Kirjoittaja Aihe: yhteys katkes eikä failsafe toiminu  (Luettu 6141 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« : 13.05.12 - klo: 14.17 »
olin tos ajamassa soramontulla auto oli metrin päässä tyhjäkäynnillä yhtäkkiä yhteys katkes. löi kaasun pohjaan eikä failsafe virkannu mittään mun onnekseni auto meni katollee eikä törmänny puuhun. olihan se makeen näköstä,inferno neo rs kaasu pohjassa. mä en vaa tajuu kahta asiaa,miks yhteys katkes,miks failsafe ei toiminu :huh:.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #1 : 13.05.12 - klo: 14.54 »
Itellä vähän saman tyyppinen onkelma tossa flyskyn radiossa, että ajaa noin 15-20 metrin päähän ja sitten se rupee tekeen kaikkee mitä ei pitäis!!!
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #2 : 13.05.12 - klo: 15.18 »
ja mun radio on kyosho kt201 ja vastari on kyosho kr200

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #3 : 13.05.12 - klo: 15.42 »
voin kai kysyä täs samal et kuuluuko antenni tulla antinniputkesta ulos sillä tos kr200ses on niin lyhyt antenni ettei se kartakaikkiaan tule ulos :shocked:.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #4 : 13.05.12 - klo: 17.01 »
Toi ongelma ei johtunu selkeestikään radio yhteyden katkeamisesta, vaan sähköjen katkeamisesta.

Onko autossa käytössä vieläpä 4 pariston patterikotelo???

Feili kun ei voi toimia silloin jos autosta katkeaa virta. Tarvitseehan sekin toimiakseen sähköä.


Vihkun ongelmaan taas nimenomaan auttaa se FS
Se kun puuttuu peliin nimenomaan silloin kun radioliikenteessä on tarpeeksi sekoilua tai se katkeaa kokonaan.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #5 : 13.05.12 - klo: 18.39 »
No muttakun... Toi ''uus'' gigane ei kanna oikeestaan sen pidemmälle ja vanha meganen kanto n.200 metrii. Niin eiksen gigasen pitäis kantaa ainakin sen verran
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #6 : 13.05.12 - klo: 19.21 »
Niin, ja kai se failsafe on säädetty oikein? Olen törmännyt sellaiseenkin, että kuljettaja ihmettelee kuinka auto karkasi päin puuta vaikka kaasuservon ja vastarin väliin oli lisätty failsafe. Pienen kyselyn jälkeen selvisi ettei failsafea ollut säädetty mitenkään ja sen toimintaa testatessa oli auto lähtenyt etupään ripustusten viimeiselle matkalle.

 - Hount

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #7 : 13.05.12 - klo: 19.26 »
Kyllä mää sen asensin mutta kyllä vois huomen kokeilla asettaa uudelleen. Kun laitto virrat pois kakesta niin sehän pitäis laittaa heti jarru päälle mutta sekin tulee sitten semmosen 2-3 sekan viiveellä.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #8 : 13.05.12 - klo: 20.21 »
Kyllä mää sen asensin mutta kyllä vois huomen kokeilla asettaa uudelleen. Kun laitto virrat pois kakesta niin sehän pitäis laittaa heti jarru päälle mutta sekin tulee sitten semmosen 2-3 sekan viiveellä.

Ei jarrua, vaan neutraalille. Melko ikävää jos kaveri ajaa pääsuoralla konttiin.

 - Hount

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #9 : 14.05.12 - klo: 07.17 »
Mä ohjelmoin failsafen ohjeen mukaan,autossa on neljä patteria ja radio
 kantaa +500m

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #10 : 14.05.12 - klo: 10.00 »
se patterikotelo pitkälle mäkeen ja vastaanotinakku tilalle.

Patterit surkeimmassa mahdollisessa jousikuormitteisessa telineessä aiheuttaa 90% tuollaisista karkaamisista.
Virta katkeaa ja auto poistuu horisonttiin vaikka olis mikä tahansa FS kytkettynä... Se kun tarvitsee sähköä toimiakseen niin ei patterikotelon aiheuttama sähkökatkos ole pelastettavissa.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #11 : 14.05.12 - klo: 11.00 »
Mä ohjelmoin failsafen ohjeen mukaan,autossa on neljä patteria ja radio
 kantaa +500m

Tuota et kyllä usko itsekkään.
pöö

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #12 : 07.06.12 - klo: 11.50 »
se patterikotelo pitkälle mäkeen ja vastaanotinakku tilalle.

