Fullspeed RC racing club - http://www.fullspeedrc.fi/ (http://www.fullspeedrc.fi/)
Vantaan Vauhtikeskus 1/10-, 1/8-, 1/5-krossiradat
Vauhtikeskuksessa on krossiradat M8-luokan nitro- ja sähköautoille, sähköautorata 1/10-kokoluokan krossareille ja SC-autoille, sekä turffi-rata kaikille 1/5 ja sitä pienemmille RC-autoille.
Sijainti
Vantaan vauhtikeskus, VM-Karting Centerin takana, Myllykyläntie, 01760 Vantaa
Käynti radalle VM-Kartin Centerin jälkeisestä liittymästä, kartta: TÄÄLTÄ (http://static1.squarespace.com/static/56499860e4b07010c6fb1469/t/5732d820cf80a12c16f7f198/1462949973028/?format=750w).
Ajoajat
Ajoajat polttomoottoriautoilla 9-23, sähköautoilla ei rajoituksia.
(HUOM. Radan aukioloaikojen jälkeen ajaminen on ehdottomasti kielletty!).
Autotyypit
1/10-rata: Autot vastaavat suunnilleen luokkia M2/4-10 ja SC2/4-10.
1/8-rata: M8 ja M8e luokan autot sekä SC2/4-10 luokan autot
1/5-rata: kaikille 1/5 ja sitä pienemmille RC-autoille
Ratamaksut 2016
Vantaan Vauhtikeskuksen ratamaksu vuodelle 2016 on:
Fullspeed RC:n jäsenet: 40€/kk, kertamaksu 12€/pv, koko kausi 120€/touko-elokuu. Kokokausimaksu tarjous on voimassa vain toukokuun ajan!
Ei jäsenet: 60€/kk, 12€/pv, koko kausi 180€/touko-elokuu. Kokokausimaksu tarjous on voimassa vain toukokuun ajan!
Maksu oikeuttaa ajamaan polttis-, sähkö- ja 1/5-radoilla.
Ratamaksu maksetaan Fullspeed RC:n tilille, maksutiedot:
IBAN tilinumero: FI9614163000129296 (Nordea)
BIC/SWIFT NDEAFIHH
Saaja: Fullspeed RC
Viesti: Nimi, ratamaksu, Lavanko
Lisätietoja:
http://www.fullspeedrc.fi/ (http://www.fullspeedrc.fi/)
Komeahan tuo rata on kuin mikä! Mitäköhän mattoa pojat ovat radalleen oikein laittaneet?
yritän päästä kello 18 jälkeen jeesaamaan. onko rata siis siinä polttis radan läheisyydessä?
Minua kuitenkin kiinnostaa hyvinkin tämä minikrossiratahanke kokonaisuudessaan, kun itsellä tuo Mini Infernokanta on hieman lähiaikoina kasvamassa. Onko suunnitelmista täällä foorumilla kirjoiteltu johonkin? Bongasin tästä threadista vain kysymyksen viitaten maanantaiseen infosessioon
samalla radalla voi mitä luultavimmin ajaa MI:llä
olen ajanut MI:llä siinä vieressä polttiskrossibaanallakin ;-)
Yep, pojalla ja sen kaverilla 1/10 sähköcrossarit/stadimtruckit joten täytyypi kuskailla niitä paikalle kun ehditään..
samalla radalla voi mitä luultavimmin ajaa MI:llä
olen ajanut MI:llä siinä vieressä polttiskrossibaanallakin ;-)
Eikö se Jerryn Tattarisuolle rakentama rata ole juuri näitä 1/16 ja 1/18 skaalan autoille tarkoitettu?
Jos sinne Tattarisuolle tarvitaan vielä savea, kyllä Vauhtikeskuksesta sitä hiukan liikenee.
Tietysti jos Tattarisuon minikrossirata on tarkoitettu ensisijaisesti makkaranpaistoon, niin makkaroita meillä ei ole, niitä voi tiedustella vaikka HK:lta.
Minusta kannattaisi avata oma keskustelu/topikki Tattarisuon 1/18 radalle. Ja tämän topikin sisältö kattaa pitää mahdollisimman pitkälle otsikon mukaisena.
Avaisiko Jerzi Tattiksen 1/18 -ratahankkeen "isäntänä" tuon uuden topikin. Asia ja siinä edistyminen tuntuu kiinnostavan monia.
Radalle on saatu parempaa savea ja multaa, suolaa sekä vaneria ja puuta hyppyreitä varten.
-Sami-
Mikä teillä mahtaa olla tilanne radan kanssa,tuli uusi kalusto hommattua ja pitäisi päästä jonnekkin kokeilemaan.
kävin tänään katsomassa vantaan rataa ja aika pieneltä näyttää...Samoin kävin myös vilasemassa rataa ja kohtuullisen pieneltä näytti, mutta toisaalta tossahan voisi oikein mainiosti ajaa myös 1/16 ja 1/18 autoilla. Ottakaapa noikin "näytösluokkana" mukaan kisoihin :grin: Jos saisin Mongooseni ni voisin vaikka osallistua...
kävin tänään katsomassa vantaan rataa ja aika pieneltä näyttää...sami, voin lainata hyvinkään kerhon huonompia mattoja että tekis ns. lisälenkin johonkin kohtaan matosta n.10-15m lisää pituutta ja baana olis savi/mattobaana...voin tuoda ite matot paikan päälle jos asia kiinnostaa. olishan siinä haastettakin ajaa sevella-matolla-savella-matolla!
kävin tänään katsomassa vantaan rataa ja aika pieneltä näyttää...Samoin kävin myös vilasemassa rataa ja kohtuullisen pieneltä näytti, mutta toisaalta tossahan voisi oikein mainiosti ajaa myös 1/16 ja 1/18 autoilla. Ottakaapa noikin "näytösluokkana" mukaan kisoihin :grin: Jos saisin Mongooseni ni voisin vaikka osallistua...
me tullaan jamin kanssa alkuviikosta testaamaan 4wd autolla jossa ei ole hihnoja...vois samalla tutkailla toimisko siinä joku matto-lisälenkki.tai sit otan huvikseen parikyt metriä mattoa mukaan ja testataan.?
Joo, varmaan voisi ajaa...tulkaa sitten rakentamaan tai ajelkaa vaan siellä Tattarisuon "radalla"...Tää oli eka kerta kun kävin paikan päällä ja näin radan ja hyvältä näytti, olette tehneet hienoa työtä.
...anteeksi on vähän käyrä korkeella, kun oisi vielä vähän hommia radan kanssa!!!!!
Onko kellään kuvia radasta? Pääsemme paikalle vasta 9.8 joten olisi kiva nähdä minkälaisesta radasta on kyse. T. Anders H.
Olen lukenut tätä ketjua toisinaan, enkä ajatellut rataa sen enempää, koska en 1/10 krossaria omista. Mutta tosiaan nyt kun radan näin niin, itselleni tuli ajatus, että kyllähän tuossa voisi mainiosti ajaa myös 1/18 autoilla.
ajokoroke viel nii sit on loisto rata :lol:Onko kellään kuvia radasta? Pääsemme paikalle vasta 9.8 joten olisi kiva nähdä minkälaisesta radasta on kyse. T. Anders H.
Ohessa jonkinlainen. Ajosuunta vastapäivään.
Rappuset on ylös asti, huomenna tulossa profiiliputkea kaiteita varten.
Sunnuntaina 3.8. 10:00 Talkoot!
...ohjelmassa laskentalinjan teko, kaiteiden kasaus, radan pinnan viimeistely, vanhojen salaojaputkien ja muun romun siirto pois tieltä!
-Sami-
Millä puolella rataa ajajakoroke sijaitsee?
Millä puolella rataa ajajakoroke sijaitsee?
Jarkon kuvaa kun katsoo niin oikealla puolella (tai siis Jarkon ottamaa radan kuvaa :mrgreen:)
Yritetään huomenna ottaa lisää kuvia.
ja kyllä jännittää tosipaljon että pääsenkö finaaliin?
Pitäiskö vaihtaa vielä lähettimen patterit kaiken varulta?
Auttakee miua
Onneksin mun mahdollisuuksia parantaa se että tosikovat kisa-jampat ovat poissa kuten esim. ****hoke**.
ja kyllä jännittää tosipaljon että pääsenkö finaaliin?
Pitäiskö vaihtaa vielä lähettimen patterit kaiken varulta?
Auttakee miua
Jyri sullekin varmaan päivän mittaan löydetään "se oikea" finaali ja vaihda ainakin tahdistimen patterit ennen sitä finaalia.
..Ja kaikille kilpailemisen aloittamista suunnitteleville tiedoksi (mainokseksi) tässä yhteydessä todettakoon, että edullisin luokka ajaa kilpaa on ehdottomasti takavetokrossi!
