Kirjoittaja Aihe: Mistä sais...?  (Luettu 3053 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mistä sais...?
« : 28.11.04 - klo: 19.09 »
Pitäis saada tota,rc-nopeusmittari ja hyvä ja kestävä startteri? ja sit ku mulla on toi hobaon motti ja siinä on nyt vetonaru kiinni nii pitäiskö siihe sit hommata sinne vetonarun paikalle ,joku takalevy ku ostaa startterin?

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #1 : 28.11.04 - klo: 19.17 »
Nopeusmittari löytyy esim. tuolta http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=6/618
Ainakin minulla on toiminu hyvin tuo kyoshon starttiboksi, jakso pyörittää tuota ossin konetta ihan uutenakin ilman lämmitystä, mutta joilakin taas on ollu huonoja kokemuksia tuosta.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #2 : 28.11.04 - klo: 19.21 »
Kävin eilen ostamassa Hobbylinnasta GS:n starttiboksin hintaan 85€,ja erittäin hyvältä on vehjes tähän mennessä näyttänyt.
Väri joka mulle sattu on vaan hemmetin ruma,anodisoitu purpleksi.........sopiipahan HoBaon alumiineihin :mrgreen:
Muut värit on sininen ja musta.
Linkki:
http://www.gsracing.com/web/page.asp?pgs=product&catid=136&id=1859

Ilmeisesti vetostartista ei ole mitään haittaa startterilla käynnistettäessä,mutta itse hommasin Boost-mallisen takalevyn vetostartin paikalle.Jos moottori ei ole jo valmiiksi mallia Boost,pitää moottorin kylkeen porata pieni reikä,että Boostin saa asennettua.Boost-setin mukana tulee myös tavallinen takalevy,joka erikseen maksaa 5€.

Tuossa olis tuo nopeusmittari:
http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=6/618&searchlink=yes&search=MITTARI&page=1

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #3 : 28.11.04 - klo: 19.32 »
Tietääkö kukaan sattumoisin ,että onko tuossa HoBao Hyper 21 8port pro moottorissa valmiiksi poratut reiät boostiin?

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #4 : 28.11.04 - klo: 20.09 »
Lainaus käyttäjältä: "rc-kinggi"
Tietääkö kukaan sattumoisin ,että onko tuossa HoBao Hyper 21 8port pro moottorissa valmiiksi poratut reiät boostiin?
HoBaolta on tullut uusi Hyper.21 8-Port Pro with Boost-moottori,jossa on tuo Boosti jo valmiina.
Normaaliin 8-Portiin pitää porata reikä ja tehdä kierteet.
Tossa vielä kuva siitä Boost-virityksestä:


Toi edemmän letkunkiinnikkeen reikä pitää siis porata moottoriin.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #5 : 28.11.04 - klo: 20.27 »
Lainaus käyttäjältä: "rc-kinggi"
Tietääkö kukaan sattumoisin ,että onko tuossa HoBao Hyper 21 8port pro moottorissa valmiiksi poratut reiät boostiin?


Ja mitenkähän tää liittyy tän toppiccin aiheeseen?
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #6 : 28.11.04 - klo: 22.27 »
Ja lisää Oftopikkii...

Tietääkö joku oikeasti mitä virkaa tuolla Boostilla on?
Itsellä on kaks tollasta konetta ja kiekuu kyllä niin perhanan hyvi, mutta ihmetyttää vaan että mikä idea tuossa Boostissa on. Se takakansihan on ihan tiivis eli tuota letkua pitkin ei ainakaan koneen sisään mene polttoainetta.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #7 : 28.11.04 - klo: 22.37 »
Sillä saadaan joku tietty paineistus, joka tehostaa polttoaineen menoa koneeseen - luulen ma. Henkimaailman asioita.  8)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #8 : 29.11.04 - klo: 00.22 »
Hmm.. Itse näin kylmiltään veikkaan että se ahtaa sitä ilmaa sinne lisää. Eikös tuon takakannen takana ole jokin siipihärpäkkä joka sitten pyörittää ja sitten jotain ilmaa menee kaasarista sisään. Vähän niinkuin turbo.

Näin minä ajattelen sen...
Kyllä se sen tekee..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #9 : 29.11.04 - klo: 00.56 »
Lainaus käyttäjältä: "k_ingman"
Hmm.. Itse näin kylmiltään veikkaan että se ahtaa sitä ilmaa sinne lisää. Eikös tuon takakannen takana ole jokin siipihärpäkkä joka sitten pyörittää ja sitten jotain ilmaa menee kaasarista sisään. Vähän niinkuin turbo.

Näin minä ajattelen sen...


No eipäs nyt keksitä mitään omia fantasioita... Sekö siis mielestäsi ahtaa sinne ilmaa ilman että olis putsaria lainkaan? :lol:
Et siis ple koskaan nähnyt tuollaista konetta tai ainakaan sitä räplännyt.

