Hei,
ihan vain kommenttina keskusteluun "mitä mekaaninen nopari kestää..", niin kyllähän se mekaaninen nopari on usein vahvimmasta päästä virtapiirissä akun ja motin välillä. Jos laittaa tehokkaan moottorin, niin itse mekaaninen nopeudensäädin ei ole varsinainen ongelman vaan juotoksien ja johtimien kestävyys maksimivirralla.
P=U * I
Jännitehän on tyypillisesti 6 kennolla 7.2V ja teho vaihtelee riippuen koneesta 150-300 watin tienoilla. Eli vaikkapa esimerkiksi jollakin 240 Wattisella 17*2 koneella maksimivirta on I = 240 / 7.2 = 33 Amp jatkuvaa virtaa. Ei ole muuten mikään pieni virta, kyllä siinä huono juotos tai ohut johto kiehuu. Mekaaninen nopari ei tyypillisesti vielä sula tuosta, sehän on vain "katkaisin" parilla eri asennolla.
No joka tapauksessa pidempien ajoaikojen, ajomukavuuden yms nimissä laadukasta elektronista säädintä kannattaa suosia. Omasta mielestäni mekaaninen säädin kuuluu vanhoihin autoihin jotka tehtiin aikana ennen ESCtä (silloin kun itse ensimmäisen rc auton viikkorahoista ostin. Oli muuten Tamiya Rough Rider - hyvässä tallessa vieläkin).