RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Duster1 - 10.07.07 - klo: 22.03

Otsikko: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Duster1 - 10.07.07 - klo: 22.03
Onkos kellään kyseistä 4wd crossia? Parempi versiohan on tuo X10, joten mielipiteitä/tietoa jos löytyy niin mieluusti vastaan otetaan mulle uuden auton myötä.

Ensi ajot tuli koitettua ja kulki ihan liian kovaa (koviten tähän mennessä mun autoista) 21 hampaisella pinjonilla  :shocked:
Piti laittaa 14 piikkinen niin voi ajaakin kaasu pohjassa (isolla suoralla) ja kyllä kiihtyy.
Tekniikkana tietysti Mamba Max 5700kv koneella ja 7.4V Lipolla  :azn:

Kasaaminen oli aika aikaa vievää puuhaa ja onhan autossa aika "mielenkiintoisia" rakennelmia.
Todella ahdasta asentaa sähköt, eikä asiaa auta todella matala kori. Auton painopiste on todella alhaalla.

Saa nähdä miten kestää harjattomat. Ainakin 1 akullisen jälkeen asvaltilla tuli Hole Shoteista slicsit.

Eli jos kokemusta autosta niin mitä varaosia kannattaa pakissa olla?

Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: historia - 10.07.07 - klo: 22.06
Taisi olla herkkä kaasu näppi kun noin kulu renkaat  :laugh:
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Duster1 - 10.07.07 - klo: 22.39
No sen mitä vehkeistä irtos  :lol: (vaikkakin punch control 100% ja Start power Low)

No uudet renkaat jo tulossa.

Huomenna lisää noparin asetusten hakemista.

Koriinkin pitäis väriä ruikkiä, kun kerkeis.

Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: historia - 10.07.07 - klo: 22.46
500 euroon tonkin hinta nopeasti nousee.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Duster1 - 10.07.07 - klo: 22.51
Ainakin itseni tuntien, kun sille päälle sattuu rakentelemaan. :mrgreen:

No pojalle Speden tilalle ostin niin helpompi ajaa kuin tehokkaalla 2Wd autolla.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: 5R - 10.07.07 - klo: 23.14
Racing factoryssa myydään tuohon autoon varaosapakettia.(sisältää tukivarsia ja muuta sälää)Itselläkin on ollut tuo kiikarissa jo pidemmän aikaa ,mutta jää haaveeksi rahatilanteen vuoksi :cry:
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Jukka - 10.07.07 - klo: 23.24
Itselläni on nyt X10 toista kesää alla ja tässä hiukan kokemuksia.
Eniten sain viime kesänä hajoamaan spurreja. Syy ei ollut autossa vaan huonossa mekkaamisessa. Slipperi kun oli aivan liian tiukalla ja sen takia käytännössä kiinteä niin rattaita meni sileäksi. Tänä kesänä en ole saanut kuin yhden sprurrin hajalle ja senkin kiven mentyä hampaiden väliin.
Takasiiven kiinnikkeitä on mennyt kanssa muutamat huonojen hyppyjen takia. Kiinnikkeiden materiaali ei ole parasta mahdollista ja sen takia ne saattaa katketa helpostikin. Kiinnikkeet kannattaakin keittää ennen käyttöönottoa jolloin niistä tulee hiukan joustavammat ja kestävämmät.
Muutenhan Predator ei ole kestävyydeltää yhtään sen huonompi kuin muutkaan autot. Kuski sen pitkälti määrää kuinka auto kestää.
Pakin pohjalle ottaisin seuraavat osat
 - Race Spare Pack (sis. kaikki tukivarret, 2 takahubia, 2 ohjauspalaa, 4 kumpaakin pallokuppia ja kierros vanteita
 - spurri
 - takasiiven kiinnikkeet

Noila osilla pitäis pärjätä jo aika pitkälle jos ei hirveätä romurallia aja.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: HPI-man - 10.07.07 - klo: 23.26
Mikä virka tolla etusiivellä on oikein predas?
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Duster1 - 11.07.07 - klo: 00.56
Eikös Formuloissakin ole etu siipi ja kyllähän se vaikuttaa  :wink:

Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: historia - 11.07.07 - klo: 11.00
Laita kuvaa autosta  :grin:
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Samppu - 11.07.07 - klo: 16.32
itse omistan kanssa predan, tosin melko vanhan sellaisen, xk98:n. Tästä ei ole mitään pahaa sanottavaa, osia olen saanut rikki jonkin verran, mutta kaikki omien ajovirheiden takia. Eilen sain etuvetarin kieroks :grin: . Joitain osia olen päivittänyt, kuten etudiffin, joka on hieman erilainen kuin näissä uudemmissa. Se on kyllä aika jännä, että tästä ei saa kyllä tukivarsia poikki, ainakaan vahingossa.

ps. Kyllä yhden pahan asian tästä löytää, ja se on tila. jouduin vähän muokkaamaan koria, jotta sain noparin mahtumaan siilen kanssa sisälle.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Duster1 - 11.07.07 - klo: 21.27
Eka osa meni rikki ja se on etupään diffilevy josta palanen lähti irti, joten auto seisoo heti kun ei takapotkullakaan viitti ajella.

