Kirjoittaja Aihe: pureten alphaan 17t moottori  (Luettu 8346 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: PTA
« Vastaus #30 : 27.02.05 - klo: 15.45 »
Lainaus käyttäjältä: "MakeH"
Jaa, että ihan sillä Kyöstin vakio mekaanisella noparilla? Olisihan ne kuulalaakerit hyvä laittaa, mutta ei se taida paljoakaan auttaa, kun se nopari kärähtää(siis se vastus/mikälie) 11t koneella asia eri jos on elektroninen nopari.
Ei kai se PTA kestä sitä(siis mikään osa jos kyöstin autoja katsoo,ei pahalla..     Tyhmä luuletko että mulla siinä on vakio mekaaninen nopari..mulla on siinä sonic 3 spirnt nopari jossa moottorirajoitusta ei ole!!!!!!!!!!!

Poissa RC CARS

  • Tulokas
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #31 : 27.02.05 - klo: 17.13 »
moikka
Mulla löytyy autosta 14 lankainen tiger motti ja säädin kestää 100A nimi ei nyt muistu mieleen! Mutta pelittää
Mutta voisiko olla harjaton?

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #32 : 27.02.05 - klo: 17.35 »
Eipä taida kannattaa kokeilla harjatonta. Lupasin kyllä itselleni kokeilla pure tenin kestävyyttä harjattomalla. Onneksi kuitenkin LB4200+säädin(99A) ei mahtunut 8 kennosen akun kanssa subaruun. Ihan varmaan ei kestä vaikka olis kaikki mahdolliset laakerit kiinni, 2x14 purple tiger tuntuu nikko auton vakio moottorilta, kun vertaa tuohon LB4200 mottiin. Molempia olen spedessä testannu....ja tuolla setillä se "lentää" :mrgreen:
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa MakeH

  • Jäsen
    • Profiili
pta
« Vastaus #33 : 27.02.05 - klo: 18.02 »
Anteeksi nyt vaan rc-kinggi, mutta en lukenut noita edellisiä viestejä niin tarkkaan ja oletin,että sinulla olisi se vakiosäädin.
MUTTA EI SILTI TARVITSE TOISIA HAUKKUA!
Kyosho Inferno MP-6

Poissa jhellman

  • Jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #34 : 27.02.05 - klo: 18.26 »
Hei,

ihan vain kommenttina keskusteluun "mitä mekaaninen nopari kestää..", niin kyllähän se mekaaninen nopari on usein vahvimmasta päästä virtapiirissä akun ja motin välillä. Jos laittaa tehokkaan moottorin, niin itse mekaaninen nopeudensäädin ei ole varsinainen ongelman vaan juotoksien ja johtimien kestävyys maksimivirralla.

P=U * I

Jännitehän on tyypillisesti 6 kennolla 7.2V ja teho vaihtelee riippuen koneesta 150-300 watin tienoilla. Eli vaikkapa esimerkiksi jollakin 240 Wattisella 17*2 koneella maksimivirta on I = 240 / 7.2 = 33 Amp jatkuvaa virtaa. Ei ole muuten mikään pieni virta, kyllä siinä huono juotos tai ohut johto kiehuu. Mekaaninen nopari ei tyypillisesti vielä sula tuosta, sehän on vain "katkaisin" parilla eri asennolla.

No joka tapauksessa pidempien ajoaikojen, ajomukavuuden yms nimissä laadukasta elektronista säädintä kannattaa suosia. Omasta mielestäni mekaaninen säädin kuuluu vanhoihin autoihin jotka tehtiin aikana ennen ESCtä (silloin kun itse ensimmäisen rc auton viikkorahoista ostin. Oli muuten Tamiya Rough Rider - hyvässä tallessa vieläkin).

Poissa MakeH

  • Jäsen
    • Profiili
pta
« Vastaus #35 : 27.02.05 - klo: 21.03 »
Enhän minä tarkoittanutkaan,että se nopari sulaisi. Enemmän huolettaa sen vastuksen lämmönkehitys. Omissakin vakiokoneella palaa näpit jos koskee... :?
Kyosho Inferno MP-6

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #36 : 23.03.05 - klo: 19.32 »
Kestääkö pureten alpha ykkönen t11 moottoria joss hommaa kuulalaakerit???  riittääkö pyörien kuulikset??

