Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nayb

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 19.12.15 - klo: 00.10 »
Juu hiustenkuivaajalla lämmitin enne starttaamista ja pidin osittain kannenpäällä hanskaa. Joo tosiaan pillissä oli niin paljo öljyä että kun kallisti niin meni putki tukkoon ja kone sammui :D

2
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 17.12.15 - klo: 21.51 »
Noniin seuraavaa kyssäriä :grin:

Elikkäs ajelin kolmisen tankkia tyhjäkäynnillä rikkaalla, kävi tosi nätisti.
Mutta sen jälkeen kun kone oli sammunut niin eipä se enään lähtenyt käyntiin.
Laiton tyhjäkäyntiä hieman isommalle, alaneulaa hieman laihemmalle ja pääneulaa hieman laihemmalle.
Ainetta oli ja puhallettiin letkusta välillä lisää, käytettiin tulppaa irti ja pyöritettiin starttiboksilla liiat aineet pois.
Noh tulppahan ei enään hehkunut kunnolla vaan pikkusen vain. Oli lankojen päältä ikäänkuin aavistuksen verran hapettunut tms. ja ei näyttänyt enään niin kirkkaalta. Lämpöarvona oli c4 eli kuuma turbotulppa.
Onko toi hapettuminen selvä merkki jostain? Pannuna siis uusi Grp 28 ja pihalla pakkasta -8 astetta.
Olisiko järkevää kokeilla yhtä astetta kylmempää tulppaa eli mediumia?

edit. Ja polttoaineena model technicsin 25%

3
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 15.12.15 - klo: 23.37 »
Johan selveni, kiitos!

4
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 15.12.15 - klo: 00.33 »
Noniin löyty ilmeisesti tehdassäädöt netistä joilla sisäänajo olisi tarkoitus aloittaa, mutta kun on lontooksi niin ei ymmärrä mitä nuo tuolla mitalla meinaa eli siellä lukee näin: GRP .28 Tuned Engine (LOSR2010)
High Speed:
.045 in from flush
Low Speed:
.045 out from flush
Idle Speed:
.030 in from flush

From flush??? Tuumiahan noi yksiköt on mutta...
Tässä vielä linkki jos tarttee http://www.losi.com/Articles/Article.aspx?ArticleID=1897

5
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 14.12.15 - klo: 11.55 »
Kiitos Rodderille selvistä vastauksista!

Joo tosiaan nyt on tulossa Grp 28 kone käytettynä käyttämättömänä.
Onko tuollaiset kisakoneet lyhyempi ikäisiä tai vaikeampia säätää?
Varmaan kannattaa pihasudittelussa ajella hieman rikkaalla?

6
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 10.12.15 - klo: 11.14 »
Noniin nyt löysin esimerkiksi tuommoiset moottoripukit http://eracingpro.com/shop/345-alloy-engine-mount-with-heat-sink-for-kyosho-inferno-mp75-blue.html

Ilmeisesti noissa ohuemmissa liuskoissa noi uloimmat reiät joissa on kierteet menee infernon pohjalevyyn.
Ja noi paksummissa olevat reiät menevat suurimpaan osaan moottoreista mutta kysymys kuuluu että miten noi menee yhteen kiinni kun noissa keskimmäisissä koloissa ohuemmissa levyissä ei ole mitään kierteitä tms?
Tiedän että noi keskimmäiset väljät reiät ovat linjaussäätöä varten mutta miten ne voi kiristää?

Jos jollakin on kokemusta näistä niin pienet tiedon rippeet kyllä auttaisivat.

7
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 09.12.15 - klo: 01.53 »
Oho, aikasempi viesti meni näköjään vähän väärälle alueelle.
Mistä tietää että sopiiko jokin tietty moottori omaan autoon?
Käykö nuo 21 kokoluokan moottorit kaikkiin autoihin jotka on tarkoitettu 21 kokoluokalle?
Pitäisi saada Kyosho inferno mp7.5 uusi kone enkä välttämättä haluaisi samaa gx-21 niin olisiko ehdotuksia?

8
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 08.12.15 - klo: 17.47 »
Mistä tietää että sopiiko jokin tietty moottori omaan autoon?
Käykö nuo 21 kokoluokan moottorit kaikkiin autoihin jotka on tarkoitettu 21 kokoluokalle?
Pitäisi saada Kyosho inferno mp7.5 uusi kone enkä välttämättä haluaisi samaa gx-21 niin olisiko ehdotuksia?
Tarjolla olisi ainakin novarossin p5 xlt.

