Päiviä,
Tässä nyt hieman taustalla luekellut ja itsekseen naureskellut tätä juttelua näistä autoista täällä.
Heitetääs nyt hieman faktoja tiskiin:
- Auto joka painaa 12-15kg (esim FG) on tietysti kovemmilla rasituksilla kuin auto joka painaa 4.5kg (1/8 Nitrovärme).
Joten ei siis mikään ihme jos jokin pyörännavan kiinnitys repeää, oletkos svg27 yhtään katsonut kuinka pienijenkainen tuo kiinnityspultti on? Alumiinista tilalle niin kestää... Eihän näitä autoja voida testata niin että ajetaan se 60km/h mitä kulkee vaikka kantoa päin, katsellaan se 20m ilmalento ja 10m volttikierteet hakaten kallioista maaperää vasten. Nostetaan auto pöydälle ja tehdään hajonneista osista kestävempiä. Ei ole tehty autoa joka ei hajoaisi.
- Carson vs FG => Itse valitsisina jokatapauksessa FGn tuon varaosasaannin vuoksi. Jos jollain vastaväitteitä, kuuntelen niitä mieluusti.
- Uuden koneen säätö => Miksi uutta konetta pitää mennä availemaan kaasareita ja kiertelemään neuloja? Kaasutin muutoinkin yleensä säädetään KUN kone lämmin ja käynnissä, jolloin käyntiäänestä + savusta huomaa heti mihin suuntaan ollaan säädöissä menossa. Tuo ainakin itseä huvitti tuo "Ystäväni harrastaa lentokoneita ja toinen autoja, kolmas on tehnyt jo kuuraketinkin. Kyllä me tiedetään" Voi jessus, Isoisänikin osaa säätää tätä FGn moottoria (jos eläisi) tämähän on suora moottorisahan tai raivaussahan moottori. Täysin samat säädöt ainakin löytyy autotallissa olevasta Dolmarin moottorisahasta sekä Stigan raivaussahasta.
- Palaan vielä tuohon svg27 kommenttiin "öhöm, miten auto ei kestä tiellä ajamista, ja tökkäs johki kovii hiekka/ möhkyröihin ja katolleen ja takas siinä meni toi napa, ainaskin kierteet heikkoni! en oo varma menikö iha sököks en oo viel kokeillu." Tuo ei mielestäni ole normaalia autolla ajamista... En ainakaan liikenteessä nää henkilöautojen heittävän voltteja tiellä ja tämän jälkeen ihmettelevän kun on pelli rutussa.
- Tukivarsia ei järki vaihtaa? Tukivarrethan on tehty muovista, ne on oikeastaa teht kahdesta palasta, siis vaaka-tasossa tukivarret halki ja sitten sulatettu yhteen. JOS ja KUN vaihdat tuon alumiinisen pyörännavan, tulee nuo kolaukset ja rasitukset tukivarsille, jolloin tuo hakeama pettää. Nimim. tukivarsia on jouduttu tästä syystä vaihteleman ja se on HUOMATTAVASTI suurempi työ kuin se pyörännavan vaihto. Tietysti tuurista tämäkin kiinni miten se auto osuu ja miten se valu niissä tukivarsissa on onnistunut.
Tätä voisi jatkaa pitkään, mutta ei nyt ehdi / viitsi... Joten Flame on o/