Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hount

Sivuja: 1 ... 26 27 28 [29]
841
Tulokset / Kilpailukutsu M-8 3. osakilpailu
« : 07.08.04 - klo: 15.12 »
Ja lisää kuvia...
Ihan turhia kuvia, kamera on uusi ja iso muistikortti, niin tuli otettua kuvia vaan kaikesta mikä liikkuu.

http://www.nic.fi/~villeli/images/M8Salo/

 -Hount

842
Lainaus käyttäjältä: "josef"

Käykö bilteman starttisuihke?


Jaa-a? en tiedä kun koko homma on vielä aika ajatus-asteella.

843
Itse ajattelin tehdä vastaavan starttipilotilla.
Pieni purkki jonne ruiskuttaa sopivan määrän starttipilottia, siitä sivuimulla suoraan nitrometanolin joukkoon... miten mahtaa onnistua?
Kaverin Honda Monkey ainakin ylsi uusiin ulottuvuuksiin, kun ruiskutti starttipilottia suoraan kaasariin.

Ei ole kuin 120E motti, niin ei paljoa haittaa jos kosahtaa... tai ensin nyt täytyy testata pikkusen että ottaako se edes kiekkaa lisää jos suihkii ilmanputsarin ohi jotenkin imuaukkoon.

 -Hount

844
Polttisautot / HPI T-15 motin lämmöistä.
« : 27.06.04 - klo: 19.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Onko uusi vai ajettu? Jos ei uusi, niin kuulosta väljältä.
-Mika


Juu ei oo kovinkaan vanha, ehkä litra ajettu.
Täytyy kokeilla toista tulpaa sitten.

845
Polttisautot / HPI T-15 motin lämmöistä.
« : 24.06.04 - klo: 10.07 »
Jaa, mikä mahtaa olla, kun motti lähtee kylmänä käymään laakista, mutta lämpimänä ei lähde millään käymään, tarvii antaa jäähtyä ihan kokonaan ennnekuin saa käymään...
Ei pitäisi johtua motin kuumana käymisestä, kun pitkällisenkään ajon jälkeen ei motti ollut kuin 116 astetta.

- Hount

846
Yleinen keskustelu / Pienimuotoinen varoitus vain
« : 19.06.04 - klo: 11.35 »
Jaa, no sitten en enää ihmettele miksi minä en ole kupsahtanut jo nitrometanolin yliannostukseen, se kokoajan päällä oleva etanolisuojaus auttaa... ¤hips¤

No ei vaiskaan, en tiennyt että se on noin vaarallista! kyllä tiesin että metanoli on myrkyllistä yms. mutta noin pieninä määrinä jo vaarallista...

-Hount

847
Yleinen keskustelu / Renkaiden irroitus vanteelta
« : 31.05.04 - klo: 00.48 »
Itse olen renkaita irroitellut vanteilta painamalla toisen puolen renkaat asvalttiin, toisen puolen renkaat irti maasta, ja kierroksia koneeseen... whhooosh ja liimaukset pettää.

Ei toimi varmastikkaan solukumirenkailla, eikä varmastikkaan jonkun muun kuin minun liimaamieni renkaiden kanssa, kun muut varmaankin liimaavat renkaat kunnolla vanteille, mutta ikinä ei ole ajon aikana lähtenyt irti.

- Hount

848
Polttisautot / HPI T-15 motin lämmöistä.
« : 30.05.04 - klo: 20.31 »
Kiitti, Nyt pääsen taas jatkamaan... Sisäänajon suoritin onnistuneesti tehdasasetuksilla, mutta sitten mielenkiinto iski ja sain sotkettua säädöt...

- Hount

849
Yleinen keskustelu / Hienoin kori?
« : 30.05.04 - klo: 19.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Hieno corvette! Onko sun Hount?
Hyvin maalattu...


On se minun, nuo mustat ovat tarroja, eli ei siinä maalaamisessa iso homma ollut, pelkkää punaista suihkii sinne sun tänne...

