Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mr.MR

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 9
91
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 01.03.07 - klo: 20.16 »
Nelikanavaisen tikkuradion idea ohjekirjan mukaan on siinä, että kaasutikulle tehdään 1mm paksusta muovilevystä kuusilovinen "vaihdekaavio". Eli tikkua sivusuunnassa liikutellessa vaihtuu vaihteet, ja kun tikkua sitten siirretään eteenpäin johonkin kolmesta lovesta, niin mennään eteenpäin. Peruuttamiseen on myös sitten kolme lovea, yksi kullekin vaihteelle.

Saako "DX kolmosesta" säädettyä kolmatta kanavaa portaattomasti, jolla sitten arvottaisiin jokin kolmesta vaihteesta?

Itse elättelen toiveita, että saisin vaihteiston toimimaan Futaban 3PK radion kolmennella kanavalla, kun siinä muistaakseni on portaaton säätöruuvi mahdollista ohjelmoida kolmatta kanavaa operoimaan.

Hobby-point:in hyllystä löysin tänään omani. Paketissa hintana 387€.

92
Tietonikkarissa oli erikoistarjous MTA-4:stä, muistaakseni 565€. Pari kappaletta oli eilen vielä hyllyssä, seuraavista eivät tienneet vielä mihin hintaan pystyvät myymään. Vain vaivoin maltoin lähteä kaupasta tyhjin käsin.

Olisi kiva lukea kokemuksia ko. autosta enemmänkin.

93
Polttisautot / HPI Bajalle ja FG Marderille haastaja
« : 24.02.07 - klo: 19.53 »
Selvä, eli ongelma onkin siis se, missä tuote on kasattu. RC-auton tapauksessahan auto pitää kuitenkin purkaa ja sitten kasata uudestaan, olkoon se sitten missä maassa tahansa kasattu.

Kiinalaiseen kauppakassiin en minäkään ihan vielä uskaltaisi mennä kyytiin.  :wink:

94
Polttisautot / HPI Bajalle ja FG Marderille haastaja
« : 24.02.07 - klo: 18.40 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
that's for sure!


"Tämä on varma"  :?:


Juu, mutta joku komponenteista voi olla tehty vaikka Suomessa.

95
Polttisautot / HPI Bajalle ja FG Marderille haastaja
« : 24.02.07 - klo: 10.59 »
Meistä ei ehkä kovin moni halua edes ajatella miten paljon ja mitä kaikkea siellä Kiinassa nykyään tehdäänkään. Varovaisesti voi vain arvailla, että kuinka moni sen olevinaan jenkkiläisen, tai eurooppalaisen osista tehdään kuitenkin juuri Kiinassa. Samoin se kauppakassi siinä pihassa, jokainen voi ihan ite kuvitella oman mieltymyksensä mukaan, että missä se on tehty. Eikös ne Suomen vangitkin menettäneet rekisterikilpien teon Kiinalaisille, kun valmistus kilpailutettiin.

Sitä vaan, että jos joku haluaa auton tilata Kiinasta, niin ei se meidän Suomen sosiaalipummeille ole sen huonompi vaihtoehto, kuin vaikka Jenkeistä tilaaminen.

Ja jos miehellä on taito soveltaa, tehdä ja rakentaa, niin Kiinalainen on varmasti ihan pätevä aihio, kuten jo aiemmin sanoin.

96
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 24.02.07 - klo: 10.48 »
Pienkone bensa on hajutonta, eikä haise myöskään juurikaan miltään se palamisjäte, mitä 2-t koneen pakoputkeen yleensä ainakin vähän kertyy. Myrkytöntähän bensa ei varmasti ole, joten ei sitäkään pidä avonaisessa astiassa sisätiloissa säilyttää.

Tosta moottorijarrutuksesta voidaan pohtia lisää:

Autossahan on keskipakokytkin, jonka "kytkinkengät" jousikuormasta riippuen tietyllä kierrosluvulla painuvat kytkinkelloa vasten. Mitä enemmän koneessa on kierroksia, sitä enemmän kengät painuvat kytkinkelloa vasten. Vakiokytkin kuulema alkaa ottaa kiinni n. 4000kierr./min kohdalla. Jos sitten esim. koneessa on 16 000kierrosta minuutissa, kun kaasu lasketaan pois, niin ne kytkinkengät on painuneena edelleen sitä kytkinkelloa vasten, jolloin renkaat ja voimansiirto pyörittävät moottoria, kunnes vauhti laskee siihen pisteeseen, jossa kytkinkengät alkavat luistaa ja kytkimen jousi vetää kengät irti kytkinkellosta.

