Kirjoittaja Aihe: Apuja aloittelijalle  (Luettu 2127 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vallu

  • Tulokas
    • Profiili
Apuja aloittelijalle
« : 24.10.07 - klo: 10.00 »
Terve kaikki gurut.

Olen miettinyt sähköllä leikkimisen jättämistä ja siirtymistä polttisvehkeisiin.
Kokemusta on siis jo autolla ajelusta ja nyt pitäisi saada alle varmaa ja tehokasta kiesiä.

Mielessäni onkin buggy tyylinen 1/8-luokan auto. En vain osaa itse päättää tai en tajua (vielä) tarpeeksi polttiksista.
Tarvitsenkin kaikkien apua auton hankintaan. Kertokaa mitä autolta pitäisi vaatia? Mitä merkkejä käytätte ja mitä ongelmia niissä teillä on ollut Ja tietenkin mitä merkkiä suosittelisitte rehellisesti?
Onko suosittelemassasi mallissa RTR-versiota saatavilla? Miten osissa se tulee jos RTR ei ole mahdollinen?

Millaisia autoja pyörii kisoissa ko.luokassa?

Tässä nyt kysymyksiä alkuun.

Kiitokset jo etukäteen.


Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Apuja aloittelijalle
« Vastaus #1 : 24.10.07 - klo: 10.15 »
Moi. olen just päässyt ohi "aloittelija" vaiheesta. Aloitin rtr kyosho infernosta joka on nyt myynnissä. siinä on omat niksinsä. en osannut itse edes säätää sitä mutta kun löytyi asian omaavaa väkeä jotka halusivat auttaa niin siinä äkkiä oppii. vastaa mulle yv:llä nii voin vastailla sulle. kun oon nyt just sopiva henkilö tohon kun en oo mikää ammattilainen lähellekään enkä nyt ihan aloittelijakaan. Oon nyt tän viikon ainaki vielä joka aamu täälä eli tarkistan yv:t ym. aina kun tulen sisään.
Hobao Hyper 8,5

Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Apuja aloittelijalle
« Vastaus #2 : 24.10.07 - klo: 10.20 »
 :grin:
Hobao Hyper 8,5

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Apuja aloittelijalle
« Vastaus #3 : 24.10.07 - klo: 11.12 »
Fiksu veto Vallu aloittaa oikea luokka.

Seuraava teko on lukea tämän foorumin polttiosiota muutama päivä, viikko tai peräti kuukausi. Väittäisin, että lähes kaikkiin kysymyksiisi on jo vastattu muutamaan kertaan. Yksiselitteistä totuutta ei vastauksissa ole eikä tule, siksi lue.

Kolmas viisas teko on mennä radalle katsomaan ja kysymään, kysymään, kysymään, ... Radat vain taitaa jo olla uinahtamassa talviunille.

Nyt voit jo tehdä selkeitä kysymyksiä foorumille. Osaan saat jopa kelpoisen vastauksen.

Keväällä/kevättalvella tiedät jo mitä haluat ja tarvitset. Talven käytät viisastumiseen ja vaurastumiseen. Toisen näistä menetät sitten keväällä viisaammin.

Ja jos vielä jotain asiasisältöä lisäisin, niin älä osta moottoria käytettynä, muut rojut voit niin hankkia ja jopa suositella. RTR:stä on osa ready-to-run ja osa ready-to-race. Ready-to-run on monesti you-have-been-robbed.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Apuja aloittelijalle
« Vastaus #4 : 24.10.07 - klo: 11.31 »
Tuohon "mitä merkkejä käytätte" , ei varmaan ole yksiselitteistä vastausta. Melkein joka merkkiä on radalla nähnyt. Mutta merkkejä joiden kanssa tuskin joutuu katumaan on MIELESTÄNI , Hobao , Hong nor , Xray ja mugen. Jotkut on vähän toisia kalliimpia mutta nähdäkseni näissä merkeissä ei varsinaista kuoppaa ole laadussa vaikka ostaisikin halvimman. Korjatkaa viksummat jos olen puhunu läpiä päähäni.
XRAY 808 2009 Spec |

Mika R

  • Vieras
Vs: Apuja aloittelijalle
« Vastaus #5 : 24.10.07 - klo: 13.40 »
Ihan samaa mieltä, ei hinta tee selkeetä eroa sillä pärjääkö autolla vai ei, eli oikeastaan ihan sama minkä Suomen kisoissa esiintyvistä merkeistä valitsee: Losi, Hobao, Hongnor, Kyosho, Mugen, Xray, Cen, Crono, Teammagic. Voi olla muitakin, nämä on mitä on näkynyt ainakin niissä 5 kisassa missä itse olen ollut mukana viime kesänä. Kuskista ja muusta kalustosta kiinni minusta enemmän se lopputulos; eli moottori, ohjauslaitteet, alustan säätäminen ja huoltaminen ennen kisoja jne. ja tärkeimpänä se ajotaito.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Apuja aloittelijalle
« Vastaus #6 : 24.10.07 - klo: 14.17 »
Fiksu veto Vallu aloittaa oikea luokka.