850
Polttisautot / HPI T-15 motin lämmöistä.
« : 30.05.04 - klo: 19.20 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Eipä kestä! On meinaan vaan hieman kokemusta tuosta nimenomaisesta koneesta. Ajoittain ollut hieman tappelua säätöjen kanssa. Kolmineulainen kaasari antaa oman haasteensa koko hommaan.
Kaveri, jolla kyseinen moottori on on säädätättänyt (Menikö oikein?) sen minulla. Säädöistä voisin sanoa sen verran, että pitää ne ala- ja keskineulat suurin piirtein tehdasasetuksissa; alaneulaa ehkä hieman piikimmälle. Pääneulasta sitten semmoiset 2-2,5 kierrosta, riippuen moottorin iästä.


Alaneula?, Keskineula?
Kummaa, itse en löydä kuin tuon yhden, Pääneulan?
Sitten on tyhjäkäyntiruuvi, ja sitten yksi messinkinen ruuvi siinä sivussa...

Mutta kolmatta ns. säätöruuvia en kyllä löydä kirveelläkään... ellei tyhjäkäynnin säätöruuvia lasketa mukaan.

Menin tietenkin avaamaan tuon messinkisen ruuvin, ja nyt en saa konetta toimimaan kunnolla. Viitsisikö joku katsoa kuinka monta kierrosta auki se ruuvi on, nyt on säädöt vähän hakusessa, kun kone tukehtuu lämpimänä kun antaa kaasua.

851
Yleinen keskustelu / Hienoin kori?
« : 30.05.04 - klo: 10.42 »

852
Polttisautot / 1/10 on roadit (ei kisavehkeet)
« : 29.05.04 - klo: 13.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Pekka V"
Miten niin? Tuo huone on vielä ihan siisti :mrgreen:
Siisti vehe ja kulkeekin varmaan ihan reilusti. Eikö kyosholta löydy konversio-kittiä tuohon?


Kulkee ihan kivasti, mutta äsken kun kävin kokeilemassa niin tarttis vähän isomman kytkinkellon, tai siis suuremman rattaan, kun ottaa melkein heti täyden kiekat ja vauhti ei ole vielä lähelläkään sataa.

Ei löydy varmaankaan valmista konversion kittiä, mutta tuossahan se tuli jo lueteltuna, hintaa n. 100?

853
Polttisautot / 1/10 on roadit (ei kisavehkeet)
« : 29.05.04 - klo: 11.53 »
Jees,
Itselläni on Kyosho Inferno TR-15 joka on modattu TR-15 Rallyksi.

Eli auto on muuten kuin TR-15 Rally, mutta renkaat ovat ulompana.

Osia muutokseet tarvittiin:

Kyosho Bumper & Rear Body Mount TR15 Monster
Kyosho Foam Bumper Black
Kyosho Body Mount V-One S
HPI Mesh Wheel 57x35mm Gunmetal Chrome
Kyosho Low Profile Hi-Grip Front
HPI Corvette C5-R Super Nitro Body(300 mm WB kori, mutta ei haitannut vaikka leikkasin sen 280 mm WB autoon sopivaksi)

Muuten vaan viriosia:

HPI Nitro Star T-15 Engine w/Pull Start
Kyosho Tuned Manifold SuperTen GP
DuraTrax Tuned Pipe Street Force GP
HPI Shock Spring 1.6mm Green (samalla maavaraa tiputettiin kolmanneksella)

Noh! tulihan se maksamaan, mutta viiden minuutin työllä sen saa taas buggyksi, eli 2 in 1.

Kuva
Edit: Lisää kuvia konehuoneen puolelta.
Takapää
Etupää
Pakoputken jatko
Kokonaisuus

854
Yleinen keskustelu / Rc autossasi hajonneet osat
« : 17.05.04 - klo: 11.24 »
Sen verran tuosta mun koneesta, että kyllä se ihan totaalisen *askaksi meni...
Kiertokangen alapäästä oli reikä suurentunut vähän liikaa, mäntä pääsi hakkaamaan kanteen ja jotain ihmeelllistä messinkistä jauhoa oli jokapuolella konetta.

Lopputulos:
Kansi entinen.
Männästä puuttu paloja.
Sylinterissä naarmuja.
Kiertokanki mutkalla.
Kampiakseli naarmuilla/lommoilla.
Alakerran laakerit rutisee ja hölskyy.

Rupee siinä sitten ostaa osia, ehei, uus kone tulossa.

Oli samalla mun kallein ööh... vahinko. tänään tulee uus HPI Nitro Star T-15, sitä ei pitäis joutuu revittelemään samalla lailla, niin konekkin kestää.