2-t kone ei ole mikään tehokas moottorijarruttaja, mutta keskipakokytkimen vuoksi se siihen hommaan näissä laitteissa joutuu. Moottorisahan ketju taas on niin kevyt, ettei se juurikaan pyöritä vauhdillaan moottoria.

97
Polttisautot / HPI Bajalle ja FG Marderille haastaja
« : 22.02.07 - klo: 20.51 »
Lainaus käyttäjältä: "HPI-man"
Joo sinne ei ole päässyt pitkään aikaan. JR-Hobbyn kautta sinne vielä pääsee:


Minne ei ole päässyt pitkään aikaan? FG:n kotisivuthan löytyvät osoitteesta:

http://www.fg-modellsport.de/

98
Polttisautot / HPI Bajalle ja FG Marderille haastaja
« : 22.02.07 - klo: 08.43 »
Beetlen (taikka oikeammin beetle-korin) valmistus on ilmeisesti lopetettu. Taikka ainakaan valmistajan sivulta sitä ei enää löydy. Beetlen arvo lähtikin nousuun.  :wink:

99
Polttisautot / HPI Bajalle ja FG Marderille haastaja
« : 21.02.07 - klo: 11.02 »
Ahaa, eli sijoituskohdetta olet vailla? Sitten voi sijoittaa 1/5 autoon, niin pääsee kisaamaankin. Olis sopivasti muutama käytetty myynnissäkin, kun tälle vuodelle tulee uusi Evo7 malli myyntiin.  :wink:

100
Polttisautot / HPI Bajalle ja FG Marderille haastaja
« : 21.02.07 - klo: 10.35 »
No itsekin katselin tänä aamuna varastotilannetta, ja tyhjää näytti. Nyt JariV mietintämyssy pois päästä ja mars tilaus hobbylinnaan.

Muuten kyllä hävettää. Antakee armoo. Täällä Vantaalla oltiin ilman lämmitystä -20 asteen pakkasessa koko yö, joten olen kai aika pahasti jäässä vielä.. Eikä nukkumista helpota, kun juuri kiinalaiset polkivat mun Beetlen hinnan maanrakoon.:mrgreen:

101
Polttisautot / HPI Bajalle ja FG Marderille haastaja
« : 21.02.07 - klo: 09.38 »
Pitäs mennä varmaan takas nukkumaan, kun muistikin reistailee -> puuaivot.:oops:  Kuulostaa vaan uskomattomalta tuo hinta.

Mutta silti: 550€ * ALV1.22 = 671€

Saahan sen Marderin vaikkapa Euroopasta tohon hintaan ohjausservon kanssa.

102
Polttisautot / HPI Bajalle ja FG Marderille haastaja
« : 21.02.07 - klo: 09.13 »
Tuskin halvempaan suuntaan. Eipä saa maailmaltakaan paljoa ton halvemmalla. Onko sulla siis tarvetta nimenomaan RTR-mallille, vai löytyykö ohjainta, laturia sun muuta jo valmiina? Entäpä oliko tuo mainitsemasi 550€ rahteineen, vai pelkkä auto? Niin ja tosiaan se ALV tulee tuon kokoiseen pakettiin väkisin, ei auta vaikka tullin tädilläkin olisi puusilmät.

103
Polttisautot / HPI Bajalle ja FG Marderille haastaja
« : 21.02.07 - klo: 09.04 »
Juu sori, joku oli yön aikana asennellut mun päähän puusilmät! :mrgreen:

Eipä kai se kiinalainen aina ole huono. Joku sanoi, että kiinalaiset tekevät hyviä aihioita, mutta ne pitää vaan itse kehitellä ja rakennella loppuun.  :wink:

Mutta eipä olisi FG:n Marder:kaan enää kovin kallis:

http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=FG6000/02R

Onhan tuote tosin tilapäisesti loppu, mutta kaipa niitä lisää saa.

104
Polttisautot / HPI Bajalle ja FG Marderille haastaja
« : 21.02.07 - klo: 08.39 »
No ei sitten sattuisi tuotteen nimeä olemaan, niin voisi itse etsiä linkin?

