Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1085401 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #960 : 25.11.07 - klo: 13.31 »
Bensa vehkeet painaa niin paljon, että ne hajoaa helposti, kun ne heittää volttia..tai törmää johonkin, toiset helpommin kuin toiset..
Ja eihän se käyttäjän vika ole jos vehkeet ei pelitä :roll:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #961 : 25.11.07 - klo: 14.01 »
Ne pyörännavat alkaa kestämään kun teet esim. alumiinista tuen ylä- ja alatukivarren välille. Ei enää pääse repeämään ruuvi irti. Eli molempiin tukivarsiin reikä, ja niistä kiinni jonkinlainen tuki. Itse tein 2x10 mm alumiinista, kuvaa ei valitettavasti ole kun ei ole autoakaan enää....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #962 : 25.11.07 - klo: 14.28 »
Niin ne painaa aikaa paljon, ei tehny ees isoa volttia niin jo repes ruuvi siitä, kyl tuo nyt piti siinä aika hyvi ja laitoin ruuvilukitetta, kokeilen pitääkö.

Beetle vaikuttaako mitenkää jousitukseen nuo tuet? Ja repeääkö enää jos ostan alumiiniset navat iha? Tietoa paljo maksaa ne laakerit niihi napoihi?


Paljo muuten maksaa nuo muoviset navat? aattelin että jos sika halpoja ois niin ostaa hirveesti niitä sitte  :mrgreen: jaj os jonkun tuen tekee...ois vaan kuva niin osais ettei tee vääri.

|HN X2|Slash|

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #963 : 25.11.07 - klo: 14.42 »
En tiedä paljonko maksaa, mutta sulla on varmaan räjäytyskuva tai vastaava mistä näät osan numeron ja sit etit tuolta..
http://hobbylinna.dynalias.com/extranet/selaa.asp?id=7
..muutamaa nappia kun jaksaa painaa näitä löytää kyllä itsekkin..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #964 : 25.11.07 - klo: 15.18 »
Ai niin joo tuota en muistanutkaan...

Pitää kattella.
|HN X2|Slash|

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #965 : 26.11.07 - klo: 17.38 »
En tiedä sittenkään tilaanko alumiinisia etuohjausvarsii (onko tuo oikea nimi noille, hobbyn sivuil luki tollain?!) kun tämä mikä irtos monesti mulla niin oli pultti jostakin syystä paljon lyhyempi kun toisen puolen!

Ja se ei sitte ota varmaa sinne metalli holkkii mikä siel sisällä on? Ja sen takii varmaa nii heikko ollu, laitetaan pitempi pultti ja pitää kokeilla joko pelittäs.

Onko vähä ennen pakoputken päätä (vakioputki) tiiviste tuossa? Kun valuu ainetta näköjään tankin päälle, että onko menny siitä tiiviste( jos siin on)?

Kiitos
|HN X2|Slash|

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #966 : 26.11.07 - klo: 19.42 »
ota silmä käteen ja katso  :grin: :shocked:
kai sen huomaat jos siinä tiiviste on  :police:
« Viimeksi muokattu: 27.11.07 - klo: 11.46 kirjoittanut miksalo »
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #967 : 26.11.07 - klo: 20.37 »
Niin ne painaa aikaa paljon, ei tehny ees isoa volttia niin jo repes ruuvi siitä, kyl tuo nyt piti siinä aika hyvi ja laitoin ruuvilukitetta, kokeilen pitääkö.

Beetle vaikuttaako mitenkää jousitukseen nuo tuet? Ja repeääkö enää jos ostan alumiiniset navat iha? Tietoa paljo maksaa ne laakerit niihi napoihi?

Paljo muuten maksaa nuo muoviset navat? aattelin että jos sika halpoja ois niin ostaa hirveesti niitä sitte  :mrgreen: jaj os jonkun tuen tekee...ois vaan kuva niin osais ettei tee vääri.

Pahoittelen poliisiksi ryhtymistä, mutta toivoisin, että kirjoittaminen olisi edes jotenkuten luettavaa. Näiden tekstien lukeminen tai "tulkitseminen" on jo itsessään kohtuullisen haastavaa, saati sitten viestin sisällön ymmärtäminen.  :smiley:
Flying Calacucco

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #968 : 26.11.07 - klo: 21.18 »
noh en oo kyl aivan paras aina oikein kirjotuksessa.

Muutes nyt pysy ne pultit repeämättä navoissa kun laitoin pitemmän pultin siihe, minkäköhän takia oli niin lyhyt, en ymmärrä!