...riippuu jokseenkin paljon sun ajotaidoista :wink::mrgreen:
pitääkö toi kertamaksuki nyt sit maksaa netissä tilille ennen ajamaan menoa ettei siellä ole mitään ''kioskia'' tms.. :huh:
Elvytystä tähän topicciin. Kevät kun koittaa ja ulkokausi alkaa niin rataa varmaan rempataan/kunnostetaan. Onko siellä käyttöä puskulevylliselle mönkijälle missä mahdollisesti peräkärry perässä jos saan kärryn kuskattua samalla kertaa?
On käyttöä...
Mä ainakin haluun tyypit :p :p
Traktori + Etukuormaaja?= Etukuormaintraktori :wink:
Jo kyllä on John Deere 5510 missä on etukuormain. Ajattelin vaan jos tarvii maata ajaa niin kävis varmaan ihan kivasti sillä.
Oliko jossainvaiheessa puhetta että rataa voisi hieman laajentaa?
Katselin tuosta kuvasta että voisi saada makean kallistuksen kun toisi rataa tuohon rinteeseen joka on kuvan vasemmassa alakulmassa.
No niin,
on tullut aika nostaa tätä aihetta ylemmäs!
Tiistaina 14.4. aletaan funtsimaan sähkökrossirataan liittyviä asioita. Kaikki asiasta kiinnostuneet tervetuloa Vantaan Vauhtikeskukseen tutustumaan radan tämänhetkiseen kuntoon ja keskustelemaan yhdessä tulevista toimenpiteistä ja radan avaamiseen sekä käyttöön liittyvistä asioista.
Esityslistalla ainakin radan keskialueen hyppyriyhdistelmän muutos ja radan laajennus.
Kokoonnutaan 18:00 rata-alueelle ja katsotaan radan kunto ja tarvittavat toimenpiteet. Jos intoa riittää, voidaan jatkaa keskustelua sisätiloissa UAU:n toimistolla Vauhtikeskuksessa.
Toivon runsasta osanottoa, eli kaikki mukaan riippumatta siitä oletko seuran jäsen tai kisakuski!
http://www.vaurc.fi/images/maps/lavanko.jpg
Terveisin Sami Salmela
No niin, tänään tuli muutama tunti touhuttua. Jatketaan hommia tiistaina jonkinlaisten talkoiden merkeissä. Rata siihen saakka ajokiellossa, katsellaan sitten tiistaina tilannetta uudelleen. Talkoolaisten määrälle ei mitään ylärajaa, joten kaikki tervetuloa mukaan! Tiistaina voitaisiin aloitella vaikka puoli kuuden aikoihin.
Voiko tuolla ajella Slashillä, kestääkö rata, varsinkin jos ei ole muita radalla.Voi ja nyt kun rataa on muutettu niin vielä paremmin.
Onkos Vantaan radalle suunnitteilla CORR-kisoja?Ajatus on pitää jokunen kerhokisa Vantaalla ja uskon, että CORR-autotkin mahtuu mukaan jos harrastajia löytyy.
Onkos Vantaan radalle suunnitteilla CORR-kisoja?Ajatus on pitää jokunen kerhokisa Vantaalla ja uskon, että CORR-autotkin mahtuu mukaan jos harrastajia löytyy.
Talkoointo kasvaa :mrgreen:Oli muuten suht koht märkää , niin paidan sisäpuolella kuin ulkopuolella .Joutu antaan perix jo 19,30 , sorry .
oma äitikin sanoi että oli jostain kuullu.
Aina kun mainitaan marjarata/kehärata niin porukka keksii että se tulee jyräämään vauhtikeskuksen... Tietämättä missä koko halvatun paikkakaan on.
oma äitikin sanoi että oli jostain kuullu.
Aina kun mainitaan marjarata/kehärata niin porukka keksii että se tulee jyräämään vauhtikeskuksen... Tietämättä missä koko halvatun paikkakaan on.
Minä en ole äitisi(Luojan kiitos) ja tiedän kyllä tasan tarkkaan missä vauhtikeskus on. :p
Onko jotain tiettyjä päiviä/ajankohtia näin kesällä jolloin Lavangon sähkökrossiradalla ajellaan? Onko radalla esim. kerhokisoja tai vastaavaa jonne voisi tulla leikkimielisesti ajamaan?
Onko jotain tiettyjä päiviä/ajankohtia näin kesällä jolloin Lavangon sähkökrossiradalla ajellaan? Onko radalla esim. kerhokisoja tai vastaavaa jonne voisi tulla leikkimielisesti ajamaan?Ihan pari viestiä ylempää...
Väärinkäsitysten välttämiseksi vielä tarkennus:
Maavalli rakennetaan pääasiallisesti meluesteeksi alueelle tulevan "Mika Häkkinen Circuitin" ja niiden muutaman hassun hökkelin välille, joita alueella sattuu olemaan . Valitettavasti maamassat eivät edes laskennallisesti riitä tekemään vallista niin korkeaa, että se estäisi viereisen kolmoskiitotien ja nousevien lentokoneiden melun. No, pääasia, ettei autojen äänet kuulu..
Kehärataa rakennetaan parhaillaan. Kyseisellä alueella rata tulee kulkemaan tunnelissa, siis lentokentän alla, ei Vauhtikeskuksen alla. Louhinnasta tuleva murske käytetään kyseisen maavallin rakentamiseen ja sen tekeminen on siis jo aloitettu. Maavallin paikka on leveyssuunnassa jokseenkin nykyisen polttisradan ja UAU kerhotilojen välissä, joten sähkökrossialue ja iso osa parkkipaikkaa, samoin kuin nykyiset traktorihallit ovat liipasimella jo ensi kesänä. Haittaa työstä syntyy varmasti myös polttisradalle, mutta tietämyksemme mukaan nykyistä polttisrataa voi vielä ensi kesän ajan käyttää.
Uusista pienoisautoratapaikoista on käyty keskustelua ratahankkeen vetäjien kanssa ja homma etenee yhteistyössä suunnitelmien mukaan. Kuten jarkko totesi, olemme valitettavan pieni tekijä tässä kuviossa, mutta pyrimme parhaamme mukaan pitämään puoliamme jotta tämä tilapäinen haitta olisi mahdollisimman vähäinen ja lyhyt ja ennenkaikkea hoitamaan asiaa siten, että myös tulevaisuudessa alueella voidaan harrastaa ja kilpailla pienoisautoilla sopusoinnussa muiden moottoriurheilulajien kanssa.
Jos Lavangon rata on poissa pelistä, missä pääkaupunkiseudun sähkökrossaajat käyvät treenaamassa? Hyvinkäällä?Käytännössä poissa on ja Hyvinkää on tosiaan lähin "oikea" rata...
Onko mitään arviota milloin pääsisi ajelemaan? Vai onko rata kenties jo valmis?
Voi siellä ajaa jos tykkää itseänsä kiduttaa. Kanttarit tekemättä, multaa tarvitaan lisää, nurmikko puuttuu, putket/letkut puuttuu, hyndät tekemättä, radan pinta osittain terveestä...sori ettei oo vielä valmis.http://www.youtube.com/watch?v=Kkcvrgh9Zcc
ps. piti lukea P E R S E, mutta tää sivistysfoorumi muuttaa sen terveeksi.
Parin viikon sisällä pitäisi sitä saveakin saada lisää.Jos tämä on vähääkään varmempi juttu niin silloin ei kannattane nikkaroida puusta mitään - eihän?
onko rata liian märkä tämmösillä ilmoilla kun ei tuo vesisade laka sitte millään? himottas jo vähä käyä testaamassa että mitenkä nuo autot radalla toimii :D
Ihan kivikova oli illemmalla
Arkena klo 9-22 (saatu tunti lisäaikaa)
Viikonloppuna klo 9-19 (saatu tunti lisäaikaa)
Tuolla toisella threadilla oli aukioloajat seuraavat:LainausArkena klo 9-22 (saatu tunti lisäaikaa)
Viikonloppuna klo 9-19 (saatu tunti lisäaikaa)
Kuhan on maksut hoidettu siis. Tässä pohtinut että koskevatko nämä ajoajat myöskin tätä sähköpuolta? Sähköistä ei mielestäni lähde melua juuri ollenkaan ja käsittääkseni lähistöllä ei ole asutustakaan. Vai? Toivottavasti joku viisampi nyt selittää mikä asian virallinen laita on.
sähköradalle oli muodostunut jonkun verran lätäköitä eilen. Pyyhkäisin lastalla lammikot pois, mutta kovemman sateen yllättäessä radan kuivuminen vie helposti yhden vuorokauden.Eli jos tietää radalla päin paljon sataneen yöllä niin ei kannata auton kanssa sinne tulla seur. päivänä, Eikö? :roll:
Erittäin alustavasti on ajateltu, että pidettäisiin kertsikisat radalla heinäkuussa :shocked:
Pikaisesti kalenteria kattellessa näyttäisi, että lauantaina 2.7. ei olisi muita kisoja :wink:
Luokat: M2-, M4- ja SC-10
Tulkaa meille kisoihin: http://rc10.fi/index.php?topic=57553.msg531677#msg531677
Vielä mahtuu mukaan ;)
Ajoajat polttisrata:
Arkena klo 9-22 (saatu tunti lisäaikaa), Huom. SÄHKÖRADALLA EI AIKARAJOITUSTA
Viikonloppuna klo 9-19 (saatu tunti lisäaikaa)Huom. SÄHKÖRADALLA EI AIKARAJOITUSTA
Ratamaksut
Vantaan Vauhtipuiston ratamaksu vuodelle 2011 on:
- PKSRCA:n jäsenet: 100 €
- Muut: 125 €
- Kertamaksu: 10 €
Saman talouden 2. jäsen maksaa 50 % ja seuraavat 25 % edellä olevista maksuista.