Seuraava teko on lukea tämän foorumin polttiosiota muutama päivä, viikko tai peräti kuukausi. Väittäisin, että lähes kaikkiin kysymyksiisi on jo vastattu muutamaan kertaan. Yksiselitteistä totuutta ei vastauksissa ole eikä tule, siksi lue.

Kolmas viisas teko on mennä radalle katsomaan ja kysymään, kysymään, kysymään, ... Radat vain taitaa jo olla uinahtamassa talviunille.

Nyt voit jo tehdä selkeitä kysymyksiä foorumille. Osaan saat jopa kelpoisen vastauksen.

Keväällä/kevättalvella tiedät jo mitä haluat ja tarvitset. Talven käytät viisastumiseen ja vaurastumiseen. Toisen näistä menetät sitten keväällä viisaammin.

Ja jos vielä jotain asiasisältöä lisäisin, niin älä osta moottoria käytettynä, muut rojut voit niin hankkia ja jopa suositella. RTR:stä on osa ready-to-run ja osa ready-to-race. Ready-to-run on monesti you-have-been-robbed.

Mun mielestä, loistavasti vastattu aloittelialle.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Apuja aloittelijalle
« Vastaus #7 : 29.10.07 - klo: 13.41 »
Jokos Vallu on alkanut luokka selvitä vai onko mennyt tiedon paljoudesta enemmän sekaisin?

Poissa ObE

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Apuja aloittelijalle
« Vastaus #8 : 01.11.07 - klo: 00.18 »
Jokos Vallu on alkanut luokka selvitä vai onko mennyt tiedon paljoudesta enemmän sekaisin?

En tiedä Vallusta mutta itseäni askarruttaa polttispuolen hommat isossa määrin. Aivan liikaa mistä valita ja kun lueskelee foorumeita niin kulujen määrä huimaa jo istuma-asennossakin. :)

Itsekin siis etsin ihan perusajajan ensisettiä mikä olisi valmiina ajoon suoraan paketista. HB Lightning 10GT sport ei ainakaan ole hinnalla pilattu mutta vastaavasti vissiin varaosaa kuluu kuin Holmesilla kumimiehiä... Toinen vaihtoehto voisi olla vaikkapa Cen Sport MG10. Ihan hirveitä rahasummia ei ollut tarkotus kyllä tähän sijoittaa ja ihan takapihan "soramontulla" tarkotus ajaa
« Viimeksi muokattu: 01.11.07 - klo: 00.59 kirjoittanut ObE »

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Apuja aloittelijalle
« Vastaus #9 : 01.11.07 - klo: 02.15 »
Kuten tuolla onkin sanottu, lue näitä topicceja, niistä selviää mihin jengi on ollut tyytyväisiä ja minkä vehkeiden kanssa on ollut ongelmia..kuten itsekkin totesit ihan halpaan saa tunkea rahaa paljon..Itse aloittaisin suoraan 1/8 autolla..Eli 1/8truggy, eikä buggykään huono ole jos sellaisen haluaa..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Apuja aloittelijalle
« Vastaus #10 : 01.11.07 - klo: 13.56 »
Kuten tuolla onkin sanottu, lue näitä topicceja, niistä selviää mihin jengi on ollut tyytyväisiä ja minkä vehkeiden kanssa on ollut ongelmia..kuten itsekkin totesit ihan halpaan saa tunkea rahaa paljon..Itse aloittaisin suoraan 1/8 autolla..Eli 1/8truggy, eikä buggykään huono ole jos sellaisen haluaa..
toi on totta. mulla oli justiinsa tollanen homma. ostin käytetyn laitoinb siihen miljoonan ja nyt se on hyvä mutta samalla rahalla ois saanut uuden+muut hilppeet ja vuoden nitrot. :grin:
Hobao Hyper 8,5