Pääasia että se nyt pelittää!


|HN X2|Slash|

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #969 : 27.11.07 - klo: 09.53 »
Päiviä,

Tässä nyt hieman taustalla luekellut ja itsekseen naureskellut tätä juttelua näistä autoista täällä.

Heitetääs nyt hieman faktoja tiskiin:

- Auto joka painaa 12-15kg (esim FG) on tietysti kovemmilla rasituksilla kuin auto joka painaa 4.5kg (1/8 Nitrovärme).
Joten ei siis mikään ihme jos jokin pyörännavan kiinnitys repeää, oletkos svg27 yhtään katsonut kuinka pienijenkainen tuo kiinnityspultti on? Alumiinista tilalle niin kestää... Eihän näitä autoja voida testata niin että ajetaan se 60km/h mitä kulkee vaikka kantoa päin, katsellaan se 20m ilmalento ja 10m volttikierteet hakaten kallioista maaperää vasten. Nostetaan auto pöydälle ja tehdään hajonneista osista kestävempiä. Ei ole tehty autoa joka ei hajoaisi.

- Carson vs FG => Itse valitsisina jokatapauksessa FGn tuon varaosasaannin vuoksi. Jos jollain vastaväitteitä, kuuntelen niitä mieluusti.

- Uuden koneen säätö => Miksi uutta konetta pitää mennä availemaan kaasareita ja kiertelemään neuloja? Kaasutin muutoinkin yleensä säädetään KUN kone lämmin ja käynnissä, jolloin käyntiäänestä + savusta huomaa heti mihin suuntaan ollaan säädöissä menossa. Tuo ainakin itseä huvitti tuo "Ystäväni harrastaa lentokoneita ja toinen autoja, kolmas on tehnyt jo kuuraketinkin. Kyllä me tiedetään" Voi jessus, Isoisänikin osaa säätää tätä FGn moottoria (jos eläisi) tämähän on suora moottorisahan tai raivaussahan moottori. Täysin samat säädöt ainakin löytyy autotallissa olevasta Dolmarin moottorisahasta sekä Stigan raivaussahasta.

- Palaan vielä tuohon svg27 kommenttiin "öhöm, miten auto ei kestä tiellä ajamista, ja tökkäs johki kovii hiekka/ möhkyröihin ja katolleen ja takas siinä meni toi napa, ainaskin kierteet heikkoni! en oo varma menikö iha sököks en oo viel kokeillu." Tuo ei mielestäni ole normaalia autolla ajamista... En ainakaan liikenteessä nää henkilöautojen heittävän voltteja tiellä ja tämän jälkeen ihmettelevän kun on pelli rutussa.

- Tukivarsia ei järki vaihtaa? Tukivarrethan on tehty muovista, ne on oikeastaa teht kahdesta palasta, siis vaaka-tasossa tukivarret halki ja sitten sulatettu yhteen. JOS ja KUN vaihdat tuon alumiinisen pyörännavan, tulee nuo kolaukset ja rasitukset tukivarsille, jolloin tuo hakeama pettää. Nimim. tukivarsia on jouduttu tästä syystä vaihteleman ja se on HUOMATTAVASTI suurempi työ kuin se pyörännavan vaihto. Tietysti tuurista tämäkin kiinni miten se auto osuu ja miten se valu niissä tukivarsissa on onnistunut.

Tätä voisi jatkaa pitkään, mutta ei nyt ehdi / viitsi... Joten Flame on o/
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #970 : 27.11.07 - klo: 14.50 »
Päiviä,

Tässä nyt hieman taustalla luekellut ja itsekseen naureskellut tätä juttelua näistä autoista täällä.

Heitetääs nyt hieman faktoja tiskiin:

- Auto joka painaa 12-15kg (esim FG) on tietysti kovemmilla rasituksilla kuin auto joka painaa 4.5kg (1/8 Nitrovärme).
Joten ei siis mikään ihme jos jokin pyörännavan kiinnitys repeää, oletkos svg27 yhtään katsonut kuinka pienijenkainen tuo kiinnityspultti on? Alumiinista tilalle niin kestää... Eihän näitä autoja voida testata niin että ajetaan se 60km/h mitä kulkee vaikka kantoa päin, katsellaan se 20m ilmalento ja 10m volttikierteet hakaten kallioista maaperää vasten. Nostetaan auto pöydälle ja tehdään hajonneista osista kestävempiä. Ei ole tehty autoa joka ei hajoaisi.