Ratamaksu maksetaan PKSRCA:n tilille, maksutiedot:
Tilinumero: 141630-129296 (Nordea)
Saaja: Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat ry
Viesti: Nimi, ratamaksu vauhtipuisto
Tähdet eivät valitettavasti kohdanneet :sad:Erittäin alustavasti on ajateltu, että pidettäisiin kertsikisat radalla heinäkuussa :shocked:
Pikaisesti kalenteria kattellessa näyttäisi, että lauantaina 2.7. ei olisi muita kisoja :wink:
Luokat: M2-, M4- ja SC-10
Onko tästä mitään lisätietoa?
Sainpahan Assollakin muutaman ajoreissun alle ennen sotaan lähtöä ja täytyy kyllä sanoa että mukavaa oli joka kerralla. 'Talkoilukaan' ei tuntunut talkoilulta kun sai aina välillä tuupata akun tai pari - etenkin kun akkuja on rajallinen määrä, ehtii hyvin latausten aikana käydä harjaamassa, paikkaamassa tms. rataa, jotta se myös pysyy hyvänä.
Täytyy myös sen verran kiittää viime viikon lauantaina paikalla olleita, että oli helppo tulla joukkoon mukaan, kun kaikki suhtautui uuteen liikkuvaan mutkaan niinkin vapaamielisesti. Juttukaveriakin riitti, ettei uuden naaman tarvinnut yksinään kummastella.
Tälläkin viikolla oli ihan yhtä mukavaa ja autokin alkoi hiljalleen pysyä käsissä sen verran että ajoa voi ajoksi sanoa. Profiili on myös todella mukava harjoittelu profiili, ja näin uus-aloittelijakin saa ajaa omaa kovaansa koko radan matkan, ettei ajo mene vain jarrutteluksi. Oikeasti kovaa onkin sitten jo haastava ajaa.
Toivottavasti ehdin vielä käymään paikalla ihmettelemässä joillakin lomilla.
-Samppa
Moi,
Olipa hyvä kannustuspuhe toiselle uudelle harrastajalle :-) Kun tämä äijä saa Lipot käsiinsä, niin tuun paikalle ihmettelemään ja saatte nähdä miten Slash lähtee lapasesta aloittelijalla :-)
Tyhmiä kyselen: kokemattomuuttani luulin päivän auringonpaisteen kuivattaneen radan klo 16 mennessä, mutta lätäköitä oli vielä niin paljon, että ajaminen jäi haaveeksi. Edelleen kokemattomuudestani menin suorittamaan 10€ ratamaksun ennen radan näkemistä. Meneekö tuo ratamaksu kokemattomuuden piikkiin, vai olisiko mahdollista käyttää tuo eiliselle kirjattu maksu myöhempänä ajankohtana?
Tänään satoi aika rajusti herken aikaa ja sähköradalla on suuria lätäköitä... välialueet täynnä vettä jne.
Eli voi olla ihme mikäli huomenna vielä olisi kuiva, ellei kukaan käy siellä kuivailemassa.
Kuivuu kyllä kohtalaisen nopeasti jos vaan käy tekemässä hommia asian eteen.
Onko teillä ensikertalaisille ns. tutustumiskäynti maksuton?Eka kerta on ilmainen - ei ku kokeilemaan vaan :grin:
Talkoilemaan kannattaa tullaNerokas vastaus, tuo informaation määrä on häkellyttävä. Nyt kun kerrankin on mahdollisuus, niin mieluusti järjestän hoidon kahdelle lapselle ja ajan 50km suuntaan katsomaan onko rata ajokunnossa.
Voiko siis tulla sähköllä ajaan polttisradalle, vaikka siellä olisi polttisautoja?? :huh:
Vauhtikeskuksessa on tällä hetkellä vain yksi toimiva rata. Polttiskrossirata on hyvässä kunnossa, kiitos Rempan. Polttisrataa tuskin saat sähköautolla niin rikki, ettei siellä voisi ajaa. Hyvinkää on toinen hyvä vaihtoehto.
Menen huomenna aamulla kymmenen aikoihin Vantaan sähköradalle ja joudun ajamaan radalla koneella ja jyrällä. Tämä häiritsee radan (jota ei oikeastaan varsinaisesti vielä ole) käyttöä. Seuraavan parin kuukauden ajan rata tulee muistuttamaan enemmän työmaata. Huomenna minulla on tarkoitus tasoittaa takasuoraa ja mahdollisesti maalata mekkauskatoksen ulkoseiniä.
Jos jollakulla on betonimylly jouten ja ymmärrystä kanttareiden valmistukseen sopivan seoksen valmistamisesta, kanttarimestarin paikka on vapaana, reunaletkujakin pitää täyttää lisää ja etuosan hyppyri vaatii hiukan töitä.
En pahastu jos joku haluaa tulla jeesaamaan.
Veikkaan että kauempaakin jaksaa ajaa ajamaan, mutta talkoiluun ei..Shokkiylläri.
Iso kiitos SS:lle ja muulle talkoillijoille! Tänään pääsin kokeilemaan menoa tuolla uudella profiililla, ja kyllä siinä riittää näillä taidoilla haastetta pitkäksi aikaa. Lisää haastetta tuli yrityksistä kopioida paikalla olleen taitavan kuskin ajolinjoita, tuloksena kymmeniä kaatoja ja letkun päälle jääntejä, eli mukavaa liikuntaa tuo rc-autoilu :huh:Hyvinhän se suju ku kattelin tänään, hiukan ku saisit enemmän kääntyvyyttä autoon niin olis varmasti helpompi myös ajaa.
Ja jos vaan kelit osuu, niin kaikki jotka ei ole oulussa vois tulla vkl:na ajamaan. On sitten truckki,corri,tuuppi tai nelkku ymym. Ensi viikolla SS tulee takasin ja hieroo vielä parit pomput lisää niin johan taas kelpaa.
Samilla on näkemys puuttuvista hypyistä ja jyräämistä meinattiin jatkaa kun saadaan haettua suolaa lisää.Pikku kaivinkone salaojia ja välialueita varten on jollain tasolla hoidossa,mutta toiveena oli että letkuja saataisiin täytettyä sen verran että koko rata olisi keltaisilla letkuilla rajattu.
Sunnuntaina yritän minäkin aamusella radalle päästä, että silloin sitten.
Meniköhän vähäsen radat sekaisin?
No niin, kauden kisat on ajettu ja radan rakennus jatkuu.
Ajattelin rakentaa rataa tulevana lauantaina 10.9. aamusta 10:00 alkaen.
Ohjelmassa hyppyrin tekoa, letkujen täyttöä, pinnan viimeistelyä ja letkujen kiinnitystä.
-Sami-
Onko sähköradalle suunnitteilla salaojitusta ja kaivoja?Ei ja on :shocked:
Pääsinpä kerrankin ajelemaan radalla kunnolla ja oli varmasti ratamaksun arvoinen keikka :-)
Tällainen multa tippui radalle, jos löydät niin laitatko yv:tä tulemaan ja saat vitosen taskuun :-)
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37883&grpid=3901&order_id=WO1315742919 (http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37883&grpid=3901&order_id=WO1315742919)
Kyseessä on siis noparin jäähy.
Ajelin enimmäkseen katolleni ;)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ajelin enimmäkseen katolleni ;)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ajelit vissiin kuitenkin siinä polttisradalla etkä sähkökrossiradalla?
Pääsinpä kerrankin ajelemaan radalla kunnolla ja oli varmasti ratamaksun arvoinen keikka :-)
Tällainen multa tippui radalle, jos löydät niin laitatko yv:tä tulemaan ja saat vitosen taskuun :-)
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37883&grpid=3901&order_id=WO1315742919 (http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37883&grpid=3901&order_id=WO1315742919)
Kyseessä on siis noparin jäähy.