855
Polttisautot / Tr-15 rally, buggy, monster...
« : 28.03.04 - klo: 15.32 »
Tuosta kun aikaisemmin tuli puhetta Infernon modaamisesta Rallyksi, niin ei niissä ole muuta eroa, kuin vetoakselit ovat rallyssa vähän lyhyemmät, ja iskarit/ jouset samoin hieman lyhyemmät, pOINTER voi tarkentaa, kun sillä on molemmat autot siinä, mutta ei niissä mielestäni oo muuta eroa.

Itselläni tällä hetkellä vastaava projekti menossa...

Ei tarvitse hommata kuin:
Koritapit, Puskuri, puskurin ja takakoritappien pidikkeet, kori 280mmWB, renkaat ja vanteet.

En ruvennut hommaamaan lyhyempiä vetoniveliä, enkä jousia, koska leveys tuo vakautta, tosin löysemmät jouset syö sen leveyden tuoman hyödyn aika hyvin.
Ja sitten pysyy se idea, että auto on helppo ja nopea kenttäoloissa vaihtaa toiseksi, senkun vaihtaa renkaat, ja ruuvaa koritapit pois ja niiden tilalle buggyn takaspoilerin ja toisinpäin.

Kaikki löytyy Towerista, hintaa kertyy 102,33$ Tietenkin halvemmat vanteet ja renkaat, niin hinta tippuu aika paljon.

Joku tietenkin kysyy että mitä ideaa modata auto joksikin muuksi.
- Tulee halvemmaksi kuin hommata kaksi autoa.
- Jos autossa on jo viripilliä ja uutta mottia jne. niin tulee vielä halvemmaksi, kun sitten periaatteessa "kummassakin" autossa on samat viriosat.

Astetta kovemmat ostaa vielä monsterin renkaat ja jonkun sopivan pienen korin joka pysyy renkaiden sisäpuolella, niin sitten on jonkinnäköineh hybridi jolla pääsee vähän pidemmälle pois tieltä kuin mitä buggyllä pääsee.

856
Polttisautot / Tr-15 rally, buggy, monster...
« : 28.03.04 - klo: 14.34 »
- "Älä aja sinne, siellä on se joki!"- pOINTER

- "Ohjain ei tottele" - <<Tomi>>

*Kierrokset nousee.... whoosh pieni lumikaistale ei hidasta ja auto häviää näkyvistä*

Veden alta häämötti hieman punaista koria ja antenni kurkkasi pari senttiä veden pinnan päältä

*Hervotonta naurua* - Hount

Harmi kun en ehtinyt ottamaan kuvaa siitä kun auto oli veden alla, kun kuski hilppasi hyvin nopeasti hakemaan autoa pois, kun auton omistaja kävelee kummallinen ilme kasvoillaan lähemmäksi...

Muu kuvasarja on kyllä tallella...

(puolustellaan nyt vähän Hitecin radiota, se auto oli ihan helvetin kaukana)

857
Polttisautot / Tr-15 rally, buggy, monster...
« : 08.01.04 - klo: 22.44 »
Lainaus käyttäjältä: "OzmO"
Mun rally on ainaki kestäny aikamoisia lentoja, mutta mitään en oo saanu rikki. Kerran on kyllä päärätas meny sileeksi mutta sekin oma syy kuin en huomannu pistää ruuvilukitetta motin kiinnitysruuveihin. Alustalevyn pohja on iha naarmuja täynnä. Ettei vaa johtuis käyttäjästä jos kokoajan auto hajalla...  :roll:

Kannattaa suojata vastarikotelo jollain hyvin jos lumessa ajat, ja servot jotenki myös. Ei pitäis enää hirttää kaasu?

Mutta kylhä buggy autoilla tulee vähä enemmä rällättyy ja hypittyy --> osia hajooki enemmän...


Joo, ei minulta tuossa ole mennyt muuta rikki, kuin vanne.
Mutta aina saa pelätä, kun se vähän lähtee hanskasta että nyt kun se tohon valliin törmää, niin saa laittaa eturipustuksen uusiksi.
Tämä pelko menee kohta ohi, kun lumi sulaa. (sula nyt äkkiä:evil: )

No nyt on servot ja vastarin kotelo suojattu lumelta, vastarinkotelo on vesitiivis, ja koko vasenta kylkeä koristaa sisäpuolelta muovikaari, joka on vastarikotelon korkuinen ja ylettää takaripustuksista ohjaus-servon eteen. Eli kattaa koko sen alan, mistä eniten tulee lunta tupaan.