- Carson vs FG => Itse valitsisina jokatapauksessa FGn tuon varaosasaannin vuoksi. Jos jollain vastaväitteitä, kuuntelen niitä mieluusti.

- Uuden koneen säätö => Miksi uutta konetta pitää mennä availemaan kaasareita ja kiertelemään neuloja? Kaasutin muutoinkin yleensä säädetään KUN kone lämmin ja käynnissä, jolloin käyntiäänestä + savusta huomaa heti mihin suuntaan ollaan säädöissä menossa. Tuo ainakin itseä huvitti tuo "Ystäväni harrastaa lentokoneita ja toinen autoja, kolmas on tehnyt jo kuuraketinkin. Kyllä me tiedetään" Voi jessus, Isoisänikin osaa säätää tätä FGn moottoria (jos eläisi) tämähän on suora moottorisahan tai raivaussahan moottori. Täysin samat säädöt ainakin löytyy autotallissa olevasta Dolmarin moottorisahasta sekä Stigan raivaussahasta.

- Palaan vielä tuohon svg27 kommenttiin "öhöm, miten auto ei kestä tiellä ajamista, ja tökkäs johki kovii hiekka/ möhkyröihin ja katolleen ja takas siinä meni toi napa, ainaskin kierteet heikkoni! en oo varma menikö iha sököks en oo viel kokeillu." Tuo ei mielestäni ole normaalia autolla ajamista... En ainakaan liikenteessä nää henkilöautojen heittävän voltteja tiellä ja tämän jälkeen ihmettelevän kun on pelli rutussa.

- Tukivarsia ei järki vaihtaa? Tukivarrethan on tehty muovista, ne on oikeastaa teht kahdesta palasta, siis vaaka-tasossa tukivarret halki ja sitten sulatettu yhteen. JOS ja KUN vaihdat tuon alumiinisen pyörännavan, tulee nuo kolaukset ja rasitukset tukivarsille, jolloin tuo hakeama pettää. Nimim. tukivarsia on jouduttu tästä syystä vaihteleman ja se on HUOMATTAVASTI suurempi työ kuin se pyörännavan vaihto. Tietysti tuurista tämäkin kiinni miten se auto osuu ja miten se valu niissä tukivarsissa on onnistunut.

Tätä voisi jatkaa pitkään, mutta ei nyt ehdi / viitsi... Joten Flame on o/


kuten jo sanoin että ei ollu nuissa navoissa vika, se oli pultissa ja joka oli jostain syystä LIIAN LYHYT!

Eilen ajoin ja pysy hyvin ei irronnut kun laitoin pitemmän pultin siihe.

|HN X2|Slash|

Poissa hessuboy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #971 : 27.11.07 - klo: 17.37 »
Mitä mieltä olette näiden RTR-pakettien radion, vastaanottimen ja servojen laadusta. Pitääkö heti kättelyssä hommata paremmat vai pärjääkö niillä? Niin ja ovatko ne todellakin niin häiriöherkkiä kuin jossain sanotaan?

Poissa Jantsa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #972 : 27.11.07 - klo: 18.01 »
Orginaali ohjaimelle (hitec) voi suoraan antaa vesilintua (pakettien suurin ongelmapesäke), parhaiten näissä toimii 2.4ghz ohjaimet.

Ohjausservo on ainoa heikkolenkki(muovirattaat), niistä tuppaa menemään se akseli törmäyksissä, moni on tämänkin päivittänyt parempaan(metallirattaiseen).
Fg Baja.
Losi micro-baja/Xcelorin 10250kv Brushless.  Fgclub

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #973 : 27.11.07 - klo: 18.16 »
Radiolla vesilintua ja tilalle joku 2,4ghz ohjain. Ohjausservo ei ole kovin kaksinen, itellä oli tuollainen rtr paketin servo( ilmeisesti hitec 805bb?) ja kaks napaa sain hajoomaan puolentoista vuoden aikana. Kaasussa oli myös tuollainen rtr servo (ilmeisesti hitec hs645mg?). Se oli kohtuullinen servo kunnes kärähti.
Traxxas Revo 2.5

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #974 : 27.11.07 - klo: 20.33 »
Hei

Vuotaa edelleenkin siitä äänenvaimentimen ja putken välisestä liitoksesta, jossa on kumi päällä( tänään sitä laitoin vähä paremmin mutta ei auttanut).