Pääsinpä kerrankin ajelemaan radalla kunnolla ja oli varmasti ratamaksun arvoinen keikka :-)
Tällainen multa tippui radalle, jos löydät niin laitatko yv:tä tulemaan ja saat vitosen taskuun :-)
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37883&grpid=3901&order_id=WO1315742919 (http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37883&grpid=3901&order_id=WO1315742919)
Kyseessä on siis noparin jäähy.
Näin tuon jäähyn pöydällä.
Korokkeen takaa katsottuna oikeanpuoleisella mekkauspöydällä.
Enpä viitsinyt korjata talteen silloin kun paikalla olin, kun ei voinut tietää onko se siinä tarkoituksella :)
Mutta siellä sen tosiaan näin... Joko on edelleen siinä pöydällä, tai sitten joku on korjannut talteen.
Rata tänään ajokunnossa jo, vaikka ei vielä lopullisen valmis olekkaan. Pinta hieman liukas mutta parani kokoajan ajolinjan kohdalta. Kannattaa käydä ajelemassa vielä kun se on mahdollista ennen talven tuloa.
Eli kiitoksia vaan radan rakentajille!
rata on aikalailla pilalla.
-kapa
No ei se mitää pilalla ole! Valitettavasti, en kerennyt hätiin, kun kasaa alettiin ajamaan, muiden puutteeliisten ohjeiden mukaisesti.Onhan toi kyllä aika arsesta...
No tämän kanssa on elettävä n. 1m menetettiin radan syvyydestä, yritetään kompensoida leveydessä.
Jollain aikajänteellä toi kasa vissiin katoaa, mutta onko mitään tietoa milloin?
Toi sähkörata on kyllä jollain intiaanien hautausmaalla...
Nyt jos Lemminkäisen kuormaaja lähtee sinne kasaa siirtämään niin siinä on helposti puoli rataa ruvella :angry:
Vois huomenna vähän tutkailla sähköradan tilannetta
Kiinnostuneet tulkaapa paikalle klo 15
Muistakaahan huomenna saapua paikalle talkoilemaan 16.30 eteenpäin!
Lautatavaraa ei ehditty hakea, mutta paljon on muuta tehtävää, jotta voidaan ekat korrikisat viedä läpi mukavalla ja siistillä sekä ylipäätään toimivalla radalla. Huomisen agendaa:
Perjantain 25.5 aukioloajat ja ratamaksu.
Ajateliin tulla jo perjantaina ajamaan pari akullista Correilla ja sitten lauantaina kisaan. Kuinka myöhään rata on auki ja paljonko on ratamaksu perjantai illasta? Maksuohjeet muuten taitaa löytyä tuolta säikeen ekalta sivulta. Kuinka aikaisin lauantaina pääsee treenaamaan?
moneen saa ajaa sähköradalla tänää
moneen saa ajaa sähköradalla tänää
Sähköradalla ei ole aikarajoitusta, voi treenata vaikka yön läpi jos intoa piisaa! Saatan tulla illalla vielä itsekin käymään.
Tarkemmat tiedot PKSRCA:n nettisivuilta:
http://pksrca.fi/joomla/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=36&Itemid=55 (http://pksrca.fi/joomla/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=36&Itemid=55)
Tuosta ratamaksusta olisi vielä yksi kysymys.Moikka,
Eli lähetin Pksrca:n ilmoittautumis sähköpostin tuossa lauantaina ja nyt olisi kuume päästä ajelemaan niin voinko maksaa tuon 100eur:n koko kauden maksuna vaikka en vielä ole saanut vastausta kerhoon liittymisestä ja maksusta?
Todennäköisesti olen menossa maanantaina ainakin ajelemaan joskus kymmenen aikoihin.
ai ai ai. kyllä kelpaa tuommosella baanalla vetää
Moi,
Ajattelin tuossa mennä to tai ke, näillä näkymin ke puuhastelemaan radan parissa. Tarkoitus olisi paikata pahimpia reikiä, rakentaa viimein se ''terassi'' jonkinlaiseen kuosiin ja vähän siistiä aluetta. Ehkä jopa levitellä matot koko varikkokatokseen. ......
Remppakin asenteli kastelusysteemejä paikalleen, niin alkaa rata pysyä hyvässä kunnossa pidempään!
Keskiviikkona 8.8. 17:00 sähkökrossiradalla talkoot!
Laitetaan paikat kuntoon Maastosarjan osakilpailua varten, tuleehan meidän kisastamme
paras sähkökrossikisa tänä kesänä. Ohjelmassa seuraavia tehtäviä:
-siivotaan kaikki turha tavara pois radan läheisyydestä
-tyhjennetään roskikset
-järjestetään polttisradan katoksen pöydät, tilaa n. 60 kilpailijalle
-vaihdetaan hyppyjen rikkinäiset matot
-asennetaan opasteet
Onko lavangossa sama juttu kuin tikkurilassa että saa kerran kokeilla ilmaseksi?
Hyötyliikuntaa tarjolla!
Olemme saaneet "Wille"-kauhakuormaajaa ratayhtiöltä lainaksi kiitettävästi! Vastapalveluna olen luvannut siivota asfaltikentän päätyä puretun vaaka-aseman kohdalta. Siellä on epämääräistä törkyä, joka pitää siivota roskalavalle. Ajatus on kerätä roskat willen kauhaan ja käydä kippaassa lavalle. Tähän hommaan olisi kiva saada apuja.
Ajankohta tänään klo 12 eteenpäin, tule avuksi, jos pääset.
t: remppa
... pidetään yhteinen tuumaustuokio sähköradan katoksessa ensiviikolla keskiviikko (5.9.) iltana 18.30 ->.
Uusia ideoita tullaan kuuntelemaan, mutta turha jankkaaminen, itkeminen ja muu vänkääminen jätetään pois. Jonkin näköinen pläni radan varalle jo on, mutta ideoita saa tulla esittämään. Kaikki harrastajat ovat tervettulleita mukaan palaveeraamaan ja ideoimaan kokemukseen, kalustoon tai sukupuoleen katsomatta. Sovitaan samalla myös vähän syksyn kuvioista ja talkoista jotta rata on nopeasti keväällä ajokunnossa.
Tavoitteena kaikella tällä on ihan puhtaasti parantaa harrastuspuitteita ensi kesäksi ja lisätä seuratoimintaa. Meillä on jo nyt hyvät puitteet touhuta, mutta pienillä jutuilla voidaan päästä jo paria pykälää pidemmälle.
P.S Toiveena tietenkin myös, että osallistujilla on halua myös osallistua puuhastelemaan ja tekemään rataa!
Onko Lavangossa mitään aloittelija rataa? Samantyyppistä mitä RC-keskuksella.
Krossiratojen osalta ei ajolupaa vielä vastuuhenkilöiltä ole tullut. Varmista rallikrossradan tilanne siihen liittyvästä viestiosiosta. Tod. Näk rallikross on ainoastaan käytössä.
Moi,
Iso kiitos kaikille talkoilijoille! Taisi olla eniten porukkaa talkoissa mun lyhyttäkin lyhyemmän historian aikana. Lisäksi kaikki tuntuivat olevan innokkaana mukana puuhaamassa! Todella hieno kauden avaus siis.
Tänään saatiin suurimmat hommat tehtyä, vähän jäi pinnan tasoittelua ja sen mörkötuplan fiksausta, mutta ne on yhden illan juttuja. Valitettavasti rataa ei saatu aivan vielä ajokuntoon. Pyritään avaamaan rata viikonloppuna.
HUOM! RADALLA EI SAA VIELÄ AJAA! Ilmoitan tässä ketjussa kun rata aukeaa!
Kesää varten radan käyttösäännöt ovat seuraavat:
- radalla saa ajaa ainoastaan 1/10 kokoluokan buggy ja SC autoilla, monsterit, ralliautot ja muut ajaa rallikross radalla
- märällä radalla ajaminen on ehdottomasti kielletty (rata on märkä, jos siihen jää kengän jälki, tai savi tarttuu kenkiin)
- myös märällä radalla kävely, puuhastelu ja muu touhuaminen on ehdottomasti kielletty
- radalle ei saa levittää mitään sinne kuulumatonta
- paikat pidetään siistinä
Samppa
Morjensta. Mitkäs renkat on todettu hyviksi takaveto corrissa tällä kyseisellä radalla. Autona on asson SC10. Kiitos jo nyt vastauksista.Aka CityBlock
...tuodaan siihen uutta savea pintaan koko suoran verran ensiviikolla ja jyrätään tasaiseksi.