105
Yleinen keskustelu / Auton osto ulkomailta
« : 19.02.07 - klo: 19.19 »
Muistatko mitä ne tullirouvan mielestä oli? Kun muistaakseni myös pienoismallit, myös itsestään liikkuvat ovat tullimaksuttomia

106
Yleinen keskustelu / Auton osto ulkomailta
« : 19.02.07 - klo: 18.05 »
Lainaus käyttäjältä: "ezmo"
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Leluista ei mee tullia, vai onko se käytäntö ainoastaan tilatessa?


Kuka niin sanoo??


Se paksu kirja, josta juuri aiemmin mainitsit. Samat koodit löytyy netistä.

Se, mitä tarkoitin eurorajoilla oli, että jonkun verranhan saa tavaraa tuoda omaan käyttöön ja tuliaisiksi. Onko rc-auto sitten tuliainen, mene ja tiedä. Mutta jos EU:n ulkopuolelta tuo vaikka mittatilauspukuja useamman kappaleen, niin tulli saattaa kiinnostua.

107
Yleinen keskustelu / Auton osto ulkomailta
« : 19.02.07 - klo: 08.11 »
Mahdollinen radiohan menisi ehkä käsimatkatavaroissa, ja kai nuo autot "pientä" heittelyä kestää?

Toinen juttu on se tulli. Käsittääkseni se pitää maksaa, vaikka auton kävisi itse hakemassa, jos auto on riittävän arvokas. Euromääräisiä rajoja en tiedä, mutta tosiasia kuitenkin.

108
Jos, kun otetaan vain yksi kenno, ja ladataan se. Ei ongelmaa, jos laturi ymmärtää vain lopettaa latauksen tietyssä jännitteessä (kuten lipolaturi ymmärtää). Näinhän kännykkälaturikin toimii, taikka oikeastaan kännykkään ohjelmoitu äly. Mutta kun on kaksi, tai useampi kenno, mutta vain yksi laturi. Eipä perus lipolaturi ymmärrä kuin vain jännitteistä, joten ylilataa jo täyttä kennoa niin kauan, kunnes jännite on sen mielestä kohdallaan. Ei siis ymmärrä lopettaa sen kennon latausta, joka on jo täynnä.

Sama kai se palovaaran kannalta on, että mikä jo käytetyn, eli puretun kennon jännite on. Toki olisi hyvä, että jännite kennoissa olisi lähellä toisiaan myös akun ollessa lähellä tyhjää, ettei jokin akun kennoista ota itseensä liian pienen jännitteen takia. Palovaaraa ei kuitenkaan synny liian pienen jännitteen takia

109
Siellä on tullut kiire sovitella narua takaisin houssuun, kun on huomattu, että kämpässä pullistelee myös akku!  :mrgreen:

Vakavammin: hyvä, ettei käynyt pahemmin. Jännitettähän nuo lipolaturit kaiketi vahtaa. Eli jos kennoissa on eri jännitteet, niin laturi ei sitä ymmärrä ilman tasauslaitetta, vaan latailee ahkerasti kunnes paukahtaa.

110
"lipo battery overcharged and blown up", oli otsikkokin. Eli itse näkisin niin, että ei lipoa pidä pelätä. Pitää vaan tietää mitä tekee. Ohjeitakin saa lukea.  :wink:

111
Siitä sitten parkettikauppaan tuon ilotulituksen jälkeen, jos selviää sillä helpoimmalla.  :?

112
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 16.02.07 - klo: 21.48 »
Eipä tullut näkökulmia öljyn ja bensan suhteesta.

Tiedän, että moottorisahassa käytetään 2% seosta, mutta oletan, että siinä laitteessa käytetään konetta melkein aina parhaalla hyötysuhteella, eli kaasua on reilusti. -> riittävän rikas seos, jotta voitelu riittää.

Ratio-ohjattavassa mennään myös osakaasulla, tai ehkä jopa hetken moottorijarrulla (laihalla seoksella), jolloin voitelu pitää varmistaa suuremmalla öljymäärällä.

Keskustelua aiheesta?

Lainaus käyttäjältä: "Nikke92"
Vai että jenkkilässä ei saa lennellä kipinöitä pakarista mutta kaikkee muuta saa tehä ja käyttää jne..


Joo siis mitä tyhmemmäksi jenkkiläinen kuluttaja tekeytyy, niin sitä todennäköisemmin sen ei tarvitse enää tehdä ikinä töitä. Kiitokset älyttömän oikeuskäytännön.