858
Polttisautot / Tr-15 rally, buggy, monster...
« : 08.01.04 - klo: 20.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

Buggyyn ei suositella vaihdetta vaikka sellainen kyllä löytyy. Hinta jossain 50e - 100e välillä (jees tiedän, iso haitari mutta tarkkaan en osaa sanoa). Pilli + käyrä kannattaa aina, sillä se parantaa tehoa ja motin hengitystä ym. Kyoshon hinta 100-150e. Eteen suosittelen jäykkää silikonirasvaa (ei mitään stock vaseliinia) ja taakse voi jättää laittamatta. Silikoniöljy eteen  40 000 wt tmv ja taakse 10 000wt olis paras, mutta ne ei pysy teeärrän diffeissä sisällä jollet tiivistä diffejä itse silikonilla. Näin olen tehnyt Superissa jossa on samat diffit ja toimivat loistavasti kun tekee hyin (täysin huoltovapaat ja öljyt **pysyy** sisällä).


Selvä, unohdan tuon vaihteen sitten. (kiihtyy nyt jo tarpeeksi, eikä huiputkaan ihan huonot ole)
Hmph.. maksaako tuo alkukäyrä ja pilli yhteensä noin paljon? auts. se tekee aika paljon näinkin halvassa autossa. Taidan hommata nuo vasta kesällä, ei talvella lisäteholla mitään tee, kun nyttenkin kulkee koko ajan nelipyöräluisussa.

Part 3: Videokameran akku oli tyhjä  :(

Damage Report:
Mun se kerran korjattu vanne helähti toisen kerran murusiksi, nyt laskimme, meni 7:ään osaan... taas pikaliimaa ja kuumaliimaa, kesti loppupäivän.
Pakoputki lähti loppupäästään irti, kun se kiinnike-tolppa lähti irti alustasta, laitoin uudestaan sen kiinni, tällä kertaa ruuvilukitteen kera.

Kaveri heitti uuden servon saatuaan auton pari kertaa katolleen, takaspoileri napsahti halki... pikaliimaa ja kuuma-ilmapuhallin => kuin uusi.

Lopuksi mun vastari sekosi, sai vähän liikaa vettä sisälleen ja hirtti kaasun kiinni, onneksi auto oli jo valmiiksi pohjastaan kiinni, niin ei karannut, sitä tässä kuivailen, ja äsken tuntui toimivan jo kunnolla.

Ei kovin kestävältä autolta tämä buggy tunnu. Alkuperäiset vanteet ovat turhan hauraita, muovi-osia on käytetty liikaa, ja ne ovat ohuita.

Vaikka tämä buggyn kori suojaa aika hyvin sisään menevältä lumelta, niin silti melkein pakollinen varuste on joku muovilevy vastari/patterikotelon vierestä sinne ohjaus-servon eteen saakka, jotta ei pöllyä lumi suoraan sisälle, kaveri tuommoisen jo rakensi, minä vasta mittailen ja sunnittelen vastaavaa.

859
Polttisautot / Tr-15 rally, buggy, monster...
« : 08.01.04 - klo: 02.01 »
Tuohon buggyyn, mimmoisella virityksellä kannattaisi lähteä liikkeelle. Tämmöistä olen itse ajatellut.
- Uudet rasvat tasauspyörästöihin. (eikös paranna ajettavuutta kovalla alustalla kovilla nopeuksilla? sanokaa tarkat mallinumerot...)
- Uusi alkukäyrä / uusi pilli. (pillin voi hyödyntää myöhemminkin, jos iskee tiukempaa mottia kiinni...)
- 2 vaihteinen loota (paljonko tulee kustantamaan, onko useaa (kannattavaa) mallia?)

860
Polttisautot / Tr-15 rally, buggy, monster...
« : 08.01.04 - klo: 01.57 »
Heh. tämän päivän saldo kahdella Buggy TR15:lla, kaverin kanssa oltiin vähän ajelemassa.