Siellä ei ole mitään sisällä.
Takakansi on vain jonkinlainen säiliö minne näyttää menevän polttoainetta. Sitä en sitten oikein tiedä että mitä ajon aikana tapahtuu siinä säiliössä.

Jotenkin voisin kuvitella että kone tunkee tuonne säiliöön polttoainetta kun painaa kaasua ja kun päästää kaasusta niin kone imaisee säiliöstä polttoainetta jotta kone saa visäänsä polttoainetta ja tiputtaa kierrokset nopeammin ja voitelee myös koneen.
Ajatellaan siis tilanne missä koneen kierrokset ovat maksimissa ja päästät kaasusta irti. Kone ei saa kuin nimeksi polttoainetta jolloin kierrosten ollessa korkealla kone ei saa voitelua ja kone kuluu/lämpenee johtuen kitkan kasvusta.

Mikäli joku tietää mikroautoista mitään niin on tietoinen mitä tehdään aina suoran päätteeksi. Peitetään kädellä ilmanottoaukko jolloin koneeseen menee ainoastaan polttoainetta joka voitelee ja viilentää konetta, sekä myös laskee kierrokset nopeammin.

Tämä siis on vain minun teoriani kun olen tuota Boostia hieman tutkiskellut omista koneistani.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #10 : 29.11.04 - klo: 07.16 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "k_ingman"


Mikäli joku tietää mikroautoista mitään niin on tietoinen mitä tehdään aina suoran päätteeksi. Peitetään kädellä ilmanottoaukko jolloin koneeseen menee ainoastaan polttoainetta joka voitelee ja viilentää konetta, sekä myös laskee kierrokset nopeammin.


OT: Niinhän siinä tehään mutta noissa suoravetosissa ei pahemmin toi kiekkojen pudotus noin toimi kun siinä on jarru mistä se puottaa keikat, mutta kyllä se voitelejee ja viilentää.  :mrgreen:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Mistä sais...?
« Vastaus #11 : 29.11.04 - klo: 08.17 »
Tuon boostin idea on seuraava. Tuo systeemi auttaa autoa kiihtymään tyhjäkäynniltä huippuunsa vähentämällä paine-eroja kaasarissa (tai itse asiassa sen jälkeen). Eli systeemi tasoittaa jonkun verran kiihtymistä, mutta ei lisää huipputehoja.

Eli ei ole mitään henkimaailman asioita.  :wink:

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #12 : 30.11.04 - klo: 19.28 »
Myydäänkö hobbylinnassa nopeusmittareita? jos ei niin missä kaupoissa? :?:

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #13 : 30.11.04 - klo: 19.42 »
Lainaus käyttäjältä: "rala.p"
Nopeusmittari löytyy esim. tuolta http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=6/618
Ainakin minulla on toiminu hyvin tuo kyoshon starttiboksi, jakso pyörittää tuota ossin konetta ihan uutenakin ilman lämmitystä, mutta joilakin taas on ollu huonoja kokemuksia tuosta.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #14 : 30.11.04 - klo: 19.44 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Tuon boostin idea on seuraava. Tuo systeemi auttaa autoa kiihtymään tyhjäkäynniltä huippuunsa vähentämällä paine-eroja kaasarissa (tai itse asiassa sen jälkeen). Eli systeemi tasoittaa jonkun verran kiihtymistä, mutta ei lisää huipputehoja.

Eli ei ole mitään henkimaailman asioita.  :wink:


Juuri näin... 2-tahti moottoreissa on aina vähän polttoaineen/ilman takaisn virtausta, niin tuonne se moottori varastoi sitä takaisin virtaavaan soppaa... Se vaikutta juuri tuohon kiihdyttämiseen!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #15 : 01.12.04 - klo: 00.48 »
Ahaa!

Selkeetyy pikkuhiljaa.. Hyvä että korjasitte tuon aikaisemmin mainitsemani asian...
Kyllä se sen tekee..

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #16 : 09.12.04 - klo: 21.22 »
Löytyykö tuolta towerhobbiesta jarrun roiskesuojaa? (itse en löytänyt)

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #17 : 09.12.04 - klo: 21.24 »
Lainaus käyttäjältä: "rc-kinggi"
Löytyykö tuolta towerhobbiesta jarrun roiskesuojaa? (itse en löytänyt)
Vaikka Kyoshon hinnat ovatkin melko kalliita Suomen puolella,niin eiköhän näiden pikkuosien ostaminen tule halvemmaksi ja ainakin rutkasti yksinkertaisemmaksi ostamalla ne ihan Suomesta :roll: ?

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #18 : 09.12.04 - klo: 21.40 »
Mutta tota tilaan kyllä paljon muutakin kun roiskeläpän... about 300-500sadal tavaraa! :lol:

Poissa rc-kinggi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mistä sais...?
« Vastaus #19 : 09.12.04 - klo: 21.42 »
Mutta onkos sillä towerhobbiessa sitä kyoshon jarrun roiskeläppää?