Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mr.MR

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 9
31
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 15.05.07 - klo: 11.48 »
Edellisessä kommentissa kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota tähän kohtaan:
Tämä siis ei koettua tai livenä nähtyä

Mielestäni vahvoja mielipiteitä kannattaisi esittää vasta sitten, kun tietää asiasta jotain.

Mitä isompi laite, sitä aidommat liikkeet ja käyttäytyminen. Sama pätee rc-autoissa ja vaikkapa lennokeissa.

32
Sähköautot / Vs: Hot Wheels tutka
« : 14.05.07 - klo: 19.55 »
Ebaystä löysin tämmöisen tutkan:

Bushnell velocity

Olisi mahdollisesti enemmän oikea tutka. Tulli ja Alvihan tohon taitaa paukahtaa päälle, kun ei taida mennä enää leluna. Hot wheels tutka taas on lelu, eli ei tullia, eikä myöskään alvia halvan hinnan vuoksi.

33
Sähköautot / Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 03.05.07 - klo: 13.34 »
Tuolla aiemmin kerroin muovisista lehtijousista. Yllättäen en ole vieläkään niitä saanut. Joten en suosittele tilaamaan ainakaan vielä. Kerron kun/jos saan jouset joskus. Tällä hetkellä ne ovat myyjän mukaan olleet liikkeellä postin toimesta 2 viikkoa.

Noniin eli tänään ne jouset sitten saapuivat. Seitsemättä viikkoa tilauksen jälkeen. Postileima kertoo, että jouset ovat lähteneet 24. huhtikuuta, eli itse matkaa ei ole mennyt kuin 9 päivää, vaikka välissä oli vappukin. Eli taas erittäin positiivisia kokemuksia ulkomailta tilaamisesta.  :angry:

Jouset sinänsä vaikuttavat asiallisilta. Toimivuudesta sitten lisää joskus myöhemmin.

34
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 28.04.07 - klo: 12.24 »
Uskoisin sen olevan edelleen tiistai.

35
Radiolaitteet / Vs: Spectrum 2.4 Ghz
« : 22.04.07 - klo: 14.48 »
Kommentista päätellen olet jo itse lukenut ja sisäistänyt tuon määrän englanninkielistä tekstiä. Osannet siis vastata, että mistä lähden etsimään vikaa, kun Spektrumilla kantavuus loppuu n. 30 metrin päässä, ja lyhyemmälläkin matkalla on viivettä aika rajusti. Antenni on tosin auton korin sisäpuolella, mutta ohjeiden mukaisesti piuha tulee tuuman verran antenniputkesta ulos. Autossa on vastaaotinkotelo, joka on lisäksi suojattu vesieristeellä. Voiko liian paksuseinämäinen vastarikotelo mitenkään vaikeuttaa vastarin toimintaa?

36
Radiolaitteet / Vs: Spectrum 2.4 Ghz
« : 19.04.07 - klo: 23.46 »
Mitenkäs se ilmenee käyttäjälle, kun laite alkaa etsiä sitä vapaata taajuutta? Olkoon nopeatakin se hakutoiminto, mutta kai siinä hetki menee?

37
Radiolaitteet / Vs: Spectrum 2.4 Ghz
« : 19.04.07 - klo: 13.18 »
Ei toimi "luutuutilla" vaan ihan sillä 2,4Ghz taajuudella

Minen paljoa radiotekniikasta tiedä, mutta eikös Bluetooth:in (2,45Ghz) taajuus aika läheltä liippaa Spektrumia (2,4Ghz)  :huh:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Bluetooth

Omassa pienessä mielessä olen jopa joskus kuvitellut saaneeni ajajakorokkeella radiohäiriöitä, kun vieruskaveri vastaa Bluetooth laitteella varustettuun matkapuhelimeen. Tyrmätkää tämä mahdollisuus, niin nukun yöni paremmin jatkossa..  :grin:

38
HPI / Vs: HPI E-savage
« : 17.04.07 - klo: 11.01 »
Noihin takapyörän kulmiin sanoisin, että takana pitäisi olla vähän aurausta. Eli kuvassa olevan auton vasen takarengas saisi olla kääntyneenä sisäänpäin saman verran kuin oikea jo on. Löytyykö säätöä auraukselle? Kuvassa näkyisi olevan joku tanko tukivarren etupuolella -aurauksen säätö?