Part 1:
- Location: Salo, jäähallin parkkipaikka.

1 hukkunut korisokka minun autosta

Kaverin auton kaasu hirtti kiinni / ohjaus-servo sekoilee omiaan, ei johdu kosteudesta.

Minun autosta pakoputki lähti koneen päästä irti, kun ruuvit pääsivät pyörimään, molemmat ruuvit löytyivät, ja toinen mutterikin myöhemmin korin sisältä.

Part 2:
- Lovation: Salo, Palometsä.

Kaveri mällää päin minun autoa... minun oikea etuvanne helähtää sirpaleiksi.
Pikaliimaa puoli tuubillista ja kunnolla kuumaliimaa, tuo vanne kesti loppuillan. (käsittämätöntä että se kesti edes lähtökiihdytyksiä, saati sitten pientä hypytystä jääkokkareiden päältä, kun jouduimme rakentamaan tyhjän päältä puoli vannetta, kun tuossa on vakiona simmoiset suht, sirot vanteet, niin puoli vannetta puuttui, siinä sitten pikaliimalla vähän liimailtiin niitä sinne sun tänne, ja loput vahvisteltiin kuumaliimalla)

Kaverin auton ohjaus-servo hajoaa lopullisesti, ei toimi mitenkään, ei edelleenkään johdu kosteudesta.

Part 3: *huomenna* (otan videokameran mukaan!)

Lopuksi, nyt kun sisäänajo on melkein jo ajettu (10. tankillinen kummaltakin menossa) niin ruvettiin kiertämään neulaa kiinnemmäksi, siinä 1 ja 1/3 osaa kierrosta alkoi tapahtumaan, jäähallin parkkipaikan ohi kulkee tie jossa on taajamanopeus, paikaltaan kun lähti, niin hetken suti paikallaan ja sitten kuittaili autoja ihan heitämällä. (välissä onneksi 3 metriä ruohokenttää ja 1 pyörä/kävelytie)
Sitten sääli alkoi iskemään, ja mietittiin että tämä päivä vielä röpötellään, ja kierrettiin takaisin vähä auki, savutti ja lykkäsi suoraan palamatonta läpi, huomenna sitten kameran edessä kaikki irti. (Jos kaveri saa uuden servon takuusta/ostettua hyllystä suoraan, samalla minä käyn hakemassa uuden vanneparin eteen)

Se tältä päivältä, huomenna pistän videopätkää kun menee loputkin romuksi, hyvällä tuurilla saadaan yksi takavetoinen polttis Stadium Truck mukaan piharalliin.

861
Polttisautot / Kaasu hirttäytyy Ultimassa!
« : 08.01.04 - klo: 01.32 »
Heh, tänään just pöllyteltiin kaverin kanssa Inferno TR15:lla, kaverilla hirtti kaasu kiinni laakealla parkkiksella, siinä ei sitä sitten juostukkaan ihan kiinni (kiihtyy ihan liian kovin) ei siinä mitään, olisi vain säätänyt ohjaimesta ohjauksen äärimmilleen ja vääntänyt renkaat linkkuun, niin olisi jäänyt heittämään simmoista metrin ympyrää, mutta samalla kertaa sekosi myös ohjaus, joka oli suht suoraan, vietti lievästi vasemmalle... siinä sitten katseltiin toivottomina kun auto kiihtyy huippuunsa ja törmää jäätyneeseen lumivalliin, lentää hienot parin metrin ilmalennot ja tömähtää puuterilumeen... ei mitään vahinkoa.

Myöhemmin todettitin että kaasu hirtti, koska jousen päässä oleva "toppari" oli löystynyt. Ohjaus hirtti, koska ojaimen patterit vetivät viimeisiään, ja auto oli juuri kantaman rajoilla.

Edit: Korjattu kirjoittusvirheitä.

862
Polttisautot / Tr-15 rally, buggy, monster...
« : 07.01.04 - klo: 12.57 »
Lainaus käyttäjältä: "arska82"
Muista tästälähin ehkäisy. Älä päästä kosteutta vehkeisiin. myös ilmapallo on aika hyvä kosteudenehkäisijä.