Toisaalta ei ihan noin paljon tehoja tartteis mitä Mamba antaa!
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Jukka - 11.07.07 - klo: 22.43
Nyt ois mielenkiintoista kuulla miten diffilevystä saa lohkeamaan palan. Levyn kuluminen urille on kyllä ihan normaalia.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Duster1 - 12.07.07 - klo: 00.23
Kiinnostais se itseäkin, mutta näin pääsi käymään.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: tapsa92 - 12.07.07 - klo: 01.54
Miten sä tohon sait lipon mahtumaan ? tossahan menee 3+3 tyylillä akut, joten eihän lipo mahdu kyytiin...
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Jukka - 12.07.07 - klo: 10.25
Olihan diffi oikein kasattu? Jotenkin tuli mieleen ettei levy ja diffin puolikas oo ollu kunnolla kohillaan ja sit levy on täräyksestä haljennut. Muuta syytä tuolle ei oikein tule mieleen.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Duster1 - 12.07.07 - klo: 11.34
No nyt kokeilu ajoissa oli vaan Lipo nippareilla kiinni, mutta tällänen on jo tulossa. Kuka hullu sitä nyt Nikkeleillä ajaa  :mrgreen:

MaxAmps 7.4V ja 5500mAh Lipo.


Eiköhän tuo diffi ollut oikein. Kerkesinhän sillä jo Lipollisen ajaa. Varmaan ainut vaihtoehto moiselle, että olis päässyt säätöruuvi löystymään ja näin levy irtoamaan urastaan tai sit vaan haurasta matskua tuo levy.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Duster1 - 12.07.07 - klo: 13.34
Nyt selvis diffivian syykin ja se olen minä  :embarrassed:

Olin säätänyt diffin aivan liian tiukalle, koska käytin väärää systeemiä.
Eli ennen pidin vaan toisesta päästä kiinni kun kokeilin luistaako se toinen, kun sehän pitikin pitää molemmista päistä ja kokeilla luistaako ratas.
Tällä oikealla kun kokeilee tuota väärää tapaa niin luistaa todella herkästi ja aiemmin just tuolloin kiristin just just luistavaksi.

Kiitos Racing Factorylle nopeasta osien toimituksesta ja tulikin pakkiin tuo varaosa paketti hommattua + jotain muuta osaa.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Duster1 - 20.07.07 - klo: 18.13
Tässäpä olis vähän enemmän kuvia tästä Mamba Maxilla terästetystä Predator XRS crossista  :grin:

Kyllä on autossa matala painopiste. Pysyy ajokunnossa kyljellään renkaiden varalla eikä tee tiukkaakaan, vaikka isot Lipotkin on.

Pitihän se kokeilla, jos ei koria maalais.

(http://i50.photobucket.com/albums/f332/Irocci/Rc/KorivasSmall.jpg)

(http://i50.photobucket.com/albums/f332/Irocci/Rc/KorioikSmall.jpg)

(http://i50.photobucket.com/albums/f332/Irocci/Rc/TakaSmall.jpg)

(http://i50.photobucket.com/albums/f332/Irocci/Rc/ShktSmall.jpg)

Harjaton ja Lipo jyrää  :mrgreen:

Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: HPI-man - 20.07.07 - klo: 19.04
Harjaton ja Lipo jyrää  :mrgreen:

Kunnes kuuluu POKS!!  :evil: :mrgreen:
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: CluBBaH - 20.07.07 - klo: 21.41
Vaikka ei liiemmin nää sähkösuristimet kiinnosta mutta pakko sanoa että toi kori aika hel...in hieno !!
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Duster1 - 20.07.07 - klo: 23.04
Harjaton ja Lipo jyrää  :mrgreen:

Kunnes kuuluu POKS!!  :evil: :mrgreen:

Varaosia pakillinen :lol: No mikäänhän ei ikuisuutta kestä.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Janezki - 21.07.07 - klo: 02.28
Tässäpä olis vähän enemmän kuvia tästä Mamba Maxilla terästetystä Predator XRS crossista  :grin:

