Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MirosHima

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 67
31
Rc club Jyväskylä Ry kutsuu kaikkia Short course luokan kilpailijoita Jyväskylään lauantaina 10.6.2017, kauden toiseen osakilpailuun.

Kilpailun johto
•   Kilpailunjohtaja: Miro Simonen, RccJKL
•   Tuloslaskentapäällikkö: Miro Simonen, Janne Aspinen RccJkl
•   Ratamestari: Jussi Rinne, RccJkl
•   Katsastuspäällikkö:, RccJkl

Alustava aikataulu 10.6.2017: Kisa pyritään sijoittamaan klo 09:00-19:00 välille
•   Ilmoittautuminen  9:00-11:00
•   Harjoituskierrokset (a’ 5min) 9:00-12:00
•   Ohjaajakokous 12:00
•   Alkuerät  12:30 - 15:00
•   Finaalit 15:30 ->
•   Palkintojen jako 18:45
•   tarkennettu aikataulu ja erälistat julkaistaan torstaina 8.6

Kilpailupaikka:
Murskaamontien pienoisautorata, Murskaamontie, 40320 Jyväskylä

Ajettavat luokat:
SC2-10 ja SC4-10 kansallinen, lisäluokkana mahd. M8e, M4-10, M2-10

Ajoformaatti:
2xHarjotuskierros, 3x5min Alkuerät lasketaan 2/3, 4x 7min Finaalit lasketaan 3/4

Säännöt:
SC Summer Cup säännöt. http://rc10.fi/index.php?topic=100285.0
Yleiset säännöt AKK:n Pienoisautoilun sääntökirjassa.


Ilmoittautuminen ja osallistumismaksu:

Ilmoittautuminen: https://tinyurl.com/y7nu34xs

Ilmoittautumiset ennakkoon 8.6.2017 klo 23:59 mennessä myrcm tai sähköposti. (simizek (at) gmail.com)

ILMOITTAUTUMISEN YHTEYDESSÄ TULEE ILMOITTAA:
•   Kilpailijan nimi, seura, puhelinnumero tai sähköpostiosoite
•   Kideradioilla vähintään kaksi kiinteää taajuutta tai 2,4 GHz.
•   Henkilökohtaisen transponderin numero, jos et omista ponderia ilmoita asiasta, vuokrapondereita on saatavilla muutama 5€/pv.

Alle 18-vuotiaalla kilpailijalla tulee olla huoltaja. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero.

Osallistumismaksu 20€ / Kilpailija / Luokka tai 25€ / Kaikki luokat / päivä. maksetaan kilpailupaikalla. Ilmoittautuminen ennakkoilmoittautumisajan jälkeen mahdollista vain kilpailunjohtajan harkinnan mukaan. Jälki-ilmoittautuminen tapahtuu paikanpäällä ilmoittautumisajan puitteissa.

Palkinnot:
A-fin 5 parasta, alemmat finaalit voittajat. Lisäluokat voittajat. Mahd. arvottavia tuotepalkintoja yhteistyökumppaneilta.

Rata:
•   Pinta: Savi
•   Pituus: noin 200/300 metriä
•   Leveys: 3-4 metriä
•   Kiertosuunta: Vastapäivään
•   9.6 Treeni mahdollisuus (klo 9 - 20.30). Kilpailun järjestäjä varaa oikeuden rajoittaa perjantain harjoituksia riippuen radan kunnosta (ratamaksu 10e / pv).