9
Kyosho / Vs: Kyosho inferno mp 7,5 sport
« : 01.11.15 - klo: 02.43 »
Johan selvensi asiaa, thänks.

Siis tapahtuuko toi keskidiffin laittaminen lukkoon myös öljyn vaihtamisella vai voiko sen lukita myös mekaanisesti ilman öljyn vaihtamista?

Näytti olevan ainakin takarenkaissa toi aurauskulma melkoisen reilusti sisäänpäin, pitääpä tsiigata josko löytyis joku ketju renkaiden säätö vaikutuksista.

10
Kyosho / Vs: Kyosho inferno mp 7,5 sport
« : 01.11.15 - klo: 00.39 »
Morjens,

Tietääkö kukaan että saako tästä nelivedosta takavetoista?
Kokeilin huvikseen ottaa etupäästä "kardaanin" pois niin eihän se pyörittäny sen jälkeen kun etupäätä tyhjää.
Tuntuu että vetää suurimmaksi osaksi edestä, vasta reilulla kaasulla alkaa vetää takaa.
Aliohjaaki tosi paljon, ei pysty kääntyä kaasuttaessa juurikaan?

Onko nämä vaan ominaisuuksia vai pystyykö tota lukkosysteemiä jotenkin säätämään ettei pyöritä aina kevyimmästä pyörästä?

11
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 09.05.10 - klo: 23.19 »
Noniin autossani (cen magnum nx)on tullut vähän servo ongelmia.
Ajoin autolla lätäköstä niin servot rupesivat vähän sekoileen varsinkin kaasuservo kun tärisee ja liikkuu kummasti.Olen purkanut radiolaitteet ja kuivannut ne.
Kun laitan auton virtoihin niin kaasu servo alkaa pyörimään ja hiastaa vaan vähän vauhtia kun painan kaasua ja taas jarrulla kiihtyy.
Ja ohjausservo kääntyy heikemmin vasemmalle kuin oikealle.
Pitääkö muka kaasuservon alkaa  pyörimään itekseen vai onko kyse jostakin viasta jonka voisi korjata?

ps:ei sitten mitään viisauksia ladella nimittäin en ole ollut kovin kauan harrastuksen parissa.

Kiitoksia vinkeistä ja vastauksista jo etukäteen.

Korjautuisiko ongelma jos ostaisin uuden vastarin?

12
Polttisautot / Vs: Cen Racing Magnum NX
« : 09.05.10 - klo: 23.15 »
Tähän jos saisi neuvoja. Rupeaisiko toimimaan jos ostaisin uuden vastarin?

13
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 24.09.09 - klo: 15.19 »

Profiili Sähköposti
   
Cen magnum nx propleema
« 26.07.09 - klo: 21.30 »
   
Noniin autossani (cen magnum nx)on tullut vähän servo ongelmia.
Ajoin autolla lätäköstä niin servot rupesivat vähän sekoileen varsinkin kaasuservo kun tärisee ja liikkuu kummasti.Olen purkanut radiolaitteet ja kuivannut ne.
Kun laitan auton virtoihin niin kaasu servo alkaa pyörimään ja hiastaa vaan vähän vauhtia kun painan kaasua ja taas jarrulla kiihtyy.
Ja ohjausservo kääntyy heikemmin vasemmalle kuin oikealle.
Pitääkö muka kaasuservon alkaa  pyörimään itekseen vai onko kyse jostakin viasta jonka voisi korjata?

ps:ei sitten mitään viisauksia ladella nimittäin en ole ollut kovin kauan harrastuksen parissa.

Kiitoksia vinkeistä ja vastauksista jo etukäteen.

14
Polttisautot / Vs: Cen Racing Magnum NX
« : 24.09.09 - klo: 15.17 »

Profiili Sähköposti
   
Cen magnum nx propleema
« 26.07.09 - klo: 21.30 »
   
Noniin autossani (cen magnum nx)on tullut vähän servo ongelmia.
Ajoin autolla lätäköstä niin servot rupesivat vähän sekoileen varsinkin kaasuservo kun tärisee ja liikkuu kummasti.Olen purkanut radiolaitteet ja kuivannut ne.
Kun laitan auton virtoihin niin kaasu servo alkaa pyörimään ja hiastaa vaan vähän vauhtia kun painan kaasua ja taas jarrulla kiihtyy.
Ja ohjausservo kääntyy heikemmin vasemmalle kuin oikealle.
Pitääkö muka kaasuservon alkaa  pyörimään itekseen vai onko kyse jostakin viasta jonka voisi korjata?
Huom! Tämä kaasuservon "kiihtyminen tapahtuu servot aukaistuna, mutta ei kait sen pitäisi vaikuttaa?

ps:ei sitten mitään viisauksia ladella nimittäin en ole ollut kovin kauan harrastuksen parissa.

Kiitoksia vinkeistä ja vastauksista jo etukäteen.

15
Polttisautot / Vs: Cen magnum nx propleema
« : 07.09.09 - klo: 18.10 »
.

16
Polttisautot / Vs: Servoissa jotain häikkää vai onko?
« : 25.08.09 - klo: 16.10 »
Älkää ihmetelkö aikasempia vastauksia sillä niissä on muut ongelmat mukana.
Ja muuten kaikille älkää ostako cen magnum nx:sää :D

17
Se on noin ehkä kolme vähän alle kolme kuukautta vanha ja jenkeistä tilattu ja eikait niissä minun tietääkseni mitään takuita ole vaan ehkä sellaset että kun aukaset paketin takuu loppuu.

18
Polttisautot / Vs: Polttisautoni ongelmiin APUA!!
« : 27.07.09 - klo: 13.45 »
Joopa joo. On taas sitten hyviä neuvoja täällä jaettu.

Tässäpä jotain mistä oikeasti voisi olla apua:

1) Radiolaitteet ovat ilmeisesti kostuneet. Ota ne autosta irti (servot ja vastari). Servon pohjassa on 4 ruuvia, avaa ne ja pohjalevy lähtee irti. Ota molemmat servot siis auki varovasti ja jätä vaikka yöksi "kannet auki", niin servojen sisään mennyt kosteus haihtuu pois. Vastarille tee sama juttu, eli siis avaa vastarin kotelo (voi olla ruuveilla taikka sitten klipseillä). Kun vastari on auki, niin siinä pitäisi olla piirilevy jossa on liittimet jne. Voit sen puhdistaa jollain kliinerillä taikka sitten ihan alkoholilla. Anna kuivua senkin jonkin aikaa (vaikka yön ylitse, vaikka pienempikin riittää). Voit samalla myös esim. hiustenkuivaajalla kuivatella noita osia kun ovat auki. Lopuksi sitten kasaan ja takaisin autoon kiinni.

2) Mitä tulee tuohon vaihteeseen, niin se sileäksi mennyt ratas täytyy tietenkin vaihtaa. Hanki siis uusi ratas (manuaalista varaosanumero ja tilaa sillä maahantuojalta / jälleenmyyjältä). Vaihda se tilalle ja sen jälkeen sitten kun osat ovat ehjät, niin säädä moottorin välys oikeaksi. Ratas on mennyt sileäksi mitä ilmeisimmin sen takia, että moottori on ollut liian kaukana vaihteistosta (liian paljon välystä) ja kun kakkonen on mennyt päälle, niin ratas on mennyt sileäksi. Välys säädetään niin pieneksi, että rattaat pääsevät vapaasti liikkumaan, mutta ovat niin lähellä toisiaan kuin mahdollista. Tarkista että välys on molempien vaihteiden osalta hyvä.

Kiitos hyvistä vinkeistä mutta miten se välyys säädetään ja pitääkö kaikki servos ottaa irti?

19
Polttisautot / Vs: Polttisautoni ongelmiin APUA!!
« : 26.07.09 - klo: 22.47 »
helpoimmalla pääset kun vaihdat merkkiä
mm.. jaa-a kyoshoko on sitten hyvä? olen kuullut vähän toista.

20
Polttisautot / Cen magnum nx propleema
« : 26.07.09 - klo: 21.30 »
Noniin autossani (cen magnum nx)on tullut vähän servo ongelmia.
Ajoin autolla lätäköstä niin servot rupesivat vähän sekoileen varsinkin kaasuservo kun tärisee ja liikkuu kummasti.Olen purkanut radiolaitteet ja kuivannut ne.
Kun laitan auton virtoihin niin kaasu servo alkaa pyörimään ja hiastaa vaan vähän vauhtia kun painan kaasua ja taas jarrulla kiihtyy.
Ja ohjausservo kääntyy heikemmin vasemmalle kuin oikealle.
Pitääkö muka kaasuservon alkaa  pyörimään itekseen vai onko kyse jostakin viasta jonka voisi korjata?

ps:ei sitten mitään viisauksia ladella nimittäin en ole ollut kovin kauan harrastuksen parissa.

Kiitoksia vinkeistä ja vastauksista jo etukäteen.

Sivuja: [1]