39
Yleinen keskustelu / Vs: Rc lehdet
« : 17.04.07 - klo: 10.46 »
Jäin miettimään, että mitä suomalaisesta radio-ohjattava harrastuksesta voisi lehdessä kertoa. "Jyväskylän hiekkamontulla oli neljä viikkoa sitten pienoisautokilpailu. Kaikki autot olivat keskenään erilaisia ja vaikka ajanotossa oli ongelmia, niin se ei haitannut kumpaakaan kilpailijaa, kun pakkastakin oli vain 15 astetta..."  :mrgreen:

Kahdesta edellä mainitusta ulkomaisesta lehdestä olen pitänyt enemmän "RC car action:ista" Joo mainoksia on, mutta kun ne liittyvät aiheeseen, niin niistä on enemmän hyötyä kuin haittaa. Mainoksissa ei siis ole Mersun uusinta mallia, ei Tissot-rannekelloja, eikä miesten kosteusvoiteita.

Itse ostin molemmista lehdistä irtonumerot Stocmannilta ja tein päätökseni sen perusteella. Lehden välistä löytyikin sopiva alennuskuponki, jolla hintaa 12 numerolle jäi muistaakseni n.48eur. Vähin syy valintaan ei ollut se, että sen ohuemman lehden (r/c car) eräässä jutussa toimittaja kiitti jenkkisotilaita siitä, että ovat taistelemassa jenkkien vapauden puolesta lähi-idässä.  :angry: "Ei ne jenkit hyökänneet öljyn takia, kun niillä on jo öljyä. Eikä Jari ryöstänyt pankkia, kun sillä oli jo vitonen." Erästä koomikkoa lainatakseni.  :evil:

40
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu: Koski Challenge II
« : 15.04.07 - klo: 19.22 »
lapsia oli paikan päällä

Kai ne lapset näkee paljon pahempaakin kuin alkoholin juominen? Esim. TV:stä ihmisten joukkohautoja ja sotaa. Onneksi on kuitenkin olemassa erilaisia terapiaryhmiä ja lasten psykiatreja, jotka osaavat auttaa lasta, jos lapsi on nähnyt jonkun juovan alkoholia.  :grin:

Eiköhän se kirjoittamaton sääntö nollatoleranssista ole kaikkien yleisen turvallisuuden takia. Nollaraja on helpoin tulkita. Toiset meistä muuttuvat känniääliöiksi kahden keskioluen jälkeen, toiset voivat juoda korillisen, olla lupsakoita seuramiehiä ja mennä vain nukkumaan. Sinänsä erikoista, että miksi tämmöistä pitää vatvoa keskustelupalstalla, kun asian olisi voinut käydä läpi kisapaikalla?  :police:

41
Nimekkäältä kisakuskilta oli nuo minun kennot ostettu. Vaikka jonkun teorian mukaan ne ensimmäiset käytöt on olleet rajuja, niin en ihan helpolla usko, että kennot olisivat tiensä päässä. Ja lämpenemisongelmaa oli minun käytössä alusta alkaen.

Erään pohdinnan mukaan noissa "kunnon" kennoissa saattaa olla "portit" sen verran auki, että  lämpöä syntyy, kun virta sen verran iloisesti liikkuu.

42
Samaa "ongelmaa" oli mullakin talven aikana GP 4300 akkujen kanssa. Saattoi tosin minun tapauksessa olla syynä laturikin, josta ei saanut delta-arvoa säädettyä. 5 ampeerilla silti latailin ja tirinä ja poksahtelu kuului. Lämpö saattoi käydä jopa 60 asteessa. Potkua kyllä löytyi.  :mrgreen:

Kausi ohi sähköauton kanssa ja seuraavalle kaudelle älykkäämpi laturi hommattuna.

43
Yleinen keskustelu / Vs: Jet-Truck
« : 12.04.07 - klo: 18.52 »
Saattaapi olla ihan hyvä juttu, että auto vetää joka nurkasta ja keskeltäkin. Tai pitäisikö sanoa, että jarruttaa. Saattaa olla työntövoimaa tossa turbiinissa, tietysti riippuen miten suuttimen saa suunnattua.  :wink:

Mites tykkääkö turbiinikone kyttyrää, jos sitä "työntöpuolelta" kuristetaan, taikka ahdistetaan suuttimella? Tiedän, että jopa lentokoneissa on nykyään äänenvaimennin koneen perässä, mutta ajattelinkin nyt tuommoisen pienemmän koneen puolesta.

Hatunnosto kuitenkin .21:selle. Mun mielestä on hienoa, kun ihmiset tekee asioita itse.