Tästähän tulee vaikka mitä kaksimielisyyksiä mieleen  :roll:

863
Polttisautot / Tr-15 rally, buggy, monster...
« : 07.01.04 - klo: 12.46 »
Kuudennella tankillisella lähdin ulos ajelemaan jäälle. Auratulla radalla hetken aikaa pöllytteli, niin aika hyvin tuo Buggyn kori suojaa sisuskaluja lumelta, ainoastaan etupäästä ripustusten ohi pöllysi vähän lunta sisään, myöhemmässä tarkastelussa kyllä totesin että vastarin/akkukotelon pohjallakin oli pari tippaa vettä, hiustenkuivaaja sai hommia.

Eihän tuommoinen -3 viiva -7 astetta haittaa menoa? tai siis tee vahinkoa? Kun suht uusi kone vielä on. Lämpimässä pistin käymään ja annoin jäähtyä koneen ajon jälkeen huoneenlämmössä ihan rauhassa, sitten vasta rupesin hiustenkuivaajalla metsästämään vesitippoja akkukotelon pohjalta.

864
Polttisautot / Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« : 05.01.04 - klo: 23.21 »
Jeps. yksi tankillinen tyhjäkäynnillä tosi rikkaalla seoksella on jo käytetty.

Onko sillä todellakin jotain väliä, jos ajaa vastaisuudessa eri merkkisellä bensalla, kuin millä ajaa sisäänajon?

865
Polttisautot / Sisään ajo... onko se "vaikeaa"?
« : 05.01.04 - klo: 21.08 »
Hain tuossa lauantaina ensimäisen polttikseni kaupasta, nyt olisi sitten sisäänajon aika, mutta ihmettelen noita bensoja mitä myyjä lykkäs siihen mukaan.

"Paketin" mukana tuli 4 litraa sitä "bensaa"
On jotain QwikFire-merkkistä...
Sitä tuli 4 kpl simmoista litran kokoista purnukkaa, kolme 10-merkinnällä olevaa, ja yksi 16-merkinnällä oleva.
Onko tuo merkintä tuossa nitron määrä prosenteissa?
Tuolla kympillä varmaankin kannattaa ajaa sisäänajo jne. vai?

Kertokaa myöskin onko tuo jotain ihan kelvotonta litkua, vai ihan kelpo ainetta? kun niissä kuulemman on aika paljonkin eroja.

(saa myö alkaa nauramaan, mutta tarvitsee kertoa sitten että missä kohtaa todistin olevani täysin n00b polttisten parissa)

866
Polttisautot / Tr-15 rally, buggy, monster...
« : 05.01.04 - klo: 20.31 »
Jees, nyt kävi tyhjäkäynnillä eikä sammunut, vaikka irroitin hehkun.
Minuutin kävi, sitten otin ohjaimen käteeni ja painoin vahingossa kaasua, tukehtui heti. :?

Oli hieman alle 2 kierrosta neula auki. Ja kurkku auki tyhjäkäynnillä n. 1/4-osa, tai vähän alle.

Kiitoksia avuista/tuesta, kyllä se tästä lähtee, nyt on hehku laturissa ja huomenna pääsee jatkamaan.
Oli muuten aika rikkaalla seoksella, kun ruikki aika kunnolla pillin päästä ainetta... :D

Enää renkaat pois vanteilta ja vanteisiin hopeaa Hammeria... sitten kelpaa pöllytellä. ****eleen pakkaset! :D

867
Polttisautot / Tr-15 rally, buggy, monster...
« : 05.01.04 - klo: 19.34 »
Mitäs kun ohjeiden mukana tuli vain ruotsin ja "englannin" kieliset neuvot moottorin käynnistämisestä. englanninkieli lainausmerkeissä, koska on huonointa koskaan näkemääni englantia, täynnä kirjoitusvirheitä ja muutenkin sekavaa. Ruotsi taas ei koskaan ole ollut minun alaani, joten molempia tekstejä yhdistelemällä sai pääteltyä tämmöisen operaation moottorin käynnistämiseksi.

-  Neula 1,5 - 2,5kierrosta auki
- Poista hehkutulppa
- Avaa kurkkua 1/4 -osaa
- Ryypytä moottoria tankin päältä parilla painalluksella
- ???!!! Puristele ilmanputsaria päältä ???!!
- Vedä starttinarusta pari kertaa kunnes löpöä loiskuu ulos tulpan reijästä. (älä vedä liian kovin jne.)
- Kiinnitä hehkutulppa
- Kiinnitä hehku.
- Käynnistä moottori.
- Jos mottori ei käynnisty 30 sek. sisällä, niin poista hehku, ja tarkista moottori.