Morjensta. Mitkäs renkat on todettu hyviksi takaveto corrissa tällä kyseisellä radalla. Autona on asson SC10. Kiitos jo nyt vastauksista.Aka CityBlock
Aka Enduro
ProLine Caliber
Näistä enduro ehkä kestävin mutta samalla hieman heikompi huippupito, Cityblock kuluu ehkä nopeiten
Mitenkäs toimii Louisen renkaat?Maglevit toimineet muilla saviradoilla, joten sieltä kantsinee aloittaa. Groovessa taas lienee vetopitoo yllinkyllin, mutta en tiedä onko piikki lian pieni, riippuen kuinka paljon kamaa radalla on. M8 rata lavangossa taas on perinteiststi ollu pikkupiikku rata joten ehkä sähkörata on myös, käyttöaste lienee samalla tasolla sekä maaperä mistä rata on rakennettu.
Morjensta. Mitkäs renkat on todettu hyviksi takaveto corrissa tällä kyseisellä radalla. Autona on asson SC10. Kiitos jo nyt vastauksista.Aka CityBlock
Aka Enduro
ProLine Caliber
Näistä enduro ehkä kestävin mutta samalla hieman heikompi huippupito, Cityblock kuluu ehkä nopeiten
Mulle on jäänyt vielä vähän epäselväksi voiko ratamaksun päivältä maksaa paikanpäällä käteisellä vai tuleeko ne aina suorittaa tilisiirtona?
Ohessa pieni video päivän ajeluista, melko monta autoa kerrallaan radalla!
http://youtu.be/qGaoyZbVkB4 (http://youtu.be/qGaoyZbVkB4)
nokia lumia 710 jos muistan oiken tämän luurin mallin. Käsivaralta kuvasi torstaikunkku sarjaa johtava Eeli ja youtuben kuvanvakauskin auttanee laatua.Ohessa pieni video päivän ajeluista, melko monta autoa kerrallaan radalla!
http://youtu.be/qGaoyZbVkB4 (http://youtu.be/qGaoyZbVkB4)
Videon laatu on varsin hyvä. Millä laitteella otettu? Onko käsivaralta vai kuinka tuettuna?
Tuli videota katsoessa mieleen, pitäisikö rata nimetä uudestaan (sähkökrossirata > corrirata) :roll: :roll:
Iltaa!! Vaikuttaneeko M8 PM warmupin valmistelut sähköcrossiradan käyttöön jos satun innostuun tuleen torstaina ajelemaan??
Mitkä ovat autojen kokorajoitukset tällä radalla?
Esim. Slash ja johdannaiset ovat lähempänä 1/9 kokoa kuin 1/10.
Markkinoilta löytyy vastaavaa kokoa olevia krossareita joiden paino on alle 4x4 SC auton ja joita ajetaa 2S (tai 3S lipolla) ja 1:10 sähköillä. Saako tuollaisella ajaa vaikka rengas olisikin 1:8 ?
En näe että tuollainen rikkoisi rataa yhtään enmpää kuin painavampi 4x4 SC auto.
Eikä tarvii 3S lipolla ajaa, 2S riittää hyvin.
Mitä sanoo hallitus?
Tässä vesisateessa ei tietenkään aja kukaan, mutta kun on taas kuivaa ..
Tarkennan eli en puhu 1:8 patterikasista vaan markkinoilla olevista kevyemmistä vaihtoehdoista joissa on 1:10 sähköt ja siipien koko on 1:10 krossiautojen luokkaa ja niitä ajetaan 2S lipolla. Näitä on myyty paljon harrastajille ja osaa kiinnostaa myös rata-ajo. Itseänikin kiinnostaa, mutta rallycross ja polttisrata ovat näille turhan rajuja.Eikös sähkörata ole tarkoitettu vakavaan ajamiseen luokissa missä ajetaan kisoja? Eli raja on helppo vetää siihen että onko kisoissa hyväksyttyä kalustoa vai ei? :) Jos ei ole niin rallikross rata on loistava paikka päristellä.
Patterikasit kuuluu selkeesti rallicross ja polttisradalle.
Ai se raja on vedetty silleen ? Ok, no sitten se on tietty selvä rajanveto mutta miten perustelet esim. Stadium trukit ? Ei niille ole kisaluokkaa kotimaassa ja näitä näkyy radalla.En mä tiedä rajoista, kuhan heitin että näin voisi olla ja ohan trukit virallinen luokka, helppoa katsoa säännöt. Ja just sen takia ettei tässä oikeesti kukaan tiedä mitään olisi hyvä käydä keskustelu sisäpuolella ja sitten tänne infota miten asiat on.
Julkisella puolella lienee ok, koska monet harrastajat eivät kuulu seuraan.
Onks kellään reaaliaikasta tietoo radan kunnosta?
-J-
Ei taida olla tänäänkään rata ajokunnossa?Eilen rata oli jo melkein ajokunnossa, eli jos ei ole eilisen jälkeen satanut lisää niin on varmasti tänään ajokunnossa. Välialueilla voi viellä olla vettä, eli kantsii vähän lastailla sitä pois sieltä
Onko rata tänään ajokunnossa?
Minitalkoot lauantaina 26.10.13 alkaen klo 12
-laitetaan paikat talvikuntoon siivoillaan vähän jne, ei ole iso homma
HUOM! Tällä radalla sallitu vain sähkötoimiset 1/10 buggyt ja SC-autot
Eikös tuota voisi nyt laajentaa niin, että 1/10 stadium truck olisi sallittu ainakin hiljaisena aikana,
kun ei ole kisakuskeja treenaamassa. :roll:
Minkälaisia autoja nuo stadium truckit ovat? Itsellä ei ole mitään kokemusta niistä? Paljon ne painaa ja minkälaisia tehoja niistä saa ulos?
onhan noita 4wd stadiumeita kans ;)Minkälaisia autoja nuo stadium truckit ovat? Itsellä ei ole mitään kokemusta niistä? Paljon ne painaa ja minkälaisia tehoja niistä saa ulos?
käytännössä tuuppikrosseja missä on leveemmät tukivarret ja vähän pidempiä. Vanteet kans vähän leveemmät. Jenkkilässä vielä suosittu kisasarja, mutta häviämässä sielläkin kun SC tulee ja jyrää. Käytännössä jotain tuuppikrossin ja SC:n väliltä ajettavuudelta ja kooltaan. Tehoja saa liikaa, niinkuin kaikkiin muihinkin :)
Minkälaisia autoja nuo stadium truckit ovat? Itsellä ei ole mitään kokemusta niistä? Paljon ne painaa ja minkälaisia tehoja niistä saa ulos?
- Vieressä on rallicross rata, jolla voi ajaa erinäisellä kalustolla, ilman riskiä radan pinnan liiallisesta rikkoutumisesta. Tuo rajaus ei siis sinällään estä kenenkään ajamista - kilparadalla ajetaan kilpakalustolla.
Ainakin jonkun hyppyrin ym. virikkeen voisi lisätä – voin osallistua kutsun käydessä talkoisiin.
entäs eilen/tänään? kiitos!
Aika surullisen näköinen oli sähkörata eilen, melkein voisi harkita ajokieltoa kunnes on hieman entisöity pintaa...
Varmistellaan nyt vielä, eli onko rata edelleen suljettu?Terve
Mikä on tilanne nyt su iltana?
Estää savea tarttumasta jyrän teloihin.
Laittakaahan infoo radan ajokunnosta jos suinkin! Kiitokset
Terveiset lavangosta! Rata on iltapäivästä ajokunnossa, olis melkein jo nytkin. Eli jossei sada enää, niin töiden jälkeen rallataan.
Onkos noi 1:10 ja 1:8 radat suunnilleen samanlaisia kuivumisen suhteen, eli jos 1:10 rata on kuiva, niin onko 1:8 ratakin kuiva?
Onkos noi 1:10 ja 1:8 radat suunnilleen samanlaisia kuivumisen suhteen, eli jos 1:10 rata on kuiva, niin onko 1:8 ratakin kuiva?
Radat kuivuvat suunnilleen samaan tahtiin, ehkä 1:8 rata jopa nopeammin. Rallikross-rata kuivuu nopeiten, jo parissa tunnissa sateen jälkeen.
Onkos noi 1:10 ja 1:8 radat suunnilleen samanlaisia kuivumisen suhteen, eli jos 1:10 rata on kuiva, niin onko 1:8 ratakin kuiva?
Radat kuivuvat suunnilleen samaan tahtiin, ehkä 1:8 rata jopa nopeammin. Rallikross-rata kuivuu nopeiten, jo parissa tunnissa sateen jälkeen.
Kiitos infosta! Itse käyn Lahdesta asti ajamassa ja ei huvittais 90km ajella paikanpäälle toteamaan, että ei pääse ajamaan :)
Onkos noi 1:10 ja 1:8 radat suunnilleen samanlaisia kuivumisen suhteen, eli jos 1:10 rata on kuiva, niin onko 1:8 ratakin kuiva?
Radat kuivuvat suunnilleen samaan tahtiin, ehkä 1:8 rata jopa nopeammin. Rallikross-rata kuivuu nopeiten, jo parissa tunnissa sateen jälkeen.