Poissa mza2

  • Tiim Lahti
    • Profiili
nopari
« Vastaus #37 : 24.03.05 - klo: 13.23 »
Jos mekkanisesta noparista palaa vastukset niin bebekistähän voi käydä hakemassa sellaset jotka kestää enemmän virtaa ja sitten vielä paksummat johdot tai sitte tekee silleen et kaasuasentoja on 2 eli paikallaan ja täyskaasu :mrgreen:
TAMIYA TRF416X Racing Factory

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Re: nopari
« Vastaus #38 : 24.03.05 - klo: 13.44 »
Lainaus käyttäjältä: "mza2"
Jos mekkanisesta noparista palaa vastukset niin bebekistähän voi käydä hakemassa sellaset jotka kestää enemmän virtaa ja sitten vielä paksummat johdot tai sitte tekee silleen et kaasuasentoja on 2 eli paikallaan ja täyskaasu :mrgreen:


Tällöin taas sitten virtapiuhat/koneen piuhat alkavat sulamaan, eikä se ite rotarykään ihan tajuttomia virtoja kestä. Nimimerkillä "kyllä se sähköautokin savuttaa 8 kennolla/11t koneella.  :mrgreen:
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #39 : 03.04.05 - klo: 15.59 »
Mitenkä pureten alpha 1 laitetaa pyörien kuulalaakerit??? tai siis minne ne tulevat??? pitääkö itse tehdä jotkun paikat mínne ne tulee??

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #40 : 03.04.05 - klo: 16.03 »
ne tulee renkaiden taakse laakeripesään...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #41 : 03.04.05 - klo: 16.12 »
siis niit hän pitää laittaa kaks jokaisee pyörää eihän ne mahdu sinne mitenkää....??

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #42 : 03.04.05 - klo: 16.24 »
Neuvoja????

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #43 : 03.04.05 - klo: 16.51 »
Liukalaakerit eka pois.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #44 : 05.04.05 - klo: 17.17 »
Lainaus käyttäjältä: "puzzle"
Eipä taida kannattaa kokeilla harjatonta. Lupasin kyllä itselleni kokeilla pure tenin kestävyyttä harjattomalla. Onneksi kuitenkin LB4200+säädin(99A) ei mahtunut 8 kennosen akun kanssa subaruun. Ihan varmaan ei kestä vaikka olis kaikki mahdolliset laakerit kiinni, 2x14 purple tiger tuntuu nikko auton vakio moottorilta, kun vertaa tuohon LB4200 mottiin. Molempia olen spedessä testannu....ja tuolla setillä se "lentää" :mrgreen:


Niin, enpä malttanut olla kokeilematta LB4200 harjatonta moottoria PTA2 EP Subarussa. :mrgreen:

Todennäköisesti ei kovin pitkäikäinen ole, tällä menolla.

http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=53476

...WRC-05 on alkanut. 8)
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa Paraislainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #45 : 05.04.05 - klo: 21.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Joel"
Kyoshon vakio mekaaninen säädin kestää kyllä 17t moottorin.

Ei varmanakaan kestä... mä laitoin tänään mu autoon LRP:n 16t ja se kiinni kyosho vakio mekaaniseen nopariin, ja kahden minuutin jälkeen tuli sellanen savu että huhhuh :o  Noparin vastukset kärähti palamaan.
Ei näin...

Poissa RC CARS

  • Tulokas
    • Profiili
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #46 : 06.04.05 - klo: 10.15 »
Moi

Tuo Pureten vakio noppari toimii ja ei toimi joten en kyllä menisi laittamaan mitään 15 lankaisen semmoiseen.
Itellä on 2x14lankainen ja Msonic4 Sport RV11 noppari ja se on ihan luotettava.

Poissa Cubic-

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.masansivut.tk
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #47 : 07.04.05 - klo: 12.57 »
Sain tuossa kaverilta ilmatteeksi pta ykkösen, jossa kyöstin alkup. elektroninen nopari ja joku "viri"-moottori.

Kysymys: Miten selvitän mitkä käämit tuossa on? Puhdas veikkaus lievällä sähköauto kokemuksella olisi ~23T.

Ja tähän jatkona: Mistä edullisemmat kuulikset kuin Kyoshon _todella_ kalliista valikoimasta?

Eli siis moottorista on lähtenyt tarra irti, joten en sen perusteella voi tarkistaa esim kuuklettamalla  :roll:
Rc miehen tiellä pitää...

Poissa Cubic-

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.masansivut.tk
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #48 : 07.04.05 - klo: 13.00 »
Kaverilta tuli heti perään informaatiota: "Joku graupneri se oli"
Rc miehen tiellä pitää...

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
pureten alphaan 17t moottori
« Vastaus #49 : 07.04.05 - klo: 15.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Cubic-"
Sain tuossa kaverilta ilmatteeksi pta ykkösen, jossa kyöstin alkup. elektroninen nopari ja joku "viri"-moottori.

Kysymys: Miten selvitän mitkä käämit tuossa on? Puhdas veikkaus lievällä sähköauto kokemuksella olisi ~23T.

Ja tähän jatkona: Mistä edullisemmat kuulikset kuin Kyoshon _todella_ kalliista valikoimasta?

Eli siis moottorista on lähtenyt tarra irti, joten en sen perusteella voi tarkistaa esim kuuklettamalla  :roll:


Älä ihmeessäkään mee ostamaan kyoshon laakereita autoosi jos et saa niitä halvalla... Ota laakereiden koot ylös ja marssi paikkakuntasi laakeriliikkeeseen kyselemään hintoja.
Siellä niiden pitäisi olla halvempia kuin kyoshomyyjillä...  :wink:
Xray