44
Sähköautot / Vs: Ensimmäiseksi autoksi
« : 06.04.07 - klo: 21.20 »
Montakohan miljoonaa saman aiheista ketjua täällä jo on? Ja tossa ihan vieressä on eräs. Joten jospa jatkot siellä?

http://rc10.fi/index.php?topic=20924.0

45
Sähköautot / Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 06.04.07 - klo: 21.06 »
Miten toimii vakiona jousitus ? Teksi tollasta mieli.. Pikkasen isommat renkaat ja ajamaan off roadia :smiley:

Niin ja miten se 3 vaihteinen laatikko oikein toimii ? manuaaliset vaihteet ?

Hyvin ne vaihteet toimii. Vaatii tosin radiolta sen, että voi säätää keskiasennon ja ääriasennot. Kun on kolme manuaalivaihdetta, niin tarvii vaihdeservoltakin kolme asentoa. Periaatteessa vaihto onnistuu ajossakin, mutta ihan täydellä vedolla ei raaski vaihteita vaihdella. Tasakaasulla kun vaihtelee isommalle, niin nätisti loksahtelee vaihteet päälle ja vauhti "kiihtyy".

46
Sähköautot / Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 06.04.07 - klo: 20.51 »
Menin sitten antamaan periaatteilleni periksi ja asentelin isommat renkaat High-Lift:iin. Geolandarit kavennetuilla vanteilla toi kummasti etenemiskykyä lisää:


Heittämällä ne eivät mahdu kunnolla pyörimään, vaan koria piti vähän korottaa. No nyt sitä saa sitten säädettyäkin renkaiden mukaan tarvittaessa.



47
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 06.04.07 - klo: 20.42 »
Sitten on vielä se mahdollisuus että on eri akseleilla renkaat eripäin. Tämä on sitä off-road tuningia.

Kiitokset tyhjentävästä vastauksesta.

Eräässä traktorissa oli eturenkaat "väärinpäin", ja ideana oli, että jos sen ajaa pellolla lähteeseen, niin oli pieni mahdollisuus saada se takaperin pois. Savi tosin yleensä takertui renkaaseen oli se sitten mitenpäin tahansa.

48
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 06.04.07 - klo: 12.17 »
Mitäs sillä haetaan, kun renkaiden pyörimissuunnan näkee välillä olevan väärinpäin noissa ryömijöissä? Eli oikeastihan traktorikuvioisten renkaiden pitäisi olla juuri toisinpäin, kuin esim. edellä olevissa kuvissa.

49
Sähköautot / Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 05.04.07 - klo: 22.41 »
Jollakulla tais olla sellanen MFC-02 modelissa?

Se oli maahantuojan esittelykappale. Olivat kuulema pyydelleet edes jotain valoja liftiin, niin olivat saaneet mfc:n. MFC on kyllä mielestäni aika hävyttömän hintainen. Ebay:ssä oli hetken myynnissä hintaan 280 taalaa. Jää hankkimatta.

50
Sähköautot / Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 05.04.07 - klo: 12.04 »
Geswas: Arvaanko oikein, jos sanon että kuvassa oleva auto on aseteltu tuohon asentoon? Jos jostain renkaasta alkaa nostamaan, niin joustoa ei ole noin paljon, kun jo joku muu rengas nousee ilmaan. Monesti kuvissa jousitus on painettu kädellä alas, eikä siten vastaa todellista joustoa.

Tiedän, että jousitus pehmenee käytön myötä, mutta pehmeneekö noin paljon? Itse olen ajellut vasta yhden akun.

Tuolla aiemmin kerroin muovisista lehtijousista. Yllättäen en ole vieläkään niitä saanut. Joten en suosittele tilaamaan ainakaan vielä. Kerron kun/jos saan jouset joskus. Tällä hetkellä ne ovat myyjän mukaan olleet liikkeellä postin toimesta 2 viikkoa.

51
Sähköautot / Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 05.04.07 - klo: 11.56 »
High-liftissä tulee mukana lehtijousiin useita eri kokoisia lehtiä. Niistä voi väsätä mieleisensä, joskin silti vielä jäykkä, jos kaipailee ryömijää, joka ei ikinä nosta rengasta maasta. High-Lift on pienoismalli oikeasta autosta, joten ei sen mielestäni tarvitsekaan joustaa akseleita 90 asteen kulmaan. Autoon on jo saatavana MFC-02, eli laite jolla autoon saadaan moottorin äänet, valot (n.30lediä) ja ulkoinen äänilähde kiinni. (Esim. mp-3 soitin). Tuo laite kaikkine osineen painaa, joten on toisaalta ymmärrettävää, että jouset ovat hiukan jäykät vakiosäädöillä.

http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=53957

Tamiyahan suosittelee 4-kanavaista tikkuradiota, jolla saa kaikki toiminnot käyttöön.