Tuloslaskenta:
AMBrc4 dekooderi, RCM ohjelmisto. Tuetut transponderit,  AMBrc (RC2), MyLaps RC4 Hybrid ja MyLaps RC4.
Yksittäisen transponderin toiminnasta vastaa kuljettaja. Transponderien toimintaa seurataan kilpailun aikana, ja rajatapauksiin puututaan ilmoitusluontoisesti. Alla linkit valmistajan asennusohjeisiin.
•   http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/Manual_Insert_RC_DP.pdf
•   http://www.mylaps.com/kb/en/b2c/Manuals/MYLAPS_RC4_PT_insert_07_2010.pdf

Muuta:
•   Huoltoalue on kattamaton, sähköä on saatavilla varikkotoimintaa varten. Ota omat jatkojohdot, pöydät, tuolit ja teltat. Jos tarvitset sähköä asuntoautoa/vaunua varten sovi asiasta ennakkoon.
•   Huoltoalueella on saatavilla paineilmaa ja vettä pienoisautojen puhdistukseen.
•   Bajamaja
•   Kisabuffetti


Lisätietoja:
YV:llä RC10:ssä Miroshima tai s-postilla simizek (at)gmail.com

Sarjaa tukemassa

http://www.rccenter.fi/

http://www.rckauppa.fi/fi/

(Pidätämme oikeudet muutoksiin.)

Tervetuloa Jyväskylään!

32
Mulle voi laitella myös txt/wa viestiä radalle tullessa. 0442533172,

33
Ennakkovaroituksena, ma 22.5. iltapäivästä pitäisi jarrutella työmatkaa Jyväkylän kohdalla sen verran, että pääsisi korkkaamaan vihdoin ulkokauden. Onkohan avaintenhaltijat Miro & co seutukunnalla silloin?

T:Olli Palonen

Mihinkäs aikaan olet menossa radalle,

34
Kilpailukutsut / Vs: Finnish Open I, Turku, 20.5
« : 16.05.17 - klo: 23.41 »
Eihän röykkyinen rata mitään haittaa, onhan sit ainakin off Road kisat  :wink:

Rajansa kaikella, röykkynen turun rata on aika exponentaalinen vs. ulvila. Eli ei todellakaan mitään herkkua enää edes M8 autolle, saati SC luokan vehkeille.

35
Nöyrä pyyntö, saisiko koko kisaa mitenkään upattua myrcm tuloksiin?

olisi kiva katella tarkemmin tuloksia.

36
Pitääpäs itekin tarinoida vähäsen. Aajatukset hyppii ja kirjaimet karkailee, jos ei saa selvää niin sitten ei saa!

Kiitoksia kisoista Ulvilan porukalle, järjestely pelasi hyvin vaikka aikataulun kanssa olikin säätöä ja se aiheutti kahta luokkaa ajavana himpun verran stressiä. Asiasta tuli vähän konahdettuakin, ei pahalla!
Eräkierrosten välissä olisi hyvä olla n.10min tauko aina ja muutenkaan eräkierros ei saa olla alle 50min.  No se siitä, oppia ikä kaikki.

Itse kisaan valmistauduttiin viimesen päälle huolella, pääsin n.10 akkua ajaan treeniä koti radalla täysin uudella autolla ja uudessa luokassa itselle.  Odotukset ei varsinkaan parantunut perjantaina vastiksia pommittaessa ja autoa rikkoessa.  Sitkeesti yrittämällä alkoi löytymään sopiva tatsi rataan ja hyppyihin.

Aamun treenit menikin 4wd luokassa ihan persielleen, ekassa tuli ajeltua miten sattuu ja toisessa treenissä kerkesin ajamaan yhden 1min30sek läpin, koska autosta oli iskarit pöydällä vielä kun olisi pitänyt olla radalla jo  :undecided: Kaksi luokkaa ja liian vähän aikaa ei ole hyvä yhdistelmä.

Alkueriin siis hitaimmassa heatissä. Leukaa rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, joka muuttui hyvin äkkiä ekan AE vedon jälkeen hämmästykseksi, Jussi sanoi korokkeelle tullessa että menee todella lujaa, itestä se tuntunut niin kummalle, kiertelin reikiä ja ajelin keskellä rataa. Tuloksena AE1 kiekan TQ! Sama meno jatkui sitten muutkin AE kiekat. Tulos päivän TQ ja paalulta finaaleihin.