On kyllä siistin näköinen peli, täytyy myöntää.
Sullon Dusteri muuten renkaat väärin päin (liekkö noissa niin väliä?).
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Duster1 - 21.07.07 - klo: 10.45
Niinpäs onkin.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Duster1 - 07.08.07 - klo: 20.34
No nyt olis pommin kestävä alumiininen siipiteline  :azn:
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: historia - 07.08.07 - klo: 20.52
Toi on varmasti aikamoinen :D
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Shogunmarui - 07.08.07 - klo: 21.17
Oisko kellään myynnissä vehettä?
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Heuli - 07.08.07 - klo: 21.40
Shogunmarui: Onhan noita jos jaksaa vaan selata foorumia http://rc10.fi/index.php?topic=22699.0
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: -SS- - 25.08.07 - klo: 09.39
Noniin, tuli hankittua kanssa tuo "Preda", kun tarkoitus on rakentaa siitä Rc-Foffi vehjettä Modin luokkaan. Eilen pääsin koittamaan autoa ensimmäistä kertaa, mutta surukseni sain todeta, ettei se vetänyt juuri mitään  :embarrassed:

Mistä moinen johtuu, sitä en tiedä, koska ei ole tarkalleen selvinnyt. Renkaat on tarkistettu ja kiristetty kunnolla, spurri kiristettu tiukalle, ettei luista, eikä kunnon vikaa löydy. Mamba säädetty uusiksi, tosin mitäs nämä vaikuttavat autolla ajamiseen (punch control 100% ja Start power Low), ?

Onko kenelläkään vinkkiä mistä moinen "vedottomuus" voisi johtua? Seuraavaksi pitänee avata takapää ja katsoa diffiin, jos vika on siellä, kun takavedossa näyttää olevan häikkää, tosin en ole aivan varma, mutta aivan kuin etuveto lähtis viemään autoa, takaveto ei vetäis vaan raahautuu vain menossa mukana.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: suiza - 25.08.07 - klo: 16.54
kiristämällä takadiffiä=kupin sisällä (en muista kummalla puolella se on )johon vetoakseli tulee on kupin sisällä muistaakseni 1,5 mmm kuusiokolo ruuvi jota kiristämällä saat enemmän vetoo taakse mutta maltilla 1/4 osa kierrosta-1/2 kierrosta kerralla.liian tiukka diffi kuluttaa kuulat hyvin nopeasti .
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: -SS- - 01.09.07 - klo: 19.42
Nyt on ensimmäiset kunnon ajot takana tuolla uudella autolla, eikä voi auton vedon puolesta todeta, että olisi hyvä. Ajomuotona Rc-Foffi ja ajomateriaalina hienohiekka. Ajoin 5min ja edestä katosi mystisesti veto, eikä edes niissä ajoissa selvinnyt? Aivan ajojen lopussa 6 jakson jälkeen lähti myös takaveto. Täytyy todeta, että tuo diffisysteemi on aikamoisen erikoinen, eikä tähän ajoon toimiva.

Tänään availen molemmat päät ja katson missä kunnossa ovat. Potentiaalisin vaihtoehto on tehdä suoraan lukot eteen ja taakse ja se on sillä selvä. Jos nuo kuluvat tuohon tahtiin, niin ei ole mitään järkeä 3 jakson välein purkaa puolta autoa ja kiristellä niitä.

Positiivinen asia = tuli voitettua takavetosena Modified luokka  :wink:

Diffisysteemi = Huono,Huono..  :angry:
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Joonas.O - 01.09.07 - klo: 19.51
Oletko miettinyt yhtään sitä, että sähkökrossit on suunniteltu pääasiassa savelle ja muille koville pinnoille? Ei mihinkään hiekkamontulla ylämäkiajoon...
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: -SS- - 01.09.07 - klo: 20.01
En ole, eikä niin pidäkään ajatella, auto muokataan maastoon sopivaksi on kriteerini.
Jousitus ja tehokkuus mamba maxilla ja harjattomalla moottorilla oli todella huikeaa ja auton suoritukset olivat mitä mainioimpia. Vedottomuus vain haittasi ajamista, kuitenkin tarkoitus ajaa 4wd:nä eikä 2wd:nä saati sitten 0wd:nä..  :grin:
Onko ideaa, millä saan (varmasti) diffit pysymään kireällä, niin että sitä (vetoa) oikeesti on luotettavasti?
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: 4wdkanootti - 01.09.07 - klo: 23.04
metalliin kunnolla kiinnittyvä liima !

ohut tippaliima tai peilinkiinnitys/lasiliima vetokuuliin ja tasoihin.
Kiireesti sitten kiinni (jollet saa jostain raosta kunnolla).
Miettiä voi vielä siellä vetokupin sisällä olevan säätöruuvin alla olevaa painelaakeria,
se tekee jo ison homman purkamisesta mutta mihin sitä jos laakerit on kunnossa
(ainoa tuntemani irroittelukeino on lämpö - keittämällä tai puhallin)


kaikki nämä liimailut ovat sitten sen luokan isosti massaa omaavia, että voit kuivumisaikoihin panna reilun kertoimen *10 tms
samoin valumisilta on ja suojauduttava teippauksin..

huteja:
vastaavia kuuladiffejä on kokeiltu liimata ilman kuuliaan -ei onnistunut
eikä epoxilla ilman tasolevyjään -jäi kuivuttuaan kieroon ja väristeli kaiken irti
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: -SS- - 02.09.07 - klo: 09.04
Eli yksinkertasesti, kun teen tuosta diffistä liimalukon, niin se pitäs liimata osineen päivineen sinne? Eikö se ole aivan sama onko sisällä mitään, jos teen ihan 100% lukot diffeistä?