Kiitos infosta! Itse käyn Lahdesta asti ajamassa ja ei huvittais 90km ajella paikanpäälle toteamaan, että ei pääse ajamaan :)
Voiko to ajaa normaalisti vai tehdäänkö rataan jotain sellaista mikä vaikuttaa ajamiseen
Onks tietoo?
Onko tietoo huomisen osalta - ajokunnossa illalla?
(en oo kattonu säätä mutta nyt paistaa)
edit: vettähän se taas lupaa
onko rata ajokunnossa
Rata oli tänään illalla ajokunnossa!
Talkoot sunnuntaina 6.7 10.00->
Pinnan korjailua, letkuja, turffeja jne..
Niemis
Rata ei ole ajokunnossa, talkoilu jatkuu huomenna
Moro! Sunnuntaina olis kiinostusta ajaa joss sää sallii ja pitkästä aikaa olis mahdollisuus onko siellä mahdollista ajaa?
T Santtu
Sanoisin ettei riitä.Okei. Onneksi hyllystä löytyy uudet holarit. Yksillä eturenkailla varmaankin pärjää? Etusina mulla käytössä PL Scrubsit..
Lauantaina jatketaan kunnostusta n.15.00-> ja rata suljettu myös sunnuntain
Ite oon vaihtanu eturenkaita vaan eri kelin takia, siis eri kuvion takia.Eli riittääkö yhdet eturenkaat kulutuksen puolesta?
Kyllä riittääOkei, kiitos sulle!
Perjantaina 1.8.2014 rata on ainoastaan Maastosarjaan osallistuvia kilpailijoita varten auki!
Silloin edes kilpailijat eivät saa ajaa muulla kalustolla kuin 1/10 sähkökrossiautoilla.
Lauantaina 2.8. ja sunnuntaina 3.8. rata on kilpailun vuoksi suljettu!
Moi!
Onko rata auki tällä viikolla joka päivä?
Meitä olis 2 tuuppi kuskia jos viikkokisat tai kerhokisat olis harkinnassa.. ?
Meitä olis 2 tuuppi kuskia jos viikkokisat tai kerhokisat olis harkinnassa.. ?
Lavangossa ajettiin juuri viikko sitten 2-päiväinen Maastosarjan osakilpailu, ja seuraavana vuorossa M8-kisat 16.8. Kesän 2013 tapaista Torstai Kunkku -sarjaa ei ole tänä kesänä järjestetty, harkitaan asiaa talvella Tiksissä.
Sähkökrossaajille seuraavat kisat lienee Hyvinkään SM-osakilpailu elokuun lopussa, sinne vaan rohkeasti.
t. Mikko / PKSRCA
Kuivaakohan rata illaks- onks satanu?
Kyllä niitä kerhokisoja taas tulee viimeistään talvikaudella. Kerhon toiminta perustuu kerhon jäsenten omaan aktiivisuuteen ja tänäkin vuonna ollut paljon hommaa ratojen kanssa ja kisojakin on ollut paljon. Kannattaa osallistua aktiivisesti mukaan toimintaan, niin resurssia riittää paremmin myös esim kerhokisojen järkkäilyyn.
Kuivaakohan rata illaks- onks satanu?
kuivaa on.
Kisat olisi loistava juttu! Lisää kisoja vaan. Mä ainakin tulen ajamaan jos Correilla ajetaan ja kaikki sattuu napsahtamaan kohdalleen.
Toki voi olla, että olen jossain muissa hommissa ennen kisaa ja ehkä kisapäivänäkin, mutta siis kaikki on mahdollista. Kuten esimerkiksi osallistuminen tai osallistumatta jättäminen. Missään nimessä en järjestä kisaa, vaan tulen ainoastaan valmiiseen pöytään. Saisikohan seuralta mekkarin ja nostajan lainaksi, niin voisi keskittyä vaan ajamiseen siis jos tulen ollenkaan.
Mikähän on radan ajokunto tänään? Any chance .. ?
Yritettiin käväistä pojan kanssa ajamassa parilla Mini Infernolla, eikä oikein ennakkoon pystynyt arvioimaan että kyseisillä autoilla sähköautoradalla ajaminen luokitellaan näissä ympyröissä ilmeisesti jonkunlaiseksi rikokseksi. Nyt kun tarkemmin lukee, niin tämän viestiketjun alussa on mainittu, että "Sähkörata: Autot vastaavat suunnilleen luokkia M2-10, M4-10 ja SC2/4-10."
Tämä on loistavan tarkasti esitetty ilmaus, en toki väitä että Mini Inferno olisi edes suunnilleen saman kokoinen. Nyt kun on muutama isompi auto tilattu, niin olisi vaan hyvä tietää sopiiko nekään tälle radalle?
Kun saatiin poistumiskehotus radalta, niin silloin vielä mainittiin että pitää olla nimenomaa virallisen sähköautoluokan mukainen auto. Tämä taas on hieman ristiriidassa tämän ketjun ensimmäisen viestin kanssa. Parisenkymmentä vuotta kilpaurheilussa mukana olleena olen törmännyt jos jonkinlaiseen sääntöviidakkoon ja erilaisiin vaatimuksiin, mutta yleensä järki on näissä tapauksissa voittanut. Tähän löytyy varmaan tosi hyvä syy, joku voisi sen minullekin avata.
Oma veikkaus on että toiset kuskit ovat katsoneet että mini inferno on niin pieni että kolarin sattuessa se voi mennä rikki.
Tietysti omalla vastuulla aina mennään radalla.
Jerzi
Oma veikkaus on että toiset kuskit ovat katsoneet että mini inferno on niin pieni että kolarin sattuessa se voi mennä rikki.
Tietysti omalla vastuulla aina mennään radalla.
Jerzi
On parempi, että seura vastaa ratojen käytön linjanvedoista ja säännöistä kuin, että paikalla olevat kuskit alkavat tehdä omia linjanvetojaan sopimisesta tai sopimattomuudesta ja kertovat omia näkemyksiään radalle pyrkiville - vaikka kuinka olisi hyvät aikomukset ja tavoitteet mielessä.
korokkeelta katsottuna mini-inferno on niin pieni että todellakin vahinkoa tulee jos sillä ajetaan samaan aikaan kilpa-autojen kanssa. kyllä kyseessä on puhtaasti turvallisuusnäkökulma. ajamista ei kielletty kun muut poistuvat/eivät aja.
en tiedä miten tuo onnistuisi pienemmällä radalla kuten Tikkurila, jossa näkyvyys esim takasuoralle parempi, mutta Lavangossa asia on täysin mahdoton. Jos siellä etenee mini-inferno kävelyvauhtia takasuoralla niin kuvitelkaa tilanne kun 4-6 1/10 krossaria ja sc autoa painaa tulemaan samaan aikaan..
korokkeelta katsottuna mini-inferno on niin pieni että todellakin vahinkoa tulee jos sillä ajetaan samaan aikaan kilpa-autojen kanssa. kyllä kyseessä on puhtaasti turvallisuusnäkökulma. ajamista ei kielletty kun muut poistuvat/eivät aja.
en tiedä miten tuo onnistuisi pienemmällä radalla kuten Tikkurila, jossa näkyvyys esim takasuoralle parempi, mutta Lavangossa asia on täysin mahdoton. Jos siellä etenee mini-inferno kävelyvauhtia takasuoralla niin kuvitelkaa tilanne kun 4-6 1/10 krossaria ja sc autoa painaa tulemaan samaan aikaan..
Tikkurilan radalla on samat säännöt, isolla radalla saa ajaa vain 1/10 kisa-autoilla. Harjoitus radalla saa ajaa muilla autoilla.
....Mitähän tyhmää taas kirjoitin kuin otetaan heti herne nenään minun kommentista joka oli vielä varmasti aika teoreettinen oikea vastaus vai oliko se sen takia että en ole seuran jäsen ja näin ollen en ole oikeutettu vastaamaan tähän kysymykseen/topikkiin.
Jerzi
en tiedä mistä puhut? Reijo varmaan vie / on viemässä tarvittavat kehitysideat ohjeistuksesta eteenpäin.
se tietysti on huvittavaa että tyypit jotka ei käytä rataa, ovat taas kovasti kommentoimassa.. :wink:
PKSRCAn linja on se, että kaikki harrastajat ovat tervetulleita ajamaan ns. oikealle radalle. Sääntäjen tuntemus sekä noudattaminen rata-alueella ovat luonnollisesti seuran kokeneempien kuskien vastuulla.
korokkeelta katsottuna mini-inferno on niin pieni että todellakin vahinkoa tulee jos sillä ajetaan samaan aikaan kilpa-autojen kanssa. kyllä kyseessä on puhtaasti turvallisuusnäkökulma. ajamista ei kielletty kun muut poistuvat/eivät aja.
en tiedä miten tuo onnistuisi pienemmällä radalla kuten Tikkurila, jossa näkyvyys esim takasuoralle parempi, mutta Lavangossa asia on täysin mahdoton. Jos siellä etenee mini-inferno kävelyvauhtia takasuoralla niin kuvitelkaa tilanne kun 4-6 1/10 krossaria ja sc autoa painaa tulemaan samaan aikaan..