Finaaleissa alkoi rata antaan aika pahasti itelle takaisin, pahoja reikiä oli tullut itselle mieluisille ajolinjoille ja jarrupaikkoihin jonka takia ei päässyt oikein ajamaan omaa ajoa. Lisäksi  Ylinen pässäsi heti lähdöstä todella vahvasti ja ei vaan tällainen alottelija kestänyt moista. Ajamista ei helpottanut yhtään ongelmat renkaiden liimauksen kanssa, jokaisessa erässä oli joku renkaista irti jonkin verran ja ravistus armotonta  :angry:

Finaaleissa sijoitukset vaihtui moneen otteeseen erän aikana, itselläkin oli moneen otteeseen hyvät mahdollisuudet erä voittoon, mutta virheet kostautu liikaa. Ajo oli omasta mielestä hämmästyttävän siistiä vaikka rata oli todella armoton.  Yliselle olen velkaa yhden kolaamisen ja sen saat varmana JKL takaisin :D
Mahtavaa kisaa silti saatiin aikaan 4wd luokassa ja ei varmana yhtäkään sijoitusta kukaan saanut ilmaiseksi. Tätä lisää tahtoo hän! 

Lopullinen sijoitus oli siis neljäs, johon on pakko olla tyytyväinen ennakko-odotuksiin nähden, mutta hieman se jäi  silti harmittaa, kun TQ:lta ei korkeammalle päässyt.  Myrskyvaroitus on kuitenkin annettu 4wd luokkaan ja helpolla ei tulla jatkossakaan päästämään kokeneempia 4wd kuskeja.

2wd meni aika heikolla treenillä ja valmistautumisella, tosin niin taisi olla muillakin hieman talviterässä kalusto ja ajo., TQ  ja 3xFinaali voiton kautta voitto kisasta. 


Iso kiitos Teemu@RcJKL.fi sponsoroinnista! (Kyosho Ultima SC6, Team Orion akut, esc.t, SkyRC laturi)

Kiitos myös RC-center loistavasta 4WD autosta, auton potentiaali on selkeesti osoitettu.

34#/6# Miro S

37

YT rengas toimi kuin junanvessa, joskin säännöistä löytyi yksi porsaanreikä, joka ei nyt suuresti vaikuta mihinkään.

Eipä olekaan porsaanreikää, eikä minkään muunkaan reikää.

Säännöissä istuu näin.
Renkaat:
2,2"/3,0" vanteella.
Kemiallinen tai mekaaninen käsittely ei ole sallittua.

Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.
2wd luokassa rajoitus ei koske vapaasti pyöriviä renkaita

4WD rengas:
Proline Blockade M3
Product ID : 1183-02
https://www.prolineracing.com/tires/blockade-sc-2.2/3.0-m3-soft-tires/

2WD rengas (takarengas, eturengas vapaa)
Proline Holeshot M4 2.0
Product ID : 1180-03
https://www.prolineracing.com/tires/hole-shot-2.0-sc-2.2/3.0-m4-super-soft-tires/

38
Rata ajokunnossa ja sähköäkin saadaan tänään vielä.

Murskaamontien ratamaksut

Maksun saaja RC Rata Murskaamontie
Pankki: FI0452900220555021 OKOYFIHH

2017 vuosimaksu 50€
Kertamaksu 10€
Viestiksi etunimi sukunimi, Vuosimaksu 2017, tai Etunimi Sukunimi, päivämäärä

39
Team Losi / Vs: TEN-SCTE 3.0 Race Kit
« : 07.05.17 - klo: 00.14 »
Vihdoinkin päässyt uloskin ajelemaan, toimii kyllä sielläkin todella hyvin. Lähtökohtana ihan paketti setuppi lukuunottamatta jousia, jotka on kyöshon oranssit.

Auto on kyllä todella looginen ja helppokin ajaa.  Iskarit on ehkä turhan jäykät näihin oloihin (edessä 5x1.0mm 40wt ja  takana 5x1.1mm 35wt) Hieman kaipaisi lisää kääntyvyttä hitaisiin mutkiin, katotaan josko sitä löytyisi iskaria löysäämällä.