Jotain on kuitenkin tehtävä, että auto vetää rinteessä.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: 4wdkanootti - 02.09.07 - klo: 09.44
tuntuma ei ole täysin omakohtainen predatorin suhteen, mutta erimerkkisiä kuuladiffillä toteutettuja on ollt toistakymmentä ja toistakymmentä vuottakin..

Kaverilla oli predator ja lopussa siinä harjatonkin. Nähty siis.
Sen diffin suunnittelija lähti jostain pyöränkehästä ja pidosta -tuplakokonen kehä renkaassa tuo eri arvot, eikö.... Ja sen jälkeen vain yritetään , tai tehdään umpiperä.
Predatorin diffi on tehty olemaan diffi (siis sitä ei ole SUUNNITELTU kestämään lukkoon asti ruuvattavaksi). Se halkeaa tai murenee kohtuuhelposti kun voimat kasvaa.
Erityyppisillä kuulilla pitoa saa lokkoon päin jonkin verran.
Tietääkseni siinä on nyt kovat karbidit tai keraamiset, eli joustavamilla lukkopito tulee helpommin (ennenkuin kuulien tasot paineesta murtuu). Semmosia oli teräskuulat vanhemmissa
autoissa joita vielä tehtiin isommilla "turvavaroilla", laadun nimissä.

Shumacherin kuuladiffiin mahtui laittamaan isompihalkasijaiset kuulat joilla diffin voimat kasvoi diffinä. silloin riitti kun isonsi kuulien reikiä.

Toinen tapa oli panna tuplaten kuulien tasolevyjä-ilman kuulia ja koittaaa löytää lukon raja ennen kuin kiristysruuvin kierre petti.... Tämä toi siis vain lukkoperän.

Liimattu toimi heikompikuntoisellakin säätöruuvilla jos sen vain ehti kiristää klapittomaksi ennenkuin liima kovettui.
Liima ei kuitenkaan tarttunut kunnolla diffin muoviin tesokosketuksella vaan tartti kulmia ja muotoja  esom loppuunajetut kuulat...

Jos siihen on myytävänä umpilimppiä tai joku saa semmosen sorvattua -se olisi kova sana.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: -SS- - 02.09.07 - klo: 10.03
Kyllä nyt alustavasti ajattelin lähteä sillä periaatteella liikkeelle, että liimalukkoja koitetaan. Älytöntä kyllä, tuo diffin uloin ratas on muovia, joten hajonnee helposti. Voisikin kysyä, miksi se on muovia, eikä vähän kestävämää materiaalia? Se on kuitenkin todettava, että jos ne noin nopeaan tahtiin "löystyvät/hajoavat" tässä ajossa, niin ei siinä ole mitään järkeä ajaa lukottomana rinnettä ylös. Eli lukkoja koitetaan nyt ensimmäisenä.

Mitä mahdat tarkoittaa tarkennettuna umpilimpillä?
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: 4wdkanootti - 02.09.07 - klo: 11.06
RE: valmis-umpilimppi diffin tilalle:

http://rc4wdstore.com/product_info.php?cPath=3&products_id=151
-toi on eri merkkiseen autoon (clod) UMPILIMPPI diffin tilalle

http://rc4wdstore.com/product_info.php?cPath=1_19&products_id=377
-toi on tamiya TLT:lle

Jos jonkun myyjän keksis, joka tekee merkkikohtasta, tai jos esim ton TLT:n sopisi..

Tai jos keksit sorvaajan, joka semmosen tekisi, ja sopivat hampaat kehärattaaksi.

PS. kestää ne muovisetkin jotain eteenkin jos ne on paistettu kovaksi (olikohan carbonoitu) "graphite"



Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: 4wdkanootti - 02.09.07 - klo: 11.37
RE:
Tietääkseni siinä on nyt kovat karbidit tai keraamiset, eli joustavamilla lukkopito tulee helpommin (ennenkuin kuulien tasot paineesta murtuu). Semmosia oli teräskuulat vanhemmissa
autoissa joita vielä tehtiin isommilla "turvavaroilla", laadun nimissä.

lainaus engl.:
Dif balls are 1/8 ceramic. Generally should last well, the only danger is that they can chip/crack if you happen to have an impact in the wrong direction/place. If it is that rough though, it could be a camaged plate.

Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: -SS- - 02.09.07 - klo: 12.33
Juuri availin Predatorin perää ja tutkailin murikkaa. Kiitokset 4wdkanootille hyvästä infosta jo tähän mennessä!

Näin kysymyksenä:

a) Tuo kiristysruuvi sisältää tuollaisen mutterin, jossa on sisällä noita samoja palloja kuin itse diffissä. Mikä se tarkoitus on koko hommassa? lainauksena (Hold diff plates firmly in position during assembly).

b) Mitäs jos laittaa tuon ruuvin ruuvilukitteen kera kiristämään diffiä. Kiristäis ruuvin niin kireälle kuin vain saisi, rikkomiusuhan alaisenakin? Kestääkö diffi, mitä tällöin on vaarana hajota?
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: suiza - 02.09.07 - klo: 13.22
se on painelaakeri.juu nimenomaan siinä ruuvissa PITÄÄ olla lukitetta ,muuten kyllä aukeaa ajossa.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: -SS- - 02.09.07 - klo: 13.40
Eli voin ihan surutta laittaa ruuvin täyteen lukitetta ja sitenkö diffi pysyis kireellä pidempään?
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: suiza - 02.09.07 - klo: 14.33
joo kohtuudella eikä mitään erikoislujaa.ite käytän loctiten sinistä lukitetta niin saa vielä auki jos tarvii
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: -SS- - 02.09.07 - klo: 20.39
No huh huh..!!! Tuli laitettua tää päivä auton purkamiseen ja kokoamiseen.

Takapää nyt meni ihan kohtuu nopeesti, mutta edelleen toi diffi systeemi on aivan naurettava, toki omaan tarkoitukseensa varmaan ok, mutta mulle ei. Etupää oli sitten ihan per...s.ä, siihen meni 3h ja koko etupää piti purkaa, että diffin sai auki, todella todella turhauttavaa puuhaa! Sitten edessä oli nää painelaakeri pallukat, jotka jätin suosiolla leikistä pois. Hajos siinä muutama osa, joutu porakoneella tekee diffiin reikää ja poraa uudelleen, ja lopultakin! Saatiin rakennetuksi siihen takas diffi, monien vaikeuksien jälkeen.

Itse etupään rakentamiseen meni sitten se 1h, ei hajuakaan minne ruuvit meni, eikä siinä vaiheessa kiinnostanut hevostakaan, että mikä menee mihinkä. Kaikki ruuvit kyllä tuli käytettya, hyvä niin.

Nyt on edessä varma lukkodiffi ja takana on kans (todella) tiukasti, kireesti ja tappavasti laitettu diffi kiinni. Testit tasasella näytti lupaavilta, mutta todellinen suorituskyky selviää sitten seuraavassa kilpailussa.

Täytyy sanoa, että hermot menee jos joutuu tota jöötikästä systeemiä vielä moneen kertaan availee, sen verran kimurantti mulle  :wink:
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: -SS- - 03.09.07 - klo: 10.17
Kyselin tuolta valmistajalta ja umpilimppiä ei ole olemassa Predatoriin, joten itse on sellainen sitten väsäiltävä, noh.. työkalut pöydälle ja rakentamaan. Kokeillaan kuitenkin ensin kestääkö nyt paremmin kun ruuvit on kunnolla kiristetty tappokireelle ruuvilukitteen kera..  :wink:
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: -SS- - 10.09.07 - klo: 11.27
Joo-o, taas kaatui Predatorin kilpailu voimansiirto ongelmiin. Viime sunnuntai pistettiin kokonaisuudessaan auton korjaamiseen ja siihen tehtiin tukevat lukot eteen ja taakse. Pihassa testattiin ja hyvin toimi. Nyt vkloppuna kun kisaan lähdettiin, kaasu säädettiin 80% (vakiona 100%), lähdin liikkeelle ajoin metrin ja POKS... siihen hajos T.Tech merkkisen "leludiffit", jotka ei tässä lajissa pärjää...  :undecided:

Ei voi muuta kuin todeta, että (heikkoa) ovat nuo predan diffit, enkä ole ostamassa uutta diffiä (80e/kpl) kaikkineen osineen. Veto lähti edestä ja takaa, eikä mitään ollut tehtävissä, kisa jäi väliin ja tällä kertaa valmistajan takia, kuten viime kerrallakin. Nyt puretaan diffit autosta ja joko 4wdkanootin ehdottomalla tavall: hitsin avulla umpeen tai raa´an kokoisella isolla ruuvi-nylonmutteri systeemillä kiinni.

Hauska homma, kardaani edestä-taakse on halkasijaltaan järeä 1cm ja kestää mitä vaan, mutta itse diffit ovat kuin vaahtokarkkeja, palaa nuotiossa, samaan tapaan mamba käryttää diffit jöötiksi, tällästä tällä kertaa...  :wink:

Ps. Tällästä sattuu, eikä aina voi mennä kaikki kohdilleen, mutta joku raja tässäkin pitäs olla.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: 4wdkanootti - 10.09.07 - klo: 20.35

(heikkoa) ovat nuo predan diffit,  kuin vaahtokarkkeja, palaa nuotiossa, samaan tapaan mamba käryttää diffit jöötiksi, tällästä tällä kertaa...  :wink:

JOS SE YHTÄÄN LOHDUTTAA NI TÄÄLLÄ SULI KUULADIFFIT HARJATTOMALLA KANS..
JA SITÄHÄN YRITETTIIN KERTOA PIENEMMILLE VOIMILLE SUUNNITELLUKSI, EIKÖ?!

NIPPU EHDOTUKSIA:
A.
TEE TERÄS-AKSELOINTI JOKA ON KUULIEN REIKIIN KII JA JOHON SAA LAAKERIT&VETOKUPIT KII...
B.
OSTA 1 EHJÄ RATAS JA TEE OPINTOEHDOTUS KELLOSEPPÄKOULUUN
(NE TEKEE JONAIN VUOSIKURSSEINA RATTAITA, TOSIN EI TERÄKSESTÄ)
C.
PARANNA MUN EHDOTUKSISTA TOIMIVA ,ITTELLES SOPIVA... ;)
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: -SS- - 10.09.07 - klo: 20.52
Kyllähä se jotain lohduttaa, ettei ole ainoa, jolla vehkeet ei kestä leikkiä  :grin:
Kyllä sitä "yritettiin" kertoa ettei kestä, mutta emmä autolla tee mitää ellei se mäkee kiipee, =)

Sitten itse ehdotuksiin. Tuota ensimmäistä ja viimeistä pitää kokeilla, kiinteeksi pitää saada ja mietinnässä on ihan eri diffin laittaminenkin, sovellettavuuden takia tuppaa olemaan haasteellinen, mutta luottoa on tiimin mekaanikkoon, katotaan miten auton voimansiirto etenee, kestävämpi siitä ainakin tulee.

Hyvät sähköt hommattu autoon, eikä todellakaan turhaan, perhana! Autoista pitää tehdä kestäviä joka lajiin..  :wink:
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: 4wdkanootti - 13.09.07 - klo: 17.57
ei ku betonista autoa tekemään - kierii kaikissa lajeissa tasasella suorituskyvyllä  :grin:
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Samppu - 03.10.08 - klo: 23.47
Nyt kysyn epätoivon nimissä, että mistä saan tähän varaosia. Racing Factorystä löytyy kyllä mutta, se kaikkein tärkein joka on rikki, eli diffinratas on loppu, eikä uusia tule, koska kyseinen liike lopettaa maahantuonnin. no sitten osaako joku sanoa jonkun kaupan, josta saa tähän varaosia, mielellään euroopassa, mutta muutkin käy. Kun en millään taho löytää.

ps. Miksikä Racing Factory lopetti maahantuonnin, eikö vaan ollu tarpeeks ostajia tällä merkillä. Eihän sentäs koko ttech ole mennyt nurin!?
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Jukka - 04.10.08 - klo: 10.04
Ttech on vissiin kupsahtanut, mutta ei Predator silti ole kuopattu vaan merkki siirtyi Team Xtremen alaisuuteen.
http://www.teamxtreme.co.uk/
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Samppu - 04.10.08 - klo: 16.47
Kiitoksia tiedosta, meinasin jo soitella johonkin hienomekaanikkojen kouluun että tekeekö ne tuollaista diffiratasta alumiinista.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Jukka - 04.10.08 - klo: 17.14
Tulikin juuri mieleen, että mulla on tuolla kaapissa XRS:n raato, jota en kyllä itse omista. Täytyykin kysyä mitä omistaja haluaa sillä tehdä. Siitä voisi varmaankin rattaat irrota.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Samppu - 04.10.08 - klo: 17.53
No hyvä, voin toki ostaa koko diffinkin.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Samppu - 11.10.08 - klo: 19.51
Tuli tässä mieleen, että onko täällä foorumilla monella autona predatoria? Kun ei kovin usein näe tässä tredissä vilskettä.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: janitor - 11.10.08 - klo: 20.09
Kuuladiffien lukituksista puheenollen tuli mieleen keino, jolla lukitsin 1/10-turistin kuuladiffin ja toimi todella hyvin harjattomalla+LiPolla driftatessa:

-Leikkaa 2kpl kumisia renkaita renkaanpaikkaus-sarjasta löytyvistä pyöreistä paikoista. Mitoita koko siten että ulkohalkaisija on painelevyn kokoinen ja keskireikä niin että se on hiukan isompi kuin diffin keskellä oleva laakeri.
-Kuulat ja diffirasvat pois diffistä ja nämä kumiprikat kummallekin puolelle ratasta ja diffi kireelle. Eikä luista kun vaan vetää tarpeeksi tiukkaan, eikä diffin mitat juurikaan muutu.
-Diffi paikoilleen ja kovaa ajoa.

