä on ehkä (?) vähemmän tilaa kuin ennen, ei ainakaa tunnu samoin mahtumaan samat sähköt kuin T3:ssa (Sanwa RX431 selälleen ja SP GT2.0 sekä Sanwa SDX-801).
Jotta vastarin saisi selälleen, pitäisi sisempi servon korva poistaa (ohjeessa on tipsi tästä).
Tietty esim M11X vastari on sen verran kapeampi että moista ongelmaa ei välttämättä ole.

Jotta teräväreunaisen virimoottorin sai tarpeeksi taakse, ylädekkiä piti hieman hioa. Tästäkin taisi olla maininta jossain, eipä tullut itse asiassa ohjeen kanssa kasattua  :mrgreen:
Pyöristetyllä reunalla olevat moottorin (esim. X12, kenties Novak, SP ja Tekin?) kanssa ei moista toimenpidettä taida joutua tekemään.

Katotaan nyt koska ehtii ajamaan autolla.  :cool:

622
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 09.10.10 - klo: 19.11 »
Itsellä mennyt 1 vasemman puolen ohjauspala rikki, hypyn jälkeisen kolarin/rataa merkkaavan salaojaputken ajon seurauksena. Ajettuja akkuja n. 35.

Mitenkäs onko muilla ollut ongelmia diffin pitämisen kanssa?

Catissa ja Cougarissa on käsittääkseni samankaltaiset diffit.
Catista yksi diffiyksilö alkoi aina luistamaan. En keksinyt syytä.
Kannattaa kokeilla ottaa pois toinen prikka laakereiden ympäriltä, tai vaihtaa toinen niistä ainakin ohuemmaksi.
Täten saa diffin herkemmäksi, sellainen tullut mieleen että prikat/prikka pakottavat diffilevyt liian kauas kuulista, jolloin se ruuvi pitää vetää älyttömän tiukalle.

623
Tulokset / Vs: Tulokset Maastosarja 3
« : 24.09.10 - klo: 16.24 »
Hyviä kuvia AP! Saako ihan ottaa itselle talteen myös? Hassua ettei ne hyvät perjantaikelit jäänyt edes mieleen sunnuntain kahlaamisen jälkeen. Hienoa että edes joku ottaa kuvia varikolta...  :wink:

Pillit jakoon vaan, kuka näitä laskee  :p :mrgreen:

624
Tulokset / Vs: Tulokset Maastosarja 3
« : 23.09.10 - klo: 19.19 »
Sainpa aikaseksi tehdä lopulta kisakuva-albuminkin.
http://rc10.fi/users/apk/RC/Vaasa_SM3_2010/

Kisaaminenhan oli ihan hauskaa, harmi kun Suomen kesää ei riittänyt enään sunnuntaille.

Assojajaantennipillejä.fi kuittaa!

Edit: Kiitokset järjestäjille, majoitukselle ja OSPAn väelle varikon ainoasta kompurasta.

625
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 20.09.10 - klo: 23.26 »
Tuossa paketissa on kaikki mitä tarviit, maalit koriin ja kumit vanteille + sähköt ja mahdollisesti muutama optio-osa joita ylempänä listasin :wink:

Ääääh... polttelis jo ajamaan tolla mut kelit ei anna periks :)

Unohtu mainita edellises viestis vinkki, että tiukkoja sisätreenisessioita varten kannattaa koriin leikata reikä että säätimelle saa viilennystä.
Myös pitäisi auttaa korin leikkaaminen edestä/takaa auki.
Muutenkin pitkiä vetoja kannattaa ehkä välttää, muuten voi herkästi leipoa se muovinen idler gear....

626
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 19.09.10 - klo: 15.44 »
Sen mitä oon kaverin SX2 kokemuksia seurannut, kannattaa vaihtaa nuo tukivarsien pidikepalat myös metallisiin.

Iskareihin alemmiksi o-renkaiksi kannattaa ehkä harkita jotain tiiviimpiä. Voi muuten vuotaa tiukkojen ländien jälkeen. Jotkut normi-iskareissahan on kääntäneet sen alemman muoviprikan väärinpäin, jolloin o-renkaat puristuu enemmän. Silloin iskareista tulee tosin aika jäykät, big boreilla ei ainakaan mielestäni toimineet.

http://www.redrc.net/2010/09/schumacher-cat-sx-steel-idler-gear-upgrade/
Tuo on kyllä aika odotettu korjaus. Vakiona kun paukkuu muovirattaita ja alurattaat kuluu nopsaan. Sen lisäksi slipperin säätö on hyvin tarkkaa, ettei se rupea luistamaan ajon aikana.

627
Vapaa keskustelu / Vs: Netin nopeus
« : 16.09.10 - klo: 16.20 »


12/2 on ollut pari viikkoa käytössä. Hiukka nykypäivää verrattuna jaettuun Homepna 1M/0.5M linjaan.

628


Muistelen jostain lukeneeni, että joskus taannoin on kokoontunut pienoisautoilun lajiparlamentti keskustelemaan mm. lajin visiosta, kehittämisestä ja asioista jotka ovat kerhotason yläpuolella.

Olisiko syytä herätellä "parlamentti" henkiin uudestaan?
AKK/Lajiryhmän voisi ajatella olevan lajin "hallitus". Mihin hallitus voisi tuoda asiat kehittävään ja hallitustyötä eteenpäin auttavaan keskusteluun.

Onko foorumista lajin "parlamentiksi"?


90-luvulla, kun aloitin oman harrastuksen oli tekniikkapäivät. Lajiparlamentista en tiedä.
Tekniikkapäiviä järjestettiin (kai) 1-2 kertaa vuodessa (talvisin?), ja niiden yhteydessä oli aina kansallinen kilpailu.
Tekniikkapäivillä kokeneemmat kertoivat vinkkejä tekniikan puolesta.
En muista syytä miksi tekniikkapäivät katosivat, tietääkseni viimeisin (ja samalla ainoa jossa olin mukana) oli vuonna 98 Seinäjoella.

Voisiko samaa ideaa käyttää hyödyksi uudelleen?
Ei välttämättä tekniikkapäivinä, vaan ajetaan välillä ja välillä kokoustetaan yhteisistä asioista?
Tiedän että syksyisin esim. on AKK:n järjestämä "koulutustilaisuus" SM-kisojen järjestäjille.
En tiedä tarkalleen paljonko niissä käy porukkaa.
Tälläisessä "kokouspäivä" kilpailussa olisi ainakin porkkana päästä ajamaan kisaa, ja samalla päättää/keskustella asioista.

Tämä keskustelu ehkäpä alkaa mennä aiheen ohi jo reilusti, tai vähintäänkin rönsyilee. Ehkä syytä siirtää keskustelu eri topikkiin....

629
Jos mietitään mikä vakioluokan tarkoitus on, eli tarjota uusille harrastajille sisääntuloluokka, on 0-ennakkosäädin ainoa järkevä vaihtoehto.

Säätimien ennakkosoftien tarkoitus on ainoastaan tuoda lisää nopeutta joka on täysin epäolennaista uusien harrastajien kehityksen kannalta. Nuorten (ja vanhempienkin) aloittelijoiden/harrastajien kehityksen kannalta on paljon tärkeämpää että voi ensiksi keskittyä täysin ajamiseen, ja kun se alkaa sujumaan niin senjälkeen auton säätämiseen. Ajamaan oppii ajamalla, ei säätimien ennakkokäyriä säätämällä, ajotaito ja auton säätäminen halutunlaiseksi on pitkälläkin tähtäimellä huomattavasti hyödyllisempää kun joku säätimien ennakkojen hinkkaaminen.

PS. ja jos sitä säätimen softaa pystytään tulevalla kaudella valvomaan TSS-10 luokassa niin miksei myös TSP-10 luokassa..

Olen täysin samaa mieltä kuin Jari.
Vakioluokan pitäisi olla mahdollisimman yksinkertaista aloittelijoita ajatellen, ei ole tarkoitus että mekaanikon pitäisi osata läppärin kanssa toteuttaa sisäistä insinööriään ja säätää säätimeen parametreja kohdalleen.
Tasainen vauhti moottorin puolesta takaa tasaisen kilpailemisen, joka ratkeaa ajotaidoilla ja auton säädöillä.
Moottorien eroille nyt kukaan ei voi mitään, ne jotka kamppailee viimeisistä kymmenyksistä voivat ostaa sen 10 konetta ja testata jos haluaa, sama koskee nykyisiä ja tulevia 0-ennakkosäätimiä. Ellei säädin ole rajattu, jonkinlaisia eroja säätimissä tulee aina olemaan.
Lopputuloksen kannalta varmasti huomattavasti pienempiä kuin akkujen vaikutus. Eikä kenelläkään kumminkaan tule mieleenkään ruveta rajoittamaan akkua tietyn valmistajan tekemäksi tietyksi malliksi... Käytännön mahdottomuus.

Offtopic: Onko TSP-10 luokka väliluokka TSS ja TSM välillä jatkossakin? Halutaanko siitä toinen harrastelijaluokka, vaikka TSS luokassa harrastamista ei estä enään esimerkiksi yläikäraja? Tuleeko TSP-10:n ja TSS-10:n erota toisistaan muuten kuin moottorin lankaluvun verran? Kysymyksiä ja vastauksia voisi jatkaa suoraan toisessa topicissa.

630
Olen itse sähkötouringin osalta sitä mieltä että 3+3 ( tai 2+2 ) ennemmin kuin kerrasta poikki SM. Sarjoissa yhteensä viiden (tai neljän) kisan pisteet, siten että pelkällä sisä tai ulko-osallistumisella ei voi saada "helppoja pisteitä". Eli esim. 3+2 parhaan tuloksen pisteiden laskeminen yhteen. Pointtina tässä on se että ei voisi olla saada SM hyviä SM pisteitä vain pärjäämällä sisällä tai ulkona. Vaihtoehdot siis mistä pisteet lasketaan kuljettajalle:
a) 3 (sisä) + 2 (ulko)
b) 3 (ulko) + 2 (sisä)

Tällä laskentakaavalla sekä ulko, että sisäkisojen arvostus on "taattu". Tämän vuoden 6/8 laskentatavassahan jotkut saattoivat saada pisteet menestymällä kesällä, tai sisällä.
Sinänsä vuoden 2009 pistemenettelyssä ei mielestäni ole mitään väärää, omahan mokahan se on jos ei ole kaikissa kisoissa tai menesty joka paikassa. (ts. En ajattele asialla omaa etua jälkikäteen koska SM TOP10 sijoitus ei ole omalla kohdalla muutenkaan niin tärkeä, vaan osallistuminen on.)

SM kisoista järjestäjien käteen jää selvästi vähemmän rahaa kuin ennen. Syynä on pitkälti lisääntyneet kulut (lähinnä tilakustannukset). Suomessa kisojen järjestäminen on sinänsä haastavaa, että kaikki asiat pitää olla kunnossa ja koneistolta vaaditaan paljon. Jos joku pieni, mutta oleellinen asia, on päin honkia kyllä negatiivinen palaute on taattu.
SM:n järjestämistä varten lajiryhmä tietääkseni suunnitteleekin jo osallistumismaksujen korottamista mikä on hyvä juttu järjestäjän kannalta.

EFRA:n uudesta Indoor touring EM:stä taisin kuulla talven aikana, että koko sisä EM idea ei ehkä elä pitkälle Efran puolesta jos osallistujia on niin vähän kesän kisoihin nähden. En muista kuulinko tämän sivuteitse, lähteenä kumminkin taisi olla Efran Dallas (?).
Eli harrastajat arvostavat sisä EM kisaa selvästi vähemmän kuin ulko EM. Toki tämän myös näkee tiimien osallistumisessa, selvästi panostetaan enemmän ulko EM kisaan.

Sähkökrossiin toivoisin kilpailuja, jotka ajetaan radoilla jotka on suunniteltu sähkökrossareille paremmin kuin radat joilla kierroksen ajaminen muistuttaa selviytymistä.
Kunnes sähkökrossareille paremmin sopivia ratoja löytyy lisää, onko syytä vaihtaa juuri tähän kerrasta poikki SM:n, toinen toisella radalla ja toinen toisella? Voiko olla kerta SM vuonna 2011, ja taas sarja SM vuonna 2012 jossei järjestäjiä ole? En tiedä onko AKK:n puolesta estettä tähän.
Tosin kaudella  2011 mahdollisesti SM kisojen pitämistä varten uusia paikkoja olisi Sotkamo ja Oulu (?), jos he haluavat&pystyvät järjestämään.

TP-10, M8 ja LS-5 SM sarjoihin en ota kantaa ilman kokemusta.

Sivuja: 1 ... 18 19 20 [21] 22 23 24 ... 30