Jos pakoputkesta tuleva kipinä saa aikaan nurmikkopalon, ja naapurin isäntä kuolee, koska makasi päissään ko. nurmikolla, niin naapurin isännälle viinaa myynyt joutuu maksamaan hirveät korvaukset. Mutta vain niin suuret, että on taloudellisesti polvillaan, mutta ei mene konkurssiin, vaan pystyy juuri ja juuri maksamaan ne.  :mrgreen:

113
Olenko ymmärtänyt oikein, että tuo on vaarana, jos niitä akkuja ei tasauslataa ikinä?  :mrgreen:

114
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 11.02.07 - klo: 10.36 »
Öljyn ja bensa suhteesta saadaan aina vääntö aikaiseksi.  :wink:  Itse nimittäin luotan moottorinvalmistajan suosituksiin, eli se 4%. En myöskään keksi mitään haittaa 4% käytöstä, eikä minulle ole esitetty myöskään hyviä perusteluja, että miksi pitäisi käyttää vähemmän öljyä. Ajan myös asvalttiradalla rata-autolla samalla moottorilla ja öljymäärällä. Öljyhän toimii tiivisteenä männän ja sylinterin välissä, joten kyllä sitä öljyä saa siellä koneessa olla.

115
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 10.02.07 - klo: 18.51 »
Oliskohan joku nyt ollut turhan herkkänahkainen? Ainahan foorumeilla lueskellaan ja kirjoitellaan juttuja perusperiaatteena, että kaikki muut on idiootteja (kunnes toisin todistetaan). :wink:  Silti radoilla, kisoissa ja tapahtumissa ollaan hyvää kaveria kaikkien harrastajien kesken. Mun mielestä nämä suomalaiset foorumit ovat juurikin siitä hyviä, että näissä saadaan oikeasti keskustelua ja näkemyksiä esiin, kun kaikki eivät ole vain "joojoo-miehiä". Myöskään jokaiseen kysymykseen ei ihan aina jaksa ainakaan ensimmäisellä kerralla kaikkein syvimpiä ja pisimpiä perusteluja laittaa.

116
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 08.02.07 - klo: 12.01 »
Lainaus käyttäjältä: "karg"
Lainaus käyttäjältä: "Nikke92"
FG:n vakiopöntössä ei tollasta moskaa ole. Minkä takia ne on sinne tollasta työntäneet.. :shock:


Tuota kannattaa varmaan kysyä HPI:lta..


Saattaahan ne sen tietää HPI:llakin, mutta todennäköisesti CY, eli moottorinvalmistaja ne äänenvaimennukset sinne pönttöön on laittanut. Samaa moottoria kun saatetaan käyttää vaikka potkulaudassa, jossa pienempi meteli on parempi.

117
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 06.02.07 - klo: 13.06 »
Carnivore: Sen verran hyvät perustelut pistit kuvan myötä, että en epäile enää.  :wink:  Eipä tullut mieleen, että pöntössä tosiaan oli ääntä vaimentamassa tuommoista "sontaa", kuin kuva näyttää.

118
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 05.02.07 - klo: 14.00 »
Lainaus käyttäjältä: "karg"
Kaverin 23cc konekin liikuttaa Bajaa hienosti vakioputken kanssa, kun putkesta on kaivettu sisustat pois


Sisustan poistaminen vakioputkesta saa varmasti "komeamman" metelin aikaan, mutta että kulkisi paremmin, epäilen. 2-t kone kun tarvitsee sen vastapaineen. Se lisäputki on tod.näk. autonvalmistajan tekele, joten sen poisto voikin parantaa koneen toimintaa.

119
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 30.01.07 - klo: 13.37 »
Hondan kone on liian iso. Vaikka autot isoja ovatkin, niin eivät sentään niin isoja.

Kysymys: Miksi pitäisi olla 4-tahtikone?

120
Kilpailijoiden kanava / Fin LS-5 sarjan kisakalenteri 2007
« : 12.01.07 - klo: 23.30 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"


Ei mitään kisailua 3kk ja taas taitaa menne päällekkäin muitten auto luokkien kanssa :twisted:

Jerzi


Ei ole muita luokkia kuin LS-5 !  :wink:

Suurkiitokset tosiaan Koivisi:lle.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 9