Parasta on että diffi on helppo palauttaa toimivaksi kun laittaa rasvat ja kuulat takaisin.

Tästä kuvasta selviää paremmin mistä on kyse. (http://img478.imageshack.us/img478/723/lockedballco2.jpg)
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Samppu - 14.10.08 - klo: 19.29
Nyt täytyy kyllä kehua tuota liikettä, tilasin siis viikko sitten sunnuntaina tuolta osia ja tänään posti oli koittanut tuoda pakettia kotiin mutta ei mahtunut luukusta eikä ketään kotona, joten joutui hakemaan. Elikkä siis viikossa tuli kotiin paketti ja postikulut 5.50£. Ja kaikki tilaamat osat oli mukana, eli ++.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: sjos - 28.10.08 - klo: 20.29
Kysymystä Predator X10:stä ?
Eli alkanut kiinnostaa kyseinen kapistus, ja kauppoja jo hierottu ?
Elikkäs kysymystä tulis, mikä ois asiallinen koneen kv arvo (tulossa ihan pihan kunnostukseen),
ja meinasin jotain kiina konetta kokeilla.
Akkua aattelin 3S lipoo ja Sidewinder olis joutilaana tyrkyllä.
Sekä mitkä välitykset ?

Et jos sais edes jotain osviittaa mistä lähtis kokeilemaan ja haeskelemaan pakettia kohalleen ?
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Samppu - 28.10.08 - klo: 22.13
Itsellä on predator xk98(90 luvulta) jota olen päivitellyt x10:ksi, diffit sun muut. Kone-nopari setti on nosram 3-star-combo,eli kone on tämä http://www.nosram.com/products.asp?id=30 (http://) . Ja tehoa kyllä löytyy suhteellisen paljon. Spurria en ole saanut rikki, mutta kardaanin päässä olevat rattaat on kyllä paukkuneet, muoviset sellaiset, nykyään on terästä joten ei mene rikki. Mutta oma takadiffini ei pysy kasassa, aukeilee ja alkaa sitten luistamaan. Mutta tuokin on joku oma vika koska muilla tuntuu toimivan. Tuon lipo akun suhteen, jos löydät niin paras olis sellanen 3+3 nimh kennon kokoinen, jotta sinun ei tarvitse muuttelemaan elektroniikan paikkoja. Tästä ei varmaan apua tuohon moottorin valintaan hirveesti ollut, mutta katsoppas tuolta http://www.the-pred.co.uk/forum/index.php (http://)
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: sjos - 29.10.08 - klo: 20.00
Itsellä on predator xk98(90 luvulta) jota olen päivitellyt x10:ksi, diffit sun muut. Kone-nopari setti on nosram 3-star-combo,eli kone on tämä http://www.nosram.com/products.asp?id=30 (http://) . Ja tehoa kyllä löytyy suhteellisen paljon. Spurria en ole saanut rikki, mutta kardaanin päässä olevat rattaat on kyllä paukkuneet, muoviset sellaiset, nykyään on terästä joten ei mene rikki. Mutta oma takadiffini ei pysy kasassa, aukeilee ja alkaa sitten luistamaan. Mutta tuokin on joku oma vika koska muilla tuntuu toimivan. Tuon lipo akun suhteen, jos löydät niin paras olis sellanen 3+3 nimh kennon kokoinen, jotta sinun ei tarvitse muuttelemaan elektroniikan paikkoja. Tästä ei varmaan apua tuohon moottorin valintaan hirveesti ollut, mutta katsoppas tuolta http://www.the-pred.co.uk/forum/index.php (http://)

Kyllä tuosta jo alkuun pääsee... (ei tosin linkkis toimi)
Alkuun kokeillaan (tietysti pitää ensin päästä autosta kauppoihin) castlen 6800 kv:ta ja sidewinderia sekä 2S saddle pack:iä.
Ja kiitos neuvoista.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: 4wdkanootti - 29.10.08 - klo: 20.53
se on painelaakeri.juu nimenomaan siinä ruuvissa PITÄÄ olla lukitetta ,muuten kyllä aukeaa ajossa.
Olihan toi kohta aukkemistaipumuksesta hoidossa?
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Samppu - 29.10.08 - klo: 21.58
Kyllä kyllä, siis eteen olen jo kasannut samanlaisen diffin, mutta takana ei tykkää pysyä kasassa. Tuola predator foorumilla (kopio linkin osote) oli joku vinkki että laita ruuvilukitteen sijasta rengasliimaa (eli eikös ihan super attack pikaliima käy), koska tuo liima on ohuempaa ja tunkeutuu täten paremmin. Mutta vaikka oli pikaliimaa niin silti aukee, alkaa meneen pikkuhiljaa hermo  :grin:
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: 4wdkanootti - 30.10.08 - klo: 19.14
Rengasliimalla mä ymmärtäisin vaikka fillarin sisäkumin paikan nestettä!
Semmonen kiertyy aukemassa olevan mukana, mutta jumittaa koko ruuvia... kokeiltua ja ko ruuvi katkes ennenkuin tuli läpi.
Se siis saattaisi pitää tossa  :shocked:
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Samppu - 30.10.08 - klo: 21.14
 How To Build The Perfect Differential - by Richard Weatherley:

...When I build a car I don't threadlock the screw, or degrease it. I build
the diff and adjust it, as described in the manual, then assemble it in to the
car and secure the gearbox tops. Place a drip of thin CA (tyre glue) onto a
1.5mm driver, and with the car on its side, carefully place the glue droplet
into the centre of short diff half. Effectively into the M2 hole where the diff
screw is, NOT THE THRUST RACE SIDE.
Enough glue gets around the threads of the M2 screw to stop it
from rattling loose, but it does not permanently bond it. Be careful with
the glue though, and after a few seconds to allow the glue to penetrate the
threads, remove any excess glue with tissue, before turning the car the
right way up again...

Tollasen ohjeen antaa tuolla predatorfoorumilla.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: 4wdkanootti - 31.10.08 - klo: 18.31
CA CyanoAcrylate = tippaliima
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Samppu - 01.11.08 - klo: 01.14
Tippaliima?? Onko jotain tunnetumpaa nimeä, mietin kyllä, että mitä meinaa CA mutta en saanut selville!
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Juhiz - 01.11.08 - klo: 01.59
Pikaliima.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Samppu - 01.11.08 - klo: 15.29
Selvä. No pikaliimalla kokeiltu tuon ohjeen mukaan, mutta ei toimi :embarrassed:.

Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Samppu - 27.05.09 - klo: 23.52
Noniin menimpä sitten ostamaan tuolta Racingfactorystä tämän XRS:n, kun oli niin halpa. No sitten eilen hain auton postista ja aloin kasamaan. No ilokseni sain huomata, että auton mukana ei tullut kardaania eikä slipperiä, oli myös pääratas ja kardaanin päissä olevat teräksiset "pinjonit" unohtuneet/hävinneet. Paketista puuttui pussi nro 10. Liekö siinä ollut nuo edellä mainitut osat. Pistin tuossa jo liikkeelle sähköpostia eilen, mutta vielä ei ole vastattu.
Mitenkäs tämän homman nyt kuuluisi tästä eteenpäin mennä. Onko liike velvollinen antamaan minulle kyseiset osat? On tosin hiukan hankalaa, koska liike on lopettanut maahantuonnin! Silloin kun tilasin kyseisen auton niin ei nettisivuilla lukenut mitään, että osia puuttuisi. Odotan toki vastausta sähköpostiini ennenkuin alan rähjäämään :grin: . Jos huomenissa ei ole vastattu viestiini, niin joudun lähettämään uuden viestin. Jos siihenkään ei kuulu vastausta niin sitten pitäisi varmaan soittaa jo?
Mitäs on porukka mieltä tälläisestä tapauksesta?


PS. Onkos täällä suomenmaalla montaa kyseisen auton omistajaa?
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: ripa_k - 28.05.09 - klo: 01.11
Racingfactoryn väkeä on järjestämässä viikonloppuna olevia kisoja, varmaan aiheuttanut hieman viivettä sähköposteihin vastaamiseen. Sarjasta on ehkä jouduttu jossain vaiheessa ottamaan varaosia. Asia varmasti selviää kun kerkiävät vastaamaan.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Janne A - 28.05.09 - klo: 08.39
Ja kantsii varmaan soittaa, jos haluaa jotain tapahtuvan nopeammin.

Mä näkisin asian niin, että sulle eio toimitettu tarvittavia osia ja se on myyty kokonaisena sarjana, niin silloin ne osat sulle kuuluu tai kaupan voi purkaa.
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Toni - 28.05.09 - klo: 11.45
Niin ja kannattaa ihan muutenkin ottaa tuosta autosta rahat takaisin, jos vain saa. :wink:
Otsikko: Vs: T.Tech Predator XRS
Kirjoitti: Samppu - 28.05.09 - klo: 16.19
Niin ja kannattaa ihan muutenkin ottaa tuosta autosta rahat takaisin, jos vain saa. :wink:

Mitäs tällä tarkoitat? Minusta aivan mainio auto, vähän ahdas tosin. Eikä ole muista krossivehkeistä kyllä kokemustakaan. Ja on auto sitten vähän harvinaisempikin täällä suomenmaalla.