52
Kyllä se vitosten ratailta pitäisi saada tiistai-illalle, kuten on ollut ennenkin. Eikai sitä kukaan maanantaisin radalle pääse. On siinä päivässä yleensä muutenkin kestämistä.

Tai jos vuoroja jaetaan, niin samalla se lauantai vitosille.

53
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 04.04.07 - klo: 10.10 »
Kaupassa tota "King:iä" hypistelin, niin aika hyvät joustot vaikuttaisi olevan jo ihan vakionakin. Voi olla ihan varteenotettava ryömijä pienillä muutoksilla tulevaisuudessa.

Hobbylinnasta löytyy takavetoa: http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI10821

54
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 02.04.07 - klo: 10.44 »
On nois lukemista... Toivottavasti tuolta löytyy tarvittava tieto... KLIP.

Nyt sä oot asian ytimessä! Monesti meinaa unohtua keskustelufoorumeiden tärkein ajatus: Niillä on paaljon tietoa varastoituna.  :wink:

Jos aina vaan kysytään, eikä ikinä käytetä hakutoimintoa, niin asioista oikeasti tietävät väsyvät vastailemaan, ja sen jälkeen onkin vain niitä jotka vain kyselevät toisiltaan.

Ja raskasta ja aikaa vievää se on, varsinkin vieraalla kielellä, mutta monesti sen arvoista.

55
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 02.04.07 - klo: 10.17 »
Joskus vaikuttaa siltä, että kauppiaiden sivuille "unohtuu" vanhat hinnat. Milloin lie tuo Goliath:kin hinnoiteltu Sabe:n sivuille. Taalan ja Euron välinen kurssi on kyllä ollut jo useamman vuoden sellainen kuin on, joten mielestäni kauppiaat Suomessa saisivat alkaa huomioida sen hinnoitteluissaan. Jos semmoinen ihme tapahtuu, että kurssi vaihtuisi taas siten, että taala olisi arvokkaampi, niin ei siinä kauaa menisi, kun hinnat taas saisi korjattua kohdilleen. Tällä hetkellä aika suuri määrä r-ohjattavien harrastajien rahoja karkaa ulkomaille, kun siellä se tavara on halvempaa.

Kuvitellaan, että eurolla saisikin vain 0.70 taalaa, eli päinvastoin kuin tällä hetkellä. Silloin 190 taalaa maksava auto olisi 271 euroa. Sitten lisätään Suomen tolkuton ALV. 22% (tosin Ruåtsissa taitaa olla 25%, näin vertailun vuoksi), niin autolle kertyisi hintaa 331€.

Valitettavasti Sabe joutui tässä esimerkiksi, mutta kyllä muutkin liikkeet saisivat mielestäni miettiä hinnoitteluaan. Minä tuen mielelläni suomalaista kauppiasta, mutta ihan kaikkeen en suostu venymään.

Lisäys: Mehän emme tosin tiedä minkälaisen alennuksen suomalainen kauppias saa, jos tilaa vaikkapa Tower:ista tavaraa. Alennus voi olla todella onnetonkin. Tower on myöskin myyjä, jolloin tuotteen valmistajan ja kuluttajan välissä on jo vähintään kaksi porrasta ottamassa rahaa. Luonnollisesti se näkyy kuluttajahinnassa.

56
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 01.04.07 - klo: 14.39 »
Kiitokset kaikille jotka osoittivat myötätuntoa rengaspohdintani suhteen. En siis ole ihan yksin keksinyt tätä ongelmaa.  :undecided:


Yksi keino on, että otat 2.2 kumit ja leikkaat niistä vähän pois sekä pitkittäin että poikittain. Kumi kapenee ja ympärysmitta pienenee. Kun otat välistä oikean kokoisen palan pois, niin saat 1.9 vanteille sopivat kummit.

Ei se helpoin ratkaisu, mutta noita 1.9 vanteille sopivia kumeja ei taida olla kuin Tamiyan Hi-Liftin, XC:n ja Hummerin kumit. Kaikki noista on aika kovia ja noi muut on pienempiä kuin Hi-Liftin omat. Noita voit kysellä sieltä mistä Hi-Liftin ostit.

Ei oo 1.9 vanteilla helppoa. Ei ne 2.2 näytä yhtään pahalta Hi-Liftissä kunhan kavennat vanteet.

Olenkin jo jotenkin henkisesti valmistautunut kaventamaan vanteita, mutta renkaita en ehkä vielä uskalla lähteä leikkaamaan. Onkohan leikellyssä renkaassa riittävästi kontaktipintaa kasaan liimaamista varten? Eli voisiko toimia ihan käytännössäkin?

Eipä tuo High-Liftin omakaan rengas huono ole, mutta aina sitä voi pohtia vaihtoehtoja. Mainitsemasi XC:n ja Hummerin renkaat ainakin näyttävät aidoilta.

Harkitsin jo Geolandareita 2.2 tuumaisina, joillakin HPI:n vanteilla, joita olisi vielä kaventanut. Ne eivät vaan ilmeisesti siltikään mahdu vakio High-Liftiin ihan suoraan. Joustoissa taitaa ottaa ainakin eturenkaat kiinni, ellei koria muokkaa tai korota.

TLT:n vannekoko tosiaan olisi sopiva, mutta renkaan kuvio ei ole kovin yleinen oikeissa autoissa.

Eräs vaihtoehto on, että jään odottelemaan tämmöisiä renkaita:

http://www.scale4x4rc.org/forums/showthread.php?t=10702


Jotenkin tuo liquid-rc:n sivut ovat hankalat käyttää. Kaikki tavarat pitää hakea kankean hakukoneen avulla. Tai ainakaan minä en jaksa kovin kauaa tuommoisia sivuja kahlata, kun tuntuu ettei mitään löydy mitä etsii. Muuten kyllä hinnoittelultaan houkutteleva.

57
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 30.03.07 - klo: 23.44 »
Jaksaisko joku kertoa mulle, että millaisia maastorenkaita löytyy 1.9" vanne koossa, ja mistä. Voi olla, että ahkera löytäisi googlellakin vastauksen tähän mun kysymykseen, mutta samalla se joku voisi kertoa omia kokemuksiaankin. Eli autona mulla on Tamiyan high-lift, ja minun mielestä yli 1,9" renkaat menee yli kokoluokasta melko rankasti. Vai laskenko väärin, kun 1/10 luokan auton 1,9" renkaat 1/1 autossa olisivat 19"?? 2,2" tuuman renkaat olisivat oikeassa autossa jo 22 tuumaa. Puhemusiikin solisteillahan on musiikkivideoissa olevissa kaupunkimaastureissa isoja kiiltäviä vanteita, mutta tämä mun "työkalu" ei semmoisia kaipaa..  :mrgreen:

Lisäys: Haku-toiminto käyttäen numeroita tuo melko villejä tuloksia, joten siitäkään ei nyt ollut apua.

58
Kauppias ainakin vastasi puhelimeen, kun sinne joskus soittelin ja kyselin "hölmöjä". En usko, että se olisi mitenkään epäluotettava kauppa, kun ei se ole edes Oulussa.

Nettikaupalla ei ole kuluja liiketiloista, niin ehkä siksi voi myydä vähän halvemmalla.

59
Sähköautot / Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 23.03.07 - klo: 11.46 »
Meillä Suomessahan tuommoiset julman kokoiset lisävarustepuskurit on kielletty, elleivät ne sitten ole lisävalotelineenä.  :police:



Tarkoitus oli lähteä liikenteeseen korilla, jolla uskaltaa myös ajella. Työkalut eivät muutenkaan tarvitse hienoja metallihohtovärejä. Myöhemmin, sitten kun auto siirtyy kirjahyllyyn, voi hommata uuden korin ja maalata sen hienommaksi.   :wink:

60
Sähköautot / Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 23.03.07 - klo: 10.30 »
Kiitokset "Geswas" selvennyksestä. Taitaa jäädä multa tekemättä.  :undecided:

Moottorinhuoltoa helpottavan muutoksen sentään tein:




Elikkäs jiirisahalla sahasin tuon kotelon kahteen osaan, jolloin pääsee moottoriin ja sen rattaaseen käsiksi purkamatta puolta autoa. Menishän tuo Dremelilläkin, mutta saha tekee ehkä vähän nätimpää jälkeä. Kuvassa sahausjälki näyttää julmemmalta, kuin luonnossa.

Sen verran olen yllytyshullu, että piti yrittää kuvaa tänne foorumille laittaa vajaista taidoista huolimatta. Kertokaa, jos jos joku meni pieleen kuvien suhteen.  :huh:

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 9