Eli voiko sen liitoksen laittaa umpee jollain aineella, ettei vuotas se öljy sieltä!
Kun hirveän ärsyttävä siivota niitä kun vuotaa jonkun verra...
|HN X2|Slash|

Poissa jarkko_h5

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #975 : 27.11.07 - klo: 20.57 »
Laita uusi kumiputki ja klemmari/nippuside eiköhän sillä saa sen tiiviiksi.
LRP shark 1/18,
Thunder Tiger SSK Monster Truck

Poissa heiksa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #976 : 27.11.07 - klo: 21.09 »
Tukivarrethan on tehty muovista, ne on oikeastaa teht kahdesta palasta, siis vaaka-tasossa tukivarret halki ja sitten sulatettu yhteen.

Uskallan väittää että ei ole tehty kahdesta osasta. Eiköhän tuo ole tehty ruiskupuristamalla muottiin, ja tuohon keskelle jää tuollainen pieni purse muottipuoliskoista.   :mrgreen:
FG Marder - FG Comp

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #977 : 27.11.07 - klo: 21.49 »
Juurikin noin, ei suinkaan osista sulattamalla...  :mrgreen:

Ja ne navat alkaa kestämään kun laitat ylä- ja alatukivarsien väliin tuen, kuten jo kirjoitin aiemmin. Siis ylätukivarteen reikä, alatukivarteen reikä, ja niiden välille alumiini/tms kappale ruuveilla kiinni. Ei kuitenkaan kiristäen, tai heikentää jousi :mrgreen:tuksen toimintaa....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #978 : 27.11.07 - klo: 22.10 »
Nyt pysyvät navoissa kiinni kun oikean kokoinen pultti siinä!
|HN X2|Slash|

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #979 : 28.11.07 - klo: 21.13 »
Juurikin noin, ei suinkaan osista sulattamalla...  :mrgreen:

Ja ne navat alkaa kestämään kun laitat ylä- ja alatukivarsien väliin tuen, kuten jo kirjoitin aiemmin. Siis ylätukivarteen reikä, alatukivarteen reikä, ja niiden välille alumiini/tms kappale ruuveilla kiinni. Ei kuitenkaan kiristäen, tai heikentää jousi :mrgreen:tuksen toimintaa....

Voin kattoa löytyykös varastosta se nätisti saumastaan haljennut tukivarsi kuvia varten ja tarvittaessa voin myös lähetellä... Sököhän tuo on joten mulle turha.


Mitä radioihin taas tulee -> Futaba 3PM FM käy myös mainiosti. Ainut haitta tuo kiteiden kanssa pelleily jos ajelee isommassa porukassa. Ei se välttämättä sit 2.4GHz radiota tarvitse, mutta tämänhetkisistä se kyllä on paras.
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #980 : 01.12.07 - klo: 20.22 »
moro

Eilen levähti ajaessa vetostartti systeemi sisään :undecided:
Se muovikopan tappi ( muovinen) johon tulee se ruuvi kiinni joka pitää kasassa vetostartti systeemiä, niin siitä tapista oli mennyt kierre joten päässyt antamaan vähä periks ja kun ajelin kilinä kuulu ja se siel aukes sitten...


Noh ei se paljoo rikkonut, vetostartti hommelista hävis yks metalli lätkä.

kampiakselin ympärillähän on ne jäähdytys rivat niin niitä meni kaks aika matalaks ja kahesta vähän kulma halkes, muista vain vähä pintanaarmuja.

Vetostartti systeemikin tuli tukevammaksi kun faijja vähän näytti poraa sille :mrgreen:
Veti tapista suoran reijjän pultti läpi, prikka ja mutteri vastapuolelle joten pysyy nyt!
tollanen joku pitäs ollakkin niin kestäisi jotain!

Tällä kertaa tällästä sitten.




|HN X2|Slash|

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #981 : 01.12.07 - klo: 21.20 »
No on se hyvä et sä pelastat muut harrastajat selkeillä korjausohjeillasi....

Kiva kun vehkeet liikkuu, mutta noiden kuvausten perusteella ei kauan....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #982 : 01.12.07 - klo: 21.26 »
Joo kun mä tänää nykäsin bajan narusta monen kuukauden jälkee nii se perkule lähti käyntii miks se ei ota täysii rundii ku annan nappulast kaasuu vaik ohjastimen patteerit on ladattu onks toi baja vaan niin p*ska et ei siin toimi ees ohjaus s*****a mie oon kuukauden oottanu et pääsen tol ajelee eiku pitikin ladata vastaanottimen akku....

