Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Sludge

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9]
241
Vapaa keskustelu / foorumin käyttäjien ikä?
« : 17.05.03 - klo: 19.51 »
Parin viikon päästä 16.
-Siinä kaikki.

242
Polttisautot / Servot
« : 17.05.03 - klo: 19.12 »
Vielä servoista. Kaasuservoksi et välttämättä tarvitse kallista servoa.
Mnulla on MF ja kaasussa\jarrussa tavallinen vakioservo.
Siinä on kylliksi voimaa, koska LandMaxissahan on tupla jarrulevy, vai olenko erehtynyt. (eli kaksi jarrulevyä peräkkäin).
Omassani on tuplajarrut ja asfaltilla ja hiekalla, liian pikainen jarrutus iskee renkaat välittömästi lukkoon ja auto heittää kuperkeikan.
Ei sentään LandMax, mutta nykyaikaisten tuplajarrujen teho on ihan riittävä vakioservolla.
Mutta kuulalaakeroitu servo olisi kuitenkin tärkeä.
Ei ehkä niinkään voimaservoa kaasuun...
 :roll:

243
Polttisautot / GS21R moottori ja neula.
« : 17.05.03 - klo: 19.00 »
Unohdin tuossa äsken vielä kysyä, että onko kellään kokemusta 3-portaisesta vaihteesta. Itse kun menin tyhmänä sitä sorkkimaan. Nyt se vaihtuu hikiseen kakkoselle, mutta ei enää kolmoselle.

Siinähän on aivan samat 6-kulma mutterit, kuin 2-portaisessakin.
Mutta kuinka paljon kerrallaan niitä kannattaa löysätä\kiristää, jotta vaihtumis aika olisi järkevä? :wink:  

Lisäksi vielä yksi kysymys:
Onko kannattavaa hankkia 3 tai 4-palainen kytkin.
Kuinka paljon ne antavat tehoja?  :?

244
Polttisautot / GS21R moottori ja neula.
« : 17.05.03 - klo: 18.54 »
Kiitoksia vihjeistä!  :)

Ongelma on vain se, että kakkosella ja jopa vähän alle (en vähemmäksi enää kehtaa säätää), sylkee moottori vielä pakoputkesta reiluja bensapisaroita. (Ne saattavat tosin kuulua asiaan), en ole vielä kokenut paljoa tällaisista autoista. (tämä on ensimmäinen iso autoni isohkolla moottirilla). Mutta täytyy huomenna kokeilla uusia säätöjä.

Jos tilanne on se, että ostan uuden Ossin pakokäyrineen ja pilleineen, paljonko se voisi pahimmassa tapauksessa maksaa? Joku lonkalta heitetty arvio.
Kohta moottori imee paitsi bensat tankista, myös rahat kukkarostani. :wink:

245
Polttisautot / GS21R moottori ja neula.
« : 17.05.03 - klo: 18.28 »
Mikäli oikein tiedän on Terra Crusher myös maasturi. Mutta minkälainen kone siinä on. Onko 2,75 siihen Kyoshon .21 koneeseen sopiva määrä. Onhan tuo moottori aika monessa Kyosho mallissa.

Kuinka paljon muuten OS moottorit maksavat ja onko tavallisen pulliaisen hyötyä hankkia niitä?  :?

246
Polttisautot / GS21R moottori ja neula.
« : 17.05.03 - klo: 13.49 »
Päivää. Minulla on Mad  Forcessa se vakio kone, mutta en oikein tiedä, miten neula säädetään sopivaksi. Olen kyllä kokenut vanhalla autolla rampan ihan hyvin, mutta nyt on kyseessä melko iso moottori ja auto. Kahdella kierroksella käy aika hyvin, mutta bensa kuluu 10min. Vanhalla Trackerilla bensa kesti 20 min. Enkä kehtaa enää, mennä (paljoa) neulaa kiertämään kiinni, koska en tiedä oikein .21 moottorista ja sen säädöistä.

Tietääkö kukaan, että kannattaako MF:ään ostaa Ossi (OS) kisa kone?

Tietääkö kukaan?
  :?

247
Polttisautot / Ei putsausta aina tarvitse
« : 17.05.03 - klo: 13.31 »
Mad Forcessa on kiinteät akselistot ja ne ovat ulkona muusta rungosta, joten sillä voi ajaa jos jonkinmoisessa p*skassa ilman putsausta!  :D

248
Polttisautot / Moottori
« : 17.05.03 - klo: 12.56 »
Mutta voithan sinä irrottaa kaikki entiset sälät wanhasta koneesta. Kytkin, vauhtipyörä, pilli ja pakokäyrä.

Onkos autossasi Vespel-kytkin.  Kannattaa olla.
Lisää muuten kytkimen pitoa ja tehoa p*rk*leesti! :mrgreen:

249
Polttisautot / Rohkeasti vain uusi servo.
« : 17.05.03 - klo: 00.32 »
Ahaa! Minulla oli aivan sama ongelma! Eka polttikseni Nitro Tracker (kyosho). Monsteri, josta hajosi ohjausservo. Mikäli sinun autosi on isohko maasturi tai krossari, on syy selvä.
Elikkä Trackerin rotiskostani särkyi Hitecin aivan  tavallinen vakioservo. Monsterin pyörät olivat liian raskaat sille ja servon moottori ja muu järjestelmä menivät surkeaan tilaan  :x . Servo ei yksinkertaisesti kestä. Servo väpätää omiaan. Eikä ajamisesta tullut mitään. Ongelma voimistui ajanmittaan ja mittani täyttyi. 50 euron seteli taskussa kaupaan ja takaisin hitecin kuúlalaakeroitu voimaservo ja johan on kestänyt.
Mikäli aiot ostaa uuden servon, kyllä kymmenen euron vakkarikin käy, mutta suosittelen voimaservoa. On se vaan paljon äreämpi ja möreämpi ääni  :lol: !
Mutta HUOM! kuluttaa paljon enemmän virtaa!
Mad Forcessani ei vakioservolla tekisi mitään!

Ja jatkossakin kannattaa vältää renkaiden kääntämistä, kun auto on paikallaan.

Mutta toivottavasti saat ongelman reilaan  :? .

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9]