Tikkurilan radalla on samat säännöt, isolla radalla saa ajaa vain 1/10 kisa-autoilla. Harjoitus radalla saa ajaa muilla autoilla.
Siellä ei tietääkseni saa kasiautolla mennä.
Mitähän tyhmää taas kirjoitin kuin otetaan heti herne nenään minun kommentista joka oli vielä varmasti aika teoreettinen oikea vastaus vai oliko se sen takia että en ole seuran jäsen ja näin ollen en ole oikeutettu vastaamaan tähän kysymykseen/topikkiin.
Jerzi
Tähän tuli mieleen, että tietävätköhän kaikki rataa käyttävät tai lähinnä sinne haluavat mitkä autot lukeutuvat luokkiin M2-10, M4-10 ja SC2/4-10.. Osalle saattaa olla hepreaa :smiley: Ajatuksella vaan, että johonkin on ehkä syytä aukaista tätäkin. Ehkä..
Ei sinne saa omineenpäineen alkaa mitään rakentelee. Nimimerkki Volvospede taitaa olla ratamestari ja sen kaa neuvottelee asiasta. Eiköhän sinne voi tehä vaikka mitä ihmeellistä jos tekijöitä on. Asiasta kannattaa jatkaa radan omassa topicissa: http://rc10.fi/index.php?topic=69442.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=69442.0)
Tämän pääsi nyt kasvamaan kuin pullataikina. Mitään epäkohteliaisuutta ei tapahtunut kun meitä ohjattiin pois radalta. Mutta, kuten jo mainitsin, SC-radalla ei ole mitään tekemistä Mini Infernolla. Paras paikka ajaa mitä olen löytänyt sille autolle, on sähköautoradan keskilenkki. Tötteröiden välissä asfaltilla on ajettu, se on ihan jees, mutta muutama hyppy olisi kiva. Täytyypi nekin rakentaa itse. Tämä nyt tietenkin rajoittaa hieman harrastajamäärää, kun kaikkien pitää olla tarkkaan perillä minkä kilpaluokan autolla on menossa radalle, kaikki eivät halua ajaa kilpailussa, vaikka radalle tulisikin. Mikäli tällainen päätös on kuitenkin tehty, niin siitä olisi vaan hyvä tietdottaa mahdollisimman selkeästi. Syy miksi edes tultiin radalle samaan aikaan muiden kanssa oli se, kun edellisenä iltana oltiin väistymässä radalta kun sinne tuli pari SC-autoa, mutta kuskit sanoivat että ei tarvitse poistua heidän takia. Oletin muidenkin olevan samalla asenteella liikenteessä. Eiköhän tämä asia ole nyt pääpiirteittäin käsitelty.
Tämän pääsi nyt kasvamaan kuin pullataikina. Mitään epäkohteliaisuutta ei tapahtunut kun meitä ohjattiin pois radalta. Mutta, kuten jo mainitsin, SC-radalla ei ole mitään tekemistä Mini Infernolla. Paras paikka ajaa mitä olen löytänyt sille autolle, on sähköautoradan keskilenkki. Tötteröiden välissä asfaltilla on ajettu, se on ihan jees, mutta muutama hyppy olisi kiva. Täytyypi nekin rakentaa itse. Tämä nyt tietenkin rajoittaa hieman harrastajamäärää, kun kaikkien pitää olla tarkkaan perillä minkä kilpaluokan autolla on menossa radalle, kaikki eivät halua ajaa kilpailussa, vaikka radalle tulisikin. Mikäli tällainen päätös on kuitenkin tehty, niin siitä olisi vaan hyvä tietdottaa mahdollisimman selkeästi. Syy miksi edes tultiin radalle samaan aikaan muiden kanssa oli se, kun edellisenä iltana oltiin väistymässä radalta kun sinne tuli pari SC-autoa, mutta kuskit sanoivat että ei tarvitse poistua heidän takia. Oletin muidenkin olevan samalla asenteella liikenteessä. Eiköhän tämä asia ole nyt pääpiirteittäin käsitelty.
Tikkurilan rc-keskuksen harkkarata tulee olemaan loistava ajopaikka myös mini-infernoille sen jälkeen kun uusi pinnoite on asennettu.
Kyllä saa, kunhan radat on riittävän kuivia ajamiseen, ettei pinta tuhouhu. Näin siis saviradoilla. Rallicross radalla saa ajaa kelillä kuin kelillä.
Kyllä saa, kunhan radat on riittävän kuivia ajamiseen, ettei pinta tuhouhu. Näin siis saviradoilla. Rallicross radalla saa ajaa kelillä kuin kelillä.
Hieno homma, toivottavasti kelit suosii.
Moi!
Onkohan huomenna mahdollista vielä ajaa jos kelit sallii?
Tervehdys.
Saako ko. radalla vielä ajaa ? Milloin ei saa enää ajaa ?
Kiitos avusta.
Mites jos meinasi tämän leipoa:
PKSRCA:n jäsenet:
40€/kk, kertamaksu 10€/pv, koko kausi 120€/touko-elokuu. Kokokausimaksu tarjous on voimassa vain toukokuun ajan!
Eli kokokausi maksun maksaa.
Luulisi ratatiimin tekevän vaikka minkälaisia hyppyreitä, mutta löytyykö talkooapuja? Onko ideoita minkälaisia hyndiä radalle haluttaisiin?
Onkos rata jo ajokunnossa jos ilmat vaan salli vai vieläkö on kunnostus työt käynnissä?
Tiksin muuttotalkoot jatkuvat tiistaina 11.8. klo 17
Aloitetaan tiksissä klo 17
Nyt viimeisetkin mattimyöhäset mukaan talkoisiin, ei ole enää paljon jäljellä.
Älä ryhdy marttyyriksi, viimeiset poltettiin roviolla jo keskiajalla. Jos näet että kolme buggyä aloittaa juuri viiden minuutin erän ajamisen, etkö voi odottaa muutamaa minuuttia jonka jälkeen saisit ajaa sen oman vaikkapa 20 minuuttia ihan rauhassa ilman että tarvitsee antaa tilaa tai pelätä törmäyksiä. Se nopeusero vaan on aika suuri. Ei ne muut kuskitkaan tuppaa radalle juuri silloin kun sinä ajat, joten täysin turhaa uikutusta. Ja seuraavan kerran voit sanoa suoraan jos jokin mättää, ei tarvitse kerätä sitä empatiaa täällä virtuaalimaailmassa.
Sami
Viisi sähkökrossiautoa, kaksi SC-autoa, radalle mahdutaan varmasti. Kyse on vain siitä, että kunnioittaa toisten viiden minuutin treenierää sen verran että odottaa neljä minuuttia ja aloittaa oman harjoittelunsa kun edelliset tulevat radalta. Ei tässä tarvita kuin vähän järkeä ja toisten huomioimista. Nämä asiat selviävät parhaiten kun avataan suut radalla, ei täällä.
Viisi sähkökrossiautoa, kaksi SC-autoa, radalle mahdutaan varmasti. Kyse on vain siitä, että kunnioittaa toisten viiden minuutin treenierää sen verran että odottaa neljä minuuttia ja aloittaa oman harjoittelunsa kun edelliset tulevat radalta. Ei tässä tarvita kuin vähän järkeä ja toisten huomioimista. Nämä asiat selviävät parhaiten kun avataan suut radalla, ei täällä.
Niin.. ei kai siellä radalla kisoissakaan parin auton voimin ajella ?
Kyse ei ole siitä, että ei kunnioitettaisi toisten viiden minuutin erää, vaan siitä, että jos kaikki buggyt haluaa ajaa itsekseen niitä viiden minuutin eriä, muille ei jää myöskään tunnissa ajettavaa kun sen viiden minuutin verran.
Kyse ei ole siitä, että ei kunnioitettaisi toisten viiden minuutin erää, vaan siitä, että jos kaikki buggyt haluaa ajaa itsekseen niitä viiden minuutin eriä, muille ei jää myöskään tunnissa ajettavaa kun sen viiden minuutin verran.