Muutamia muutoksiahan autoon on jo tehty uutena,

-Diffit kasattu X-rayn simmeillä.  Vakiot kuulemma saattaa kokonsa takia kaivautua diffinkuoreen.
-Diffin ruuvit vaihdettu HPI:n m2.5x12mm ruuveihin, näissä 2mm avaimella kannat. Vakiossa 1.5mm kannat ja ne hajoaa helposti.


40
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 04.05.17 - klo: 20.45 »
.

41
Kilpailijanumeron löydät täältä.

http://rc10.fi/index.php?topic=100285.msg810076#msg810076

42
Jyväkylän radan laskentalinja on kyllä totuuden nimissä ihan terveestä! nim. katkerasti hävinnyt itsekin finaalin siinä.

Josko se saataisi muutettua tänävuonna vielä parempaan paikkaan.

43
Sorry numeroiden puute on meikän moka, ollut tässä vähän muuta säädettävää viimepäivinä. Huomenna hoidetaan numero asia kuntoon.

44
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 02.05.17 - klo: 19.59 »
Haittaako mitään jos toi tuupin alin pituus on 540mm ja ton Losin TRL 22SCT 2.0 auton pituus on 537,15mm :tongue:

Ei haittaa, tuota sääntöä ei ole keretty vielä korjata. Aika moni muukin auto on alimittainen.

45
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 02.05.17 - klo: 13.23 »
Rengas tilaus lähtee tänään  alkuillasta eteneen, siihen mennessä olisi hyvä saada tieto niistä jotka tarvitsee renkaita. Ylimääräsiä tulee jokunen sarja, mutta ennakkoon olisi hyvä tietää määrät aika lähelle. 

Potkikaas siis niitäkin kavereita jotka ei FB/foorumia lue asiasta. Voi vaikka laittaa viestii mulle 0442533172 tai simizek (at) gmail.com

Suomen sisällä lähety on 5€

46
YKSITYYPPI RENKAAN SAATAVUUS JA YKSITYYPPIRENGAS SÄÄNTÖ!
Yksityyppirenkaan osalta on jouduttu ikävään köydenvetoon saatavuuden kanssa.
Suomalaisilta toimittajilta saatiin ilmoitus että renkaita ei tule saamaan, jonka pohjalta tehtiin hieman hetiköity päätös muuttaa sääntöjä.
Vappusimojen hieman laskettua ja tilannetta tutkittuamme tultiin siihen tulokseen että mennään tuleva kausi kuitenkin yksityyppirenkaalla, koska rengasta on saatavilla varsin hyvin ulkomaisilta toimittajilta.
Jotta kenenkään ei tarvitse menettää enää yöuniaan renkaan saatavuudesta on SC sarja organisaattorit päätynyt ottamaan vastuun yksityyppirenkaan saatavuudesta Suomessa. Renkaita tulee jatkossa olemaan rajoitettusti saatavilla kisapaikalla tai tilaamalla sarjan vetäjiltä.
Renkaiden hinta pidetään niin matalana kuin mahdollista, tavoite hinta on n.25€/pari.
Toivoisinkin pikaista vastausta henkilöiltä joilta renkaat puuttuu vielä ensimmäiseen kisaan, että saadaan ensimmäiseen erään riittävä määrä renkaita.
Tästä taas vähän viisastuneena mennään kohti aurinkoista kevättä ja hyvää kisakautta. Positiivisuuden kautta leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksi

47
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 01.05.17 - klo: 21.21 »
YKSITYYPPI RENKAAN SAATAVUUS JA YKSITYYPPIRENGAS SÄÄNTÖ!
Yksityyppirenkaan osalta on jouduttu ikävään köydenvetoon saatavuuden kanssa.
Suomalaisilta toimittajilta saatiin ilmoitus että renkaita ei tule saamaan, jonka pohjalta tehtiin hieman hetiköity päätös muuttaa sääntöjä.
Vappusimojen hieman laskettua ja tilannetta tutkittuamme tultiin siihen tulokseen että mennään tuleva kausi kuitenkin yksityyppirenkaalla, koska rengasta on saatavilla varsin hyvin ulkomaisilta toimittajilta.
Jotta kenenkään ei tarvitse menettää enää yöuniaan renkaan saatavuudesta on SC sarja organisaattorit päätynyt ottamaan vastuun yksityyppirenkaan saatavuudesta Suomessa. Renkaita tulee jatkossa olemaan rajoitettusti saatavilla kisapaikalla tai tilaamalla sarjan vetäjiltä.
Renkaiden hinta pidetään niin matalana kuin mahdollista, tavoite hinta on n.25€/pari.
Toivoisinkin pikaista vastausta henkilöiltä joilta renkaat puuttuu vielä ensimmäiseen kisaan, että saadaan ensimmäiseen erään riittävä määrä renkaita.
Tästä taas vähän viisastuneena mennään kohti aurinkoista kevättä ja hyvää kisakautta. Positiivisuuden kautta leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksi

48
Kevättä odotellessa, rata vielä osittan jäässä. Toivottavasti vapuksi saadaan rata kuntoon.

49
Team Losi / Vs: TEN-SCTE 3.0 Race Kit
« : 04.04.17 - klo: 17.57 »
Ensimmäiset pari akkua takana ihan paketti setupilla ja vetää kyllä suun hymyyn!  Ihan hiton makee laite, kunhan saa vielä tekniikan vastaamaan kuskin toiveita niin avot.  Ei oikein vastaa toiveita tuo noparin kaasuvaste ja tehon ulostulo.

50
Team Losi / TEN-SCTE 3.0 Race Kit
« : 27.03.17 - klo: 16.40 »
Tehdäämpäs tälle oma topic. 

Kesäksi tulossa kyseinen auto ajoon ja malttamattomana odotellaan että pääsee kasaamaan.

http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdID=TLR03008

Tekniikaksi tulee Hobbywing COMBO-XR8 SCT-3652SD-D5.0-B

ESC: XERUN XR8-SCT
Motor: XERUN-3652SD-3800KV-D5-G2 Lyhyt kannunen 4-pole kone

51
Miro Simonen

SC4-10 & SC2-10

Kaikki jotka vaan pystyy

52
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 22.03.17 - klo: 18.28 »
Tarkalle menee akselivälin kanssa   :roll:

Wheelbase: 13.15 In (334mm)

53
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 21.03.17 - klo: 13.59 »

Ehdotus: Tiedotus jos muutetaan pistelaskua kesken kauden(Oletus että näin kävi?).
Muutetaan laskutapa 4/5 jotta on mielekästä kiertää kaikki kisat?
Ja vielä yksi, lisätään nyt tulevaan kauteen tuo huomautus pistelaskun eroavuudesta säännöstössä sanottuun? Helpoimmat pisteet tulee kun vaivautuu kauas?

Sori offtopic, mutta oli mennyt tuo päätös pisteistä ja niiden laskemisesta ohi, jos siitä oli tiedotettu.

Pistelaskukaaviot ei ole muuttunut, vain säädeltiin tuon minimiosallistuja määrän kanssa jolla kisasta jaetaan sarjapisteet. Tätä rajaa uskoisin laskettavan.

54
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 21.03.17 - klo: 13.52 »
Voin sanoa että tuo "helpoimmat pisteet tulee kun lähtee kauas" ei pidä paikkaansa.
No jos ton kommentin olisi ottanut pois, niin olisin pysynyt asiassa, ja ehkä ihan hyvässä hengessä.
Sääntömuutokset kesken sarjaa/kautta on aina huono idea. Jos olisi totisempi sarja, niin järjestävällä taholla ei olisi lisenssiä taskussa. Vaikka harrastellaan, niin pitäisi olla aina kauden läpi samat jutut. En nyt ihan hatusta näitä revi, sen verran kauan on tullut SML:n alaisuudessa puuhattua ja lisenssissä on oikeat kirjaimet osoittamaan sen. Ja tiedän, SML:n touhuissa on yleensä pari rengasta vähemmän.