Patterit surkeimmassa mahdollisessa jousikuormitteisessa telineessä aiheuttaa 90% tuollaisista karkaamisista.
Virta katkeaa ja auto poistuu horisonttiin vaikka olis mikä tahansa FS kytkettynä... Se kun tarvitsee sähköä toimiakseen niin ei patterikotelon aiheuttama sähkökatkos ole pelastettavissa.
Siitä vastariakusta nii että mikä olis sopiva nimh,life vai lipo entä mikä kapasiteetti olis sopiva tai pitäskö sen olla pötkö vai hump ja monta kennooo :huh:.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #13 : 07.06.12 - klo: 11.58 »
se patterikotelo pitkälle mäkeen ja vastaanotinakku tilalle.

Patterit surkeimmassa mahdollisessa jousikuormitteisessa telineessä aiheuttaa 90% tuollaisista karkaamisista.
Virta katkeaa ja auto poistuu horisonttiin vaikka olis mikä tahansa FS kytkettynä... Se kun tarvitsee sähköä toimiakseen niin ei patterikotelon aiheuttama sähkökatkos ole pelastettavissa.
Siitä vastariakusta nii että mikä olis sopiva nimh,life vai lipo entä mikä kapasiteetti olis sopiva tai pitäskö sen olla pötkö vai hump ja monta kennooo :huh:.

Vaikka tällänen:

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-lahetin-ja-vastaanotinakut/vastaanotinakku-orion-hump-nimh-60v-1600mah-0712227
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #14 : 07.06.12 - klo: 21.37 »
se patterikotelo pitkälle mäkeen ja vastaanotinakku tilalle.

Patterit surkeimmassa mahdollisessa jousikuormitteisessa telineessä aiheuttaa 90% tuollaisista karkaamisista.
Virta katkeaa ja auto poistuu horisonttiin vaikka olis mikä tahansa FS kytkettynä... Se kun tarvitsee sähköä toimiakseen niin ei patterikotelon aiheuttama sähkökatkos ole pelastettavissa.
Siitä vastariakusta nii että mikä olis sopiva nimh,life vai lipo entä mikä kapasiteetti olis sopiva tai pitäskö sen olla pötkö vai hump ja monta kennooo :huh:.

Vaikka tällänen:

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-lahetin-ja-vastaanotinakut/vastaanotinakku-orion-hump-nimh-60v-1600mah-0712227
kiitti sain ton 6e halvemmalla kun kws:stä(kyoshowebshop)

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #15 : 07.06.12 - klo: 22.19 »
Joo, noi kössin osat maksaa hunajaa ja mansikkaa eikä välillä ees raha riitä. Vähän ku näkee vaivaa ja selaa kauppoja nii löytää kyl sopuhinnalla tavarat.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa kallle.k

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #16 : 09.06.12 - klo: 18.48 »
Itellä oli kans Inferno Neo... No koko rc harrastus päättyi siihen, kun ostin kyseisen auton käytettynä ja kaupantekoaikana minulle kerrottiin että autoon asennettu failsafe ja kaikki toimii ku unelma. No siitä sitten koulun hiekkakentälle ajamaan. 15 ajominuutin jälkeen näkyi vain savupilvi kun neo lähti painamaan täysillä pyörätelineeseen. No siihenhän se sitte pamautti oikeen kunnolla ja koneesta kaikki mahdollinen p*skaksi ja auto 3kk kyosholle korjattavaksi. Sitten sanottiin että nyt kaikki on kunnossa ja iloisin mielin lähdin ajamaan. No jonkun aikaa siinä sai päristellä kun auto taas karkasi ja pamautti päin kivetystä.. No olipahan hyvää työtä kyoshon korjaamo ainakin tehnyt kun eivät saaneet failsafea edes oikein säädettyä..

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #17 : 09.06.12 - klo: 21.44 »
Edelleenkään sillä failsafella tai sen säädöillä ei ole mitään merkitystä, jos virransaannissa on ongelmia, todennäköisesti se myös sinulla tekee juuri saman. Vastarille kunnon akku ja kuminauha palauttamaan servo nolliin, mikäli virta katkeaa.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #18 : 12.06.12 - klo: 08.54 »
Mä ohjelmoin failsafen ohjeen mukaan,autossa on neljä patteria ja radio
 kantaa +500m

tämä onnistuu vain kyosho radioilla.
veikkaan että minun m11 kideradioilla ei ole puoliakaan tuosta mutta minullahan on vaan nuo sanwat.
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: yhteys katkes eikä failsafe toiminu
« Vastaus #19 : 12.06.12 - klo: 09.13 »
Mä ohjelmoin failsafen ohjeen mukaan,autossa on neljä patteria ja radio
 kantaa +500m

tämä onnistuu vain kyosho radioilla.
veikkaan että minun m11 kideradioilla ei ole puoliakaan tuosta mutta minullahan on vaan nuo sanwat.
jerzi

Juuri näin Nuo kössin 27mhz radiot ja perus AA-patterit takaa täyden ajonautinnon.

Ps.Kuinka olet mitannut että kantaa yli 500m?
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf