Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mr.MR

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 9
61
Sähköautot / Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 22.03.07 - klo: 12.59 »
Nyt sain sitten jo kokeiltua, että Futaban 3PK radiolla saa vaihteet vaihtumaan. Ratista ylävasemmalla on kierrettävä nuppi (DL.3), jolla säädetään kolmatta kanavaa. Hiukan ohjelmoimalla sen saa toimimaan High-Lift:in vaihteiston kanssa. Ykkösen ja kolmosen saa päälle helposti, kakkoselle vaihdossa pitää tarkastaa näyttöruudusta, että servo on varmasti keskiasennossa, eli kakkosella. Jarrun/pakin EXP vielä suurimmalle mahdolliselle, niin ei toivottavasti hyökkäile peruutettaessa.

62
Sähköautot / Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 22.03.07 - klo: 11.40 »
Land Cruiserissa ainakin on lehtijouset.  :azn:

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPYK8&P=7

63
Sähköautot / Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 22.03.07 - klo: 10.50 »
Melko realistisia joustoja ne ovat tuolla maailmalla saaneet ihan lehtijousillakin. Jos on nähnyt oikean auton ylittämässä vaikkapa ojaa, niin joku rengas siinä aina käy ilmassa. High-lift:in lehtijousi kuulema löystyy käytössä ja sallii sitten paremmat joustot kuin uutena. Iskareiden sisällä olevat kierrejouset ovat yleensä jättäneet pois. Yhdelläkin lehtijousella/pakka ovat ajelleet, mutta sitten jo tarvitsee sen tukivarren pitkittäissuunnassa. Maailmalta saa myös muovista tehtyjä lehtijousia, joilla jousto lisääntyy entisestään.

Muovisista lehtijousista juttua: http://www.rccrawler.com/forum/showthread.php?t=57621

Ja niiden valmistaja ja myyjä: http://www.diazdesigns.net/

64
Yleinen keskustelu / Vs: mikä luokitellaan rc autoksi?
« : 22.03.07 - klo: 10.37 »
Itse nimittäisin radio-ohjattavaa autoa "oikeaksi" siinä vaiheessa, kun siihen on saatavana varaosia. Markettimalleihin niitä osia ei yleensä saa.

65
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 17.03.07 - klo: 18.37 »
Mielenkiintoinen ratkaisu, vaikkakin kuva esittää kardaanissa olevaa lukkoa, ei vetoakselissa.

"Etulukko" yleensä kuitenkin tarkoittaa tasauspyörästön lukkoa. Tuo viritelmähän olisi "kytkettävä neliveto" ennemmin.

66
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 17.03.07 - klo: 14.03 »
Lainaus käyttäjältä: "geswas"
Ja lopuksi heitin vinssin mäkeen ja 4 kanava käyttää nyt kytkettävää etulukkoa! Nyt on parempi käännellä ahtaissa paikoissa, mutta tarvittaessa lukko päälle ja taas mennään. Tarkotus oli tehdä kytkettävät molempiin akseleihin, mut sen verran oli v-mäinen homma että taka-akseli saa olla lukossa koko ajan.


Tosiaan näinhän siellä luki. Nyt jos vielä saataisiin "geswas" kertomaan meille, miten on homman toteuttanut.

Jostain tosin itse lueskelin, ettei se kääntyminen ole ongelma, vaikka etu tasauspyörästökin olisi lukossa jatkuvasti.

(Lisäys: korjasin kirjoitusvirheen)

67
Älä pidä jännityksessä. Kerro heti miten "norsunmakkara" liittyy tähän asiaan?  :shock:

68
Kuinka suuri riski on oikeasti, että pääsuoran alusta auto sinkoaisi ajovirheen takia varikolle?

Eipä silti, pari kisaa ajaneena tiedän, että uskomattomia matkoja kymppiauto sinkoaa ajovirheen seurauksena.  :mrgreen:

69
Joo tämä liittyykin vanhaan juttuun valuuttakursseista. Vaikka esim. se sivusto kääntää kurssit euroille, niin se jenkki saa silti sen 99 omaa senttiänsä. Voikin olla, että väännän asiasta turhaan, mutta jotenkin joissakin yhteyksissä olen saanut käsityksen, että ihan kaikilla ei ole hallussa se valuutanmuunto.

Jos vaikkapa pohjois-afrikkalainen myy nettisivuillaan norsunlantaa tuhannen paikallisen rotannahan kilohinnalla (ryöstöhinta), niin meille se saattaa euroissa olla vaikkapa 1 euron senttiä. Kun sitten maksamme "tuotteesta" toimituskuluineen meidän rahaa sentin, niin tuo afrikkalainen saa sillä hinnalla laajennusosan savimajaansa, ja tarjoaa vaikkapa kavereillensa loistoristeilyn paikallisella mätäojalla paivällisineen kaikkineen kylän puusepän veistämällä kanootilla. Luksusta!

Semmoisia ovat valuutakurssit..  :wink:

70
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
Itsekin samaa miettinyt miten kestää tuolla 0.77€ posteilla lähetellä ympäri maailmaa tavaraa.


Taas sekoitetaan valuuttakursseja. Se Jenkki laskee rahansa taaloissa, EI euroissa!

Mutta taitaa sitten olla radio-ohjattavissa kuitenkin melkoiset katteet. Asiakashan ne kaikki kulut kuitenkin jossain vaiheessa maksaa. Hiukan ihmetyttää, että saako suomalaiset myyjät todella niin huonot alennukset tavaroista, ettei juurikaan voi hyvittää edes alhaista taalan arvoa euroon nähden tuotteiden hinnoissa. Mitenköhän kallista harrastaminen on siinä vaiheessa, jos valuuttakurssit kääntyvät toisipäin, kuten ovat olleet joskus. Eli eurolla saisi vain 70taalan centtiä. Nythän sadan taalan tavara maksaa meille 70euroa, mutta kun se voisi valuuttasuhteista riippuen maksaa 130euroa.

71
Lainaus käyttäjältä: "-rcmh-"
Miten tuolta toi tilaus onnistuu? kun kysyy jotain koodia tilauksen yhteydessä.


Tower-hobbies:issahan on kanssa mahdollisuus syöttää koodi tilauksen yhteydessä. Eli jos sellaisen koodin sinne syöttää, niin laskee jotain alennuksia. Towerissahan alennuskoodeja löytyy vaikkapa siitä etusivulta. Ilmeisesti noita alennuskoodeja voi myös ansaita, jos tarpeeksi tilailee.

Pakko vaikka sitten terapian vuoksi kirjoittaa viimeisin kokemukseni rc-martin kanssa. Sen verran on sylettänyt tämä tapaus:

Eli Tamiyan High-Lift kaipasi kuulalaakereita. Martti lupasi laakerit 25 taalalla sivuillaan. Olisi ollut myös halvempia paikkoja tilata, mutta aiemmat kaksi tilaustani Martilta oli tullut n. viikossa, joten voihan sitä vähän enemmän maksaa nopeasta toiminnasta. Tilaus sisään 1.3.07 illalla. Hong Kongissa elelevät ajassa meitä edellä, joten he saivat tilaukseni 2.3.07 aamulla. Lupaavat käsittelyn kestävän 1-3 arkipäivää. Tiistaina 6.3.07 illansuussa heidän aikaansa kyselin, että onko jokin ongelma tilaukseni suhteen, kun käsittely on edelleen kesken. Vastaus: käsittely kestää vielä hetken aikaa. Kaikkiaan neljään kyselyyni mahdollisuuksistani nopeuttaa taikka auttaa tilauksen lähetystä vastasivat hyvin ylimalkaisesti kahteen. Valittelivat viivästystä. Mitään syytä asialle en ikinä saanut. 9.3.07 lupasivat postituksen tapahtuvan 1-2 päivän kuluessa. Siis viikon kuluttua tilauksesta. Odottavatko nykyään, että saavat kortiltani laskutetut rahat tililleen, ennenkuin lähettävät? (Kysyin sitäkin, mutta eivät vastanneet) 11.3.07 näkyy Hong Kongin postin sivuilla, että paketti on pistetty tulemaan Suomeen. 14.3.07 näkyy Suomen postin sivuilla, että kirjattu kirje on tullut ulkomaan terminaaliin klo.11.45. Tänään kyselin postista, että kauanko käsittely Suomessa kestää. Kirje oli kuulema tänään lähtenyt kentältä Pasilaan, josta se toimitetaan nukkumalähiööni maanantaina, josta saan sen seurantanumerollani.

Eli tilauksesta yli kaksi viikkoa myöhemmin minulla on mahdollisuus saada laakerit. Tässä vaiheessa tuntuu, että olisi pitänyt maksaa Suomen kauppiaalle irtolaakereista se pyytämänsä 75 euroa...

72
Team Losi / LOSI trukki 1:36
« : 16.03.07 - klo: 20.49 »
Se hyvä puoli on olemassa, että tuotakaan ei ole pakko ostaa, jos ei halua.  :wink:

Itse kyllä ymmärrä tuommoisen laitteen idean jollain tasolla. Varaosien saatavuus tekee siitä "oikean" radio-ohjattavan. Eikä hintakaan ole paha.

Toimiva laite olohuoneeseen, toimistoon, tai vaikkapa sinne autotalliin. Hyppyrit voi tehdä kirjoista, taikka pitsalaatikoista, kuten eräässä lehtiartikkelissa kerrottiin. Oli lehtimies myös sitä mieltä, että ko. auto ei todellakaan tarvitse nesteiskareita, joten eipä ole kämppäkään iskariöljyssä. Ja poikien saunaillassa saattaisi pleikkari jäädä pikkulosin varjoon, jos rata on kunnossa. Ja jos promilleraja on ylitetty ja auto hajoaa, niin eipä tule itku. Varaosahinnatkaan tuskin päätä huimaa. Tosimies tietysti pistää kavereiden riemuksi nitrokoneen nukkumalähiön osakkeen parvekkeella käyntiin, mutta se on vasta sitten myöhemmin yöllä ohjelmassa..  :mrgreen:

73
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 16.03.07 - klo: 20.35 »
Koskas me nähdään Bluebeetlen kori?  :wink:

Noita nelilinkitettyjä kun katselee, niin alkaa ymmärtämään, miksi High-Liftejä pitäisi olla useampi. Tuommoiset joustovarat kyllä houkuttelee. Toisaalta, itse yritän pysytellä ainakin alkuun lehtijousissa, kun tuo High-Liftin "aitous" kiehtoo ainakin vielä. Hiukan kikkailemalla ja ehkä yhdellä tukivarrella saa lehtijousistakin kaiketi melko toimivat.

Kun tosiaan niitä laakereita saan odotella ainakin maanantaille, niin en ole vielä päässyt tekniikkaa juurikaan kasailemaan. Tasauspyörästöt tuli kasattua ja ihmettelenkin kovasti, miten lukituksen saisi toimimaan sähköllä. Alunperin, jos olen oikein ymmärtänyt, lukitus tapahtuu tapilla, jolla lukitaan vetoakseli tasauspyörästön runkoon nähden, jolloin siis ajossa tuo tappikin pyörii mukana. Huono siihen taitaa olla sähköllä toimivaa lukkoa laittaa?

74
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 14.03.07 - klo: 20.49 »
No nyt näkyy Suomen postin sivuilla seurantanumerolla, että laakerini ovat tulleet tänään ulkomaan terminaaliin klo 11.45. Eli pienet mahdollisuudet on vielä olemassa, että saisin ne huomenna käsiini. Eli kaksi viikkoa tilauksesta, kun ne kaksi edellistä kertaa kun olen samasta kaupasta tilannut, niin ovat tulleet viikossa. Erittäin niukkaa on ollut sähköpostilla yhteydenpito Kiinan suunnalta, kun syytä "viivästykseen" kyselin.

Suomessa vastaavaa halpalaakeripakettia ei vielä ole, vaan jokainen laakeri olisi pitänyt ostaa irrallisena, yhteishintaan 75€/40kpl. Martista halpalaakerit n.25€/42kpl.

Jälkiviisaana voisi todeta, että olisi pitänyt tälläkin kertaa kysyä suomalaiselta maahantuojalta tarjousta. Kun nyt näyttää olevan kauppiaan sivuilla High-Lift laakereineen 439€.

Onkos sulla "Bluebeetle" kuula-, vai liukulaakerit autossa?

75
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 14.03.07 - klo: 07.32 »
S3005 hinta pyörii Suomessa 50€ paikkeilla. Ei ole huono vaihtoehto ostaa Suomesta, varsinkaan viimeaikaisten ulkomaantilausten kokemusten perusteella.  :evil:

76
Tulokset / Kilpailukutsu: Koski Challenge II
« : 13.03.07 - klo: 22.13 »
Katsojan kokemus oli, että savu ei niinkään ongelma, mutta pöly ennemmin. Jos lämmitystä ei enää seuraavissa kisoissa tarvitse, niin ehkä ei enää niin pölisekään.

Hienot puitteet oli Valkeakoskella joka tapauksessa. Rakentavana palautteena kuuluttajille voisin sanoa, että jos kuulutuksissa kertoo myös auton numeron, niin satunnaisen katselijan olisi helpompi pysyä kilpailun tilanteesta ajantasalla. Eikä se haittaa kisaajiakaan, jos saisi tietoa myös kilpailijanumeron perusteella, eikä vain listalla nimiä.  :wink:

77
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 13.03.07 - klo: 21.08 »
Jenkkiläisten radio-ohjattava lehden koeajossa oli ohjauksessa Futaban S3004 servo muistaakseni. Eli ei kovin erikoinen, taikka arvokas. Auton ohjekirja suosittelee käyttämään vääntävää servoa, mitä se sitten ikinä mahtaa tarkoittaakaan. Nopeaa servoa ei suositella. Ulkomaisilta foorumeilta ole ymmärtänyt, että vääntöä saisi kyllä ollakin, varsinkin, jos haaveena on asennella jossain vaiheessa alkuperäistä isompaa rengasta. Ovat hommailleet metallirattaisia servoja ja jättäneet servosuojat pois käytöstä kokonaan.

Ai että mitenkö tämän kiteyttäisi? Kyllä sillä tavallisellakin pärjää, mutta se on semmoista kittuuttamista..  :wink:

Itse ajattelin laitella Futaban S3305 -servon, kun semmoinen pakista löytyy. Vaihteille hain servon ohikulkiessani täältä:

hobbypeople.com

Mutta kyllä tympii Hong Kongilaisten (rc-mart.com) touhu. Laakeri tilauksen käsittelyyn meni viikko, ja nyt sitten vaan odotellaan, että posti kuljettaa. Toivoa sopii, että kirje tulee lentäen, eikä laivalla. Laakereita olisi maailmalta saanut halvemmallakin, mutta aikaisempien hyvien kokemusten perusteella tuosta martista tilasin. Kyllä taas hetken miettii, ennenkuin pistää tilausta ulkomaille menemään.

78
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 12.03.07 - klo: 21.13 »
Baja on 1/5, Leopard 1/6.

79
Hiukan jännittää, että millaiset pomput tuon kontin paikalle tuonti on saanut aikaan. Onko asvaltissa kaksien paripyörien painaumat.. Mitäs tolla kontilla on tarkoitus tehdä? Varastoida sinne lisää kumilastoja ja paloletkuja radan kuivaamista varten?  :wink:

80
Yksi erittäin toimiva keino pompun ja muidenkin radan "ominaisuuksien" varalle on säätää autonsa radalle sopivaksi.  :wink:

Vakavammin: Asvaltti vaikuttaa erittäin huokoiselta, eli ikäänkuin asvaltti olisi tehty liian karkealla jaolla olevasta asvalttimassasta. Taikka sitten eivät vaan ole uskaltaneet jyrätä kunnon jyrällä tekovaiheessa. Semmoinen moottoritiejyrä tosin olisi varmaan uponnut sinne savimaahan. Rata näyttää yleensä tasaisemmalta kuin oikeasti onkaan. Ilmeisesti ne huokoset ovat normaalisti pölyä täynnä. Tämän kaiken huomaa, kun sateen jälkeen imuroi rataa, niin nuo radalla olevat huokoset, onkalot, taikka kolot näkyvät todella selvästi.

Minä en valita, onhan rata kuitenkin paras täällä pääkaupunkiseudulla. Ja todella toivonkin, ettei rataa aleta paikkailemaan millään uusilla massoilla, koska niistä saumakohdista tulisi suurempi ongelma, kuin mikään tällä hetkellä oleva ongelma on. Jos jotain ratkaisevaa radalle tehdään niin uusi asvaltti on ainoa ratkaisu. Ja hienojakoisella asvaltilla, kuten Kouvolassa. Siellä vitosauton rengas toimi todella hienosti. Muuttui lämmetessään tahmeaksi, piti todella hyvin, eikä juurikaan kulunut.

Ja siitä krossipuolesta: En ole ikinä nähnyt savea, joka ei pölisisi kuivana. Eli millä alustalla se nurmi kasvaisi siten, että alusta ei pölise? Ratkaisu ei ole jakaa ajovuoroja eri päiville, sillä ne vuorot pitäisi jakaa ainakin mikroautokuskeillekin, ellei jopa Malmin lentokentälle. ;)

81
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 09.03.07 - klo: 12.51 »
Korjaus: Transsi Mela = Anssi Kela. Joku kun saattaa pitääkin ko. artistin musiikista, levymyynnistä päätellen.  :|

82
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta kun jostain (radiosta) olin kuulevinani, että pääsi ihan kansanedustajan eläkkeelle. Ja olikohan vielä niin, että eläke on vaivaiset 3000€/kk.

Lisäys: Google on mainio:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1310524

83
Mielestäni sairasta oli jo se, kun moinen ukko eduskuntaan joidenkin toimesta tuli äänestettyä. Kertooko jotain tämän kansan järjenjuoksusta, vai oliko se tietämättömien mielenosoitus, vitsi, vai vahinko. Virhe silti tapahtui jo silloin äänestyskopeilla.

84
Lainaus käyttäjältä: "at"
Kohta saamme katsella kuinka ensin Viro ja sitten Latvia menevät Suomen ohi ihmisten elintasossa, molemmista maista puuttuu Suomen byrokratia välistä ja elintaso nousee kohisten. Veilä kun ottaa huomioon miten vähän aikaa esim. Viro on saanut "nauttia" talouskasvusta ja kaupankäynnistä Neuvostoliiton jälkeen.


Noiden maiden ei ehkä tarvitsekaan rakentaa samanlaista sosiaaliturvaa, kuin meillä on. Siinä mielessä huono vertailukohde. Voivat syyttää kaikkea kurjuuttaan ja kerjäläisten nurkilla pyörimistä sillä, että Neuvostoliitto romahti ja jätti yksin. Ei se ole ongelma heille, jos vanhukset ja vaikeavammaiset kuolevat homehtuviin murjuihinsa slummeissa. Kymmenen vuotta vielä, niin ovat loputkin poissa silmistä.

Jos matkustelee, niin kannattaa käydä muuallakin, kuin siinä vanhan kaupungin pääkadulla. Tallinnassakin on semmoista mörökölliä tulossa vastaa, jos vähänkin eksyy, että tulee äitiä ikävä.

85
Lainaus käyttäjältä: "Tounison"


Jos joku tässä aiheessa kiukuttaa on se kun muistin taas tapaus tony Halmeen. Äijä vetää viinaa, nappeja, ampuu jotain, pieksee vaimoaan, nostaa palkkaa, ajaa taksilla... ja sitten pääsee sairas eläkkeelle  :evil:


Siis JÄRKYTTÄVÄÄ!! AJAA TAKSILLA!!!

Eduskuntahan on läpileikkaus suomen kansasta. Siellä on varmaan jonkun koneella lapsipornoa. Siellä on kaappihomoja/lesboja. Siellä on vaimonhakkaajia jne. Joten jos joku ajelee vähän kännissä ja pyssyä heiluttelee, masentuu ja jää eläkkeelle, niin niin tekee moni muukin Suomessa.  :wink:

86
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 08.03.07 - klo: 09.08 »
Mitäs arvelette, onko tuommoisen oikean viriputken tekijä laskenut 2-tahtikoneen tarvitseman vastapaineen vaimentimen kanssa vai ilman? Minä veikkaan että vaimentimen kanssa, kun sitä kerran vaimentimen kanssa myydään.

Tulee mieleen "Ajoneuvoksen" jakso, jossa "Transsi Melan" kanssa virittelivät Civic:iä ja Uno:a samaan tyyliin kuin muutkin Nummelan nakkikioskin "joo-jooilijat". Siinähän virittelivät autoja ja mitä enemmän meteliä, sitä enemmän tehoa.  :)

87
Progressiivisen (ehkä jopa:agressiivisen) verotuksen tarkoitushan on tasata tuloeroja. Sen se tekeekin osittain. Tässä maassa lapset yleensä käyvät sentään samaa koulua vanhempien tuloista riippumatta. Oppivat kuitenkin, että kaikilla ei ole Tamiyan High-Lift:iä, kuten ei ole välttämättä sitten työelämässäkään. Oppivat ehkä, että sitä koulua voisi käydä vähän pidemmällekin, niin ehkä sen Ford:in saisi joskus hommattua. Ja jos sitä koulua käy vielä vähän enemmän, niin pääsee asemaan, jossa työhaastattelussa voi sanella työnantajalle haluamansa nettopalkan, eikä tarvitse miettiä mikä se brutto mahtaisi olla.

Joku puhui spurguista? Hekin ovat saattaneet olla merkittävissä ja tärkeissä tehtävissä joskus. Ovat makselleet paljon veroja. Jos pohja putoaa alta, voi aika monelle alkaa se viina maistua. Se on kovaa työtä juoponkin ammatti. Pitkää päivää tekevät. Eikä siinä ole kummoiset eläkkeet, kuten ei yleensäkään valtion hommissa.. :mrgreen:

Ei vaan toistaiseksi ole mitta-asteikkoa, kuinka paljon työttömyyskorvauksesta saa käyttää viinaan.

Jokainen voi lähteä sinne kouluun takaisin, ja yhteiskunta tukee siinä valinnassa. Ei tietenkään maksa omistusasunnon lainanlyhennyksiä, mutta tukee.

88
Yleinen keskustelu / Savagen takuu
« : 02.03.07 - klo: 14.17 »
Korjaan aikaisempaa kirjoitustani. Piti olla: "Takuu kattaa valmistus ja materiaalivirheet."

89
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 02.03.07 - klo: 08.46 »
Muun maan sivuilta löysin muutaman kiinnostavan jutun, joita voisi soveltaa itsekin. Sivupeilien varret kun katkaisee, ja yhdistää ne sitten kutistesukalla, niin eivät sitten ajossa väänny poikki, taikka häviä. Toinen suositeltu ratkaisu oli tehdä jousituksesta mahdollisimman pehmeä, ja tukea sitten akseli runkoon tangolla, ettei väänny veto päällä. Englanniksihan nuo jutut on, mutta jos tuli lintsattua englannin tunneilta, niin kuviakin löytyy.  :wink:

http://www.scale4x4rc.org/forums/showthread.php?t=6918

90
Yleinen keskustelu / Savagen takuu
« : 02.03.07 - klo: 08.37 »
Takuu yleisesti ottaen korvaa materiaali- ja suunnitteluvirheet. Miten sitä sitten sovelletaan tähän harrastukseen onkin sitten yleensä kauppiaasta kiinni.

Jos auton uusi omistaja ajelee autollaan kolarin, niin ei sitä takuu korvaa.

Aiheesta saataisiin kenties rakentavampi, jos olisi jotain parempaa tietoa asiasta pohjalla.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 9