Tässä sunnuntain tapauksessa näitä "nopeita" kisakuljettajia oli 5kpl, eli vaikka jokainen näistä ajaisi oman 5 minuuttia, jäisi tunnista muille kuljettajille 35min. Ja pääasiassa kilpakuljettajat olivat kuitenkin radalla yhtä aikaa. Aikoinaan kun itse aloitimme harrastusta, ei tullut mieleenkään mennä radalle yhtä aikaa silloisten suomen kärkikuljettajien kanssa. Vaikka kalustokin oli saman tyyppistä. Kohteliasta on radalle muiden jälkeen tullessa kysyä voiko heidän sekaan tulla ajamaan vai odottaako hetken aikaa radan vapautumista.
Kun ajetaan sekunnin kymmenyksien parannuksia viiden minuutin erään, ja testataan säätömuutoksia, ei radalla voi olla muuttuvia tekijöitä, vaikka kilpailutilanteessa niitä onkin. Nämä kilpailutilanteen muuttuvat tekijät ovat kuitenkin yleensä puhuttaessa nopeista eristä lähes olemattomia. Kierroksella ohituksiakin tapahtuu näissä erissä hyvin vähän, jos ollenkaan.
Mutta kuitenkin, näistä tilanteista pitäisi pystyä selviämään jo radalla, ettei tällaista "foorumilla äänestämistä" tarvitse enää jälkikäteen suorittaa.
-HV
Täältä http://www.pksrca.fi/index.php/home/vauhtikeskuksen-kelikamera (http://www.pksrca.fi/index.php/home/vauhtikeskuksen-kelikamera) voi katsoa miltä radalla näyttää ja samoin mylapsista voi sitten tihrustaa kuka on ajamassa, jos ponderi numerot kertoo jotain.
Morjesta.
Mulla jäi tiistaina polttisradalle SANWA MX-V radio, jos joku löytää niin ystävällisesti laittaisiko sen konttiin talteen.
ISO KIITOS JO ETUKJÄTEEN.
Antti
0407046314
Joltakin unohtui eilen Sanwa MX-V -radio jyrän päälle. Laitoin talteen vas. puoleiseen konttiin.
Laita yv:tä niin hoidan kontin auki, kun olet menossa hakemaan.
Eli lavangossa ei ajeta ilmaiseksi syksyllä niinkuin aijempina vuosina? Ja turffibaana on maksullinen ympäri vuoden?
Olisin halunnut kysästä hieman Lavangon sähköcrossi/sc radasta. Eli onko radalla ajo sallittua vain silloin kun portit ovat auki? Itselläni on viikolla aikaa käydä ajamassa ja kävimme kurkkaamassa viime viikolla rataa ja se houkuttelisi. Tosiaan portit olivat kiinni keskellä päivää (Luonnollisesti).
Laittakaas siis infoa radan käytöstä.
PS. Todella hienot puitteet teillä Lavangossa.
Tällä kelillä voi kastella parin tunnin välein, vaikka tiuhempaankin jos jaksaa. Kastelussa periaatteena että vettä radalle niin hienona sumuna kun laitteet antaa myöden. Iltaisin kannattaa laittaa korokkeen varjoon jääville alueille hyvin vähän vettä, ne kuivuvat paljon hitaammin. Uskon että ainakin Olli osaa hoitaa homman! Itse olen paikalla tänään neljän maissa ja Jarikin on tulossa kunhan harrastuksiltaan kerkiää, pienoisautoilu kai on maailmanmestaruuden jälkeen jo työ...
Lauantaina 30.7. luvassa talkoilua eli jyrsitään ja jyrätään (ja jotain muuta pientä). Aloitellaan n. klo 11, menee varmaan 2-3h eli ajamaankin ehtii vielä lauantaina. Säävaraus, jos nyt sattuu vettä pudottamaan.
Sähkörata suljettu tulevana sunnuntaina 7.8. (buffa sähkövarikolla ja polttisvarikko varattu kisaajien käyttöön).
Samoin ensi viikolla sähkörata suljettu ke 10.8.- to 11.8. kisavalmistelujen vuoksi. Perjantaina 12.8. rata varattu Maastosarjan kilpailijoita varten.
Eli rata avoinna lauantaina normaalisti?
FULLSPEED kiittää runsaslukuista harrastajaporukkaa kesän ajoista!!
Sen kunniaksi tarjoamme syksyn ajot ilmaiseksi kaikilla ulkoradoillamme (Lavanko ja Tattis) !!
Voiko siis radalle tulla ajamaan omalla autolla joka on dirt hog..olisi mukava tutustua uusiin harrastajiin ja muutenkin nähdä alanharrastajia ja perehtyä aisaan enempi =)
Hieno syyssää ja ilmainen ajomahdollisuus on houkutellut paljon uutta väkeä radalle joten muutamia ohjeita ensimmäisiä kertoja radalla ajaville:
- Ajosuunta vastapäivään
- Jos rata on niin märkä että savi tarttuu renkaisiin/kenkiin on ajaminen kielletty
- Älä aja rataa väärään suuntaan (esim. oikaistaksesi), syntyy romua helposti kun toinen auto tulee vastapalloon
- Varoita muita kuskeja jos auto nurin jossakin
- Älä jätä autoa ajolinjalle parkkiin
- Anna reilusti tilaa nopeammille autoille, ei kuitenkaan suoralla vaan mieluusti jossain mutkassa hieman sivuun ajolinjalta
- Sisäradalle/turffille/asfaltille tarkoitetut renkaat kannattaa jättää kotiin ja varustaa auto saviradalle tarkoitetuilla renkailla. Harrastamisesta tulee huomattavasti mukavampaa
- Apuja ja neuvoa löytyy luultavasti “vanhoilta” harrastajilta, rohkeasti kysymään
Kelit on jatkunut kuivana joten rataa pitää kastella jottei lähde murenemaan. Tämä kuuluu kaikille radan käyttäjille, helppo homma:
Vesisäiliöstä (sininen) hana auki, löytyy sieltä säiliön pohjasta, ja oikeanpuolimmaisesta pumpusta töpseli seinään. Ei kastella lätäköille, vaan pienenä sumuna vesi radalle. Olosuhteista riippuen ajokunnossa n. 10min kastelun jälkeen (kun savi ei tartu renkaisiin).
Maanantaina pitäisi olla luvat kunnossa, joten malttakaa olla poissa radalta vielä toistaiseksi.
Pyritään saamaan rata auki asap.
Kiitos!
t.Reijo Mattila
pj/Fullspeed RC
TALKOOKUTSU
Tehdään tällä viikolla pari muuttokeikkaa varastolta Lavankoon.
huomenna tiistaina 13.6 alkaen klo 17. Aloitetaan varastolta, osoite: Porttisuontie 9, 01200 Vantaa
ja
torstaina 15.6. aloitetaan varastolta klo 17
Tervetuloa auttamaan.
t.pj
Minä päivinä yleensäkin Lavagossa ajetaan.Kaikkina päivinä täysin sattumanvaraisesti.
KESÄÄ ON VIELÄ JÄLJELLÄ !!
Fullspeed RC tarjoaa loppysyksyn ajot ilmaiseksi kaikilla Lavangon ja tattiksen radoilla.
Pääsisköhän illalla vielä baanalle? Ennustetta ?
Hommat jäi vielä kesken, eli savibaana ei toistaiseksi ajokunnossa.
Uudet hypyt näytti tuottavan vaikeuksia monelle, fiksaillaan nousuja hieman loivemmiksi jossain välissä.
Niillä postilaatikoilla mitä siellä eilen "ajoi" ei kyllä ollut muutenkaan järkeä päässä.. siinä ei paljon ländit tuntunu. Etelän pojat siis lähinnä. Ikävä katsoa suorastaan.
Ei tossa mitään hävettävää, näinhän se oli.
Ok, no ehkä ens kerralla. Mun puolesta voitte miettiä miten radalla ajetaan kun muita on paikalla, ja noin muutenkin. Nopeutta nostetaan sitten kun taidot sallii eiks vaan ? Ei se ole hyppyreiden vika.
Millaisen sillan haluatte?
Koska olen jo ennestään ***kku, voin tässä yhteydessä ihmetellä julkisesti sitä, missä nämä siltojen ja muiden fyysistä työtä vaativien elementtien toivojat ovat kun niitä pitäisi tehdä. Se kaveri joka sitä rataa ylläpitää, maksaa saman ratamaksun kuin tekin. Parasiitti.
Sami Salmela
Olisko Lavangon turffiradalle saatavissa pienempää turffirataa ison radan yhteyteen? Isolla radalla ei saa autoon yhtä hyvää näkyvyyttä ja ajotuntumaa. Hakkilan sisäradasta pidin paljon.
HUOM!!!
Tästä eteenpäin meidän radalle kuljetaan AINA mikroautoradan kautta. Eli sieltä isolle radalle ja sitä pitkin meidän alueelle. Poistuminen myötäpäivään isoa rataa pitkin. Jos isolla radalla on toimintaa niin siitä saat tiedon mikroautoradalla ennen kun ajat isolle radalle. Mikroautoradalle kuljetaan Katriinantien kautta.