En jaksanut tehdä tuota tulpan irroittamista kuin pari kertaa, ja nyt myöhemmin kun en irroittanut tulppaa, lykkäsin suoraan vaan hehkun kiinni, niin silloin se kävi tuon pari sekuntia.

Mites tuon hehkun kanssa, sen voi kait heti irroittaa kun moottori käy?
Ja mistä tuo pääsee vuotamaan jännitettä, meinaan molemmat servot ihahtaa pikkusen kun hehkun tökkäsee kiinni, eli se vuotaa jotain kautta servoille virtaa.

868
Polttisautot / Tr-15 rally, buggy, monster...
« : 05.01.04 - klo: 18.56 »
Jee! sain sen käymään kaksi sekuntia kerrallaan, heti kun koskee kaasuun, niin se sammuu, ja jos ei koske kaasuun, niin sammuu.

Neula oli 2 kierrosta auki.

Kuinka paljon kaasarin kurkun pitäisi olla auki?
Ohjeissa luki toisessa kohtaa että 1mm, ja toisessa kohtaa että 1/4-osa auki.

869
Polttisautot / Tr-15 rally, buggy, monster...
« : 05.01.04 - klo: 18.28 »
Joo, tiedän että oli aika kallis paketti. Ohjaimena on Hitec Aggressor.

Edittiä: Nyt kun luin tätä treadia uudestaan, niin ei tuo niin kallis ollutkaan. Täällä toiset maksaneet suunnilleen saman verran.


Salon Harrasteesta kävin hakemassa.
Auto 340e
Ohjain 119e
Löpöt ja ReadySet loput.

Mun mielestä toi Rally on halvempi. vai onko?

Tarvii mennä kokeilemaan vielä lisää noita säätöjä.

870
Polttisautot / Tr-15 rally, buggy, monster...
« : 05.01.04 - klo: 17.02 »
Whee... ihan tätä varten oli pakko rekisteröityä, eli tuossa pari päivää sitten sain ensikosketuksen polttis-autoihin.
Nooh, ei ihan ensikosketuksen, olen kaverin polttiksella ajellut tankillisen tai pari, mutta lauantaina kävin hakemassa oman TR15-Buggyn, kokoamisessa kesti huimat 8 tuntia?! sisältäen lakisääteiset tauot jne.

Nyt kun koko paketti on kasassa niin ongelmana on enää että en saa sitä pentelettä lähtemään käymään. :(
Jos tämä on väärä treadi tälle, niin kertokaa toki mihin pitäisi kysymykseni suunnata.

Eli en luule että mitään muuta voisi olla pielessä, muutakuin kurkun säädöt, joista ohjeista löytyy vähän ristiriitaista tietoa, toisessa kohtaa neuvotaan että tyhjäkäynnillä 1mm auki, ja toisaalla taas 1/4 osa, eli mihin nyt sitten luottaa, ja antakaa muitakin vinkkejä. Ja älkää turhaa tarttuko pikkuasioihin, sillä olen pärriä ja autoja (oikeita) jonkin verran säädellyt/korjaillut, että pitäisi periaatteessa olla hallussa tämmöiset asiat, mutta ei nyt vaan tunnu sujuvan.

Tiivistettynä, Miksi ei lähde käymään?!

btv. maksoin omasta setistäni 528euroa, sisältäen, Auton, Ohjaimen, 4L menovettä, ja ReadySet.

Jos tämä ei Keskiviikkoon mennessä selviä, niin kiikutan auton tutulle myyjälle ja sanon että pistä se käymään, ja näytä miten sen saa käymään (noloa, mutta viimeinen vaihtoehto)

Edit: Niinjuu. hassu juttu, meitä oli kolme kaverusta jotka ostivat samanlaiset autot, eikä kukaan meistä saa omaansa käymään. (ei, ei olla mitään 15V jotka on ajaneet viimeeksi nikko-autolla, vaan ihan "aikuisia" "miehiä")

Sivuja: 1 ... 26 27 28 [29]