Näillä harrastaja määrillä vaan joudutaan taitelemaan pikkasen enemmän.

Missäköhän salaisissa palavereissa tällaisista asioista sovitaan? Ainakaan julkisesti näistä ei ole kerrottu mitään. Kannattaa samassa palaverissa sit päivittää autojen mitta säännöt uusiksi ettei siitäkin tule myöhemmin vääntöä. Talvikauden kaikki kisat voitettiin nimittäin 1cm liian lyhyellä autolle. Myös uusi Losi on laiton samasta syystä.

Keskustelu on käyty ihan kilpailupaikalla sarjaa vetävien kesken. Ei se ole sen kummempi salaseura, jonkun pitää asiasta tehdä päätöksiä ja usemmiten metsään menee, varsinkin jälkikäteen.
Monenkohan Äänekoskelle tulleen kuskin mielestä olisi ollut mukavaa, että kisa olisi peruutettu aamusta johtuen siitä että kilpakumppanit ei ole lähtenyt kisoihin.  Näin ainakaan sarja ei kehity oikeaan suuntaan.   

Jo tuolla aikaisimmin on maininta, että pitää käydä markkinoilla olevat autot läpi ettei säännöt sulje vakio autoja jo ulos. 

55
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course Summer Cup 2017
« : 21.03.17 - klo: 13.07 »
Aivan väärä topic alkaa kinaamaan jo käydyistä kisoista. Asiasta oli puhetta ja kisat päätettiin ajaa ja pisteet jakaa alle 10 kuskin kisoista. Jos tätä päätöstä ei olisi tehty tuskin koko sarjaakaan olisi ollut mielekästä ajaa.

56
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2017
« : 19.02.17 - klo: 19.55 »
Kysytään nyt taas kerran. Miksi tuo nelkussa käytetty blokade valittiin? Ei sitä ole kauppiailla hyllyssä ja se on vielä "kallis". Eikö joku Louisen rengas+vanne*2=20€ olisi ollut sarjan henkeen paremmin sopiva?

Todettu toimivaksi ja kestäväksi renkaaksi usealla radalla usean kuskin toimesta.

bw. kisarenkaat kestää paljon pidempään kun niillä ei ruovitella turhia.

57
Miro Simonen
SC2 jos kuskeja ilmestyy
Kaikki mitä pystyy

58

Mulla on tuppi slashissa tämmönen rengas kuin Traxxas SCT niin voiko sillä ajaa?

Kyllä varmasti saat ajaa niillä.

59
Joku näppärä kun vielä sais aikaseks striimata nää kisat livenä niin olis kiva täältä kotisohvalta smyygailla muutakin ku ajanottoa... :D

Joskus tullut tehtyä tätäkin, mutta on niin kovin paljon vaivaa vs. katsojamäärät ettei viiti.

60
Kiitokset kisoista! Järjestelyt pelasi todella hyvin ja lämpimästä ruuasta isosti plussaa!

Tultiin tosiaan Jussin kanssa jo perjantaina treenaamaan hieman pelonsekaisin fiiliksin, ei oikein tiennyt mitä odottaa EOS + traxas yhdistelmältä käytyjen keskustelujen pohjalta tuntui olevan todella paljon näkemys eroja pidon suhteen. Edellisen vuoden kammottava minipin sekoilukin jyskytti vielä takaraivossa, jonka takia auto oli ruuvattu tosiaan liian lättänäksi. Perjantaina lähinnä läpsyteltiin ja manattiin huonoa hyppäämistä ja muutenkin kankeaa autoa.  Pe illan kamperin säätö reissulta löytyi sitten valoa pimeyteen ja la ruuvattiin autot ylös ja joustot maksimiin. Johan alkoi auto hyppään ja kääntyyn mutkiin nätisti ilman pakottamista.

Su kisa päivänä tulikin ajettua melkein samaa vauhtia koko päivä treenistä viimeiseen finaaliin. Auto oli erinomainen ajaa, joten tasaista tulosta oli aika helppo ajaa. Alkuerissä meinasi olla hieman vaikeaa saada omaa ajorauhaa johtuen nopeasta radasta, alle 20sek kierroksella tulee hyvin äkkiä porukkaa perä edellä vastaan. Sain kuitenkin omaa ajopaikkaa hakemalla vielä puristeltua Ruotsalaisen hyökkäyksen jälkeen muutaman kympin eroa ja päivän TQ.

Finaaleissa lähdettiin ensimmäiseen melkoisen jännityksen kanssa, Lauri oli nostanut vauhdin samaan kuin itsellä ja jopa kovemmaksi ja tiesin Laurin olevan todella kova kuski, joten vaihtoehtona oli koittaa repiä se 2-3sek eroa ja pitää hyvä flow ajossa. Tämä onnistuikin ensimmäisiin kierroksella ohitettaviin saakka, jolloin Lauri pääsi ekaa kertaa iskuetäisyydelle, kuitenkaan lähtemättä väkisin työntämään ohitse. Lopulta kestin prässissä sen muutaman kierroksen ja seuraavien kierroksella ohitettavien tullessa vastaan Lauri kärsi vähän ja sain muutaman sekan eron jonka turvin voitto ekasta finaalista.

2 ja 3 finaali menikin aivan puolustus taisteluksi, Lauri pääsi heti kantaan kiinni ja jouduin ajamaan todella tarkkaan sisämutkaa, ettei jää yhtään tilaa ohitukselle. Molemmat erät ajettiin alusta maaliin asia aivan peräkanaa, joka tällä kokemuksella on todella kuumottavaa hommaa. Onneksi auto oli niin hyvä ajaa että pystyi pitämään kohtuu vauhdissa vaikka ajoi vähän vääriä linjoja pitkin puolustaessa sijoitusta.  Voitot 2-3 finaalista sinetöi kisan voiton.

4 finaali menikin melkein lähdöstä jo poskelleen kovimman latauksen hävittyä kisan voiton varmistuttua. Auto sisämollasta katolleen Lauri kärkeen ja sen jälkeen koitin minkä pystyy, mutta kiinni ei saanut

5 finaaliin lähdin kokeilemaan ajaa "täysiä" ja sain pidettyä kohtuun kyydin koko finaalin ja Lauri pääsi vasta ihan lopussa iskuetäisyydelle, jonka jälkeen tapahtuikin jotain legendaarista, oltiin nipussa oikean reunan tuplan lähdössä ja ilmeisesti sen jälkeen Lauri jäi kierroksella ohitettujen kanssa aika pahaan kasaan 

kaikkiaan kisasta ja varsinkin EOS + Traxas renkaasta jäi todella hyvä maku. Matto alustana oikealla renkaalla on vain aivan parasta. Olosuhteet pysyivät koko kisan hyvänä ja tasaisena kaikille, taidettiin ainakin yhdet iskariöljytkin saada radalle ja se ei aiheuttanut mitään vaikeuksia ajoon.

Samaan asiaan kuin Jussi haluaisin myös puuttua, eli kuskeilta jotka tätä luokkaa ajaa toivoisi osallistumista korkeammalla prosentilla. Toki kaikkiin ei pääse, mutta kalenteri on tehty ajoissa ja on vähintään riittävän väljästi kisat toisistaan. Kisoista häviää aika iso osa jos joka paikassa on sen 14 kuskia/luokka Tasoerot venyy vähän rujoksi finaalissa ja alemmassakaan finaalissa ei saada niin hyvää kapinaa jos ei ole kuskeja.

Kaikki siis mukaan seuraavaan Joensuun kisaan, kisa ajetaan liki kaikkien pitämällä Betoniradalla!

Iso kiitos vielä sponsorille www.rcjkl.fi Kyosho & Orion

-#6-
-Miro Simonen-






 

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 67