Ei stana mikä p*ska! Ostakaa joku tää pois ku on niin p*ska laite...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Jantsa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #983 : 01.12.07 - klo: 23.41 »
Kumpikohan baja tässä on nyt kyseessä?
Fg Baja.
Losi micro-baja/Xcelorin 10250kv Brushless.  Fgclub

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #984 : 01.12.07 - klo: 23.58 »
No on se hyvä et sä pelastat muut harrastajat selkeillä korjausohjeillasi....

Kiva kun vehkeet liikkuu, mutta noiden kuvausten perusteella ei kauan....


Kerroinpahan vaan mieten surkeita muovijengat on, jos nyt ei ole joku sattunut tajuamaan.

+Ei tarvitse heti hermoon ottaa...

Ja miten niin ei liikkuisia kauaa? Mikä nyt mättää muka?

Pitäs ostaa sitte uus koppa ja uudet sisuskalut startterii? Sehän hajoo heti kun on muoviset jengat´yms!
|HN X2|Slash|

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #985 : 02.12.07 - klo: 11.24 »
Miten sen muuten ylipäätään sait p*skaksi? Mulla ei mennyt startista muuta, kuin rinkula joka nousee ja ottaa vauhtipyörään kiinni.
Traxxas Revo 2.5

Poissa Jantsa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #986 : 02.12.07 - klo: 12.28 »
Joo ite ihmettelen kovin et miten sen ylipäätään voi saada rikki.
Ittellä on muutaman kerran mennyt ainoastaan jousi/naru poikki vetostartista.


Kyllähän kaikista muoviosista saa kierteet vi***ksi jos ne ruuvit väännetään tolkuttomasti kiinni niin että se vielä kaikenlisäksi menee muutaman kierroksen yli kierteiden.
Fg Baja.
Losi micro-baja/Xcelorin 10250kv Brushless.  Fgclub

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #987 : 02.12.07 - klo: 21.27 »
noh sitä jouduttiin aukasee paristi ja siitä tapista pyöristy se neliömäinen muoto.
Ja ruuvia ei oo väännetty liikaa kylläkään. Ja onha tuo ollu muullakin kun pelkästää mulla.

Aluinpitäenkään ei hyvin ottanut narua sisään, just ja just otti sen kokonaa.
Luulette oon rikkonu tonkin, iha sama mulle mitä luulette!! Ne ei vaan kestä kaikkea...

ei paljoo tarttee tehä sen etee et saat muoviset jengat menemään.
|HN X2|Slash|

Poissa PEPI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #988 : 02.12.07 - klo: 21.41 »
Oletko sinä miten käymmistänyt tuon FG:n? Itelläni kun oli kyseinen auto niin käynnistin sen seuraavasti. Ensin vedin hiljaa käynnistysnarusta, että sieltä tulee "löysät" pois ja se jälkeen rivakka nykäisy. Jollakin nettisivulla oli kuva kun joku oli rakentanut FG:hen porakone käynnistyksen. Kyllä se on tosi asia, että me sisuskalut siellä startterissa on muovia mutta ne kyllä kestää siellä hyvin kun autoa käsittelee oikein. Sinne startteriin on myynnissä tuolla saksan maalla alumiini osiakin mutta jos laitat sinne alumiiniä niin silloin todennäköisesti rikkoutuu jokin muu seuraavaksi. Siiheen startterin ulkokuoreen kannattaa tehdä suojat niiden tuuletusripojen päälle esim. vanhan kaiuttimen suojaverkosta. Tällöin ei kaikki kivet mene sinne siipipyörään.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #989 : 02.12.07 - klo: 21.54 »
Suoja on ehdoton varuste, tosin helpoimmalla pääsee kun ostaa valmiin. Se ei edes maksa paljoa. Myös tuo edellä mainittu käynnistimen käyttötäpa on ehdoton edellytys luotettavalle toiminnalle. Näin vetokäynnistin kestää pitkään, ja miksei kestäisi? Omassani tarvitsee nykäistä kylmänä kolme nykäisyä, sen jälkeen sillä ajetaan liki tunti putkeen ilman käynnistyksiä. Ja tuollainen raivaussahan starttikoneisto kestää paaaljon käynnistyksiä jos sitä vain käsittelee kuten kuuluu.

Porakonestarttia tuohon en ymmärrä. Jos moottori on edes auttavasti säädöissään, niin käynnistyy todella helposti. Ja nämä moottorit on todellakin helppoja käynnistää, vaikka nämä kaasarit eivät olekaan mitään kovin kummoisia keksintöjä.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg